Gå til innhold

«Det ble veldig godt mottatt i vårt bryllup»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår jo ikke diskusjonen. Det er ingen som sier at man ikke KAN ha på seg lang kjole til mørk dress, men at man ikke begrenses til lang kjole...... 

Anonymkode: bd434...e4f

Jo, den jeg siterte mente man ikke kan ha på lang kjole når kleskoden er mørk dress. 

Anonymkode: 40c57...378

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

Jeg hadde ikke stilt i pene klær i scenarioet der, men i festivalbunaden, dvs dongery, støvler og digre t-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 22.50, Blondie65 skrev:

Jeg vet hva kleskoder er. Nei, det var ikke vanlig å bruke kleskoder av denne sorten på 80-tallet da jeg ble gift. Riktignok var røde, hvite og sorte kjoler av samme betydning som nå. 

Enig med deg, blondie 😊 lang kjole i bryllup, selv om det ikke var galla.

Anonymkode: a16cc...018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår jo ikke diskusjonen. Det er ingen som sier at man ikke KAN ha på seg lang kjole til mørk dress, men at man ikke begrenses til lang kjole...... 

Anonymkode: bd434...e4f

Kanskje DU skal lese hva hun svarer på, før DU blander deg? Er du helt idiot, eller berre komplett idiot.....??! 

Anonymkode: a16cc...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje DU skal lese hva hun svarer på, før DU blander deg? Er du helt idiot, eller berre komplett idiot.....??! 

Anonymkode: a16cc...018

Oida så hissig du er i dag da, har pmsen slått inn for fullt eller må noen holde ut med det temperamentet til vanlig? Sier bare at ved kleskode mørk dress kan kvinner ha lang kjole, KAN altså ikke MÅ eller BØR. Men lang kjole er like legitimt som kortere kjole. 

Anonymkode: 40c57...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok aldri være så frekk at jeg sa min ærlige mening om et bryllup hvis jeg ikke synes det hadde vært noe ålreit. Nå har det for min del alltid vært fint og hyggelig, men man sier jo uansett ikke at «maten var vond og underholdningen dårlig» når man har vært gjest hos noen! Dessuten er det jo helt unyttig å gi «konstruktive tilbakemeldinger», fordi brudeparet gifter seg jo bare en gang. 

Nei, man biter det i seg og går videre med livet. Klart det er en fare da at brudeparet tror at alle var fornøyde mens de ikke var det - men det synes jeg faktisk de skal få lov til. Det tjener jo ingen å ødelegge minnet deres om dagen ved å klage på alt som ikke fungerte. 

Anonymkode: 76511...ea0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 16.18, SupaWoman skrev:

Det snakkes så mye om galla i alle bryllupstråder. Men jeg kjenner ingen som har brukt den koden og kjenner heller ingen som har vært i bryllup med gallakode.   Det er vel ingen utenmom kongelige som krever at folk skal kjøpe inn gallakjole og menn kjole og hvitt for EN DAG?

Jeg tror de fleste ikke vet hva galla er. De tror det er lang kjole og mørk dress, men så høres det bedre ut å kalle det galla, fordi man ønsker at gjestene skal pynte seg og at bryllupet skal fremstå stivt og flott.

Min kusine hadde bryllupet på Lokalet i sin lille hjembygd i indre Østfold. 100 gjester fra fjern og nær, hun skulle være prinsesse med tiara og limosin. I innbydelsen sto det kleskode galla. Min far ringte bruden og spurte om de mente at vi, i tillegg til reise fra annen kant av landet, hotell, gave og fri fra jobb (var ikke i ferien) , skulle gå til innkjøp av kjole og hvitt og gallakjole? (Han sa det på en hyggelig måte altså, det ser litt krasst ut når jeg skriver det) Hun beklaget og sa at det var flere som reagerte på kleskode, og det de hadde ment var - mørk dress, de visste ikke at galla var kjole og hvitt. Bryllupet ble forøvrig litt stivt og rart, jeg tror det var for mange mennesker, og for mange som ikke kjente hverandre, folk klarte ikke å slippe seg løs. I tillegg så skulle brudeparet kjipe inn på maten og drikken, så det ble litt .. kjipt. Jeg skjønner det er dyrt når du skal ha mat og drikke til 100 gjester, men hvorfor ikke be færre gjester da? 

Uansett, om det står kleskode galla så hadde jeg dukket opp i penkjolen min (lang) og mannen min i dressen sin. Vi kjøper ikke gallakjole og kjole og hvitt for èn kveld.

Anonymkode: b8b32...667

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det som står i tittelen her inne. Men det har vært vedrørende ting som jeg har fått enten flere direkte tilbakemeldinger om at det var fint, eller som venner har kopiert etter å ha skrytt av det. 

Mangel på reaksjoner og tilbakemeldinger er ikke "godt mottatt" i min verden. Kun mottatt 😂

Anonymkode: 88734...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kleskoden skal speile bryllupsfesten. Inviterer du til galla, skal festen være deretter. Maten, drikken, pynten. Mørk dress kan tone pynten og maten ned noen hakk, men det skal likevel være fint. 

Jeg tror heller ikke noen klager til brudeparet. Det er normal høflighet å takke for seg. Gjerne slenge med at en har koset seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

Helt topp! Dette hadde jeg og mine venner syntes var kjempegøy. Jeg hadde stilt i en sommerkjole og tatt med varmere klær til kvelden.

