Gjest Kritt Skrevet 4. mai 2020 #12481 Del Skrevet 4. mai 2020 Det virker vel ganske tydelig at hun har blandet privatøkonomi og selskapets økonomi ganske solid. Antakelig dreier det seg om hundretusener, om ikke mer. Jeg forstår bare ikke at man kommer unna med det, bare ved å begjære seg konkurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 4. mai 2020 #12482 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, Kritt skrev: Det virker vel ganske tydelig at hun har blandet privatøkonomi og selskapets økonomi ganske solid. Antakelig dreier det seg om hundretusener, om ikke mer. Jeg forstår bare ikke at man kommer unna med det, bare ved å begjære seg konkurs. Det der er rett og slett ikke lovlig, og det bør kunne anmeldes. Jeg håper som en annen her at deltakerne anmelder henne for svindel. Et eller annet ulovlig har foregått her, og det jaggu på tide at visse instanser gransker det økonomiske rundt denne dama. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 4. mai 2020 #12483 Del Skrevet 4. mai 2020 10 minutter siden, clyde skrev: "Jeg vet det er mange der ute som har dårlige erfaringer med henne både privat og igjennom en av hennes mange mislykkede forsøk på å drive bedrifter. Så min oppfordring er å ikke sitte stille med det lengre. Snakk om det, skriv om det og få det ut slik at det blir synlig. Sett et ansikt på det og ikke la det forsvinne henn som bare falske rykter." Amen! 🙏 Nettopp👍 Nå har man journalister og nettaviser som har satt seg inn i denne saken, man har da virkelig mulighet til å få belyst lignende saker fra denne bloggeren. Det å følge Mettes eksempel her er muligheten nå, fokusere på sak, dokumentere og plukke det fra hverandre bit for bit. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 4. mai 2020 #12484 Del Skrevet 4. mai 2020 Den hverdagschatten var ihvertfall skikkelig uproff. Stakkars deltagere😭 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12485 Del Skrevet 5. mai 2020 (endret) Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder. Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk! Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg. Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med. Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne. Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith. Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne. Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre! Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne. Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask. Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i. ( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!) Endret 5. mai 2020 av Felis 181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016-2 Skrevet 5. mai 2020 #12486 Del Skrevet 5. mai 2020 9 minutter siden, Felis skrev: Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder. Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk! Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg. Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med. Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne. Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith. Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne. Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre! Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne. Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask. Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i. ( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!) Fantastisk uppsummerat- som alltid! 💐 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12487 Del Skrevet 5. mai 2020 24 minutter siden, Felis skrev: Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder. Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk! Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg. Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med. Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne. Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith. Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne. Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre! Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne. Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask. Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i. ( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!) Takk for en litt skremmende oppsummering @Felis! Min første tanke er at jeg selv må ha verdens "kjedeligste" liv. Ikke blir jeg uvenner med noen, ikke starter og tryner jeg prosjekter, ikke er mennene jeg har hatt forhold til psykopater, og ikke vil "alle" ødelegge for meg. Jeg håper for hennes egen og for barn og familie sin skyld at hun får god hjelp til å rydde opp, og at det roer seg rundt de fremover. Det er virkelig ikke bra med så mye drama, intriger, brutte relasjoner, mislykkede forretningsprosjekter og ikke minst negativ omtale i media. Håper oppriktig på at de får beholdt huset, at hun finner noe å drive med som gir økonomisk trygghet. Håper også at hun videre fremover verner om privatlivet, og helst kanskje legger fra seg drømmene om å bli suksessfull forretningskvinne og superkjendis. Det holder vel nå. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12488 Del Skrevet 5. mai 2020 16 timer siden, Felis skrev: Endelig en avis som også oppsummerer hennes tidligere konkurser, selv om de ikke fikk med seg at Anne Brith også var på eiersiden i Hilleborgs Hus. Konkurskarantene må da være aktuelt nå? 4 konkurser lovbrudd, grov uaktsomhet og manglende økonomisk forståelse er bare noe av det som preger Anne Briths forretningsdrift. Skal nok mye mer for å få karantene, virker som om det kun brukes i ekstrem tilfellene. Skulle ønske at tidligere konkurser var mer søkbare enn hva de er nå, lengre konkurs karantene og at karantene tiden ble lenger. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12489 Del Skrevet 5. mai 2020 17 timer siden, Justlooking skrev: Det var jo som forventet, corona eller ei ... https://www.dagbladet.no/kjendis/gar-for-konkurs-etter-kurs-kritikk/72427638 Så da kan alle se langt etter pengene sine. Litt på tynn is her, men hadde det vært meg hadde jeg aliert meg med andre og saksøkt ABD personlig. Om vi ikke vant så greit nok men det hadde nok shaket henne endel. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12490 Del Skrevet 5. mai 2020 15 timer siden, CecilieX skrev: Dagbladet har tilføyd konkursen i Hilleborgs hus i artikkelen. Ellers lurer jeg på frasen «går for konkurs». Det er Dagbladet sine ord, men i mine ører klinger det som noe som er gjort med forsett, et valg man tar selvom man har andre alternativer. Også spesielt at hun har dette som en begrunnelse til Forbrukertilsynet. Det mest redelige hadde vært å holde sakene separat, og imøtegå påstandene og argumentere i forhold til de faktiske forholdene. Feigt er det, og ditto total mangel på ryggrad og ansvarsfølelse. Det jeg nå lurer på er hvordan regler for permitteringer er, når et selskap der man er ansatt går konkurs. Er vel at hun selv begjærer seg konkurs. Side sp ditt: I tilfeller hvor arbeidstaker var permittert på konkursåpningstidspunktet, vil arbeidsgivers lønnsplikt gjeninntre ved oppsigelse. Dagpenger fra Nav under permittering vil normalt stanses, og man må søke om å motta ny type ytelse fra Nav. Disse arbeidstakerne bør derfor søke om å få dekket lønn og feriepenger i oppsigelsestiden som forklart ovenfor. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12491 Del Skrevet 5. mai 2020 En advokat vil ta 50 - 100.000 for en slik sak. Nå er det kanskje noen av ABIP - deltagerne som kunne hatt krav på fri rettshjelp (i så fall viser det enda bedre hvor trist det er at de har tapt så mye penger). Uansett er en slik rettsak en stor psykisk belastning, og hele prosessen blir dratt ut over enda lenger tid, måneder, kanskje år. Og det er ikke noe å hente. ABIP blir slått konkurs, og Anne Brith selv har ikke verken penger eller vilje til å gjøre opp for seg selv i det usannsynlige fall at hun blir stilt personlig til ansvar. Det viser historien gang på gang, kanskje best ved utleggspanten på huset, men også de mange privatpersonene som har kommentert under mediesaker om forretningsdriften hennes. Hun skylder penger til svært, svært mange og har gjort det i mange år. Jeg skjønner godt man ønsker rettferdighet og oppreisning, men mot skruppelløse bedriftseiere kommer man sjelden noen vei, dessverre. Om noen av ABIPene vurderer å gå til rettslige skritt, håper jeg de er i stand til å vurdere hva det vil koste for dem, både økonomisk og emosjonelt. Jeg har stått i en sånn kamp selv, og det er veldig, veldig tungt. Særlig når man taper. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 5. mai 2020 #12492 Del Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, Felis skrev: Anne Brith og unnskyldningene hennes... Hvordan kan man gå gjennom livet med så mange fiaskoer og alltid være den som er offeret? Villa Perlesukker gikk konkurs fordi menneskene på Sørumsand ikke støttet henne. Dessuten skrev de dårlige anmeldelser på Facebook som ødela for henne. At hun leverte et dårlig produkt, noen ganger ikke leverte i det hele tatt har visst ingen ting med saken å gjøre. Ei heller at hun la seg på samme prisnivå som Pascal. For ikke å snakke om den elendige kundeservicen, hun svarte på negative tilbakemeldinger akkurat som hun har svart på all annen kritikk. Hun skremte jo vekk potensielle kunder. Hun vant ikke Hele Norge Baker (eller var det Kakekrigen?) fordi TV3 hadde bestemt på forhånd at Ida Gran-Jansen skulle vinne og at de skulle fremstille henne som en aggressiv skrulle. Hun trengte psykolog etterpå, faktisk! Hun måtte ut av Egmont, men det var heller ikke hennes feil. Det var Egmont som ikke ville endre reglene på Kvinneguiden etter hennes ønske, så da hadde hun ikke noe valg. Da hun var ferdig i Nettavisen var det fordi de tvang henne til å bruke clickbaits, noe hun var ukomfortabel med. Bloggen la hun ned fordi datteren ble truet. Så var det fordi hun ble mobbet, særlig på Kvinneguiden. Til slutt innrømmet hun at det var fordi hun ikke fikk samarbeid lenger, slik at hun ikke kunne leve av det. Mangelen på samarbeid var selvfølgelig ikke hennes feil, det var misunnelige kvinner som ikke tålte suksessen hennes som skrev løgner til samarbeidspartnerne. Skattesmellen har hun faktisk ikke klandret andre for, men at det gikk så langt som til retten var fordi den kvinnelige kemneren hadde noe imot henne personlig og derfor ville drite henne ut for pressen. Hun satt til og med navnet hennes utenfor rettslokalet (Anne Brith vs Kemner, eller hva det nå heter), slik at pressen skulle finne henne. Dessuten samarbeidet kemneren med politiet og Skatt Øst, som heller ikke likte Anne Brith. Hun fikk ikke lån fordi hun er kvinne. Vennene forsvinner like fort som de kommer fordi de bare vil kjøre limo. Det har ingenting med Anne Briths person å gjøre! Mennene forsvinner også fort og det er selvfølgelig fordi de er slemme mot henne. Influencerkurset gikk på ræva på grunn av Mette Ask. Og nå går hun altså konkurs på grunn av korona. Det er ikke rart hun ser livet som en kamp, så mye motgang og urett hun har fått kjenne på. Hun har hele livet møtt på en salig blanding av psykopater, konspirasjoner og misunnelige kvinner, som alle er ute etter lille henne. Og nå altså en pandemi. Det er fascinerende å være vitne til graden av ansvarsfraskrivelse, men også litt trist. For jeg tror Anne Brith tror på dette selv og da må det være en veldig skremmende verden hun lever i. ( @fotballjenta jeg krysser fingrene for dere!) 👏 Fra https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/ "Det kan derfor se ut som Anne Brith ofte havner i konflikter med andre mennesker, men det virker ikke som hun reflekterer over sin egen rolle i de «vanskelige relasjonene» som oppstår. Viser til FruJohansen sin fantastiske anmeldelse av boken". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MsKris Skrevet 5. mai 2020 #12493 Del Skrevet 5. mai 2020 Av det jeg vet om hennes bedrifter vil jeg nesten sammenligne henne med en spillavhengig som taper stort, men hele tiden vinner litt. Neste gang skal det lykkes, neste gang skal den store premien komme og man er rett og slett ikke i stand til å begrense seg eller har innsikt i hva utfallet kan bli. Satser stort og går på tryne. Gang på gang. Til slutt er det ingenting igjen og det er flere skadelidende på veien. Forstår ikke hvorfor hun ikke bare har holdt seg til det hun er skikkelig god på, istedet for å starte det som til slutt ble et "landsdekkende" bloggerkurs som det var umulig å gjennomføre. Hun er nok blitt veldig god på sosiale medier, skikkelig flink til å bake og flink til å møte mennesker, så hvorfor ikke holde små helgekurs både i blogging og baking? Sikker på at det kunne blitt en grei inntekt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. mai 2020 #12494 Del Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, FruJohansen skrev: En advokat vil ta 50 - 100.000 for en slik sak. Nå er det kanskje noen av ABIP - deltagerne som kunne hatt krav på fri rettshjelp (i så fall viser det enda bedre hvor trist det er at de har tapt så mye penger). Uansett er en slik rettsak en stor psykisk belastning, og hele prosessen blir dratt ut over enda lenger tid, måneder, kanskje år. Og det er ikke noe å hente. ABIP blir slått konkurs, og Anne Brith selv har ikke verken penger eller vilje til å gjøre opp for seg selv i det usannsynlige fall at hun blir stilt personlig til ansvar. Det viser historien gang på gang, kanskje best ved utleggspanten på huset, men også de mange