Ballongen Skrevet 17. desember 2019 #201 Del Skrevet 17. desember 2019 6 timer siden, Monabanana skrev: Ååå det er jo ikke lenge til nei, krysser fingrene for Januar baby! 😊 😊 Ikke noe gøy med bekkenplager, hos meg kommer det hvis jeg rører mye på meg, eller skal egentlig ikke så mye til. Men går fint når jeg ikke gjør noe, som er litt vanskelig i disse juletider.. 😅 Kan nok være lurt å tenke på fødebagen ja! 😊 Haha, ja det blir vanskelig å sitte stille rett før jul 😅 Får håpe du får unna det du må gjøre fortere enn fortest 🤩 Fødebagen ja.. Har utsatt det i dag også 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 17. desember 2019 #202 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg har fem uker igjen og er skikkelig lei. Samtidig vil jeg virkelig ikke at han skal komme for tidlig, alt etter 1.januar er greit liksom 😆 Bekkenet har trøbla i månedsvis, men det takler jeg helt greit med bbhugme, bassengtrening og forsiktige bevegelser. Problemet mitt nå er kynnerne. De tar knekken på meg altså! Det hjelper ikke å være rolig heller, for de kommer jo når jeg sitter også... Jeg tok en ulltøyshoppingrunde på black friday og har kjøpt en brukt bilstolpose, ellers har vi heldigvis alt vi trenger av utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boogie Woogie Skrevet 17. desember 2019 #203 Del Skrevet 17. desember 2019 Her er det fem uker igjen, bekkenløsning og godt med kynnere, men ellers fin form heldigvis. Selv om det begynner å bli mye mage som er i veien hele tiden, jeg har sånn rett ut ball-på-magen type mage😜 Men håper uansett at lille holder seg inne til over nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis2019 Skrevet 17. desember 2019 #204 Del Skrevet 17. desember 2019 Høres ut som det er flere her som krysser fingre for at babyene holder seg inne i 14 dager til. Kynnerne som kommer hele døgnet og så ofte gjør at jeg er overbevist om å føde før. Men jordmor sier at med tredje el flere fødsler så er det ikke uvanlig med mye kynnere og eller «irritasjon» i mange uker før noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 30. desember 2019 #205 Del Skrevet 30. desember 2019 Så, noe action her inne? Jeg har termin 4. Januar og bare håååper at ingenting skjer før det nye året er her. Når det er sagt - herreguuuud jeg er lei kvalme, halsbrann og bekkenløsning 😂 Og sykt lite søvn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 30. desember 2019 #206 Del Skrevet 30. desember 2019 10 timer siden, Ballongen skrev: Så, noe action her inne? Jeg har termin 4. Januar og bare håååper at ingenting skjer før det nye året er her. Når det er sagt - herreguuuud jeg er lei kvalme, halsbrann og bekkenløsning 😂 Og sykt lite søvn... Jeg har 27 dager igjen, men kjenner meg veldig igjen i hvordan du har det! Dette svangerskapet har vært mye tyngre enn det første, og nå er jeg møkklei. Samtidig vil jeg ikke at han skal komme for tidlig... Natt til i går hadde jeg noen rare vondter og var kjemperedd for at ting skjedde. Fikk plutselig hetta over upakka fødebag😱 1 januar er liksom den store terskelen, etter det kan alt skje😁 Har du noen modningstegn, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 30. desember 2019 #207 Del Skrevet 30. desember 2019 6 timer siden, Hønselouisa skrev: Jeg har 27 dager igjen, men kjenner meg veldig igjen i hvordan du har det! Dette svangerskapet har vært mye tyngre enn det første, og nå er jeg møkklei. Samtidig vil jeg ikke at han skal komme for tidlig... Natt til i går hadde jeg noen rare vondter og var kjemperedd for at ting