Snaskesnusken Skrevet 16. februar 2019 #3101 Skrevet 16. februar 2019 2 minutter siden, Pust skrev: Jeg blir litt fysisk dårlig av at media og forlag bare lar de ekte trollene herje rundt uten at de det går ut over får forsvare seg. De kan skrive horribel blogginnlegg der de beskylder og anklager og påstår, mens tabloidene bare jatter med som dumme høns. Og nå får hun boltre seg ondet ultimate medium: boken. Ja, altså jeg skjønner ikke at Davidsen med hennes «rulleblad» har tilhengere som støtter henne. Enkelte ganger lurer jeg på kunnskapsnivået til fansen. 24
Pust Skrevet 16. februar 2019 #3102 Skrevet 16. februar 2019 (endret) 37 minutter siden, pokijh skrev: Tror ikke hun har gjort noe galt egt. Hun merker reposts fordi hun reklamerer for egen vare, noe man må. Sett mange andre gjøre dette, f.eks ved å skrive; "Reklame for eget produkt" osv. Jeg tror du misforstod meg her. Jeg mistenker jo at alle de andre instagrammerne som legger ut like bilder av AB sin bok, burde merke det som reklame - fordi det er helt tydelig at det er det det er. I ettertid ser jeg at hun har vært inne på Instagram og merket sine egne bilder. Endret 16. februar 2019 av Pust 10
Gjest pokijh Skrevet 16. februar 2019 #3103 Skrevet 16. februar 2019 22 minutter siden, Pust skrev: Jeg tror du misforstod meg her. Jeg mistenker jo at alle de andre instagrammerne som legger ut like bilder av AB sin bok, burde merke det som reklame - fordi det er helt tydelig at det er det det er. I ettertid ser jeg at hun har vært inne på Instagram og merket sine egne bilder. Nja, de må ikke det så lenge de ikke har fått betalt for å poste.
Pust Skrevet 16. februar 2019 #3104 Skrevet 16. februar 2019 27 minutter siden, pokijh skrev: Nja, de må ikke det så lenge de ikke har fått betalt for å poste. Det finnes ikke noe mistenkelig i at masse folk, plutselig, på samme dag, pøser ut kliss like bilder av forsiden på en bok. I alle fall er det ikke det minste rart at Anne Brith skjermtar postene deres og klistrer #reklame på dem, særlig fordi hun da får «uskyldige» fan-poster til å endre status. Rart det der. Seriøst: Man behøver ikke få betalt for å legge ut en annonse. Man kan få en bok, for eksempel. 📚Eller løfte om en bok som ikke er publisert ennå. 17
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. februar 2019 Populært innlegg #3105 Skrevet 16. februar 2019 Nei, virkelig ikke noe oppsiktsvekkende i at flere poster slike salgsfremmende innlegg omtrent samtidig. Sikkert bare en tilfeldighet. Flaks. Sammentreff. Akkurat like sannsynlig som at jeg finner alle sokkeparene etter vask. 50
mikrobe Skrevet 16. februar 2019 #3106 Skrevet 16. februar 2019 51 minutter siden, pokijh skrev: Nja, de må ikke det så lenge de ikke har fått betalt for å poste. Jo, det må merkes fordi noen får en fordel her. Om de som reklamerer får noe ut av det vet jeg ikke, men ABD og forlaget får publisitet. 23
Oline12 Skrevet 17. februar 2019 #3107 Skrevet 17. februar 2019 10 timer siden, Pust skrev: Jeg blir litt fysisk dårlig av at media og forlag bare lar de ekte trollene herje rundt uten at de det går ut over får forsvare seg. De kan skrive horribel blogginnlegg der de beskylder og anklager og påstår, mens tabloidene bare jatter med som dumme høns. Og nå får hun boltre seg i det ultimate medium: boken. "Heldigvis" har bok blitt nedgradert den siste tiden av bloggere og reality-deltakere, alle får visstnok gi ut bok og blir slaktet. Er ikke noe å tjene på boksalg heller jo mindre du er krimforfatter. AB kan i det minste ikke slette boka hvis det viser seg å ikke slå an eller at kaaaanskje ikke dette var så lurt å publisere likevel. 34
Elaine Marley Skrevet 17. februar 2019 #3108 Skrevet 17. februar 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Snaskesnusken Skrevet 17. februar 2019 #3109 Skrevet 17. februar 2019 2 timer siden, Oline12 skrev: "Heldigvis" har bok blitt nedgradert den siste tiden av bloggere og reality-deltakere, alle får visstnok gi ut bok og blir slaktet. Er ikke noe å tjene på boksalg heller jo mindre du er krimforfatter. AB kan i det minste ikke slette boka hvis det viser seg å ikke slå an eller at kaaaanskje ikke dette var så lurt å publisere likevel. Ja, en blogger med hennes bakgrunn går ikke under tittelen forfatter. 8
Gjest 2ney Skrevet 17. februar 2019 #3110 Skrevet 17. februar 2019 (endret) 2 timer siden, Oline12 skrev: "Heldigvis" har bok blitt nedgradert den siste tiden av bloggere og reality-deltakere, alle får visstnok gi ut bok og blir slaktet. Er ikke noe å tjene på boksalg heller jo mindre du er krimforfatter. AB kan i det minste ikke slette boka hvis det viser seg å ikke slå an eller at kaaaanskje ikke dette var så lurt å publisere likevel. Du sier noe der.. Tror AB burde tenke seg godt om før hun gir ut denne boka. Endret 17. februar 2019 av 2ney
terteskjell Skrevet 17. februar 2019 #3111 Skrevet 17. februar 2019 9 minutter siden, 2ney skrev: Du sier noe der.. Tror AB burde tenke seg godt om før hun gir ut denne boka. Kanskje det er derfor det er så stille fra henne om dagen.. At hun har begynte tenke seg om før hun gir ut boka. 3
Gjest Squill Skrevet 17. februar 2019 #3112 Skrevet 17. februar 2019 Tenk om forlaget kunne fokusert på de ekte historiene om hat på nettet. Om Utøya-overlevende som får beskjed om at de burde blitt skutt. Om kvinner med minoritetsbakgrunn som uttaler seg saklig og får beskjed om at de skal voldtas og drepes. Om unge politikere, som jobber idealistisk 24/7 for saken de brenner for og får drapstrusler tilbake, og ender opp med å knebles for alltid. Om ufødte barn som trues fordi mor ønsker å forandre verden. Ja, trollene lever i beste velgående. Hatet lever i beste velgående. Men det lever ikke i form av angrep på en hvit middelaldrende bakedronning. Det AB gjør i denne saken, er å spenne bein på alle kvinner som lever i reell frykt for å uttale seg offentlig. Her har vi kvinnen som ALLTID inntar offerrollen, som nådeløst har utlevert mennesker i sin nærmeste omgangskrets, som har skutt vilt seg rundt seg i tide og helst utide, og som med viten og vilje har stilt seg til lagelig hogg for konstruktiv kritikk fra et saklig diskusjonsforum. HUN er altså offeret? HUN skal altså endelig ta bladet fra munnen og «snakke»? Hun, som ikke gjør annet enn å skrive usaklige innlegg opo og ned i mente, som ikke gjør annet enn å utlevere seg selv og andre uskyldige, som ikke gjør annet enn å angripe andre? Det er til å gråte av.
terteskjell Skrevet 17. februar 2019 #3113 Skrevet 17. februar 2019 58 minutter siden, Squill skrev: Tenk om forlaget kunne fokusert på de ekte historiene om hat på nettet. Om Utøya-overlevende som får beskjed om at de burde blitt skutt. Om kvinner med minoritetsbakgrunn som uttaler seg saklig og får beskjed om at de skal voldtas og drepes. Om unge politikere, som jobber idealistisk 24/7 for saken de brenner for og får drapstrusler tilbake, og ender opp med å knebles for alltid. Om ufødte barn som trues fordi mor ønsker å forandre verden. Ja, trollene lever i beste velgående. Hatet lever i beste velgående. Men det lever ikke i form av angrep på en hvit middelaldrende bakedronning. Det AB gjør i denne saken, er å spenne bein på alle kvinner som lever i reell frykt for å uttale seg offentlig. Her har vi kvinnen som ALLTID inntar offerrollen, som nådeløst har utlevert mennesker i sin nærmeste omgangskrets, som har skutt vilt seg rundt seg i tide og helst utide, og som med viten og vilje har stilt seg til lagelig hogg for konstruktiv kritikk fra et saklig diskusjonsforum. HUN er altså offeret? HUN skal altså endelig ta bladet fra munnen og «snakke»? Hun, som ikke gjør annet enn å skrive usaklige innlegg opo og ned i mente, som ikke gjør annet enn å utlevere seg selv og andre uskyldige, som ikke gjør annet enn å angripe andre? Det er til å gråte av. Er så enig med deg👍 Kjenner ei ung jente som skrev leserinnlegg i avisen om asylsøkere.. Å jeg lover at det hun ble utsatt for etter det var hets. 19
Gjest Ispahan Skrevet 17. februar 2019 #3114 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, Squill skrev: Tenk om forlaget kunne fokusert på de ekte historiene om hat på nettet. Om Utøya-overlevende som får beskjed om at de burde blitt skutt. Om kvinner med minoritetsbakgrunn som uttaler seg saklig og får beskjed om at de skal voldtas og drepes. Om unge politikere, som jobber idealistisk 24/7 for saken de brenner for og får drapstrusler tilbake, og ender opp med å knebles for alltid. Om ufødte barn som trues fordi mor ønsker å forandre verden. Ja, trollene lever i beste velgående. Hatet lever i beste velgående. Men det lever ikke i form av angrep på en hvit middelaldrende bakedronning. Det AB gjør i denne saken, er å spenne bein på alle kvinner som lever i reell frykt for å uttale seg offentlig. Her har vi kvinnen som ALLTID inntar offerrollen, som nådeløst har utlevert mennesker i sin nærmeste omgangskrets, som har skutt vilt seg rundt seg i tide og helst utide, og som med viten og vilje har stilt seg til lagelig hogg for konstruktiv kritikk fra et saklig diskusjonsforum. HUN er altså offeret? HUN skal altså endelig ta bladet fra munnen og «snakke»? Hun, som ikke gjør annet enn å skrive usaklige innlegg opo og ned i mente, som ikke gjør annet enn å utlevere seg selv og andre uskyldige, som ikke gjør annet enn å angripe andre? Det er til å gråte av. 👏
Justlooking Skrevet 17. februar 2019 #3115 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, Squill skrev: Tenk om forlaget kunne fokusert på de ekte historiene om hat på nettet. Om Utøya-overlevende som får beskjed om at de burde blitt skutt. Om kvinner med minoritetsbakgrunn som uttaler seg saklig og får beskjed om at de skal voldtas og drepes. Om unge politikere, som jobber idealistisk 24/7 for saken de brenner for og får drapstrusler tilbake, og ender opp med å knebles for alltid. Om ufødte barn som trues fordi mor ønsker å forandre verden. Ja, trollene lever i beste velgående. Hatet lever i beste velgående. Men det lever ikke i form av angrep på en hvit middelaldrende bakedronning. Det AB gjør i denne saken, er å spenne bein på alle kvinner som lever i reell frykt for å uttale seg offentlig. Her har vi kvinnen som ALLTID inntar offerrollen, som nådeløst har utlevert mennesker i sin nærmeste omgangskrets, som har skutt vilt seg rundt seg i tide og helst utide, og som med viten og vilje har stilt seg til lagelig hogg for konstruktiv kritikk fra et saklig diskusjonsforum. HUN er altså offeret? HUN skal altså endelig ta bladet fra munnen og «snakke»? Hun, som ikke gjør annet enn å skrive usaklige innlegg opo og ned i mente, som ikke gjør annet enn å utlevere seg selv og andre uskyldige, som ikke gjør annet enn å angripe andre? Det er til å