Jeg har vært i to hagebryllup. Begge var virkelig vellykket. Det ene var i brudeparets hage (de bor i en staselig villa med stor hage). Der var kleskode:sommerlig, med hatt. (Den var det mange tolkninger av, sommerhatter, bøttehatter, gammeldagse hatter, Mallorcahatt osv. Det var en morsom greie, og det var også poenget) Det var uhøytidelig og løssluppent, veldig artig. Grillmat. Det andre hagebryllupet var i hagen til en restaurant. Det var litt stivere, folk var mer pyntet og det var treretters. Stemningen steg utover kvelden, og da bruden skiftet fra brudekjole til jeans og t-skjorte slappet folk mer av og turte å gå på dansegulvet.

Anonymkode: b8b32...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et lavbudsjettsbryllup for noen år siden, som ble feiret i en hage. Helt topp! Egen grillsjef og masse nydelig tilbehør til maten. Bruden var nydelig med knelang kjole og blomsterkrans i håret. De la aldri skjul på at de ikke hadde råd til galla bryllup, men ønsket å gifte seg, og ønsket å gjøre det sammen med venner og familie. Dette er det best gjennomførte bryllupet jeg har vært i! Markblomster over hele bordet, i hjemmelagede vaser, hjemmelaget bordkort, hjemmelaget øl og vin (som var veldig godt!). Aktiviteter gjennom hele festen, fra vielse til siste slutt. Etterhvert som det ble kjølig trakk vi inn i en gammel låve som var pyntet i samme stil. Quiz som brudeparet hadde laget om alle gjestene (fin måte å bli kjent på, man slipper den kleine stemningen når man må reise seg opp å presentere seg)..eneste jeg ville ha gjort anderledes var papptallerkner..papp hører ikke hjemme i et bryllup 🤪

Anonymkode: 2786b...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er koselig, men kjedelig etter min mening. Hvert i tolv av dem og ikke bare jeg som sitter å gjesper meg igjennom dagen.  

Anonymkode: 7c502...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere ment om å bli invitert til bryllup med «festivalvri», dvs:  en liten utendørsscene, to band, stort partytelt, mulighet for fri overnatting i campingvogn eller telt på brudeparets jorde, grillmat, ta med egen drikke, forlovere er konferansierer. 

Dresskode: kle deg litt pent

Anonymkode: edddb...76d

Ikke et scenario jeg ville jublet over i utgangspunktet, festival og telt (hverken partyvarianten eller som overnattingssted) er ikke helt min greie. Så kommer det selvfølgelig så an på omstendighetene - musikken, gjestene, opplegget. Uansett er det begrenset hvilke krav du kan stille til antrekk når det legges opp til en uformell utendørs feiring med grillmat og camping.

Endret av Daria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er dette:

I 2019 er absolutt alle (inkludert tante Gjertrud) veldig klar over at bryllup er en totalt unødvendig og gigantisk ego-fest.

Ok. Du har behov for å feire deg selv(!) og ditt (forhåpentligvis aktive) sexliv. Greit det. Det vitner om elendig dømmekraft og dårlig selvinnsikt, men det har jo veldig mange mennesker.

Men normal høflighet er å i alle fall forsøke å gjøre det hele til så lite av en lidelse for "gjestene" som overhodet mulig. Så gi folk god mat og gode stoler. De gidder delta på din ego-fest. Gi dem noe i retur. Vis normal høflighet. 

Altså: gjør ting så kort som mulig. Unngå ventetid. Dropp kirka. Inviter 2 folk om du har råd til ordentlig middag til 2 stk. Dropp egotrippen. Ta deg sammen, med andre ord.

 

Anonymkode: 74474...06d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En brud som krevde at folk kledde seg etter vekta 😳😳 https://www.scarymommy.com/bridezilla-reddit-dress-code/ 

En brud som krevde $1500 i "gave" el var det inngangspenger i bryllupet, for å gi henne drømmebryllupet hun ønsket. Hun klikket da folk takket nei til invitasjonen, fordi de ifølge henne, ikke unte henne drømmebryllupet hennes. 

https://www.boredpanda.com/wedding-disaster-bride-asks-guests-1000-donation/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

:fnise: :fnise: 

Anonymkode: 3e400...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

En brud som krevde at folk kledde seg etter vekta 😳😳 https://www.scarymommy.com/bridezilla-reddit-dress-code/ 

En brud som krevde $1500 i "gave" el var det inngangspenger i bryllupet, for å gi henne drømmebryllupet hun ønsket. Hun klikket da folk takket nei til invitasjonen, fordi de ifølge henne, ikke unte henne drømmebryllupet hennes. 

https://www.boredpanda.com/wedding-disaster-bride-asks-guests-1000-donation/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

:fnise: :fnise: 

Anonymkode: 3e400...b5a

Huh???? :skremt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje DU skal lese hva hun svarer på, før DU blander deg? Er du helt idiot, eller berre komplett idiot.....??! 

Anonymkode: a16cc...018

Hva faen 😂😂😂😂😂

Anonymkode: bd434...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, O.G. skrev:

Huh???? :skremt:

😂 Hun første med kleskode etter vekta ble så sur over at en av gjestene la ut kleskoden hennes på nettet, at hun inviterte alle til en løgndetektor test, for å sjekke hvem som hadde gjort det mot henne, og avinvitere vedkommende fra bryllupet og vennskapet. 😁😁

Dette er så ille at dette kan umulig være sant. 

https://www.google.no/amp/s/amp.reddit.com/r/bridezillas/comments/a5eqlt/update_on_the_crazy_brides_polygraph_party/

Anonymkode: 3e400...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, O.G. skrev:

Huh???? :skremt:

Hun andre med inngangspenger. Der ble bryllupet kansellert og forholdet gikk dunken, og alt var gjestene som ikke unte henne drømmebryllupet sin skyld, fordi de var egoister 🙄🙄

https://www.google.no/amp/s/www.dailymail.co.uk/femail/article-6101095/amp/Canadian-Susan-cancels-extravagant-60-000-wedding-guests-refused-fork-1-500.html

Anonymkode: 3e400...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...