Gå til innhold

Jeg skjønner ikke at folk gidder å trene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.6.2019 den 20.42, Ella Ellefantella skrev:

75 er aaalt for tidlig å dø!!

Jeg har planer om å holde ut til jeg er rundt 100, har bra gener i familien, så sjangsen er stor for at det går.

Og da har jeg på ingen måte tenkt til å være skral og ubevegelig fordi jeg har sittet for mye i sofaen! 

Trening gir livskvalitet og livsglede!

Hell no.

Jeg vil ikke bli 75 og så få en fæl sykdom som jeg ikke dauer av på mange år, siden jeg var/er godt trent.

75 er en fin tid å takke av:-)

Anonymkode: a98e5...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hell no.

Jeg vil ikke bli 75 og så få en fæl sykdom som jeg ikke dauer av på mange år, siden jeg var/er godt trent.

75 er en fin tid å takke av:-)

Anonymkode: a98e5...867

Haha, smak og behag!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det jo sånn at de som trener eller holder seg i form på annen måte ikke bare har en lengre alder, men også har bedre livskvalitet på slutten av livet. Er jo mange livsstilssydommer man ikke dør av, men med, og de kommer jo ofte lenge før man er for eksempel 75.

Anonymkode: 0364e...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hell no.

Jeg vil ikke bli 75 og så få en fæl sykdom som jeg ikke dauer av på mange år, siden jeg var/er godt trent.

75 er en fin tid å takke av:-)

Anonymkode: a98e5...867

Å være 70 år 50 år inn i fremtiden vil være noe helt annet enn å være 70 idag. Det er ikke umulig at det blir vanlig å leve til man er 120 om 50 år, kanskje lengre. Medisin og teknologi vil også gjøre oss friskere og gjrøe det enklere leve som eldre

Anonymkode: e5f3c...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å være 70 år 50 år inn i fremtiden vil være noe helt annet enn å være 70 idag. Det er ikke umulig at det blir vanlig å leve til man er 120 om 50 år, kanskje lengre. Medisin og teknologi vil også gjøre oss friskere og gjrøe det enklere leve som eldre

Anonymkode: e5f3c...1f9

75 er fortsatte en fin alder å legge stille:-)

Anonymkode: a98e5...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,80 åringer i dag er helt noe annet enn det var for 20 og 30 år siden. I dag er de mer ungdommelig , tar bedre vare på seg selv, kler seg enda bedre, reiser og koser seg. Så det har allerede skjedd en stor forandring der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er 100x bedre å slappe av på sofaen ETTER en treningsøkt. Skjønner ikke at folk ikke trener jeg🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte sånn før, før jeg la på meg 10 kilo pga en depresjon og følte meg ufordragelig. Jeg trente og trenete, gråt og var lei. Det var bare faenskap å trene, ble bare mer deprimert fordi jeg følte at trening var for vanskelig for meg, klarte jo ingenring!  men jeg ga meg ikke. 

Etterhvert som jeg ble i bedre form så ble jeg hekta, jeg fikk en rus følelse etter trening og følte meg fresh og frisk og jeg så mye bedre ut også. Depresjonen ble borte også. 

Nå har jeg ikke fått trent på 2 mnd pga forskjellige ting, jeg merker det veldig på psyken, jeg blir negativ og overtenkende og ting begynner å føles litt som før, da jeg var deprimert. Langt ifra like ille som da jeg var deprimert, men det begynner å murre litt igjen. 

Gleder meg til jeg kan trene igjen, sånn at hodet mitt kan komme på plass igjen og jeg kan fortsette med bodygoalsa mine! 

Anonymkode: f4956...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

75 er fortsatte en fin alder å legge stille:-)

Anonymkode: a98e5...867

Du forstod ikke hva jeg mente. Å være 70 om 50 år vil være som å være dagens 50 eller lignende

Om du vil dø når du er 70 om 50 år, så betyr du at du vil dø som en som lever som en 50-åring idag. 

Anonymkode: e5f3c...1f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte sånn før, før jeg la på meg 10 kilo pga en depresjon og følte meg ufordragelig. Jeg trente og trenete, gråt og var lei. Det var bare faenskap å trene, ble bare mer deprimert fordi jeg følte at trening var for vanskelig for meg, klarte jo ingenring!  men jeg ga meg ikke. 