privatpersonene som har kommentert under mediesaker om forretningsdriften hennes. Hun skylder penger til svært, svært mange og har gjort det i mange år. Jeg skjønner godt man ønsker rettferdighet og oppreisning, men mot skruppelløse bedriftseiere kommer man sjelden noen vei, dessverre. Om noen av ABIPene vurderer å gå til rettslige skritt, håper jeg de er i stand til å vurdere hva det vil koste for dem, både økonomisk og emosjonelt. Jeg har stått i en sånn kamp selv, og det er veldig, veldig tungt. Særlig når man taper. Enig med deg. Det at jeg lenger bak i tråden sier at jeg personlig ville "lagt dette bak meg" betyr ikke at jeg syns det er rettferdig, men av erfaring vet jeg at en privatperson som kreditor ikke kommer til å få så mye som en binders i det konkursboet. Det å gå på henne privat har heller ingen hensikt, hun har ingenting. Alternativene er politianmeldelse for svindel, men den vil nok bli henlagt - og vise til behandlingen hos FT som politiet nok mener er rett instans for slike klager. Det at noen føler seg lurt betyr ikke at det er bevisst svindel. Jeg ser mer på det som at det bevisst "tok av med antall deltagere pga easy cash". Videre er et alternativ å ta ut sivilt søksmål mot ABD ved hjelp av en advokat, men det kommer ingen vei det heller, det vil nok koste mer penger UT enn INN - desverre, og ende i ikkeno. Det hjelper ikke noe mer å få advokatlogo på fakturaen hvis ikke skyldneren har penger til den. Dessuten så er man da tilbake til "omtvistet" krav osv fordi ABD avviste klagene. Til slutt kan de vurdere å ta saken inn for forliksråd for å få en dom der evt. Men med åpnet konkurs så blir det evt å ta ut forliksklage mot ABD privat, og det er ikke bare å gjøre det uten videre når avtalen de har gjort er med AS`et. Jeg vet at mange mener at det ABIP har gjort er "grovt uaktsomt", men det er nok ikke helt dette som menes med grovt altså - desverre. Det er nok derfor AB også i første omgang fikk "rådgivning" som tiltak fra FT. Det betyr ikke at jeg syns det er rett. Jeg syns dette kursopplegget har virket "armer og bein" fra begynnelsen av. Det var for godt til å være sant hele opplegget, og det er bare veldig trist for de som ikke var fornøyde, og som endte med tapte penger. Mye greier. Jeg hadde ført det opp på kontoen for egne lærepenger. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 5. mai 2020 #12495 Del Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, Imperfectionibus skrev: Er vel at hun selv begjærer seg konkurs. Side sp ditt: I tilfeller hvor arbeidstaker var permittert på konkursåpningstidspunktet, vil arbeidsgivers lønnsplikt gjeninntre ved oppsigelse. Dagpenger fra Nav under permittering vil normalt stanses, og man må søke om å motta ny type ytelse fra Nav. Disse arbeidstakerne bør derfor søke om å få dekket lønn og feriepenger i oppsigelsestiden som forklart ovenfor. Takk for svar😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #12496 Del Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, FruJohansen skrev: En advokat vil ta 50 - 100.000 for en slik sak. Nå er det kanskje noen av ABIP - deltagerne som kunne hatt krav på fri rettshjelp (i så fall viser det enda bedre hvor trist det er at de har tapt så mye penger). Uansett er en slik rettsak en stor psykisk belastning, og hele prosessen blir dratt ut over enda lenger tid, måneder, kanskje år. Og det er ikke noe å hente. ABIP blir slått konkurs, og Anne Brith selv har ikke verken penger eller vilje til å gjøre opp for seg selv i det usannsynlige fall at hun blir stilt personlig til ansvar. Det viser historien gang på gang, kanskje best ved utleggspanten på huset, men også de mange privatpersonene som har kommentert under mediesaker om forretningsdriften hennes. Hun skylder penger til svært, svært mange og har gjort det i mange år. Jeg skjønner godt man ønsker rettferdighet og oppreisning, men mot skruppelløse bedriftseiere kommer man sjelden noen vei, dessverre. Om noen av ABIPene vurderer å gå til rettslige skritt, håper jeg de er i stand til å vurdere hva det vil koste for dem, både økonomisk og emosjonelt. Jeg har stått i en sånn kamp selv, og det er veldig, veldig tungt. Særlig når man taper. Hun har pr d.d eiendeler i form av eiendom b.la Jeg hadde glatt gitt et bidrag til en slik sak til out of pocket utlegg siden jeg mener det er en prinsipiell viktig sak. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 5. mai 2020 #12497 Del Skrevet 5. mai 2020 1 time siden, MsKris skrev: Av det jeg vet om hennes bedrifter vil jeg nesten sammenligne henne med en spillavhengig som taper stort, men hele tiden vinner litt. Neste gang skal det lykkes, neste gang skal den store premien komme og man er rett og slett ikke i stand til å begrense seg eller har innsikt i hva utfallet kan bli. Satser stort og går på tryne. Gang på gang. Til slutt er det ingenting igjen og det er flere skadelidende på veien. Forstår ikke hvorfor hun ikke bare har holdt seg til det hun er skikkelig god på, istedet for å starte det som til slutt ble et "landsdekkende" bloggerkurs som det var umulig å gjennomføre. Hun er nok blitt veldig god på sosiale medier, skikkelig flink til å bake og flink til å møte mennesker, så hvorfor ikke holde små helgekurs både i blogging og baking? Sikker på at det kunne blitt en grei inntekt av det. Skikkelig god på sosiale medier? Det er mange som dyktige på Some, og flere kurs å få kjøpt. Hun har nok ødelagt ryktet sitt vesentlig, og dermed er det forhåpentligvis ikke mange som gambler bort pengene sine på henne. Hun er flink til å få kakene til å se fine ut, men smaken er det litt verre med. Regner ikke med at folk står i kø for kurs hos henne. Hun trenger å ta et tak i en ordentlig jobb, oppleve livet og følelsen av å bidra. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #12498 Del Skrevet 5. mai 2020 Nå har ikke jeg kunnskaper om dette med konkurser etc -og forstår jo at det trolig er lite å hente i å sette advokat på saken for å få tilbake kursavgiften. Men på generelt grunnlag; det kan vel ikke være mulig å tjene inn langt over 1 million på et onlinekurs (hvor inntekten primært er fra 2019) -nedbetle privat gjeld, skaffe seg bil, hus etc dvs økonomiske goder privat -og deretter slå firma konkurs uten videre? Det må jo være et regelverk/konsekvenser for dette?? Hun mener coronakrisen gjør firmaet insolvent. At det ikke er penger i firmaet. Men hvordan er dette mulig hvis ikke alt allerede har gått til privat fordel? Et onlinekurs påvirkes jo alldeles ikke av denne virussituasjonen. ABIP som bedrift kan umulig ha hatt store utgifter -hun har jo ikke engang betalt samarbeidspartnere det hun skulle.. Så det jeg mener er at de involverte ikke bare skal gi seg. At de ihvertfall bruker sin stemme, klager, ber om karantene, ber om utredning for firmaets pengebruk osv -NOE må jo kunne gjøres? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 5. mai 2020 #12499 Del Skrevet 5. mai 2020 21 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Hun har pr d.d eiendeler i form av eiendom b.la Jeg hadde glatt gitt et bidrag til en slik sak til out of pocket utlegg siden jeg mener det er en prinsipiell viktig sak. HUN har det, men det er ikke hun som står foran konkurs, det er selskapet hennes. Det skal ekstremt mye til før man blir stilt personlig ansvarlig for gjeld opparbeidet i eget AS. Selv om man tok det til sivilt søksmål, og mot formodning vant på bakgrunn av svindel, er det likevel en svært lang og uhyre kronglete vei til å få pant i huset for å drive inn kravet rettslig via namsmann. Huset måtte i tilfelle selges på tvang for å dekke kravet fra saksøkerne. Det er en helt utopisk tanke. Dessuten er huset allerede belånt til pipehatten, OG en advokat har allerede pant i det på 70.000 kr fordi hun ikke har gjort opp for seg der heller. Jeg tipper det står flere i kø for å få pant i huset, slik hun har røktet businessen sin. Det er ikke flisa å hente selv i det helt usannsynlige scenario at huset skulle bli solgt på dette grunnlaget. Bilen er leaset og dermed ikke salgbar for fortjeneste. Kanskje kan boet hoste opp en mobil eller pc, eller et kamera som kan selges for noen få tusenlapper. Det spørs hvilket av firmaene hennes som har utgiftsført disse kjøpene. Uansett er det forsvinnende lite. Ellers helt enig i @Isild sin kommentar over her. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 5. mai 2020 #12500 Del Skrevet 5. mai 2020 (endret) Tenker at uansett om en anmeldelse til politiet hadde ført til at det ble påstartet en etterforsking- eller om anmeldelsen hadde blitt henlagt, hadde det vært viktig for de det gjelder å få en opplevelse av at de hadde gjort noe. Dette blir for meg en type offer-omsorg for de som har vært rammet og utsatt for AB sine kyniske handlinger som har påført folk både økonomisk tap og kanskje skam og nederlagsfølelse av å ha blitt svindlet. Det å føle at man har gjort noe fremfor å ikke gjør noe er viktig i en psykologisk prosess med bearbeidelse av crap rett og slett. Endret 5. mai 2020 av Jammf 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg