Gå til innhold

Jeg skjønner ikke at folk gidder å trene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker begge deler jeg. Rekker ganske mye sofa selv om jeg trener hver dag.

Anonymkode: bca18...bc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker begge deler jeg. Rekker ganske mye sofa selv om jeg trener hver dag.

Anonymkode: bca18...bc1

Føles mye bedre å ligge på sofaen etter 1time med hard styrketrening! 🙂 

Hvile og restutisjon.

Anonymkode: bc3ad...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 13.09, OPIgirl skrev:

Jeg er 58 og i uhyre god form og jeg har ikke en eneste aldersrelatert plage. Jeg bryr meg også om både 75 og 80 og gjerne enda eldre. Så å si hvem bryr seg om å bli 75 eller 80 blir for dumt. Mange bryr seg faktisk om det. 

75 er aaalt for tidlig å dø!!

Jeg har planer om å holde ut til jeg er rundt 100, har bra gener i familien, så sjangsen er stor for at det går.

Og da har jeg på ingen måte tenkt til å være skral og ubevegelig fordi jeg har sittet for mye i sofaen! 

Trening gir livskvalitet og livsglede!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

75 er aaalt for tidlig å dø!!

Jeg har planer om å holde ut til jeg er rundt 100, har bra gener i familien, så sjangsen er stor for at det går.

Og da har jeg på ingen måte tenkt til å være skral og ubevegelig fordi jeg har sittet for mye i sofaen! 

Trening gir livskvalitet og livsglede!

👏 👏 👏 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke for å leve lenger. Jeg trener for å leve bra, mens jeg lever. Holde meg slank, ha muskler og utholdenhet, ha noe å fylle dagene med da jeg ikke er i jobb, men viktigst av alt, holde all den psykiske sykdommen min mest mulig i sjakk. Dessuten LIKER jeg å trene. Jeg har selvsagt perioder hvor jeg må tvinge meg, men for det meste er det noe positivt for meg i en ellers vond hverdag. Selv når jeg er innlagt på psykiatrisk kommer jeg meg på litt trening etter hvert. 

Endret av _Pixiedust_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Ikke er det gøy, ikke er det noe poeng heller. Lever bare en gang, mye deiligere å bare slappe av på sofaen. Et det noen som er enige? 

Anonymkode: e8f8e...9b8

Enig. Den jævlige følelsen man får av trening kompenseres ikke av et par ekstra leveår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ella Ellefantella skrev:

75 er aaalt for tidlig å dø!!

Jeg har planer om å holde ut til jeg er rundt 100, har bra gener i familien, så sjangsen er stor for at det går.

Og da har jeg på ingen måte tenkt til å være skral og ubevegelig fordi jeg har sittet for mye i sofaen! 

Trening gir livskvalitet og livsglede!

💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Ikke er det gøy, ikke er det noe poeng heller. Lever bare en gang, mye deiligere å bare slappe av på sofaen. Et det noen som er enige? 

Anonymkode: e8f8e...9b8

Helt enig i at det er deilig å ligge på sofaen og gjør det masse. Men når jeg har gjort det i noen dager er kroppen stiv, jeg er trøtt, humøret er dårlig. Blir sånn dame som har vondt i kroppen. Litt trening tryller alt dette bort og jeg tror ihvertfall for meg at det beste er litt av hvert. 

Anonymkode: 30264...f01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2019 den 17.27, OPIgirl skrev:

Du beskriver selve oppskriften på ett kortere liv. Bare late mennesker som ikke ser noe poeng i å trene. Ikke for det, du er sikkert bare ute etter å provosere. Oppmerksomhetssyk kanskje? 

Man kan fint ha en aktiv livsstil uten å trene. 

Anonymkode: c23ea...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke i form nok til å trene lenger, men jeg elsket det før. Er noe å med å bare løpe i evigheter. Jeg fikk noe utav det ihvertfall og savner det veldig!

Anonymkode: 1d485...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint ha en aktiv livsstil uten å trene. 

Anonymkode: c23ea...21c

Tvilsomt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Tvilsomt

 

Ikke tvilsomt*.

