Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Asti skrev:

Ser at beklagelsen til Anne Brith endte opp i offerinnlegg. Og de AB ringte og har anmeldt ser hun fremdeles på som hetsere.

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/

Kvalmt hele dette opplegget hennes. Virker på en måte som det ikke er farlig om all verdighet fyker ut vinduet- så lenge man får opprettholde rollen som offer.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fvonk skrev:

Å gå i dialog med noen er da ikke det samme som å bli venner med dem.

Dialog er en ting. Formuleringene og timingen sier for meg at dette gjøres fordi hun er redd for å få avslørt identiteten sin. Forøvrig tror jeg det er hovedårsaken til anmeldelsen i utgangspunktet. 

 

Siste innlegg jeg ser er det med julepynt. Hvor ser dere dagens innlegg? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenne igjen offerinnlegg: Bloggeren drar inn episoder som ikke har noe med saken å gjøre. Gjerne udokumenterte hendelser som ingen kan etterprøve, der man har blitt utsatt for noe/behandlet dårlig.  Og så inneholder innlegget "unnskyld eller jeg beklager", samtidig som man skriver det med forbehold. Etter på kan man vise til at man har lagt seg flat, selv om innlegget egentlig handler om "hvor synd det er i bloggeren" - https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg får ut av dette blogginnlegget er en intens lyd av en Evinrude påhengsmotor. Hvor dumme tror hun folk er? 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar jo aldri ansvar for noe, det er alltid noen andres skyld, det er alltid fordi noe ble gjort mot henne, det er absolutt aldri hennes feil, det er din egen feil og du fortjente det. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig... det innlegget... 😳 Føler vel bare ennå sterkere at BOTB aldri skulle gått i noen dialog med henne. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjempebra om bloggen skal bli ren bakeblogg igjen. Jeg håper virkelig at hun klarer å holde barna (og andre personer!!) utenfor bloggen nå. Bloggen har helt siden hun begynte å blande privatlivet inn i den bare blitt verre og verre, og det var egentlig dømt til å bli fullstendig katastrofe, som vi har sett den siste tiden. 

Men jeg stusser litt over det siste blogginnlegget. Hun påstår at hun har sagt så mange ganger at hun har tatt feil, og beklaget så mange ganger. Det er vel strengt tatt mangelen på dette som har gjort at hun har havnet der hun er i dag. Hun har fremstått som hun mener at alle andre tar feil, og at hun bare er snill og grei mot alle. Og dette med at hun er så snill og grei og bare blir kjørt over av andre er noe hun jevnlig nevner på bloggen. Hun har jo strengt tatt duret frem som hun har ønsket, og jeg kan enda ikke huske et blogginnlegg hvor hun oppriktig har beklaget til noen..? Nå leser ikke jeg bloggen hennes jevnlig, så det kan jo godt hende at disse "beklager, jeg gjorde en feil"-innleggene har gått meg hus forbi. Samtidig mener jeg jo at et voksent menneske bør ha lært nok forskjell på rett og galt at hun unngår å ringe arbeidsgivere til kritikere og henge ut blogglesere, familie, venner og ekser på bloggen. Jeg ser at hun nevner at hun selv ikke har hatt tilsvarsrett når hun blir dømt og beskyldt, men hva med alle de hun har hengt ut på bloggen. Kan ikke se for meg at de har fått noe tilsvarsrett heller. 
 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus til dere som har tro på at hun klarer å snu kursen til en bakeblogg.

da hun publiserte at hun ikke skulle skrive om barna, samt oppfordret andre bloggere til å gjøre det samme, tok det vel maks 14 dager før alt var tilbake til «normalen»

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Det eneste jeg får ut av dette blogginnlegget er en intens lyd av en Evinrude påhengsmotor. Hvor dumme tror hun folk er? 

Enkelte kjøper jo den evige klagesangen hennes.. Leser ikke disse menneskene noen annet enn AnneBrith.no? Har de ikke tilgang til andre seriøse medier?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal si egentlig... det innlegget... 😳 Føler vel bare ennå sterkere at BOTB aldri skulle gått i noen dialog med henne. 

100% enig! Nå har det vært mye drama, og BOTB bør kanskje revurdere bloggnavnet sitt om bloggen i fortsettelsen skal handle om noe annet enn det den gjorde før. Jeg er lei av denne intrigen (selv om jeg forstår at den er alvorlig). Men, når jeg klikker meg inn på BOTB ønsker jeg å bli underholdt om finurlige ting bloggerne gjør og skriver. Hvor har det blitt av frøkna, mammaen osv? Det var det som var gøy! Kunne ikke Adina laget en egen blogg om alt det private? Eller dysset det ned og tatt det opp etter at det er over? 

Endret av Spesialpedagog1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Enkelte kjøper jo den evige klagesangen hennes.. Leser ikke disse menneskene noen annet enn AnneBrith.no? Har de ikke tilgang til andre seriøse medier?

Nei, jeg tror det er mangel på ressurser og samfunnsforståelse . 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Nei, jeg tror det er mangel på ressurser og samfunnsforståelse . De leser vel ikke DN? 

Tror ikke de leser DN nei..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB på bloggen sin (fra linken @Asti la ut  https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/) :

Sitat

Jeg har blitt anklaget for å bryte markedsføringsloven, og mange andre lover. Uten å ha tilsvarsrett blir jeg beskyldt og dømt.

AB i Dagens Næringsliv (https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466) :

Sitat

 

Davidsen skriver i en epost at hun har anmeldt personen bak bloggen Bloggomtoppbloggere.com. Politiet i Øst politidistrikt bekrefter at de har mottatt en anmeldelse fra Davidsen.

– De har brutt åndsverkloven ved å bruke mine bilder og personvernloven ved å legge ut et skjermbilde av mitt telefonnummer. Samt begått flere lovbrudd som jeg har meldt til politiet.

 

Ja, så var det dette med å beskylde og dømme andre for lovbrudd uten å gi dem tilsvarsrett, da...

Endret av Fvonk
La til link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Hva har historien om krisesenter osv med Adina og BOTB å gjøre, sånn bortsett fra å legge seg i fosterstilling for å slippe å stå til ansvar for noen ting? Dette er så kaldt, kynisk, utspekulert og manipulerende at jeg mangler ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith klarer helt fint å utføre sitt eget karakterdrap.

Skulle bare mangle at hun som er vandt med å gjøre alt selv brått trengte hjelp av andre.

:ironi:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...