skjedde. Fikk plutselig hetta over upakka fødebag😱 1 januar er liksom den store terskelen, etter det kan alt skje😁 Har du noen modningstegn, da? Ja, samme her! Pakket bagen i går 😂😂 Nei, egentlig føler jeg at alt er som før.. Litt kynnere, litt «falske» rier... Og har vel en følelse at denne fødselen kommer til å starte som de 2 andre; at vannet bare plutselig går og jeg egentlig ikke var helt forberedt på det 😅 Har du?? Er såååå lei, at fødselen godt kan starte i morgen - men at hun ikke kommer før vi er bikket inn i det nye året.. Siden jeg sier dette, blir hun sikkert først 23:47 31. Desember eller noe 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 30. desember 2019 #208 Del Skrevet 30. desember 2019 2 timer siden, Ballongen skrev: Ja, samme her! Pakket bagen i går 😂😂 Nei, egentlig føler jeg at alt er som før.. Litt kynnere, litt «falske» rier... Og har vel en følelse at denne fødselen kommer til å starte som de 2 andre; at vannet bare plutselig går og jeg egentlig ikke var helt forberedt på det 😅 Har du?? Er såååå lei, at fødselen godt kan starte i morgen - men at hun ikke kommer før vi er bikket inn i det nye året.. Siden jeg sier dette, blir hun sikkert først 23:47 31. Desember eller noe 😂 Utenom kynnere har jeg ingenting, men så er det nesten fire uker til termin. Med førstemann hadde jeg modningsrier i fire døgn før jeg i det hele tatt ble lagt inn, og enda tok det nesten ett døgn før han kom...helt greit om jeg slipper det denne gangen. Men jeg vil ikke at det skal gå for fort heller😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boogie Woogie Skrevet 30. desember 2019 #209 Del Skrevet 30. desember 2019 På 18.12.2019 den 0.38, Elis2019 skrev: Høres ut som det er flere her som krysser fingre for at babyene holder seg inne i 14 dager til. Kynnerne som kommer hele døgnet og så ofte gjør at jeg er overbevist om å føde før. Men jordmor sier at med tredje el flere fødsler så er det ikke uvanlig med mye kynnere og eller «irritasjon» i mange uker før noe skjer. Krysser fingrene for at lille venter bittelitt til, ja😜 Bare en dag til nå, så😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 30. desember 2019 #210 Del Skrevet 30. desember 2019 2 timer siden, Hønselouisa skrev: Utenom kynnere har jeg ingenting, men så er det nesten fire uker til termin. Med førstemann hadde jeg modningsrier i fire døgn før jeg i det hele tatt ble lagt inn, og enda tok det nesten ett døgn før han kom...helt greit om jeg slipper det denne gangen. Men jeg vil ikke at det skal gå for fort heller😆 Å hjelp.. Da må du ha vært godt sliten 😫 Jeg skal krysse fingrene for at du slipper det igjen! Men også at du når føden altså 😅 Mine fødsler har omtrent vært styrtfødsler, heldigvis bor jeg nært sykehuset 😅 Men det har søren meg vært intenst altså.. Kontinuerlige rier, nesten uten stopp 😫 Vet ikke hva jeg håper på denne gangen, annet enn at det går bra med babyen... Gruer meg sinnsykt! Mer enn de to andre gangene. Kanskje fordi det sitter relativt friskt i minne denne gangen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 31. desember 2019 #211 Del Skrevet 31. desember 2019 11 timer siden, Ballongen skrev: Å hjelp.. Da må du ha vært godt sliten 😫 Jeg skal krysse fingrene for at du slipper det igjen! Men også at du når føden altså 😅 Mine fødsler har omtrent vært styrtfødsler, heldigvis bor jeg nært sykehuset 😅 Men det har søren meg vært intenst altså.. Kontinuerlige rier, nesten uten stopp 😫 Vet ikke hva jeg håper på denne gangen, annet enn at det går bra med babyen... Gruer meg