Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
57 minutter siden, ashera skrev:

Implisitt her: "Pusset opp, plantet, vasket og ryddet?"

Ah... Tenkte det var pizzaboyens båthus, men det var vel foreldrene hans sitt kanskje? Meget snodig å begynne å pusse opp svigerforeldrenes bygg...

Endret av Rubella
Trykkleif
  • Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er snappen til pizzaboy?

Skrevet
4 minutter siden, Jordbærkake34532 skrev:

hva er snappen til pizzaboy?

Pizzanissa

• Liker 4
Skrevet (endret)

Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. 

Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. 

Endret av Berga
Skrevet
3 timer siden, Yann skrev:

Implisit.  Som betyr underforstått.  At det regnes med at det blir forstått selv om det ikke blir sagt direkte. ;)

Jeg forstår hva du mener men trodde kanskje det gikk mer på eksen enn eks svigermor?

• Liker 3
Gjest Zeitgeist
Skrevet
6 minutter siden, Berga skrev:

Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Instagram og Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. 

Edit: Det hjelper ikke at hun skriver at bildene er lagt ut med trenerteamets tillatelse, som forelder ville jeg ikke likt at mitt/mine barn skulle knyttes til en blogg med rufsete rykte. 

Hvis det er fra idrettsstevner, så er det ikke helt greit

https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/

Skrevet
Akkurat nå, Justlooking skrev:

Jeg forstår hva du mener men trodde kanskje det gikk mer på eksen enn eks svigermor?

Jeg tenkte også at det var kjærestens familie som ble hintet til, fordi det var deres eiendom hun oppholdt seg på, deres båthus hun «pusset opp», deres hage hun plantet i. 

Skrevet
4 minutter siden, Berga skrev:

Men, er det virkelig helt i orden at hun legger ut bilder av andre barn/tenåringer på Snapchat? Bilder tatt så nært at man tydelig ser hvem det er. Jeg hadde blitt ganske gretten og krevd bildene fjernet dersom det var mitt/mine barn. 

Jeg hadde blitt rasende om noen hadde snappet mitt barn på trening og lagt det ut, og det i tillegg på en offentlig profil😡 Her i gården er det kun vi som foreldre(med barnets samtykke)som får sende noe til besteforeldre,tanter osv. Ingen andre familiemedlemmer har lov legge ut noen ting! Hadde jeg vært forelder i treninggjengen der, hadde hun fått klar beskjed!!!! 

• Liker 30
Skrevet
8 minutter siden, Berga said:

Jeg jobber med arrangement rettet mot mindreårige. Hvis vi vil bruke bilder av barna til noen som helst form for markedsføring må de godkjennes av foreldrene. Dette er spesielt viktig på grunn av GDPR. 

• Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, Barkrakk skrev:

Jeg jobber med arrangement rettet mot mindreårige. Hvis vi vil bruke bilder av barna til noen som helst form for markedsføring må de godkjennes av foreldrene. Dette er spesielt viktig på grunn av GDPR. 

Kan trenerne godkjenne på vegne av foreldre? Hvordan kan de vite hva foreldrene tenker om en rufsete bloggprofil?

Skrevet
4 minutter siden, Berga skrev:

Kan trenerne godkjenne på vegne av foreldre? Hvordan kan de vite hva foreldrene tenker om en rufsete bloggprofil?

Nei trenere kan ikke godkjenne på vegne av noen!! Er standard prosedyre nå å fylle ut et skjema når et barn blir mldt inn på en aktivitet etc.ang bruk av bilder offentlig. Vi krysser alltid nei. Hadde klubben eller noen andre publisert mitt barn hadde det juridiske kicket inn. Man signerer et dokument, og da forventer man at alles interesser blir ivaretatt og respektert.

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Berga said:

Jeg er ikke jurist, men vi velger å tolke GDPR veldig seriøst, og da er det foreldrenes samtykke vi trenger. Jeg tenker at trenerne og idrettslaget gjerne har hentet inn et slikt samtykke for å kunne promotere klubben. Det kan jo hende at det i dette samtykket er spesifisert at også eksterne kan dele bilder for å promotere klubben, men da vet jeg at jeg som forelder ville blitt litt mer skeptisk. Og hvert fall hvis de med eksterne mener en blogger. Det er forskjell på om den lokale dagligvarebutikken som sponser draktene legger ut et bilde og på at en blogger som lever av å eksponere seg selv og andre gjør det samme. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Monkey12 skrev:

Nei trenere kan ikke godkjenne på vegne av noen!! Er standard prosedyre nå å fylle ut et skjema når et barn blir mldt inn på en aktivitet etc.ang bruk av bilder offentlig. Vi krysser alltid nei. Hadde klubben eller noen andre publisert mitt barn hadde det juridiske kicket inn. Man signerer et dokument, og da forventer man at alles interesser blir ivaretatt og respektert.

Merkelig hvordan hun i så fall tar seg til rette, for hun som forelder har vel også vært med på å godkjenne hvilke kanaler det er Ok å gi bilder til? 

Endret av Berga
Skrevet
5 minutter siden, Berga skrev:

Merkelig hvordan hun i så fall tar seg til rette, for hun som foreldre har vel også vært med på å godkjenne hvilke kanaler det er Ok å gi bilder til? 

Det er det jeg ikke fatter i denne situasjonen🤔 Kan klubben se på det som gratis promotering?Er alle foreldrene blinde ang.eksponeringen? 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Monkey12 skrev:

Det er det jeg ikke fatter i denne situasjonen🤔 Kan klubben se på det som gratis promotering?Er alle foreldrene blinde ang.eksponeringen? 

Da er de foreldrene i så fall ikke oppmerksomme på at dette er en blogg man ikke bør assosieres med, på grunn av usaklig forfølgelse av kritikere og eksponering av barn. 

Skrevet
12 minutter siden, Berga skrev:

Da er de foreldrene i så fall ikke oppmerksomme på at dette er en blogg man ikke bør assosieres med, på grunn av usaklig forfølgelse av kritikere og eksponering av barn. 

Enig, er meget rart at INGEN setter foten ned i dette tilfellet😳 Hadde klikket om det var mitt barn🤯🤬

• Liker 10
Skrevet (endret)
1 time siden, Berga skrev:

Hadde en av oss beskrevet bildene hadde det blitt slettet her sporenstreks. Sier litt om hva hun faktisk legger ut 🙈

Endret av Hummingbird2
  • Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...