Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 3


enirt

Anbefalte innlegg

Serena var med på å skape Gilead, men samtidig så har det alltid virket som hun savnet den gamle verdenen. Så jo bare hennes reaksjon da hun fikk beskjed om at hun kunne bevege seg rundt uten anstand og hun har alltid virket som en sterk kvinne. Nesten så det virker litt rart at hun ønsket et slikt samfunn. Det har egentlig virket som hun har kjedet seg og mistrives. Jeg synes det er litt interessant å se at flere av  forkjemperne/skaperne av Gilead er de som på mange måter savner den gamle verdenen mest.

For Serena så har det å få barn har vært drivkraften hennes. Det betød mer enn noe annet. Mer enn Gilead, etterhvert mer enn å samarbeide med June mot Gilead og mer enn mannen hennes. Hun forventet kanskje ikke at hennes handlinger også ville få konsekvenser.

Jeg lurer på hvordan det vil gå for June om hun kommer seg ut. Alle hennes handlinger for å overleve og få ting til å skje har satt spor. Så jeg tror det kan bli interessant å se og jeg håper det skjer i sesong 4, men jeg vil tro at det er viktig for June å redde flere barn.

Jeg har likt denne sesongen godt, men jeg liker å se hvordan karakterer bygger seg opp. Hva som får dem til å gjøre ting og hele oppbyggingen. Jeg synes det får meg til å forstå mer av deres motivasjon. Ofte synes jeg at mange serier går for fort frem og at jeg skulle ønske at jeg fikk vite mer. Noen ganger har jeg også lurt på hva som fikk en karakter til å gjøre x og y siden det til tider kan virke overilt. Ikke at jeg kommer på noe eksempel på det akkurat nå :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror grunnen til at Selena var en pådriver for opprettelsen av Gilead var fordi hun så sterkt ønsket å få barn. 

Ellers lurer jeg på om de pga skuddskadene finner ut at hun faktisk var gravid, men at fosteret da ikke overlever

Anonymkode: 7c8f5...a5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg litt at de tre siste episodene var bra. Jeg har ventet hele sesongen på at noe skulle skje, og hadde bestemt meg for å ikke se sesong 4. Sesongen har vært altfor langdryg. Én ting er at litt av konseptet med Handmaid's tale er at de skal gå litt sakte fremover, men at vi måtte vente til episode 10 før noe som helst skjedde gjorde at serien ble ødelagt. Men så klarte de å gjøre slutten av sesongen så bra at jeg nå ikke klarer å vente til sesong 4 🙄🙄

Dere som har lest boka/bøkene(?), er den bra? Har de endret mye i serien eller er det omtrent samme handling? Får jeg vite hva som skjer til slutt om jeg leser boka/bøkene?

Anonymkode: e2478...e72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer meg litt at de tre siste episodene var bra. Jeg har ventet hele sesongen på at noe skulle skje, og hadde bestemt meg for å ikke se sesong 4. Sesongen har vært altfor langdryg. Én ting er at litt av konseptet med Handmaid's tale er at de skal gå litt sakte fremover, men at vi måtte vente til episode 10 før noe som helst skjedde gjorde at serien ble ødelagt. Men så klarte de å gjøre slutten av sesongen så bra at jeg nå ikke klarer å vente til sesong 4 🙄🙄

Dere som har lest boka/bøkene(?), er den bra? Har de endret mye i serien eller er det omtrent samme handling? Får jeg vite hva som skjer til slutt om jeg leser boka/bøkene?

Anonymkode: e2478...e72

Er som jeg skulle skrevet det selv. Avslutningen gjør så jeg skal se sesong 4 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer meg litt at de tre siste episodene var bra. Jeg har ventet hele sesongen på at noe skulle skje, og hadde bestemt meg for å ikke se sesong 4. Sesongen har vært altfor langdryg. Én ting er at litt av konseptet med Handmaid's tale er at de skal gå litt sakte fremover, men at vi måtte vente til episode 10 før noe som helst skjedde gjorde at serien ble ødelagt. Men så klarte de å gjøre slutten av sesongen så bra at jeg nå ikke klarer å vente til sesong 4 🙄🙄

Dere som har lest boka/bøkene(?), er den bra? Har de endret mye i serien eller er det omtrent samme handling? Får jeg vite hva som skjer til slutt om jeg leser boka/bøkene?

Anonymkode: e2478...e72

det er bare en bok foreløpig, og det er den som er filmatisert i sesong 1. Filmatiseringen har ikke tatt seg noen friheter i forhold til boken så vidt jeg kan huske. Boka er god, men den har en åpen slutt, så du får ikke vite noe. Men - den har et tillegg på slutten som er lagt til mange år - altså flere tiår - senere, og den gir noen hint som ikke har vært vist i serien.

