Rubella Skrevet 23. november 2018 #1121 Skrevet 23. november 2018 (endret) 57 minutter siden, ashera skrev: Implisitt her: "Pusset opp, plantet, vasket og ryddet?" Ah... Tenkte det var pizzaboyens båthus, men det var vel foreldrene hans sitt kanskje? Meget snodig å begynne å pusse opp svigerforeldrenes bygg... Endret 23. november 2018 av Rubella Trykkleif 27
Populært innlegg mikrobe Skrevet 23. november 2018 Populært innlegg #1122 Skrevet 23. november 2018 Det er da vanlig å vaske, rydde og stelle lett i hagen når man får låne en hytte eller lignende. Og det gjør man ikke fordi man er snill, men fordi det er normal høflighet. 50
Jordbærkake34532 Skrevet 23. november 2018 #1123 Skrevet 23. november 2018 hva er snappen til pizzaboy?
Perle Skrevet 23. november 2018 #1124 Skrevet 23. november 2018 4 minutter siden, Jordbærkake34532 skrev: hva er snappen til pizzaboy? Pizzanissa 4
Populært innlegg Lkk Skrevet 23. november 2018 Populært innlegg #1125 Skrevet 23. november 2018 Overraskende hvor ille AB har hatt det med Erik , men det var da bare 2 uker før bruddet alt var rosenrødt og huskjøp sammen var drømmen . Virker som hun føler seg utnyttet , men må si hun og barna tok seg godt tilrette på hytta ( ifølge bilder og innlegg på bloggen) her skulle det pusses opp , nye møbler og inventar til båthuset . Alt bærer preg av hennes smak . Skjønner godt hvis noen føler seg overkjørt på sin egen eiendom . Føler hun seg dårlig behandlet og venter på unnskyldning ? Isåfall burde hun gå foran med det godt eksempel og være førstemann til å unnskylde sin oppførsel mot å henge ut folk offentlig . 53
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1126 Skrevet 23. november 2018 (endret) Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. Endret 23. november 2018 av Berga
Justlooking Skrevet 23. november 2018 #1127 Skrevet 23. november 2018 3 timer siden, Yann skrev: Implisit. Som betyr underforstått. At det regnes med at det blir forstått selv om det ikke blir sagt direkte. Jeg forstår hva du mener men trodde kanskje det gikk mer på eksen enn eks svigermor? 3
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. november 2018 #1128 Skrevet 23. november 2018 6 minutter siden, Berga skrev: Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. Hvis det er fra idrettsstevner, så er det ikke helt greit https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1129 Skrevet 23. november 2018 Akkurat nå, Justlooking skrev: Jeg forstår hva du mener men trodde kanskje det gikk mer på eksen enn eks svigermor? Jeg tenkte også at det var kjærestens familie som ble hintet til, fordi det var deres eiendom hun oppholdt seg på, deres båthus hun «pusset opp», deres hage hun plantet i.
Monkey12 Skrevet 23. november 2018 #1130 Skrevet 23. november 2018 4 minutter siden, Berga skrev: Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Jeg hadde blitt rasende om noen hadde snappet mitt barn på trening og lagt det ut, og det i tillegg på en offentlig profil😡 Her i gården er det kun vi som foreldre(med barnets samtykke)som får sende noe til besteforeldre,tanter osv. Ingen andre familiemedlemmer har lov legge ut noen ting! Hadde jeg vært forelder i treninggjengen der, hadde hun fått klar beskjed!!!! 30
Barkrakk Skrevet 23. november 2018 #1131 Skrevet 23. november 2018 8 minutter siden, Berga said: Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. Jeg jobber med arrangement rettet mot mindreårige. Hvis vi vil bruke bilder av barna til noen som helst form for markedsføring må de godkjennes av foreldrene. Dette er spesielt viktig på grunn av GDPR. 29
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1132 Skrevet 23. november 2018 (endret) 3 minutter siden, Zeitgeist skrev: Hvis det er fra idrettsstevner, så er det ikke helt greit https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/ Det er nok fra en repetering før konkurranse. Dagens instastory. https://instagram.com/annebrith.no?utm_source=ig_profile_share&igshid=gu9273i4xuoz Endret 23. november 2018 av Berga
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1133 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, Barkrakk skrev: Jeg jobber med arrangement rettet mot mindreårige. Hvis vi vil bruke bilder av barna til noen som helst form for markedsføring må de godkjennes av foreldrene. Dette er spesielt viktig på grunn av GDPR. Kan trenerne godkjenne på vegne av foreldre? Hvordan kan de vite hva foreldrene tenker om en rufsete bloggprofil?
Monkey12 Skrevet 23. november 2018 #1134 Skrevet 23. november 2018 4 minutter siden, Berga skrev: Kan trenerne godkjenne på vegne av foreldre? Hvordan kan de vite hva foreldrene tenker om en rufsete bloggprofil? Nei trenere kan ikke godkjenne på vegne av noen!! Er standard prosedyre nå å fylle ut et skjema når et barn blir mldt inn på en aktivitet etc.ang bruk av bilder offentlig. Vi krysser alltid nei. Hadde klubben eller noen andre publisert mitt barn hadde det juridiske kicket inn. Man signerer et dokument, og da forventer man at alles interesser blir ivaretatt og respektert. 23
Barkrakk Skrevet 23. november 2018 #1135 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, Berga said: Kan trenerne godkjenne på vegne av foreldre? Hvordan kan de vite hva foreldrene tenker om en rufsete bloggprofil? Jeg er ikke jurist, men vi velger å tolke GDPR veldig seriøst, og da er det foreldrenes samtykke vi trenger. Jeg tenker at trenerne og idrettslaget gjerne har hentet inn et slikt samtykke for å kunne promotere klubben. Det kan jo hende at det i dette samtykket er spesifisert at også eksterne kan dele bilder for å promotere klubben, men da vet jeg at jeg som forelder ville blitt litt mer skeptisk. Og hvert fall hvis de med eksterne mener en blogger. Det er forskjell på om den lokale dagligvarebutikken som sponser draktene legger ut et bilde og på at en blogger som lever av å eksponere seg selv og andre gjør det samme. 27
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1136 Skrevet 23. november 2018 (endret) 15 minutter siden, Monkey12 skrev: Nei trenere kan ikke godkjenne på vegne av noen!! Er standard prosedyre nå å fylle ut et skjema når et barn blir mldt inn på en aktivitet etc.ang bruk av bilder offentlig. Vi krysser alltid nei. Hadde klubben eller noen andre publisert mitt barn hadde det juridiske kicket inn. Man signerer et dokument, og da forventer man at alles interesser blir ivaretatt og respektert. Merkelig hvordan hun i så fall tar seg til rette, for hun som forelder har vel også vært med på å godkjenne hvilke kanaler det er Ok å gi bilder til? Endret 23. november 2018 av Berga
Monkey12 Skrevet 23. november 2018 #1137 Skrevet 23. november 2018 5 minutter siden, Berga skrev: Merkelig hvordan hun i så fall tar seg til rette, for hun som foreldre har vel også vært med på å godkjenne hvilke kanaler det er Ok å gi bilder til? Det er det jeg ikke fatter i denne situasjonen🤔 Kan klubben se på det som gratis promotering?Er alle foreldrene blinde ang.eksponeringen? 6
Gjest Berga Skrevet 23. november 2018 #1138 Skrevet 23. november 2018 4 minutter siden, Monkey12 skrev: Det er det jeg ikke fatter i denne situasjonen🤔 Kan klubben se på det som gratis promotering?Er alle foreldrene blinde ang.eksponeringen? Da er de foreldrene i så fall ikke oppmerksomme på at dette er en blogg man ikke bør assosieres med, på grunn av usaklig forfølgelse av kritikere og eksponering av barn.
Monkey12 Skrevet 23. november 2018 #1139 Skrevet 23. november 2018 12 minutter siden, Berga skrev: Da er de foreldrene i så fall ikke oppmerksomme på at dette er en blogg man ikke bør assosieres med, på grunn av usaklig forfølgelse av kritikere og eksponering av barn. Enig, er meget rart at INGEN setter foten ned i dette tilfellet😳 Hadde klikket om det var mitt barn🤯🤬 10
Hummingbird2 Skrevet 23. november 2018 #1140 Skrevet 23. november 2018 (endret) 1 time siden, Berga skrev: Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. Hadde en av oss beskrevet bildene hadde det blitt slettet her sporenstreks. Sier litt om hva hun faktisk legger ut 🙈 Endret 23. november 2018 av Hummingbird2 12
Fremhevede innlegg