MarianneE Skrevet 29. april 2023 #1221 Del Skrevet 29. april 2023 elskersommer skrev (11 minutter siden): Da bare blokkerer man personen.. bryr meg ikke om noen sender det.blokker så man ferdig med det Denne er jo greit forklart da https://www.nettavisen.no/livsstil/flere-i-komikermiljoet-tar-avstand-fra-orjan-buroe-folk-ma-sta-til-ansvar-for-det-de-har-gjort/s/12-95-3423595994 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 29. april 2023 #1222 Del Skrevet 29. april 2023 elskersommer skrev (23 minutter siden): Da bare blokkerer man personen.. bryr meg ikke om noen sender det.blokker så man ferdig med det Det er noe de aller fleste oppegående mennesker har sett før. Slett og blokk så går livet videre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 29. april 2023 #1223 Del Skrevet 29. april 2023 21 minutter siden, elskersommer said: Da bare blokkerer man personen.. bryr meg ikke om noen sender det.blokker så man ferdig med det Å sende bilder av kjønnsorganet sitt til folk som ikke har bedt om det er digital blotting og er straffbart under straffeloven paragraf 298. Det er uansett ikke kun snakk om dickpics, uansett hva visse brukere her inne forsøker å fremstille det som. Men det er bare fint at dere fortsetter altså, det er bare bra at det blir gjentatt og flere får muligheten til å få øynene opp for dette som har foregått i flere tiår. 35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. april 2023 #1224 Del Skrevet 29. april 2023 Licorne skrev (47 minutter siden): Å sende bilder av kjønnsorganet sitt til folk som ikke har bedt om det er digital blotting og er straffbart under straffeloven paragraf 298. Det er uansett ikke kun snakk om dickpics, uansett hva visse brukere her inne forsøker å fremstille det som. Men det er bare fint at dere fortsetter altså, det er bare bra at det blir gjentatt og flere får muligheten til å få øynene opp for dette som har foregått i flere tiår. Har sett ett kjønnsorgan før så det bryr meg ikke om det dukker opp... Å det bryr meg ikke nevneverdig om noen tar meg på rumpa eller låret 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 29. april 2023 #1225 Del Skrevet 29. april 2023 Finnes et eget sted i helvete for kvinner som forsvarer overgrepsmenn og bagatelliserer det de har gjort. Meeen, til og med ABB får frierbrev fra kvinner, så what can you do🤷♀️ 27 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 29. april 2023 #1226 Del Skrevet 29. april 2023 Djerv2020 skrev (7 minutter siden): Finnes et eget sted i helvete for kvinner som forsvarer overgrepsmenn og bagatelliserer det de har gjort. Meeen, til og med ABB får frierbrev fra kvinner, så what can you do🤷♀️ Har du veibeskrivelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 30. april 2023 #1227 Del Skrevet 30. april 2023 elskersommer skrev (9 timer siden): Har sett ett kjønnsorgan før så det bryr meg ikke om det dukker opp... Å det bryr meg ikke nevneverdig om noen tar meg på rumpa eller låret Jeg bryr meg null om hva du mener om det , blir forbanna over bagatelliseringen din! Normale oppegående mennesker skjønner at det ikke er greit 23 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 30. april 2023 #1228 Del Skrevet 30. april 2023 Orly skrev (2 timer siden): Jeg bryr meg null om hva du mener om det , blir forbanna over bagatelliseringen din! Normale oppegående mennesker skjønner at det ikke er greit Da får du bare bli forbanna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. april 2023 #1229 Del Skrevet 30. april 2023 Å sende bilder av kjønnsorganer uoppfordret er kriminelt. At han har fått seg ny kjæreste viser at det er mange kvinner som er motstandere av metoo. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. april 2023 #1230 Del Skrevet 30. april 2023 (endret) Licorne skrev (13 timer siden): Å sende bilder av kjønnsorganet sitt til folk som ikke har bedt om det er digital blotting og er straffbart under straffeloven paragraf 298. Det er uansett ikke kun snakk om dickpics, uansett hva visse brukere her inne forsøker å fremstille det som. Men det er bare fint at dere fortsetter altså, det er bare bra at det blir gjentatt og flere får muligheten til å få øynene opp for dette som har foregått i flere tiår. Enig. Så lenge han selv ikke har gjort skikkelig opp for seg og medløperne hans fortsetter å bagatellisere og bortforklare så kan saken ikke avsluttes. Han og medløperne kan