Etterhvert som jeg ble i bedre form så ble jeg hekta, jeg fikk en rus følelse etter trening og følte meg fresh og frisk og jeg så mye bedre ut også. Depresjonen ble borte også. 

Nå har jeg ikke fått trent på 2 mnd pga forskjellige ting, jeg merker det veldig på psyken, jeg blir negativ og overtenkende og ting begynner å føles litt som før, da jeg var deprimert. Langt ifra like ille som da jeg var deprimert, men det begynner å murre litt igjen. 

Gleder meg til jeg kan trene igjen, sånn at hodet mitt kan komme på plass igjen og jeg kan fortsette med bodygoalsa mine! 

Anonymkode: f4956...f6c

Må være grusomt å ha det slik... 

Anonymkode: e8f8e...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være grusomt å ha det slik... 

Anonymkode: e8f8e...9b8

Jeg tenker at det må være grusomt å ha det sånn som deg. Være så lat man ikke orker annet enn å ligge på soffan. Det kommer til å bli et stort problem for deg etterhvert, både med tanke på kroppen din, og eventuelle forhold, barn osv. Høres også forferdelig kjedelig ut. Du orker garantert ikke å gjøre stort ellers heller, som å dra på turer osv. Du kan da ikke få opplevd stort. Og uansett om man er deprimert eller superglad, så gjør trening hodet enda bedre. 

Anonymkode: f4956...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstod ikke hva jeg mente. Å være 70 om 50 år vil være som å være dagens 50 eller lignende

Om du vil dø når du er 70 om 50 år, så betyr du at du vil dø som en som lever som en 50-åring idag. 

Anonymkode: e5f3c...1f9

Du forstod åpenbart ikke hva jeg mente. Jeg mener 75 er gammelt nok. Hva du mener om det, får ikke meg til å endre mening om det.

Du har heller ikke begrep om hvordan verden ser ut om 50 år. Siden vi da er 10 milliarder mennesker på denne planeten, er det ok for meg å takke av da.

Anonymkode: a98e5...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

C8esEUNXgAEmwPg.jpg

Anonymkode: c23ea...21c

Handler mer om kvaliteten på livet du lever enn hvor lenge du lever. Tragisk hvor mange som er i dårlig form og klarer så vidt å gå opp en trapp uten å få astmaanfall. 

Kjenner 80åringer som er spreke enn 60åringer, og det er grunnet aktivitet.

Ser lite grunn til å leve fra jeg er 60 til 80+ hvis jeg nesten ikke kan bøye meg og knyte skoa. Så velger heller å ta den joggeturen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, OPIgirl skrev:

Ingem grunn til å være nesevis. Tunge fysiske jobber er ikke bra. Jeg vet om flere som har fått ødelagt både rygg og makker. Å gå på ski og gå i fjellet regner jeg for trening. Så sant man får opp pulsen og på den måten styrker hjerte, lunger, skjelett og muskler. Det andre du nevner regner jeg også for trening. Du snakker mot deg selv. Idet du sier at man kan ha et aktiv liv uten å trene. For så å nevne treningsformer i fleng.Forøvrig er illustrasjonen du har lagt ved helt tåpelig . Denne diskusjonen er over. 

Nei, fysisk aktivitet er ikke ekvivalent med trening. Her kan du gjerne lese deg opp i forskningslitteraturen der dette blir diskutert. Trening er planlagt og har et mål med å forbedre eller opprettholde egenskaper og ferdigheter. Det gjelder ikke for fysisk aktivitet. Det er forskjell på å løpe til jobben fordi man er seint ute enn å løpe til jobben som en del av et treningsopplegg. Tunge, fysiske jobber er ikke nødvendigvis dårlig. Hvorfor er det dårligere å være en Foodora-syklist enn å drive med sykling som et treningsopplegg? 

Det at du ser på noe som trening vil ikke si at det er slik. Igjen kan du lese deg opp i forskningslitteraturen, men jeg betviler at du er særlig åpen for det når du mener at Wilhelmsen sine uttalelser er tåpelige. Han er ekstremt dyktig i fagfeltet sitt, og kommer med gode poenger med en stor dose humor. Synd du ikke tar det. 

Anonymkode: c23ea...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...