Gå til innhold

«Det ble veldig godt mottatt i vårt bryllup»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest MyzTeri

Det handler nok mer om en subjektiv oppfatning.

Hvis du leser bryllupstråder her inne, så vil du finne ganske mange historier. På ett eller annet tidspunkt i disse historiene bør statistisk sett gjest og brud ha krysset hverandre med samme bryllup og to forskjellige oppfatninger.

Sånn som resten av livet.

Jeg deltar på og arrangerer selv mange events. Mange sier "åh det var så bra" etter ditt eller datt. Egentlig syns jeg det meste er gørr, selv det jeg lager selv. Jeg vil ha fun&games, casualitet og noe som er enkelt og forståelig. Ikke alle er enig i det. Gallamiddag er det verste. Jeg lar altså folk lide seg gjennom tre/fem timer med mat som ikke er spesielt godt, i trange strømpebukser, hæler, trange lakksko og smoking. Ukomfortable stoler, langtekkelig servering og ett eller annet som garantert ikke er helt opp i en eller annen gjest sin gate.

Det er vel gjerne slik at bruden syns sitt eget bryllup skal sette standarden. Kun en håndfull ganger har jeg lest om bruder som fant sitt eget bryllup under pari. Men så er ting hva man gjør av det også. Og som du nevner, de fleste sier ikke noe negativt fordi de vil være høflige.

Har ett par ting jeg har reagert på da

- Inngangspenger i bryllup - that's a no go i min verden

- Jeg har ett ganske lemplig forhold til sex utenfor forhold, men for guds skyld. Du må da kunne holde deg på bryllupsdagen

- Venter du langveisfarende gjester så får du sørge for at de er bedt til både vielse, middag og attåt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MyzTeri skrev:

 

Jeg deltar på og arrangerer selv mange events.

Arrangerer du bryllup også? Hva er ditt beste tips for å unngå at gjestene faller døde om av kjedsomhet før middagen har begynt? 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg er litt sånn: svært mye kan være ok - så lenge det er gjennomført.

Sommerbryllup i hagen, alle tar med egen drikke, det serveres "greier fra grillen", antrekk sommerlig og uhøytidelig? Kjempe.

Gallabryllup med formelt antrekk, middag, drikke og kaffe for alle gjester er gratis? Kjempe

Problemet mitt kommer når du blander de to: Her skal det være kjempesvær fest i et kjempedyrt lokale, for enhver pris, så da må gjestene  - som selvsagt må ha fin kjole og dress - betale for drikken. Nei, dette er ikke måten.

Skal gjestene være med å betale for noe må stilen være satt der etter.

Jeg har blitt servert hjemmelaget lapskaus og hjemmebrygget øl i et bryllup med 100 gjester der det var både leker i passe mengde og dans. Det er vel et av de beste bryllupene jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
2 minutter siden, Balto skrev:

Arrangerer du bryllup også? Hva er ditt beste tips for å unngå at gjestene faller døde om av kjedsomhet før middagen har begynt? 😁

Har ikke arrangert bryllup. Men bryllup og galla er nå samme alen. Det er alt etter hva man legger opp til, mener jeg. Vil man ha ett "stivt" arrangement, så er det aperitiffen og mingling før middag. Dønn kjedelig for den som hater small talk. Alle kjente samler seg i grupper og noen står og henger på hjørnet alene, mens røykerne står ute.

Jeg har alltid sett for meg at mitt bryllup måtte være en casual variant. Jeg har aldri drømt om prinsessekjole, hest og vogn osv. Låvedans og grillmat etc er mer min greie. Når jeg tenker meg om, så ville jeg kanskje lagt opp til aktiviteter mellom vielse og middag, f.eks escaperoom, rebusløp, osv osv. Husk at ikke alle liker konkurranser, så det kan være greit å lage noe som vekker interesse men også omfavner flere. Og selv om det er ett bryllup er det faktisk lov å ta 3 minutter til kaffen for å hedre deltakerne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ble veldig godt mottatt» kan jo faktisk også bety at man har fått helt konkrete tilbakemeldinger etterpå. Jeg har selv snakket med venninner etter at de har giftet seg og gitt positiv tilbakemelding på ting jeg synes har vært veldig vellykket, det være seg maten, lokalene, pyntingen, underholdning o.l. Det er jo ikke uvanlig å snakke om bryllupet, så jeg regner med flere har sagt noe av det samme.
Men som TS sier: det er jo ingen som vil si noe om det negative, og selskapsleker eller dokurver er ikke noe jeg ville skrytt opp i skyene.