ikke bestemme når det skal legges dødt. Det er bare opp til ofrene hans og så lenge han ikke har tatt et skikkelig oppgjør med egen oppførelse så vil det henge ved ham. Svada-unnskyldingene hvor han bortforklarer med alskens dårlige unnskyldinger og prøver å skyve fokus over på at det liksom er ham det er synd på er bare bensin på bålet. Klart folk blir ekstra provosert av sånn. Handlingene hans etter det sprakk i mediene viser han nettopp _ikke_ har tatt til seg hvor ugreit han oppførte seg. Der i mot har han kontinuerlig framstilt seg som personifiseringen av metoo-overgriperen som ikke selv å etter å ha fått forklart greia innser alvorligheten og hvor langt han må gå for å gjøre opp for seg. Medløperne hans her på KG bidrar i høy grad også til å sementere ØBs rykte som uhelbredelig metoo-overgriper med fortsatt nedsnakking av ofre og bagatellisering. Men slutt å diskutere utseendet til kjæresten hans. Det er ikke greit! Hun får uansett sikkert nok å streve med ved å ha innlatt seg med en slikt misogyn selvinnsiktsløs person. Hun kan jo starte med å lese gjennom terrorisering fra ØBs manager som ØB godkjente og applauderte og overveie om hun orker slik oppførelse om forholdet skulle skjære seg. Endret 30. april 2023 av Inocybe Skrivefeil 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 30. april 2023 #1231 Del Skrevet 30. april 2023 Baresierdet skrev (21 timer siden): Diskusjoner om påståtte overgrep osv har vi hatt så mange ganger over flere år. Jeg synes det er skummelt at man kan sitte på et åpent forum å spy ut seg hva man vil, uten form for beviser. Han ble vel aldri anmeldt av noen heller? Etter så mange år med den samme diskusjonen, finnes det egentlig bevis på overgrep? Som alltid både skremmende og fascinerende med ditt varme forsvar av denne personen. Hva tenker du om hans kvinnelige kollegaer som ble utsatt for din helt på toalettet på jobb? De kvinnelige kollegaene som ikke ønsket å dra på jobber alene med din helt? Hva med alle de kvinner som mottok dickpicks og slibrige meldinger? Du tror ikke de synes det er "skummelt at noen sitter i et åpent forum å spyr ut av seg forsvarstaler for denne mannen"? Du må gjerne leve i den tro at din helt er uskyldig. Men å bagatellisere slike handlinger og oppførsel er for drøyt. Hvorfor tror du din helt ikke fikk forlenget kontrakt og engasjement på Latter? Det er gjerne tungtveiende årsaker til det, eller? Du etterlyser "bevis på de påståtte overgrep". Jeg vil anta du har sett disse bevisene all den tid du og brukerkompis, som plutselig bare forsvant, hadde/har direkte linje til helten. Han hadde jo lettet sitt hjerte til dere. Det skulle jo komme "store avsløringer" etter påsken. Avsløringer som viste at helten er uskyldig og han skulle bli renvasket. Avsløringer om at fæle kvinner, fra hele landet og ukjente for hverandre, hadde konspirert for å ødelegge for helten din. Disse kvinnene som visstnok hadde sendt din helt drøye bilder og bedt om dickpicks. Påsker har kommet og gått, og jeg , og flere med meg, venter fremdeles på den "store avsløringen". Godt jeg ikke har holdt pusten i spenning ...... 22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 30. april 2023 #1232 Del Skrevet 30. april 2023 Inocybe skrev (40 minutter siden): Enig. Så lenge han selv ikke har gjort skikkelig opp for seg og medløperne hans fortsetter å bagatellisere og bortforklare så kan saken ikke avsluttes. Han og medløperne kan ikke bestemme når det skal legges dødt. Det er bare opp til ofrene hans og så lenge han ikke har tatt et skikkelig oppgjør med egen oppførelse så vil det henge ved ham. Svada-unnskyldingene hvor han bortforklarer med alskens dårlige unnskyldinger og prøver å skyve fokus over på at det liksom er ham det er synd på er bare bensin på bålet. Klart folk blir ekstra provosert av sånn. Handlingene hans etter det sprakk i mediene viser han nettopp _ikke_ har tatt til seg hvor ugreit han oppførte seg. Der i mot har han kontinuerlig framstilt seg som personifiseringen av metoo-overgriperen som ikke selv å etter å ha fått forklart greia innser alvorligheten og hvor langt han må gå for å gjøre opp for seg. Medløperne hans her på KG bidrar i høy grad også til å sementere ØBs rykte som uhelbredelig metoo-overgriper med fortsatt nedsnakking av ofre og bagatellisering. Men slutt å diskutere utseendet til kjæresten hans. Det er ikke greit! Hun får uansett sikkert nok å streve med ved å ha innlatt seg med en slikt misogyn selvinnsiktsløs person. Hun kan jo starte med å lese gjennom terrorisering fra ØBs manager som ØB godkjente og applauderte og overveie om hun orker slik oppførelse om forholdet skulle skjære seg. Du skriver at så lenge han ikke har gjort skikkelig opp for seg.. men hva mener du han skal gjøre da? Skal dette henge ved han til han blir gravlagt? Skal han ikke få forandre seg og kunne starte ett nytt liv? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. april 2023 #1233 Del Skrevet 30. april 2023 elskersommer skrev (1 time siden): Du skriver at så lenge han ikke har gjort skikkelig opp for seg.. men hva mener du han skal gjøre da? Skal dette henge ved han til han blir gravlagt? Skal han ikke få forandre seg og kunne starte ett nytt liv? Hva som er godt nok er avhengig av ha ofrene har behov for. Det vil sikkert være individuelt og siden det er så utrolig mange situasjoner hvor ØB har tråkket over, kan det sikkert framstå som uoverkommelig. Sånn kan det bli når man er serie-metoo’er. Å ta 100 % ansvar, ikke skylde på ofrene og ta totalt avstand fra det han gjorde ville vært en god start. Ikke de patetiske forsøkene hvor det lyste igjennom han egentlig ikke er lei seg for handlingen bare lei for det har fått konsekvenser for ham selv. Men jeg er redd for det kan være for sent for ham nå. Han har (kanskje for alltid?) sementert seg som ikke-så-veldig-angrende og ansvarsfraskrivende serieovergriper. Fint at han ønsker å kunne legge det vak seg og starte på nytt. Det har jeg forståelse for. Det går bare ikke så lenge handligene fortsatt bagatelliseres og ofrene nedsnakkes for eksempel her på KG. Nesten (bare nesten) man kan få litt medlidenhet med ham når hans «støttespillere» gang på gang uttaler seg på måter som fordrer at ØBs metoo-sakene må tas opp igjen. Hvem trenger motstandere med forsvarere som dette. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaY Skrevet 30. april 2023 #1234 Del Skrevet 30. april 2023 Inocybe skrev (2 timer siden): Hva som er godt nok er avhengig av ha ofrene har behov for. Det vil sikkert være individuelt og siden det er så utrolig mange situasjoner hvor ØB har tråkket over, kan det sikkert framstå som uoverkommelig. Sånn kan det bli når man er serie-metoo’er. Å ta 100 % ansvar, ikke skylde på ofrene og ta totalt avstand fra det han gjorde ville vært en god start. Ikke de patetiske forsøkene hvor det lyste igjennom han egentlig ikke er lei seg for handlingen bare lei for det har fått konsekvenser for ham selv. Men jeg er redd for det kan være for sent for ham nå. Han har (kanskje for alltid?) sementert seg som ikke-så-veldig-angrende og ansvarsfraskrivende serieovergriper. Fint at han ønsker å kunne legge det vak seg og starte på nytt. Det har jeg forståelse for. Det går bare ikke så lenge handligene fortsatt bagatelliseres og ofrene nedsnakkes for eksempel her på KG. Nesten (bare nesten) man kan få litt medlidenhet med ham når hans «støttespillere» gang på gang uttaler seg på måter som fordrer at ØBs metoo-sakene må tas opp igjen. Hvem trenger motstandere med forsvarere som dette. La nå mannen få være i fred, om ikke for han, så i det minste for barnas skyld. Dette er en gammel sak flere år tilbake i tid. Hva er hensikten med å holde denne tråden varm og skrive innlegg på innlegg med samme gjentagende innhold. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 30. april 2023 #1235 Del Skrevet 30. april 2023 5 minutter siden, MiaY said: La nå mannen få være i fred, om ikke for han, så i det minste for barnas skyld. Dette er en gammel sak flere år tilbake i tid. Hva er hensikten med å holde denne tråden varm og skrive innlegg på innlegg med samme gjentagende innhold. Det er du som drar frem barna hans på denne måten, og det er en utfattelig kjip måte å forsøke å herske med folk så de ikke tør å snakke om ting de har opplevd. Det er ikke vårt ansvar å ta vare på barna til Burøe, det er hans ansvar. Noe han tilsynelatende har gitt fullstendig F i de siste tiårene, når han har fortsatt å oppføre seg slik, og ikke minst har brukt sine egne barn i markedsføring og som et skjold mot kritikken han har mottatt. Spar oss. 