Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, hemmeligvenn skrev:

Blogging er ikke noe for meg fordi er for beskjeden og har ikke behov for å være i sentrum. Er nysgjerrig på hva bloggere synes hva som er så interessant angpående seg selv, samt AB.

Å blogge er da helt greit. Alle har ulike interesser og behov,  så å blogge er da i seg selv null problem og ikke noe å kritisere for? Kjedelig for noen, men gøy for andre. Vi må passe på å ikke tippe helt over i kritikken her...

Det er når man drar uskyldige barn inn i bloggen, eksponerer dem i form av tekst og bilder, går til "angrep" på lesere som klager på nevnte eksponering,  reklamerer uten å merke, kjører konkurranser uten å trekke vinner,  forteller detaljert om andres privatliv og legger ut sensitive opplysninger om privatpersoner som kun har foretatt lovlige skattesøk det er behov for å reagere!! 

Bloggingen til AB kunne vært helt grei den, hadde hun holdt seg til lovverk og tatt til seg kritikken om eksponering av barn. 

Men, men.... :vetikke:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hemmeligvenn
1 minutt siden, Leselusa skrev:

Å blogge er da helt greit. Alle har ulike interesser og behov,  så å blogge er da i seg selv null problem og ikke noe å kritisere for? Kjedelig for noen, men gøy for andre. Vi må passe på å ikke tippe helt over i kritikken her...

Det er når man drar uskyldige barn inn i bloggen, eksponerer dem i form av tekst og bilder, går til "angrep" på lesere som klager på nevnte eksponering,  reklamerer uten å merke, kjører konkurranser uten å trekke vinner,  forteller detaljert om andres privatliv og legger ut sensitive opplysninger om privatpersoner som kun har foretatt lovlige skattesøk det er behov for å reagere!! 

Bloggingen til AB kunne vært helt grei den, hadde hun holdt seg til lovverk og tatt til seg kritikken om eksponering av barn. 

Men, men.... :vetikke:

Jeg skjønner alt det eksponering av barn styret i det siste, og at det ikke er greit, har fått med meg det for lenge siden, men det jeg ikke skjønner er behovet for å skrive blogg i det hele tatt, samme hva man skriver om. Det blir som å skrive dagbok. Hadde heller ikke holdt ut alt stresset om feil man gjør i andres øyne hele tiden. Foretrekker å holde lav profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hemmeligvenn skrev:

Jeg skjønner alt det eksponering av barn styret i det siste, og at det ikke er greit, har fått med meg det for lenge siden, men det jeg ikke skjønner er behovet for å skrive blogg i det hele tatt, samme hva man skriver om. Det blir som å skrive dagbok. Hadde heller ikke holdt ut alt stresset om feil man gjør i andres øyne hele tiden. Foretrekker å holde lav profil.

Ja, men du avsporer tråden da. Hva du generelt synes om blogging er ikke relevant i en tråd om en spesifik blogger. 😊

Beklager, men jeg er litt opptatt av at vi bør holde tunga beint i munnen og ikke kritisere for å kritisere hvis du forstår. AB er i sin fulle rett til å blogge. Det er innholdets lovlige og etiske overtramp som blir kritisert her. 😊👍

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn
Akkurat nå, Leselusa skrev:

Ja, men du avsporer tråden da. Hva du generelt synes om blogging er ikke relevant i en tråd om en spesifik blogger. 😊

Beklager, men jeg er litt opptatt av at vi bør holde tunga beint i munnen og ikke kritisere for å kritisere hvis du forstår. AB er i sin fulle rett til å blogge. Det er innholdets lovlige og etiske overtramp som blir kritisert her. 😊👍

Jeg mente det ikke som avsporing og mente AB også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

@Lin10 Hvor har AB beklaget? Hun fortsetter å hevde at de to som fikk gi tilsvar i BOTB har utsatt henne for hets, men har ikke dokumentertt noe av det. 

Å bruke sin forbrukermakt og skrive en høflig mail til en annonsør, er fullt lovlig og etisk helt innafor. Det er ikke sabotasje, det er forbrukermakt. Akkurat som når jeg sluttet å bruke Hendrix hair når jeg så hvor mange kjendiser som får gratis hårbehanslibger hos dem ig jeg skjønte at den høye prisen jeg betalte var med på å finanisere sveisen til en haug folk som både har råd til å betale sjæl, og som i tilleg lever av mye jeg mener er etisk betenkelig -feks utlevering av andres privatliv og et voldsomt kroppsfokus. 

Utrolig bra sammenligning!! 😂👍

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hemmeligvenn skrev:

Jeg mente det ikke som avsporing og mente AB også.

Les innlegget mitt en gang til 😊👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn

Skjønner heller ikke hvorfor bloggen hennes er interessant med tanke på alderen hun er i, og hvorfor hun er sammen med mange som er yngre enn seg. Synes det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hemmeligvenn skrev:

Jeg kritiserer ikke bare for å kritisere.