En digresjon, men det blir på samme måte som med en del brudekjoleannonser på finn: «Jeg fikk masse skryt for kjolen på den store dagen.» Daaah! Det er jo helt normale sosiale koder. Hvis man sier noe, så sier man at bruden er flott/vakker/fin/nydelig/strålende +++ Det er da vel ingen som går bort til bruden og sier at «Du, den kjolen der var du ikke helt heldig med. Du skulle valgt en annen, for kjolen din var virkelig ikke særlig pen.» Selv om enkelte, når jeg ser på bilder, faktisk burde fått akkurat den responsen i forbindelse med valg av kjole. :hakeslepp: 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier alltid til mine venninner at dem kan godt lese seg opp på andre erfaringer og tips. Men som er det viktigste  er at bryllupet gjenspeiler hvem brudeparet er ikke for hva folk på nettet forteller. Har vært i mange ulike brylluper. Noen meget fine og andre mindre bryllpsaktige. Men alle har hatt sine personlig preg og historie å fortelle om brudeparet både gjennom lek og musikk.

Anonymkode: 90b3d...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
2 minutter siden, Ullvott skrev:

 

En digresjon, men det blir på samme måte som med en del brudekjoleannonser på finn: «Jeg fikk masse skryt for kjolen på den store dagen.» Daaah! Det er jo helt normale sosiale koder. Hvis man sier noe, så sier man at bruden er flott/vakker/fin/nydelig/strålende +++ Det er da vel ingen som går bort til bruden og sier at «Du, den kjolen der var du ikke helt heldig med. Du skulle valgt en annen, for kjolen din var virkelig ikke særlig pen.» Selv om enkelte, når jeg ser på bilder, faktisk burde fått akkurat den responsen i forbindelse med valg av kjole. :hakeslepp: 

Akkurat dette må jeg si meg enig i - det gjelder spesielt damer med digre pupper som insisterer på å bruke stroppeløs kjole. La meg si det slik: Det er ganske få av oss damer som klarer å pull off stroppeløs anything - selv vi med små pupper. Uansett blir det jo masse justeringer, hele tiden. Akkurat i de tilfelle burde kanskje noen tatt på seg det upopulære oppdraget og sagt fra ved kjøp av kjole.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MyzTeri skrev:

Akkurat dette må jeg si meg enig i - det gjelder spesielt damer med digre pupper som insisterer på å bruke stroppeløs kjole. La meg si det slik: Det er ganske få av oss damer som klarer å pull off stroppeløs anything - selv vi med små pupper. Uansett blir det jo masse justeringer, hele tiden. Akkurat i de tilfelle burde kanskje noen tatt på seg det upopulære oppdraget og sagt fra ved kjøp av kjole.

 

 

Nå sporer vi av, men det er akkurat disse damene jeg også tenker på, og jeg har stor BH-størrelse selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup der alle gjestene måtte ha med mat for hundrevis av kroner hver + gave, og det syns folk var kjempelurt iflg brudeparet. Det var det ingen som syns, folk snakket hoderystene om det fra invitasjonen kom i posten, og fremdeles 6 år etterpå er det en snakkis. Det var selvfølgelig ingen som sa rett ut at "der er de mest gnitne og kjipe folkene som har holdt bryllup" til brudeparet, men det var stor enighet om det rundt bordene. I tillegg var det null alkohol, så det eneste brudeparet brukte penger på var brus og chips. 

Anonymkode: 40c57...378

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MyzTeri skrev:

Akkurat dette må jeg si meg enig i - det gjelder spesielt damer med digre pupper som insisterer på å bruke stroppeløs kjole. La meg si det slik: Det er ganske få av oss damer som klarer å pull off stroppeløs anything - selv vi med små pupper. Uansett blir det jo masse justeringer, hele tiden. Akkurat i de tilfelle burde kanskje noen tatt på seg det upopulære oppdraget og sagt fra ved kjøp av kjole.

