Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig koselig og inspirerende tråd,takk for at dere deler!

Anonymkode: 9c178...fa8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke uinteressert, men disse dagene med denne drittcoronaen gjør at jeg sliter med å få gjort ting, glemmer ting, og er mer stresset enn vanlig. Tror dette gjelder flere av oss. Syns bare det er koselig at du deler @Samuelle.

De siste tegningen mine gikk det ikke så veldig bra med. Har prøvd litt av de nye fargene mine, og gjort masse feil. 🙃

- ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

Du må gjerne dele de tegningene også, det er moro å følge med på utviklingen 😊

Jeg titter innom jevnlig jeg også. Prøver å ikke spamme tråden for mye, men jeg har stor glede av å se alle bildene jeg også. Mye koseligere å titte innom en positiv tråd også, når det er så mye sinne her inne om dagene :) 

-ts

Enig, man trenger positive tråder om dagen 👍🏻

Kjempeflott. Gleder meg til å se når du får plassert huldra og enhjørningen. :hoppendeglad:

er det akrylmaling du bruker? 

Så hyggelig!

Ja, jeg maler med akryl. Dette maleriet er 50 x 60 cm. Jeg hadde behov for litt mer tumleplass etter undervannsmaleriene. De var alle 30 x 40 cm.

Åh, så flott! Gleder meg hver dag til å kikke innom her ☺️☺️

Anonymkode: 66779...701

:blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en god følelse når hele lerretet er dekket av maling. Da er det mye lettere å se helheten, og hva som passer inn, eller må forandres på. Bakgrunnen er ikke ferdig, det mangler noen trestammer, kanskje en stubbe eller to og noen løse greiner. Men det får komme senere, nå har jeg lyst til å plassere enhjørningen og huldra. 

CEE49880-AD0A-4C54-B5F2-B5F6168A0B8A.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stk enhjørning, vær så god! Dere som er hestemennsker, ser den riktig ut? Er det noe jeg skal korrigere på den? Det som ser ut som gulfarge på enhjørningen er gull. Siden dette er en overnaturlig skapning, så koste jeg meg med å ta frem tuben med gullmalingen som jeg kjøpte på salg for noen år siden. Det har ikke vært lett å finne bruk for den på andre malerier. I vanlig lys så ser man skimrende gull, men skimter brunfargen gjennom. Synd det blir borte på fotografiet.

B0588D24-AFF7-4B8F-839F-42A4973691FC.jpeg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.4.2020 den 14.48, Samuelle skrev:

En stk enhjørning, vær så god! Dere som er hestemennsker, ser den riktig ut? Er det noe jeg skal korrigere på den? Det som ser ut som gulfarge på enhjørningen er gull. Siden dette er en overnaturlig skapning, så koste jeg meg med å ta frem tuben med gullmalingen som jeg kjøpte på salg for noen år siden. Det har ikke vært lett å finne bruk for den på andre malerier. I vanlig lys så ser man skimrende gull, men skimter brunfargen gjennom. Synd det blir borte på fotografiet.

B0588D24-AFF7-4B8F-839F-42A4973691FC.jpeg

Så vakker!! Nei jeg hadde ikke endret noe, den ser helt rett ut! Den gullfargen var bare helt perfekt her!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vakker!! Nei jeg hadde ikke endret noe, den ser helt rett ut! Den gullfargen var bare helt perfekt her!

Tusen takk! Da anser jeg Enhjørningen som ferdig. I dag har jeg begynt på huldra.

A34C4C97-35B3-47B6-B8AF-2A4EB857D603.jpeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Samuelle skrev:

Tusen takk! Da anser jeg Enhjørningen som ferdig. I dag har jeg begynt på huldra.

Den er helt nydelig, mye vakrere, mystisk, og mer sjelfull enn jeg kunne bedt om, du tar altså litt maling og noen pensler og gir SÅ mye liv og sjel, dæven altså ❤

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Samuelle skrev:

Nydelig 🙂 

Anonymkode: 9c178...fa8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk inspirasjon til å bruke noen timer til på hulderen :) 

Som dere ser, så flyttet jeg på halen. Det så så anstrengende ut å holde den rett til værs. Hulderen vår er jo avslappet, hun ligger og gleder seg over synet av enhjørningen. Jeg har også «landet» enhjørningen. Det manglet skygger under ham. At fargene varier så mye fra bilde til bilde skyldes bare lyset. Noen av fotografiene er tatt i dagslys, noen i lampelys.

0E538405-74D1-4CE1-82AD-7B7A7364ABBA.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Samuelle skrev:

Jeg fikk inspirasjon til å bruke noen timer til på hulderen :) 

Som dere ser, så flyttet jeg på halen. Det så så anstrengende ut å holde den rett til værs. Hulderen vår er jo avslappet, hun ligger og gleder seg over synet av enhjørningen. Jeg har også «landet» enhjørningen. Det manglet skygger under ham. At fargene varier så mye fra bilde til bilde skyldes bare lyset. Noen av fotografiene er tatt i dagslys, noen i lampelys.

0E538405-74D1-4CE1-82AD-7B7A7364ABBA.jpeg

Dette er seriøst helt nydelig, hulderen er dødspen og har et perfekt ansiktsutrykk rettet mot et syn som en enhjørning. Du er seriøst så dyktig! ❤

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er seriøst helt nydelig, hulderen er dødspen og har et perfekt ansiktsutrykk rettet mot et syn som en enhjørning. Du er seriøst så dyktig! ❤

Tusen takk, det betyr mye å få så fine tilbakemeldinger :) 

Hulderen måtte bare være pen, det er derfor det tok så lang tid å male de få kvadratcentimetrene. Jeg har brukt artisten Elin Kåven som inspirasjon til hulderen, og kunne ikke gjøre skam på henne ;) Portrettlikheten ble dessverre ikke så stor, men de er i hvert fall pene begge. Elin har det herlige, mystiske vesenet jeg var ute etter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Samuelle skrev:

Tusen takk, det betyr mye å få så fine tilbakemeldinger :) 

Hulderen måtte bare være pen, det er derfor det tok så lang tid å male de få kvadratcentimetrene. Jeg har brukt artisten Elin Kåven som inspirasjon til hulderen, og kunne ikke gjøre skam på henne ;) Portrettlikheten ble dessverre ikke så stor, men de er i hvert fall pene begge. Elin har det herlige, mystiske vesenet jeg var ute etter. 

Så kult, hun er nødt til å se dette her, jeg vet ikke hvem hun er så jeg måtte google henne, jeg ser likheten ja! Hvis du hadde brukt meg som inspirasjon til et slikt bilde hadde jeg blitt så glad, hun må se dette :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kult, hun er nødt til å se dette her, jeg vet ikke hvem hun er så jeg måtte google henne, jeg ser likheten ja! Hvis du hadde brukt meg som inspirasjon til et slikt bilde hadde jeg blitt så glad, hun må se dette :)

Hun var i finalen i norske Grand Prix i år, og også i finalen for et par år siden. Jeg har alt sendt henne hulderen, og hun svarte at hun føler seg beæret ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg lagt inn noen trær. Jg begynner å nærme meg det punktet der jeg ikke er sikker på om jeg er ferdig eller ikke. Men det trengs mer på venstre side, jeg vet bare ikke hvordan jeg løser det enda.

FD2790D9-435C-41F6-A86B-20484E37828A.jpeg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En furu. I tillegg har jeg jobbet litt mer med landskapet nedenfor og rundt hulderen.  Jeg følte at det var litt uferdig der.

666C371A-95CB-45C0-A875-AE4120D503B7.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, Samuelle skrev:

En furu. I tillegg har jeg jobbet litt mer med landskapet nedenfor og rundt hulderen.  Jeg følte at det var litt uferdig der.

Fy fader 😍😍 har ikke vært innom en liten stund, ser først nå at du har lagt mer til, dette er helt  nydelig! Så kult at du fikk vist dette til Elin, er sikker på at hun digger å være motiv for dette her ❤ elsker dette maleriet altså... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2020 den 14.08, Samuelle skrev:

Nydelig!

Hvor lang tid bruker du på et slikt maleri? (Dvs. den tiden du faktisk skisser og maler, ikke antall dager fra start til slutt inkl alt av pauser og opphold.)

Anonymkode: c42b0...c49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nydelig!

Hvor lang tid bruker du på et slikt maleri? (Dvs. den tiden du faktisk skisser og maler, ikke antall dager fra start til slutt inkl alt av pauser og opphold.)

Anonymkode: c42b0...c49

Takk!

Nå er ikke dette maleriet ferdig enda :) 

Det er fryktelig vanskelig å svare på hvor lang tid det tar. Noen malerier bruker jeg mye mer reserch på enn andre. Her fant jeg motivet relativt raskt, bakgrunnen også. Bakgrunnen er fra her jeg bor, selvsagt med litt tilpasninger. Når jeg sitter og jobber med det, så går det gjerne en 5-7 timer per dag. Et nydelig maleri jeg lagde av en valp for et års tid siden, brukte jeg 4-5 måneder. Der malte jeg hvert hårstrå flere ganger, fordi jeg ikke ble fornøyd med fargesammensetningen de første gangene. I tillegg så fikk jeg ikke kroppen til å stemme med hodet. Kroppen malte jeg helt fra begynnelsen igjen 3 ganger før det ble bra. Øynene tok også veldig lang tid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg jobbet mer med bakgrunnen til venstre. Det har også kommet et par lave trær nær hulderen, og mer lys på treet til venstre for henne. Jeg ser at fotografiet av maleriet er litt uskarpt, beklager det.

E9896FCA-C4E5-4983-A5F0-EDBC5A95387B.jpeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...