Anonymkode: 219ed...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske sikker på at hvis flere som sliter med psykiske problemer hadde begynt å trene, så vill de blitt bedre. Nå sier jeg ikke alle som sliter da jeg vet det er mange grunner til at noen sliter og har angst. Men generelt så har alle godt av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, wintergirl skrev:

Ganske sikker på at hvis flere som sliter med psykiske problemer hadde begynt å trene, så vill de blitt bedre. Nå sier jeg ikke alle som sliter da jeg vet det er mange grunner til at noen sliter og har angst. Men generelt så har alle godt av det. 

Ja. Det er det ikke noe tvil om, og det underbygger forskning. Jeg har gått på alle mulige antidepressiva og andre medisiner. Har vært psykisk syk lenge i den grad at jeg er mye innlagt. Elektrosjokkterapi har jeg også fått, men det eneste som ser ut til å hjelpe noe som helst for meg er trening. Så jeg synes det er synd når andre med psykiske problemer sier de ikke gidder å trene. For min erfaring (og forskningsresultater) viser at det kan hjelpe. Det er ingen vidunderkur, men det er noe som får meg opp og i gang, som gir meg mestring og en mental pause der og da. Og en ting er sikkert. Man angrer aldri på at man har trent når økta er over. :)

Anonymkode: 6b3d2...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er det ikke noe tvil om, og det underbygger forskning. Jeg har gått på alle mulige antidepressiva og andre medisiner. Har vært psykisk syk lenge i den grad at jeg er mye innlagt. Elektrosjokkterapi har jeg også fått, men det eneste som ser ut til å hjelpe noe som helst for meg er trening. Så jeg synes det er synd når andre med psykiske problemer sier de ikke gidder å trene. For min erfaring (og forskningsresultater) viser at det kan hjelpe. Det er ingen vidunderkur, men det er noe som får meg opp og i gang, som gir meg mestring og en mental pause der og da. Og en ting er sikkert. Man angrer aldri på at man har trent når økta er over. :)

Anonymkode: 6b3d2...9e6

Så flott å lese❤️ Jeg er glad du har funnet ut at trening fungerer for deg. Ja, det er synd at flere ikke ser hvor viktig et sunt kosthold og trening er også for den mentale helsa. Det er gull verdt og det skulle vært tatt i bruk som behandling mye oftere. Så fortsett med det, så kanskje en dag noen blir inspirert av deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.6.2019 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Ikke er det gøy, ikke er det noe poeng heller. Lever bare en gang, mye deiligere å bare slappe av på sofaen. Et det noen som er enige? 

Anonymkode: e8f8e...9b8

å trene og være aktiv i hagen er like verdifull. Det forteller den nyere forskning. 

Anonymkode: 6c8a6...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Så flott å lese❤️ Jeg er glad du har funnet ut at trening fungerer for deg. Ja, det er synd at flere ikke ser hvor viktig et sunt kosthold og trening er også for den mentale helsa. Det er gull verdt og det skulle vært tatt i bruk som behandling mye oftere. Så fortsett med det, så kanskje en dag noen blir inspirert av deg😊

Takk. :) Ja jeg er overbevist om at det vil hjelpe for alle. Jeg er jo ikke blitt frisk av det, men tror helt og holdent på at jeg hadde vært dårligere enn jeg er uten det. Og jeg er en som har vært mer innlagt i psykiatrien enn de fleste. 

Anonymkode: 6b3d2...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk. :) Ja jeg er overbevist om at det vil hjelpe for alle. Jeg er jo ikke blitt frisk av det, men tror helt og holdent på at jeg hadde vært dårligere enn jeg er uten det. Og jeg er en som har vært mer innlagt i psykiatrien enn de fleste. 

Anonymkode: 6b3d2...9e6

Hvor lenge siden er det siden sist du var innlagt og når begynte du å trene? Var det noe du kom på selv, eller fikk du tips? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det jeg heller, men jeg har en aktiv livsstil og jobb og ser derfor ikke noe behov for å trene. Men velge å sitte på sofaen istedet? Nei.. Da måtte jeg hatt en superaktiv jobb isåfall! Har sett for mange pensjonister som har vært sofaslitere som knapt klarer å knytte skolissa. Vil ikke ende opp der.

Anonymkode: 31809...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...