 

 

Forsøkte hinte om dette. "nei jeg VIL ha stroppeløs!", jadaså… Lekkert når bruden stadigvekk måtte fikse med å dra opp kjolen, samt alt tyll og slør og god knows what...

 

Var i et "pompøst bryllup".  ALT skulle være så flott. Greit nok at man sent på kvelden måtte betale drikke selv. MEN såååå pinlig når det er leid i DJ - og det er fem som danser.... Macarena.

Og Talene varte og rakk...zzzzzzzzz. Tror de eneste som var fornøyd var bruden, som liker å bli gjort stas på. (middagen varte fra 17-23, da ble kaka skjæret opp. Avbrutt av brudedans ca 22)

Skjære opp kaka klokka 23 når halve selskapet er gamlinger som bare vil sove var drøøøøøyt. Det var etter dette at det var DJ og dans. Som bare fem pers orka med. Og da fikk vi vite at kl 01 stenger baren og alle må gå!

Nåja, bruden ville ha prinsessebryllup og det ble det. For henne. Hun er selv superfornøyd og overbevist om at det var årets event! Men ser ikke at det kaaaaanskje var en anledning til at folk gikk og la seg rett etter kaka. Nesten alle hadde reist langt, betalt selv for reise og overnattingen.

Anonymkode: 27598...868

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes så mye om galla i alle bryllupstråder. Men jeg kjenner ingen som har brukt den koden og kjenner heller ingen som har vært i bryllup med gallakode.   Det er vel ingen utenmom kongelige som krever at folk skal kjøpe inn gallakjole og menn kjole og hvitt for EN DAG?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SupaWoman Ganske enig i observasjonen din. De bryllupene jeg har vært i har hatt mørk dress eller smoking som kleskode, med en knapp overvekt av mørk dress. Jeg har noen få bekjente, i «venner av venner-kategorien», som hadde galla som kleskode. Husker ikke helt, men det er to eller tre par vi snakker om. Galla er jo flott, men jeg var egentlig glad for at jeg ikke er så nær venn at jeg ble invitert til noen av de. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stadig gjort meg liknende tanker som TS, både nå det diskuteres bryllup og brudekjole og ikke minst gjestenes antrekk. -Jeg stilte i lårkort og dyp utringning i tradisjonell kirkevielse, og det gikk helt fint, ingen reagerte. Joda, det gjorde de, bare ikke til deg....

De fleste av oss har tross alt såpass oppdragelse at vi ikke ubedt kritiserer andre i tide og utide, det bety ikke at vi ikke reagerer og snakke om det med andre... Er folk uoppfordret positive, kan man anta at det er ektefølt, men at ingen er åpenlyst negative bety ikke at de synes alt er strålende.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det snakkes så mye om galla i alle bryllupstråder. Men jeg kjenner ingen som har brukt den koden og kjenner heller ingen som har vært i bryllup med gallakode.   Det er vel ingen utenmom kongelige som krever at folk skal kjøpe inn gallakjole og menn kjole og hvitt for EN DAG?

De fleste galla jeg har vært på, har ikke vært type sånn som på slottet. Det står galla på invitasjonen. Menn dukker som oftest opp i dress og damer i kjoler. Men alt i alt er det litt forskjellig hva folk dukker opp i. Ett godt råd er at kjolen din skal kunne nå deg iallefall til knærne, står det galla på invitasjonen så nytter det ikke hvor fin jeg syns den nye, rosa minikjolen min er, det er ikke ett antrekk for sånne invitasjoner. Jeg kan ikke fordra fotside kjoler så jeg har stort sett bare cocktail sjøl😏

Men, ett spørsmål: Syns vi egentlig det er gøy å gå i bryllup? Sånn helt egentlig? Jeg sitter ofte hjemme foran en event og må mote meg.  Og til bruden: Når dere ser tilbake på dagen, spesielt dere som har gått for dyre og ekstravagante selskaper; var den dagen verdt pengene? Var det verdt all planlegging, tid, stress osv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ullvott skrev:

@SupaWoman Ganske enig i observasjonen din. De bryllupene jeg har vært i har hatt mørk dress eller smoking som kleskode, med en knapp overvekt av mørk dress. Jeg har noen få bekjente, i «venner av venner-kategorien», som hadde galla som kleskode. Husker ikke helt, men det er to eller tre par vi snakker om. Galla er jo flott, men jeg var egentlig glad for at jeg ikke er så nær venn at jeg ble invitert til noen av de. ;) 

Kan ikke for det men tenker "fisefin".  Er de styrtrike/amerikansk kjendis/kongelig skjønner jeg det, men ikke når det er vanlige folk.  Pretensiøst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, MyzTeri skrev:

De fleste galla jeg har vært på, har ikke vært type sånn som på slottet. Det står galla på invitasjonen. Menn dukker som oftest opp i dress og damer i kjoler. Men alt i alt er det litt forskjellig hva folk dukker opp i. Ett godt råd er at kjolen din skal kunne nå deg iallefall til knærne, står det galla på invitasjonen så nytter det ikke hvor fin jeg syns den nye, rosa minikjolen min er, det er ikke ett antrekk for sånne invitasjoner. Jeg kan ikke fordra fotside kjoler så jeg har stort sett bare cocktail sjøl😏

Men, ett spørsmål: Syns vi egentlig det er gøy å gå i bryllup? Sånn helt egentlig? Jeg sitter ofte hjemme foran en event og må mote meg.  Og til bruden: Når dere ser tilbake på dagen, spesielt dere som har gått for dyre og ekstravagante selskaper; var den dagen verdt pengene? Var det verdt all planlegging, tid, stress osv?

 

 

Hva er vits å kjøre galla kleskode om ingen går kledd slik de ønsker?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MyzTeri skrev:

De fleste galla jeg har vært på, har ikke vært type sånn som på slottet. Det står galla på invitasjonen. Menn dukker som oftest opp i dress og damer i kjoler. Men alt i alt er det litt forskjellig hva folk dukker opp i. Ett godt råd er at kjolen din skal kunne nå deg iallefall til knærne, står det galla på invitasjonen så nytter det ikke hvor fin jeg syns den nye, rosa minikjolen min er, det er ikke ett antrekk for sånne invitasjoner. Jeg kan ikke fordra fotside kjoler så jeg har stort sett bare cocktail sjøl😏

Men, ett spørsmål: Syns vi egentlig det er gøy å gå i bryllup? Sånn helt egentlig? Jeg sitter ofte hjemme foran en event og må mote meg.  Og til bruden: Når dere ser tilbake på dagen, spesielt dere som har gått for dyre og ekstravagante selskaper; var den dagen verdt pengene? Var det verdt all planlegging, tid, stress osv?

 

 

Så ingen har tatt hensyn til kleskoden altså? Eller er det brudeparet som ikke vet hva galla betyr? Ganske spesielt. Galla betyr kjole og hvitt for menn, fotsid festflott kjole for damene (bunad er også innenfor).

Anonymkode: 70210...59f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i bryllup der alle gjestene måtte ha med mat for hundrevis av kroner hver + gave, og det syns folk var kjempelurt iflg brudeparet. Det var det ingen som syns, folk snakket hoderystene om det fra invitasjonen kom i posten, og fremdeles 6 år etterpå er det en snakkis. Det var selvfølgelig ingen som sa rett ut at "der er de mest gnitne og kjipe folkene som har holdt bryllup" til brudeparet, men det var stor enighet om det rundt bordene. I tillegg var det null alkohol, så det eneste brudeparet brukte penger på var brus og chips. 

Anonymkode: 40c57...378

Det er akkurat det jeg tenker på 😂 Kanskje like greit at brudeparet får sveve uvitende på sin rosa sky.

Anonymkode: 3025f...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Ullvott said:

«Jeg fikk masse skryt for kjolen på den store dagen.» Daaah! Det er jo helt normale sosiale koder. Hvis man sier noe, så sier man at bruden er flott/vakker/fin/nydelig/strålende +++ Det er da vel ingen som går bort til bruden og sier at «Du, den kjolen der var du ikke helt heldig med. Du skulle valgt en annen, for kjolen din var virkelig ikke særlig pen.» 

Kanskje hvis det er mange kg-folk blant gjestene? 😀 Lurer på om noen hadde turt å kjøre truth or dare som selskapslek i et bryllup...

Anonymkode: d7fd2...5bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...