Gå til innhold

«Det ble veldig godt mottatt i vårt bryllup»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

Jeg hadde ikke blitt jublende glad. Har aldri vært noen særlig glad i festivalopplevelsen 😀

Men man klarer uansett ikke å treffe alle. Og selv om jeg synes at man skal tenke på gjestene sine, er det aller viktigste at det er et bryllup dere har lyst. 

Sender du meg invitasjon til bryllupet ville jeg tenkt «hjelp». Så hadde jeg innstilt meg mentalt på festival. Tatt på mitt tapreste smil og kledd meg for anledningen. Så hadde jeg dukket opp, kost meg og alle mine fordommer hadde blitt gjort til skamme 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste ikke vet hva galla er. De tror det er lang kjole og mørk dress, men så høres det bedre ut å kalle det galla, fordi man ønsker at gjestene skal pynte seg og at bryllupet skal fremstå stivt og flott.

Min kusine hadde bryllupet på Lokalet i sin lille hjembygd i indre Østfold. 100 gjester fra fjern og nær, hun skulle være prinsesse med tiara og limosin. I innbydelsen sto det kleskode galla. Min far ringte bruden og spurte om de mente at vi, i tillegg til reise fra annen kant av landet, hotell, gave og fri fra jobb (var ikke i ferien) , skulle gå til innkjøp av kjole og hvitt og gallakjole? (Han sa det på en hyggelig måte altså, det ser litt krasst ut når jeg skriver det) Hun beklaget og sa at det var flere som reagerte på kleskode, og det de hadde ment var - mørk dress, de visste ikke at galla var kjole og hvitt. Bryllupet ble forøvrig litt stivt og rart, jeg tror det var for mange mennesker, og for mange som ikke kjente hverandre, folk klarte ikke å slippe seg løs. I tillegg så skulle brudeparet kjipe inn på maten og drikken, så det ble litt .. kjipt. Jeg skjønner det er dyrt når du skal ha mat og drikke til 100 gjester, men hvorfor ikke be færre gjester da? 

Uansett, om det står kleskode galla så hadde jeg dukket opp i penkjolen min (lang) og mannen min i dressen sin. Vi kjøper ikke gallakjole og kjole og hvitt for èn kveld.

Anonymkode: b8b32...667

Ikke nok mat og ikke nok drikke. Gud så flaut.  Hadde heller hatt 20 liter vin og middag til 30 til overs enn å ha for lite. Så tragisk.  Men vi snakker rundt 150 flasker vin, og slikt koster.   Men det VET man jo når man inviterer til bryllup.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2019 at 11:40 PM, Cleopatra. said:

Trenger du å være spydig? :laugh:

Jeg visste ikke dette; alltid tenkt det var lang kjole som hørte til mørk dress.

Hun var ikke spydig. 

Anonymkode: bea75...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2019 at 3:57 PM, AnonymBruker said:

Nei du må ikke forklare det, du tar nemlig feil. Lag kjole til mørk dress er helt innafor, så lenge du ikke velger den som sleper langs gulvet og krever hansker. 

https://www.bryllupsmagasinet.no/knekk-kleskoden/

https://www.elle.no/dette-betyr-kleskode-i-bryllup/

 

Anonymkode: 40c57...378

Er det sagt at det ikke er lov? Det eneste som et sagt er vel at eneste kleskode som krever lang kjole er galla.

Anonymkode: bea75...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske folk sluttet å gifte seg i fellesferien.

Anonymkode: bea75...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske folk sluttet å gifte seg i fellesferien.

Anonymkode: bea75...7e8

Fint å droppe inneklemt helger også 😂

Og steder langt unna mitt hjem 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/13/2019 at 2:22 PM, AnonymBruker said:

Quiz som brudeparet hadde laget om alle gjestene (fin måte å bli kjent på, man slipper den kleine stemningen når man må reise seg opp å presentere seg)..

Anonymkode: 2786b...57f

Hvaforno, reise seg og presentere seg i bryllup? Er dette vanlig? Jeg hadde flyktet fra stedet. Heldigvis aldri opplevd.

Anonymkode: d7fd2...5bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvaforno, reise seg og presentere seg i bryllup? Er dette vanlig? Jeg hadde flyktet fra stedet. Heldigvis aldri opplevd.

Anonymkode: d7fd2...5bd

Tror ikke det er vanlig, tenk deg 80 gjester som alle skal presentere seg selv.  Bare gjesp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Hun var ikke spydig. 

Anonymkode: bea75...7e8

Neivel, så fint at du vet hva jeg oppfatter som spydig og ikke :laugh:  Vedkommende kunne ordlagt seg annerledes i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et annet bryllupsforum. En dame ber om forslag til drinker til bryllup: 

«Jeg pleier å blande sprit, fanta exsotic, sprite og appelsin juice til arrangementer, blir alltid drukket opp og godt mottatt»

😂😂😂 

Anonymkode: 3025f...cde

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 19.16, Gjest MyzTeri skrev:

- Inngangspenger i bryllup - that's a no go i min verden

Er det noen som gjør det? Altså, tar betalt av gjestene. Mulig jeg er blåøyd, men det kunne virkelig ikke falle meg inn å gjøre. Da hadde jeg heller latt være å ha bryllupsfest. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2019 at 10:15 AM, AnonymBruker said:

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

Hadde takket pent nei her gitt

Anonymkode: e1bfe...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Fra et annet bryllupsforum. En dame ber om forslag til drinker til bryllup: 

«Jeg pleier å blande sprit, fanta exsotic, sprite og appelsin juice til arrangementer, blir alltid drukket opp og godt mottatt»

😂😂😂 

Anonymkode: 3025f...cde

Tenk å serve Jungle Juice i et bryllup?! 😂

Det der er nøyaktig det vi blandet sammen som "cocktail" da jeg var tenåring på hjemme-alene-fest (hvilket også er årsaken til at jeg ikke en gang kan LUKTE på fanta exotic ennå, 15 år senere).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Alice123 skrev:

Tenk å serve Jungle Juice i et bryllup?! 😂

Det der er nøyaktig det vi blandet sammen som "cocktail" da jeg var tenåring på hjemme-alene-fest (hvilket også er årsaken til at jeg ikke en gang kan LUKTE på fanta exotic ennå, 15 år senere).

😂

Håper de bruker appelsinjuice av billigste type. Da har du min ungdom i et nøtteskall 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Fra et annet bryllupsforum. En dame ber om forslag til drinker til bryllup: 

«Jeg pleier å blande sprit, fanta exsotic, sprite og appelsin juice til arrangementer, blir alltid drukket opp og godt mottatt»

😂😂😂 

Anonymkode: 3025f...cde

Vel, jeg så det innlegget jeg og, og du har kuttet ut halve. Hun skrev videre at hun følte at denne blandingen ble litt "barnslig" i et bryllup så hun fulgte tråden for andre tips. 

Lett å vri på hva noen har skrevet gitt.. 

Anonymkode: d24ae...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...