Sesong 2 og 3 bygger ikke på noen bok, men Margaret Atwood (som er forfatteren av boken) har vært med å utvikle historien i sesong 2 og 3 mener jeg å ha lest. Om et par uker kommer det som sagt en ny bok, men den er lagt til 15 år etter den historien vi følger i serien. Hvordan sesong 4 kommer til å plassere seg tidsmessig i historien vet jeg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Familien hun bor med flyttet fordi de forstod at June fremdeles håpet på å få henne tilbake, og nå vet de ikke hvor de bor. 

Anonymkode: 7c8f5...a5c

Åja, det var det det var. Blir interessant å se neste sesong :) gøy å ha noe å glede seg til. 

På 16.8.2019 den 6.33, Chizue skrev:

Jeg lurer på om June nå blir flyttet til opprørsstyrken...

Jeg håper Nick hjelper June med å rømme..
Og er det ille at jeg håper at Serena er gravid? Om hun havner i fengsel og er gravid, så vil barnet bli tatt fra henne og hun vil faktisk føle det på hele kroppen hvordan det er når noen tar ifra deg ditt biologiske barn..
 

Hadde vært litt "gøy" om hun var gravid ja 

På 16.8.2019 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Takk, det visste jeg ikke😊

Anonymkode: b87d4...a

Siterte med en feil sorry 😊

Anonymkode: 3940d...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det var det det var. Blir interessant å se neste sesong :) gøy å ha noe å glede seg til. 

Hadde vært litt "gøy" om hun var gravid ja 

Siterte med en feil sorry 😊

Anonymkode: 3940d...284

Flere av de som er kone skulle fått kjent på kroppen hvordan det hadde vært å bli fratatt barnet sitt. De er vel hjernevasket hele gjengen til å tro at det er normalt siden handmaidsene blir umenneskeliggjort. Det er litt interessant at de før Gilead kanskje ville tenkt på slike ting som utenkelig, men nå er det helt normalt liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Flere av de som er kone skulle fått kjent på kroppen hvordan det hadde vært å bli fratatt barnet sitt. De er vel hjernevasket hele gjengen til å tro at det er normalt siden handmaidsene blir umenneskeliggjort. Det er litt interessant at de før Gilead kanskje ville tenkt på slike ting som utenkelig, men nå er det helt normalt liksom.

Hvordan kan hun være gravid hvis Fred er steril? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lady90 skrev:

Hvordan kan hun være gravid hvis Fred er steril? 

Jeg har ikke skrevet at hun er gravid. Svarte på en kommentar angående det, men jeg tror ikke at hun er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg har ikke skrevet at hun er gravid. Svarte på en kommentar angående det, men jeg tror ikke at hun er gravid.

Det er en annen spekulasjon ute og går også..
Hun får ikke asyl i Canada og ender opp med å måtte dra tilbake til Gilead uten mannen sin, hvor hun da ender opp som Handmaid

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
15 timer siden, Chizue skrev:

Tviler, men kan jo hende.

 

Skaperen gikk ut med ett hint i ett intervju om hva som skal skje i sesong 4 "All hell will break loose". 

Så kan hende at serien "slutter" der hvor boka starter igjen og om neste bok blir like populær, så kan det hende de lager en til sesong som handler om boka?


Det høres mer sannsynlig ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blåbærpike skrev:


Det høres mer sannsynlig ut 😊

Jaaa...

Jeg vil ikke vente til April/Juni 2020....Har noen en tidsmaskin? :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Elaine Marley skrev:

Serena var med på å skape Gilead, men samtidig så har det alltid virket som hun savnet den gamle verdenen. Så jo bare hennes reaksjon da hun fikk beskjed om at hun kunne bevege seg rundt uten anstand og hun har alltid virket som en sterk kvinne. Nesten så det virker litt rart at hun ønsket et slikt samfunn. Det har egentlig virket som hun har kjedet seg og mistrives. Jeg synes det er litt interessant å se at flere av  forkjemperne/skaperne av Gilead er de som på mange måter savner den gamle verdenen mest.

Tror Serena var veldig naiv når det kom til hvordan menn(og hennes ektemann) ville oppføre seg når de fikk all makten. Hun trodde nok at mennene hele tiden skulle ivareta fellesskapets interesser og ikke misbruke makten til å berike seg selv på kvinners bekostning. 

I starten hadde jo Serena svært mye frihet. Tror nok Serena så for seg at hun ville beholde denne friheten og først oppdaget hvor feil hun tok feil når det var for sent. 

Anonymkode: e1d6f...cc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Chizue skrev:

Det er en annen spekulasjon ute og går også..
Hun får ikke asyl i Canada og ender opp med å måtte dra tilbake til Gilead uten mannen sin, hvor hun da ender opp som Handmaid

Håper du har rett. Det hadde hun fortjent.

Anonymkode: c21b2...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chizue skrev:

Det er en annen spekulasjon ute og går også..
Hun får ikke asyl i Canada og ender opp med å måtte dra tilbake til Gilead uten mannen sin, hvor hun da ender opp som Handmaid

Men dersom de ikke tror at hun kan bli gravid, kan hun vel heller ikke være handmaid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rosenrød skrev:

Men dersom de ikke tror at hun kan bli gravid, kan hun vel heller ikke være handmaid?

Det har aldri blitt sagt at Serena er steril, men Fred er :) 
Serena mistenkte at Fred var steril, så hun ville at Nick skulle ha sex med June. Serena tvang June til å ta en gr.test som viste positiv og Serena sa til Fred at barnet ikke var hans, fordi han er for svak...
I tillegg: Når Serena møtte Mark for første gang, så sa han at forskere hadde jobbet i flere år for å få kvinner fertile igjen og om hun ønsket, så kunne de gjør henne fertil, blablabla masse ræl at hun ville få beskyttelse om hun valgte å bli i Canada, hun nektet og mente at hun ikke ville bli en landsforræder,  Mark sa da: men det er du allerede. Så fikk hun telefonen..

Men skaperen av Tv-showet har sagt: En eller annen gang, så får dere vite at Serena kan få barn.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Chizue skrev:

Det har aldri blitt sagt at Serena er steril, men Fred er :) 
Serena mistenkte at Fred var steril, så hun ville at Nick skulle ha sex med June. Serena tvang June til å ta en gr.test som viste positiv og Serena sa til Fred at barnet ikke var hans, fordi han er for svak...
I tillegg: Når Serena møtte Mark for første gang, så sa han at forskere hadde jobbet i flere år for å få kvinner fertile igjen og om hun ønsket, så kunne de gjør henne fertil, blablabla masse ræl at hun ville få beskyttelse om hun valgte å bli i Canada, hun nektet og mente at hun ikke ville bli en landsforræder,  Mark sa da: men det er du allerede. Så fikk hun telefonen..

Men skaperen av Tv-showet har sagt: En eller annen gang, så får dere vite at Serena kan få barn.

 

Hvis det aldri har vært sagt at Serena er steril, hva skulle de da med en handmaid? Vi har jo etterhvert skjønt at det er Fred og muligens ikke Serena som er steril nå, men i Gilead er det jo aldri et tema at det kan være menn som er sterile. I tilfelle ville de vel hatt noen form for mannlige «handmaids» også. 

Anonymkode: ea24b...23c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 22.41, Sol79 skrev:

Om hun er død er det ikke noe poeng i neste sesong, så hun overlever garantert.

, det kan du si, men det spørs helt hvilken retning de velger videre. Det er mulig vi vil se et tidshopp. I en såpeserie finnes det et begrep rundt den ungen som går opp på loftet, og aldri blir sett igjen, og slik er det litt med de karakterene som er i Canada. Vi hører fra dem, men svært lite. Jeg trodde for eksempel at de ville bruke tid denne sesongen på at vi ville lære mer om hvordan Emilie håndterte pregilead, og det å komme tilbake i rytme igjen. Dette skjedde ofscrean.

Nå har to viktige karakterer blitt satt i fengsel i Canada, og jeg føler at vi dermed får en naturlig takk for oss. June dør. Det samme gjør Joseph. Han kommer aldri til å få være i fred i Gilead etter at han fikk de til å holde grensene åpne, og de mista alle barna. June får nok heller ikke leve, dersom ikke hun naturligvis holdes skjult.

En mulighet for å ikke hoppe i tid er at man har en slags bevegelse mellom rollene. June og gjengen får ut handmaides og unger, mens de i Canada er i andre enden av redningsoppdraget. Da vil vi kunne ha et sideplott der hvor vi følger waterfordene, og samtidig hvordan samtalene mellom gilead og verden er etter at barna er ute.

Men jeg tror vi vil se et tidshopp frem i tid. Jeg tror June vil være død, jeg tror Joseph vil være død, og jeg tror vi vil følge gileads siste tid.

 

Anonymkode: 94afe...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvis det aldri har vært sagt at Serena er steril, hva skulle de da med en handmaid? Vi har jo etterhvert skjønt at det er Fred og muligens ikke Serena som er steril nå, men i Gilead er det jo aldri et tema at det kan være menn som er sterile. I tilfelle ville de vel hatt noen form for mannlige «handmaids» også. 

Anonymkode: ea24b...23c

Menn kan ikke være sterile. 

Husker dere i første sesong? Eller andre, kanskje. Det var en lege/gynekolog som tilbød seg å hjelpe til. Han mistenkte nok at det var Fred som var feilen. Men sånt kan man ikke si. 

Anonymkode: 712f6...a36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hvis det aldri har vært sagt at Serena er steril, hva skulle de da med en handmaid? Vi har jo etterhvert skjønt at det er Fred og muligens ikke Serena som er steril nå, men i Gilead er det jo aldri et tema at det kan være menn som er sterile. I tilfelle ville de vel hatt noen form for mannlige «handmaids» også. 

Anonymkode: ea24b...23c

 

Jo, det er gjennomgående... Menn er sterile, men ikke alle.

Anonymkode: 94afe...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...