sinnsykt! Mer enn de to andre gangene. Kanskje fordi det sitter relativt friskt i minne denne gangen 😅 Det viktigste er selvsagt at det går bra med babyen, men det skal jo gjerne gå bra med oss også 😄 Denne gangen er jeg litt ekstra bekymra, for på forrige kontroll lå han i seteleie😫 Han kan jo snu seg ørten ganger innen fødsel, men skitt altså! Det er en komplikasjon jeg ikke er interessert i. Og enn om jeg må velge om jeg skal ha keisersnitt? Jeg vil jo ikke ha det, men samtidig vil jeg ikke risikere at han eller jeg blir skadd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Diva Skrevet 31. desember 2019 #212 Del Skrevet 31. desember 2019 Blir det nyttårsbaby i denne tråden, montro? 💕😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 31. desember 2019 #213 Del Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, Hønselouisa skrev: Det viktigste er selvsagt at det går bra med babyen, men det skal jo gjerne gå bra med oss også 😄 Denne gangen er jeg litt ekstra bekymra, for på forrige kontroll lå han i seteleie😫 Han kan jo snu seg ørten ganger innen fødsel, men skitt altså! Det er en komplikasjon jeg ikke er interessert i. Og enn om jeg må velge om jeg skal ha keisersnitt? Jeg vil jo ikke ha det, men samtidig vil jeg ikke risikere at han eller jeg blir skadd. Åh, jeg skjønner du er bekymret da.. Og ja, så klart enig i at det skal gå bra med oss også! Håper håper og krysser fingrene for at babyen din snur seg snarest! Keisersnitt ja.. Vel, jeg føler jeg vet for lite om det. Annet enn at jeg har tenkt at det er nok ikke barebare det heller ifht vaginal fødsel. Jeg er sånn som blir litt sprø hvis jeg leser for mye om ting, så hittil har jeg bare stolt på helsepersonellet... Og kroppen min. Men tenker også at denne tredje fødselen min sikkert blir helt ulik de andre jeg har hatt - og det i seg selv synes jeg er skummelt nok 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 31. desember 2019 #214 Del Skrevet 31. desember 2019 40 minutter siden, Ballongen skrev: Åh, jeg skjønner du er bekymret da.. Og ja, så klart enig i at det skal gå bra med oss også! Håper håper og krysser fingrene for at babyen din snur seg snarest! Keisersnitt ja.. Vel, jeg føler jeg vet for lite om det. Annet enn at jeg har tenkt at det er nok ikke barebare det heller ifht vaginal fødsel. Jeg er sånn som blir litt sprø hvis jeg leser for mye om ting, så hittil har jeg bare stolt på helsepersonellet... Og kroppen min. Men tenker også at denne tredje fødselen min sikkert blir helt ulik de andre jeg har hatt - og det i seg selv synes jeg er skummelt nok 😅 Jeg er fæl på googling, og bekymrer meg sikkert mer enn nødvendig pga det😏 Ting er liksom enklere når noen forteller meg hva jeg skal gjøre. Hvis jeg kan få epidural er jeg glad for det, utover det får jordmødre og eventuelle leger bare gjøre det de kan best. Setefødsel er jo relativt sjeldent, så jeg håper i det lengste at han snur seg i tide. De sier barn nr tre er en luring, så for deg kan jo hva som helst skje. Jeg krysser virkelig fingrene for at hun holder seg inne til over midnatt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 31. desember 2019 #215 Del Skrevet 31. desember 2019 5 timer siden, Hønselouisa skrev: Jeg er fæl på googling, og bekymrer meg sikkert mer enn nødvendig pga det😏 Ting er liksom enklere når noen forteller meg hva jeg skal gjøre. Hvis jeg kan få epidural er jeg glad for det, utover det får jordmødre og eventuelle leger bare gjøre det de kan best. Setefødsel er jo relativt sjeldent, så jeg håper i det lengste at han snur seg i tide. De sier barn nr tre er en luring, så for deg kan jo hva som helst skje. Jeg krysser virkelig fingrene for at hun holder seg inne til over midnatt😊 I dag tenker jeg hun ikke kommer med det første. En venninne fødte sin tredje ved å bli satt i gang 9 dager på overtid.. 