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 30. april 2023 #1236 Del Skrevet 30. april 2023 Inocybe skrev (3 timer siden): Hva som er godt nok er avhengig av ha ofrene har behov for. Det vil sikkert være individuelt og siden det er så utrolig mange situasjoner hvor ØB har tråkket over, kan det sikkert framstå som uoverkommelig. Sånn kan det bli når man er serie-metoo’er. Å ta 100 % ansvar, ikke skylde på ofrene og ta totalt avstand fra det han gjorde ville vært en god start. Ikke de patetiske forsøkene hvor det lyste igjennom han egentlig ikke er lei seg for handlingen bare lei for det har fått konsekvenser for ham selv. Men jeg er redd for det kan være for sent for ham nå. Han har (kanskje for alltid?) sementert seg som ikke-så-veldig-angrende og ansvarsfraskrivende serieovergriper. Fint at han ønsker å kunne legge det vak seg og starte på nytt. Det har jeg forståelse for. Det går bare ikke så lenge handligene fortsatt bagatelliseres og ofrene nedsnakkes for eksempel her på KG. Nesten (bare nesten) man kan få litt medlidenhet med ham når hans «støttespillere» gang på gang uttaler seg på måter som fordrer at ØBs metoo-sakene må tas opp igjen. Hvem trenger motstandere med forsvarere som dette. Virker som at han har det bra nå.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 30. april 2023 #1237 Del Skrevet 30. april 2023 MiaY skrev (35 minutter siden): La nå mannen få være i fred, om ikke for han, så i det minste for barnas skyld. Dette er en gammel sak flere år tilbake i tid. Hva er hensikten med å holde denne tråden varm og skrive innlegg på innlegg med samme gjentagende innhold. De som mener han har gjort noe galt gir da blanke i barna hans..er jo de som lider av at dette blir dratt opp igjen. De som han eventuelt har gjort noe mot er såpass voksne at de får ta dette med han på privaten med en advokat til stede 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 30. april 2023 #1238 Del Skrevet 30. april 2023 Inocybe skrev (7 timer siden): Hva som er godt nok er avhengig av ha ofrene har behov for. Det vil sikkert være individuelt og siden det er så utrolig mange situasjoner hvor ØB har tråkket over, kan det sikkert framstå som uoverkommelig. Sånn kan det bli når man er serie-metoo’er. Å ta 100 % ansvar, ikke skylde på ofrene og ta totalt avstand fra det han gjorde ville vært en god start. Ikke de patetiske forsøkene hvor det lyste igjennom han egentlig ikke er lei seg for handlingen bare lei for det har fått konsekvenser for ham selv. Men jeg er redd for det kan være for sent for ham nå. Han har (kanskje for alltid?) sementert seg som ikke-så-veldig-angrende og ansvarsfraskrivende serieovergriper. Fint at han ønsker å kunne legge det vak seg og starte på nytt. Det har jeg forståelse for. Det går bare ikke så lenge handligene fortsatt bagatelliseres og ofrene nedsnakkes for eksempel her på KG. Nesten (bare nesten) man kan få litt medlidenhet med ham når hans «støttespillere» gang på gang uttaler seg på måter som fordrer at ØBs metoo-sakene må tas opp igjen. Hvem trenger motstandere med forsvarere som dette. Han kommer nok aldri til å ha kreds blant komikere i norge igjen, heller ikke blant den gjengse kjendis. Og vil tippe at om du spør mannen i gata vil de: 1) ikke vite hvem han er 2) Synes han er en slibrig metoo’er At det er en og annen forsvarer av mannen her inne, er bare å overse. Fullstendig ubetydelig. Det er for øvrig pinlig å se ØB klamre seg til rampelyset nå. Han oppleves som desperat og patetisk. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 30. april 2023 #1239 Del Skrevet 30. april 2023 Han driter seg ut ved å gang på gang snakke om nettroll. Det er ikke trolling å si fakta, Ørjan. At han skal flashe den nye dama si etter så kort tid, synes jeg er helt merkelig. De holder på å bli kjent med hverandre, men hele verden inkludert ex og barn er allerede involvert når dette har blitt offentlig info. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 30. april 2023 #1240 Del Skrevet 30. april 2023 elskersommer skrev (5 timer siden): De som mener han har gjort noe galt gir da blanke i barna hans..er jo de som lider av at dette blir dratt opp igjen. De som han eventuelt har gjort noe mot er såpass voksne at de får ta dette med han på privaten med en advokat til stede Eller var det ØB som ga blanke i barna sine når han valge å tråkke over andres intimsoner, og å sende slibrige meldinger og bilder til tross for å være i forhold med barnas mor? Hvis de barna lider så er det pga fars oppførsel! ØB er den ansvarlige her, ingen andre! 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå