Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Hun er en stor egoist som slenger alt og alle under bussen (som hun sier ingen vil sitte på), for å fremme seg selv.

 

Endret av BeverTramp
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Privatbruker skrev:

Forresten. Var det siste innlegget på bloggen hennes et «hadebra»? At hun nå slutter?

Hun vil nok at leserne skal tolke det innlegget på verst mulig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Asti skrev:

Det har den siste tiden kommet reaksjoner på at Anne Brith har lagt ut udokumenterte beskyldninger om netttroll og anmeldelse både på blogg og ovenfor en arbeidsgiver (til navngitt person som har blitt uthengt som hetser),  samt udokumentert beskyldning i Dagens Næringsliv om at denne personen i lengre tid har vært ute etter Anne Brith. Dette er virkelig ikke i orden.

Om Anne Brith ikke ønsker lange tråder om seg selv, så hadde det vært til stor hjelp for henne å dokumentere beskyldninger hun fremsetter mot folk - https://influencere.wordpress.com/2018/11/11/ab-no-hvem-driver-egentlig-med-injurie/?  

Og så tenke litt over hva man selv setter i gang.  Da det var Anne Brith som startet det hele med blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" - https://www.bloglovin.com/blogs/anne-brith-14147719/nar-trollene-kommer-ut-i-lyset-6568474133.

Det viste seg at de personene AB hengte ut som nettroll, gjerne ville komme med tilsvar, og det fikk de heldigvis på BOTB og Dagens Næringsliv:

Anne Brith har hele tiden fått sjansen til å komme med dokumentasjon på netthetsen hun mener å ha blitt utsatt for, men har ikke kommet med noe som helst. Og det godtar ikke folk, og kritikken fortsetter. Igjen her kunne Anne Brith tatt ansvar, og kommet med dokumentasjonen (hun påstår å sitte med), og da hadde det vært mindre å skrive om. 

Etter at de som ble hengt ut på bloggen, fikk komme med sin versjon på BOTB, valgte Anne Brith å sende en lenke som inneholdt en såkalt ip-grabber til BOTB:

Anne Brith har altså siden hun la ut blogginnlegget "Når trollene kommer ut i lyset" drevet med gjentatte overtramp ovenfor vanlige mennesker som ikke har gjort noe annet enn å si meningen sin om bruk av barn i SoMe - https://influencere.wordpress.com/annebrith-bruk-av-barn-i-some/ -  og andre forhold de har ment er kritikkverdig med bloggen Annebrith.no. 

Blogginnlegget til Anne Brith i dag er derfor en skam ovenfor de som hun har hengt ut - https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/. Jeg forstår ikke at det er mulig å ha så lite innsikt i hva man selv påfører andre mennesker, og så er det liksom henne det skal være synd på, samtidig som hun fortsetter med udokumenterte beskyldninger om hets. 

🙌 🙌

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bibbi07 skrev:

Den bloggen er et eksempel hvor galt det kan gå. Det er nok lett å miste hodet når man går fra anonym småbarnsmor til en askepottilværelse som bloggeren har hatt det siste året. Det var rød løper med spesialsydd kjole og en kjekk, ung mann ved armen på Vixen, landsdekkende aviser som skrev om forholdet og hva hun mente om ting, drømmesommer med en luksus som tidligere har vært helt uoppnåelig - og så BANG, bråstopp. Kjæresten stakk, rampelyset blekner og kritikken ble alvorlig og omfattende. Hele eksistensgrunnlaget er i ferd med å revne, og til tross for hva bloggeren vil ha oss til å tro, er det nok neppe mange inntjeningsmuligheter for en med et slikt rykte. 

Bottom line snakker man her om en dame med fire barn, uten fast jobb, uten plass å bo om bare få mnd, uten evne til å få et forhold til å fungere og et 'livsverk' som er i full fart mot stupet. Jeg hadde ikke sovet godt om nettene om jeg hadde vært i den situasjonen! 

Men hvordan løse det?

Hun har i alle fall hatt skikkelige jobber, og vil nok komme seg bra ut av blogglivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Men hvordan løse det?

Hun har i alle fall hatt skikkelige jobber, og vil nok komme seg bra ut av blogglivet. 

Jeg vet ikke hvordan hun kan løse dette, men tviler på at angrep og selvforherligelse er måten, i hvert fall. 

Hun har hatt vanlige jobber, men jeg tror det kan bli vanskelig å få en jobb med alt som dukker opp ved et enkelt googlesøk. 

Jeg ville hverken ansatt henne i serviceyrke eller helserelatert. Bloggeren fremstår svært ustabil og vanskelig å forholde seg til. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den massive kritikken er blant annet resultat av Anne Brith og bruk av barn i SoMe. Hun har valgt det. Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/annebrith-bruk-av-barn-i-some/

Beskyldninger om heksejakt og anonyme meldinger har Anne Brith gjentatte ganger blitt bedt om å dokumentere.  Og det er grunn til å spørre seg hvem er det som driver med injurie her, Anne Brith eller de hun beskylder for det? Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2018/11/11/ab-no-hvem-driver-egentlig-med-injurie/ 

Nå er ikke tiden for å forsvare seg med kun "følelser", men at Anne Brith kommer på banen med dokumentasjon hun påstår at hun har. Beskyldningene hun kommer mot blant annet en navngitt person ovenfor arbeidsgiveren og i Dagens næringsliv er forferdelig.  Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/

Jeg forstår at situasjonen til Anne Brith er vanskelig, men empati handler ikke om å godta alt en person gjør.  

Blogginnlegget til Anne Brith er en skam ovenfor de som hun har hengt ut - https://influencere.wordpress.com/2018/11/15/ab-no-beklagelse-eller-offerinnlegg/. Det som har kommet frem den siste tiden er at Anne Brith har gått til angrep på de som har kommet med saklig kritikk, men det er den usaklige kritikken hun skriver om i siste blogginnlegget. Den tar de fleste avstand fra.

Dette kan handle om liten innsikt i hva man påfører andre mennesker, når det liksom er henne det skal være synd på, samtidig som hun fortsetter med udokumenterte beskyldninger om hets.

Endret av Asti
Fjernet sitering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen andre enn de involverte parter som kjenner til hva som ligger bak henvendelse til barneverntjenesten (som AB skriver om i blogginnlegget "Når det stormer som verst, lærer du mest".  Det kan for det vi vet være gode grunner til at noen kontakter barneverntjenesten. Igjen spiller Anne Brith på følelser, og enkelte tror på alt hun legger ut.

Ingen aner som sagt hva som ligger bak de historiene Anne Brith deler. Det eneste vi vet er at det er kun hennes versjon vi fikk, og det i samme innlegg der hun skriver om å bli beskyldt og dømt uten å få komme med tilsvar.

BOTB ga de personene Anne Brith hengte ut mulighet til tilsvar. Hva gjør Anne Brith da? Jo, sender mail med ip-grabber til "Adina" og anmeldeler BOTB.  

Det er veldig synd i Anne Brith nå, men blogginnlegget hennes i går løste ikke noe av det gale hun har gjort. Det eneste hun oppnådde i går, var at enkelte gikk på "offerinnlegget", men de som ser rett gjennom "følelsesinnlegg" og ber om dokumentasjon i forhold til de stygge beskyldningene AB har kommet med, de "kjøper ikke" dette. 

Dokumentasjon:  

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele denne tråden, og alt om saken på BOTB pluss de to artiklene i DN. Jeg har aldri lest AB sin blogg før i dag.  Jeg er ikke så flink til å formulere meg og få frem poenget, slik som mange her er, men jeg kan prøve: 

Det som slår meg er hennes bruk av egen mishandling av seg selv på en kommersiell blogg. Når tidligere og udokumentert partnervold brukes som et argument i en helt annen sak; redde bedriften, kan dette føre til en slags nedgradering av tema. 

Dette er jo svært uheldig. For henne og for alle de som blir utsatt for partnervold. 

Jeg ble kvalm da jeg leste innlegget hennes, for at hun bruker dette kortet. "Jeg har blitt utsatt for vold - ergo jeg kan utsette andre for vold (om vold som begrep er utvidet til i innebære alt, også trusler)."

 Jeg skal aldri mer lese et eneste innlegg på den bloggen, det får bli med denne ene gangen. Grøss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hemmeligvenn skrev:

Er bare glad jeg ikke er blogger. Må være slitsomt på mange måter.

Ja, uff.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn

Blogging er ikke noe for meg fordi er for beskjeden og har ikke behov for å være i sentrum. Er nysgjerrig på hva bloggere synes hva som er så interessant angpående seg selv, samt AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...