Men du kritiserer at hun blogger?? Jeg ser ikke grunnlaget for å kritisere blogging i seg selv? Kan du begrunne??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn
Akkurat nå, Leselusa skrev:

Men du kritiserer at hun blogger?? Jeg ser ikke grunnlaget for å kritisere blogging i seg selv? Kan du begrunne??

Jeg kritiserer ikke, jeg bare spurte behoveT etter å blogge, det er ikke det samme som å kritisere. Hva driver dem egentlig? Hva gjør dem interessant, mer enn andre? Ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hemmeligvenn skrev:

Jeg kritiserer ikke, jeg bare spurte behoveT etter å blogge, det er ikke det samme som å kritisere. Hva driver dem egentlig? Hva gjør dem interessant, mer enn andre? Ikke mer enn det.

Kanskje du kan opprette en generell tråd omkring det da heller? 😊👍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn
Akkurat nå, Leselusa skrev:

Kanskje du kan opprette en generell tråd omkring det da heller? 😊👍

Nei, og det var heller ikke meningen å avspore. Jeg liker å drøfte ting, og det hadde jo også med AB å gjøre. Så synes ikke det var noe galt å ta det opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, hemmeligvenn skrev:

Skjønner heller ikke hvorfor bloggen hennes er interessant med tanke på alderen hun er i, og hvorfor hun er sammen med mange som er yngre enn seg. Synes det er rart.

La vær å kritiser alder og hvem hun henger med. Det som diskuteres her er hva som har skjedd den siste tiden og kritikkverdige forhold med bedriften. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn
Akkurat nå, Oline12 skrev:

La vær å kritiser alder og hvem hun henger med. Det som diskuteres her er hva som har skjedd den siste tiden og kritikkverdige forhold med bedriften. 

Det var bare noe jeg la merke til på Bloggerne. Hun representerer jo bedriften sin gjennom Tv2 Bliss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmeligvenn
Akkurat nå, hemmeligvenn skrev:

Det var bare noe jeg la merke til på Bloggerne. Hun representerer jo bedriften sin gjennom Tv2 Bliss.

Tv2Livsstil. *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, hemmeligvenn skrev:

Jeg kritiserer ikke, jeg bare spurte behoveT etter å blogge, det er ikke det samme som å kritisere. Hva driver dem egentlig? Hva gjør dem interessant, mer enn andre? Ikke mer enn det.

Det er vel ganske innlysende at det er den gode inntekten som driver dem. Det er en lukrativ bransje og de tjener store penger på reklame.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TulleteKatt

Jeg blir provosert. Jeg har møtt mennesker som har vokst opp med grov mishandling over flere år, med tillitsproblemer og andre senskader få kan se for seg. Likevel har jeg aldri hørt det bli brukt for å forsvare oppførsel, ei heller sett en så grov utlevering av barn i SoMe. Om alle skulle bruke tidligere opplevelser som unnskyldning for dårlig oppførsel ville hele verden stått i flammer. Voksne mennesker jobber seg gjennom vanskelige ting og traumer i livet, vil komme seg videre og ikke dvele ved fortiden, og i alle fall ikke lene seg på det.

Om hun virkelig har prøvd å skjule opplevelsene for å beskytte de hun elsker mest som hun skriver, hvorfor skrive om det? Hvorfor ikke bare la det være mellom Adina og henne? Jo, for å sanke sympati. Det finnes ingenting helhjertet ved den unnskyldningen, og jeg håper flere av de som har blitt uthengt og trakassert vil anmelde! 

For all del. AB er nok en god mor som vil det beste for sine. Det skal jeg ikke uttale meg mer om, da jeg ikke vet noe om henne bak bloggen/media. Men måten hun utgir seg på og sidene hun viser av seg i offentligheten, utleveringen av barn og privatliv, får meg til å tenke at dette er ikke en voksen dame, men en man kunne sett i unge mødre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, ryktespredning, spekulasjoner, dialektbruk, brudd på opphavsretten og svar til dette

Perelandra, mod.

Edit: Ryddet igjen for spekuasjoner og svar til dette.

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak har alltid flere sider. Og det tenker jeg også gjelder blogginnlegget «Når det stormer som verst, lærer du mest»...

Jeg lurer på hva AB sa til "Adina" vedr. «Jeg fortalte henne om de i mitt nærmiljø som kontakter skolen der jeg har barn, …»?  Var det for å sanke sympati vedrørende hvor fæle folk er? Ut fra hva Anne Brith tidligere har skrevet, kan det se slik ut.Såvidt jeg har forstått handlet den saken om foreldre som mislikte at en influencer skulle komme på skolen deres og snakke om kroppspress.

Forstår ikke Anne Brith at det som deles på hennes SoMe-kanaler kan få folk (også i nærmiljøet) til å reagere, og at det igjen kan få konsekvenser?

Det kan altså være flere grunner til at foreldre kontaktet skolen, og det blir feil av Anne Brith å legge ut hentydning om at foreldre på den skolen har gjort noe galt mot henne. 

Dokumentasjon: https://influencere.wordpress.com/2018/11/16/ab-no-kroppspress-og-en-ungdomsskole/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...