😳😳😳 Så jeg prøver å forberede meg på det meste 😅 Selv om de to andre kom både før og på termindato 😅 Epidural ja... Jatakk, så mye som mulig 😂 Forrige kom midt i fellesferien, så der ble det ikke noe smertelindring annet enn tilbud om akupunktur og røkelse 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 31. desember 2019 #216 Del Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, Ballongen skrev: I dag tenker jeg hun ikke kommer med det første. En venninne fødte sin tredje ved å bli satt i gang 9 dager på overtid.. 😳😳😳 Så jeg prøver å forberede meg på det meste 😅 Selv om de to andre kom både før og på termindato 😅 Epidural ja... Jatakk, så mye som mulig 😂 Forrige kom midt i fellesferien, så der ble det ikke noe smertelindring annet enn tilbud om akupunktur og røkelse 😂 Røkelse!? Herregud, den hadde de fått beskjed om å stikke et visst sted 😂 I dag har alt vært så tungt og vondt, så jeg håper han kommer litt før termin. Én ting er helt sikkert, dette blir siste barnet!😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 31. desember 2019 #217 Del Skrevet 31. desember 2019 21 minutter siden, Hønselouisa skrev: Røkelse!? Herregud, den hadde de fått beskjed om å stikke et visst sted 😂 I dag har alt vært så tungt og vondt, så jeg håper han kommer litt før termin. Én ting er helt sikkert, dette blir siste barnet!😆 Jaaaa!!! Jeg var så sur, lå der med spypose fordi jeg har sååå kvalm og jordmor bare «skal vi ikke tenne litt deilig røkelse??». Hadde det ikke vært fordi jeg selv jobber på kvinneklinikken (ikke som jordmor), så hadde jeg lirt av meg noen gloser 😂 Prøvde å minne meg selv på st jeg måtte tilbake på jobb på et eller annet tidspunkt 😂 Og samme her! Nå blir det januar-barn på meg, så hun kan bare komme! Absolutt siste barn her, jobber med å få mannen til å kutte strengen 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 31. desember 2019 #218 Del Skrevet 31. desember 2019 7 minutter siden, Ballongen skrev: Jaaaa!!! Jeg var så sur, lå der med spypose fordi jeg har sååå kvalm og jordmor bare «skal vi ikke tenne litt deilig røkelse??». Hadde det ikke vært fordi jeg selv jobber på kvinneklinikken (ikke som jordmor), så hadde jeg lirt av meg noen gloser 😂 Prøvde å minne meg selv på st jeg måtte tilbake på jobb på et eller annet tidspunkt 😂 Og samme her! Nå blir det januar-barn på meg, så hun kan bare komme! Absolutt siste barn her, jobber med å få mannen til å kutte strengen 😂😂 Jeg skulle også gjerne sett at han kutta, men så er det jo hans kropp og jeg vil ikke påtvinge han noe.... Det får bli spiral og dobbel sikring i de kritiske dagene😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ballongen Skrevet 31. desember 2019 #219 Del Skrevet 31. desember 2019 3 timer siden, Hønselouisa skrev: Jeg skulle også gjerne sett at han kutta, men så er det jo hans kropp og jeg vil ikke påtvinge han noe.... Det får bli spiral og dobbel sikring i de kritiske dagene😆 Ja, det er jeg jo enig i 😄 Det blir nok spiral her også, jeg bør uansett bruke hormonprevensjon - så akkurat nå bare terger jeg han litt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 2. januar 2020 #220 Del Skrevet 2. januar 2020 @Ballongen Hvordan går det? Still preggo?😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå