Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow trodde ikke det kunne bli mer tamt. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke tamt? Det går bare roligere framover. Denne gangen syntes jeg samtalen med legen var et oppløftende øyeblikk, en som viste litt omsorg for handmaidene. Og nå har jo June sagt sitt mål: Hun skal befri så mange barn som mulig. Hvordan hun har tenkt å gjøre dette gjenstår å se de fire siste episodene.

Anonymkode: 340f3...d4a

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes heller ikke at det er tamt. Det viser hvordan det er i Gilead for en handmaid, selv om June har sluppet unna med mye, og det er ikke mye action i et slikt liv. Ting går også sakte fremover fordi ting tar tid.

Jeg synes ikke at det er rart at June har hatt en slik utvikling. At hun skal gå rundt og bare være sterk og ikke ha noen nedturer i et slikt samfunn ville vært litt for utrolig. I denne episoden så klarte hun å få tilbake noe av viljen til å leve og jeg opplevde at det var det denne episoden gikk ut på. Det virket som samtalen med legen gjorde at hun klarte å finne tilbake til det som var viktig for henne.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av serien nå. Tok igjen de tre siste episodene i kveld, og det er jo så langdrygt og kjedelig. Nå bryr jeg meg ikke lenger så mye om hva som skjer, bare det blir noe action snart. Om det ender med at June blir skutt eller hengt så driter jeg i det, så lenge noe skjer. Jeg håper selvsagt hun får med seg datteren til Canada og slipper unna Gilhead, men jeg er så lei at jeg vet ikke om jeg orker å se ferdig sesongen for å finne det ut.

Det irriterer meg at hun er såååå treg. Aldri sett makan til noen som beveger seg så sakte som hun gjør...

Anonymkode: e2478...e72

• Liker 6
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av serien nå. Tok igjen de tre siste episodene i kveld, og det er jo så langdrygt og kjedelig. Nå bryr jeg meg ikke lenger så mye om hva som skjer, bare det blir noe action snart. Om det ender med at June blir skutt eller hengt så driter jeg i det, så lenge noe skjer. Jeg håper selvsagt hun får med seg datteren til Canada og slipper unna Gilhead, men jeg er så lei at jeg vet ikke om jeg orker å se ferdig sesongen for å finne det ut.

Det irriterer meg at hun er såååå treg. Aldri sett makan til noen som beveger seg så sakte som hun gjør...

Anonymkode: e2478...e72

Hvis serieskaperene dreit i karakterene og deres utvikling kunne de jo bare kjørt på med masse action og handling og laget en tyggegummi-serie for de enkle masser. Heldigvis er de interessert i karakterene på et dypere nivå og tar sjanser som gir den mer dybde.

• Liker 13
Skrevet
På 16.7.2019 den 6.40, Albbas skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange forventer at Lydia skal ha en så dramatisk bakgrunn? Mener dere at alle fanatikerne i serien som rettferdiggjør vold og misbruk bør ha en traumatisk bakgrunn? Det er jo ikke sånn virkeligheten er. Selv normale, snille folk kan overtales til å bli sadistiske drapsmenn under de rette omstendigheter, det er jo bare å se på verdenshistorien. Det er jo det som er skremmende med mennesker. 

Spot on!

• Liker 3
Skrevet

Så langdryg siste episode var. Følger svært tvilsomt med på en evt sesong 4.

Jeg likte 1 og 2 sesong, men den 3 har vært kjedelig. Jeg skal se ferdig, men er nok ikke like ivrig etter å se neste episode på Torsdag

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siste episode nå var den første kjedelige hittil etter min mening. Jeg har hele tiden likt serien og vært engasjert selv om den har tapt seg litt, men gårsdagens episode var seriøst helt vanvittig drøy... Aldri kjeda meg så mye gjennom en Haindmaid's Tale episode før. Gjesp!!!!

Anonymkode: 0750c...c09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes faktisk den siste episoden var litt mer spennende, tror dette blir et vendepunkt og at det kommer til å skje mer fremover. Håper ihvertfall... Spent på hvordan hun skal få mange barn ut av Gilead (?) 

Anonymkode: 61563...6d5

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes faktisk den siste episoden var litt mer spennende, tror dette blir et vendepunkt og at det kommer til å skje mer fremover. Håper ihvertfall... Spent på hvordan hun skal få mange barn ut av Gilead (?) 

Jeg har trodd på et vendepunkt sånn de siste 4-5 episodene 😅

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Heisann1234 skrev:

Jeg har trodd på et vendepunkt sånn de siste 4-5 episodene 😅

Samme her. Jeg har tenkt gang på gang at NÅ snur det. Nei, NÅ snur det. Så jeg har ikke store forhåpninger til neste episode. 

Anonymkode: 996c8...0aa

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg også på. Hun må i hvert fall ha flere allierte, også litt høyere opp i systemet tenker jeg. Det var jo slik de fikk ut Emily og spesielt siden de er såpass overvåket. Hvis hun ikke kommer på noe annet lurt. Mulig hun tenker at hun kan gjøre noe av det fra sykehuset siden de jentene som blir sjekket om de er fruktbare kommer dit?

Trist system i hvert fall. Det var hjerteskjærende når hun spurte hun jenta om hun virkelig ville ha barn.

Skrevet

Akkurat nå ligger kun min motivasjon på å fortsette å se fordi jeg lurer oppriktig på hvordan dette ender og hvordan Gilead skal gå i oppløsning. Ja, for det regner jeg med skjer. June berger seg iallefall. Det er kun det jeg er nysgjerrig på. Serien kunne likegodt avsluttet etter sesong 3, for nå spinner dem bare rundt seg selv med meningsløse handlinger. Blir det en sesong 4 er jeg redd jeg har hoppet av lasset. Det er trist, fordi jeg var stor fan av serien midtveis! 

AnonymBruker
Skrevet

Serien blir bare bedre og bedre synes jeg, liker sesong 3 bedre enn sesong 2.

June sin utvikling er jo helt naturlig og veldig spennende å følge med på, kan ikke skjønne alle som syne det er kjedelig nå?!

Anonymkode: 1ff44...319

• Liker 10
Skrevet
47 minutter siden, Juks skrev:

Akkurat nå ligger kun min motivasjon på å fortsette å se fordi jeg lurer oppriktig på hvordan dette ender og hvordan Gilead skal gå i oppløsning. Ja, for det regner jeg med skjer. June berger seg iallefall. Det er kun det jeg er nysgjerrig på. Serien kunne likegodt avsluttet etter sesong 3, for nå spinner dem bare rundt seg selv med meningsløse handlinger. Blir det en sesong 4 er jeg redd jeg har hoppet av lasset. Det er trist, fordi jeg var stor fan av serien midtveis! 

Du får lese bøkene istedet, forfatteren skriver jo en ny bok nå :) 

Skrevet
22 minutter siden, Chizue skrev:

Du får lese bøkene istedet, forfatteren skriver jo en ny bok nå :) 

Har dem en annerledes handling? 😄 Forresten, har du? Kan du si om det er lenge igjen til slutten? :P 

Gjest wildfig
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan hun skal få barna ut fra sykehuset 

Skrevet
På 7.6.2019 den 1.52, enirt skrev:

Oppretter en tråd for sesong 3. Positivt overasket over episodene som har kommet ut. Hva syntes dere?

Jeg er fortsatt så skuffet etter sesong en om at dette ikke handler om halen hennes.

Skrevet
På 13.7.2019 den 17.48, Armitage skrev:

Jeg oppfattet det som litt mer enn det. Jeg oppfattet det som at både Lydia og denne karen hun var interessert i var i overkant kristne. Så det på daten når de bad bordbønn på restauranten. Mange ekstreme kristne er veldig opptatt av sømmelig atferd. Og det å ta initiativ til sex på første date, er liksom feil og en synd. Hun ble jo ikke helt avvist heller. Han sa at han fremdeles ville ha kontakt. Han ville bare ikke ha sex. Avvisningen la hun opp til da hun sørget for omsorgsovertakelse av den guttungen. Du kunne se på han at han ikke likte metodene hennes. Men da hadde hun vel allerede avvist ham selv fordi hun var så nær ved å miste kontrollen med ham og skammet seg dypt over det.

I alle sesongene så ser vi at Lydia er ekstremt opptatt av synd og at synden skal fordrives fra disse jentene( handmaid's) Jeg tror at hun la skylden på denne alenemoren som hun anga til barnevernet, for å ha ledet henne til å synde. Ved å gi henne sminke og oppfordre henne til å møte menn. Hun ser på alle handmaid's som denne jenta, som lever i synd og som vil dra alle andre med seg i synden om ingen lærer dem å bli bedre. Det er dette hun mener med at hun redder dem. Og hun er også redd dem fordi hun i hennes øyne, nesten ble forledet til å bli akkurat som dem. 

Veldig godt skrevet.

• Liker 2
Skrevet

Tre episoder igjen. Nå MÅ det skje noe snart. Hvis de bygger hele sesongen opp til dette, og ender det med en kliffhanger så en må vente til sesong fire, tror jeg det klikker for meg 😂 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...