gråte av. Det er også mange politikere, journalister og andre som blir drapstruet pga meninger og synspunkter, og som må ha politibeskyttelse eller leve på hemmelig adresse. Det er nok å ta av når det gjelder alvorlig hets der ute, men når det kommer til AB er det ikke hets men kritikk som har kommet frem. Kritikk som har kommet pga av forretningsdriften, eksponering av barn og fordi hun selv henger ut andre i nære omgivelser Om hun har mottatt alvorlig hets som tidligere ikke har vært dokumentert, så er det selvsagt ikke ok i det hele tatt. Det blir interessant å høre hva denne boken dokumenterer og også reaksjoner og debatter i kjølevannet av den. 34
Snaskesnusken Skrevet 17. februar 2019 #3116 Skrevet 17. februar 2019 24 minutter siden, Justlooking skrev: Det er også mange politikere, journalister og andre som blir drapstruet pga meninger og synspunkter, og som må ha politibeskyttelse eller leve på hemmelig adresse. Det er nok å ta av når det gjelder alvorlig hets der ute, men når det kommer til AB er det ikke hets men kritikk som har kommet frem. Kritikk som har kommet pga av forretningsdriften, eksponering av barn og fordi hun selv henger ut andre i nære omgivelser Om hun har mottatt alvorlig hets som tidligere ikke har vært dokumentert, så er det selvsagt ikke ok i det hele tatt. Det blir interessant å høre hva denne boken dokumenterer og også reaksjoner og debatter i kjølevannet av den. Davidsen er en parodi på seg selv da hun suller og duller seg inn i offerrollen. Bloggeren forfatter innlegg av dårlig kvalitet på egen blogg mens hun fantaserer om nettroll og hetsing. Det er så virkelighetsfjernt som det går an å bli.. 41
UnniB Skrevet 17. februar 2019 #3117 Skrevet 17. februar 2019 (endret) 8 timer siden, Oline12 skrev: alle får visstnok gi ut bok og blir slaktet. Er ikke noe å tjene på boksalg heller jo mindre du er krimforfatter. Her kommer du med et par ting som ikke stemmer. Annijors "Bare en natt" fikk slakt, men solgte og selger godt. Isabel Raads bok ble ikke anmeldt, men har også solgt seg opp på bestselgerlisten. Sophie Elise solgte flere titalls tusen av Forbilde, som også fikk gode kritikker. Hennes nyeste bok har også fått gode anmeldelser. Bloggeren bak Trines Matblogg har utgitt flere bøker, hvor en av dem er trykket i over 17 opplag. Kristine Webers bøker har også vært bestselgere. Funkygines bøker har solgt godt. At det ikke er noe å tjene på boksalg med mindre du er krimforfatter er også feil. En av de mestselgende bøkene i Norge i fjor var en debutant som skrev romanen "Tante Ulrikkes Vei". Flere andre romaner solgte også mye bedre enn krimbøker. Det er greit at man vil kritisere en blogger, men gjør det i hvert fall med korrekte fakta! Endret 17. februar 2019 av UnniB 13
Gjest formula Skrevet 17. februar 2019 #3118 Skrevet 17. februar 2019 (endret) Bloggerbøker selger godt ja. (Sophie Elises første bok, «Forbilde» (2016), hadde et opplag på 60.000) https://www.dn.no/boker/blogg/bloggere/martine-halvorsen/forlagene-kaster-seg-over-toppbloggerne-interessen-for-oss-vare-historier-og-vare-liv-er-sa-stor/2-1-436159 Endret 17. februar 2019 av formula
Diamant Skrevet 17. februar 2019 #3119 Skrevet 17. februar 2019 Her får du kjøpt boken til Anna Rasmussen for 39,- kroner. https://www.tights.no/butikk/naken/?gclid=EAIaIQobChMI1O3irqnD4AIVCqqaCh1UtQD5EAQYBCABEgJgmvD_BwE 14
Gjest CecilieX Skrevet 17. februar 2019 #3120 Skrevet 17. februar 2019 1 time siden, UnniB skrev: Her kommer du med et par ting som ikke stemmer. Annijors "Bare en natt" fikk slakt, men solgte og selger godt. Isabel Raads bok ble ikke anmeldt, men har også solgt seg opp på bestselgerlisten. Sophie Elise solgte flere titalls tusen av Forbilde, som også fikk gode kritikker. Hennes nyeste bok har også fått gode anmeldelser. Bloggeren bak Trines Matblogg har utgitt flere bøker, hvor en av dem er trykket i over 17 opplag. Kristine Webers bøker har også vært bestselgere. Funkygines bøker har solgt godt. At det ikke er noe å tjene på boksalg med mindre du er krimforfatter er også feil. En av de mestselgende bøkene i Norge i fjor var en debutant som skrev romanen "Tante Ulrikkes Vei". Flere andre romaner solgte også mye bedre enn krimbøker. Det er greit at man vil kritisere en blogger, men gjør det i hvert fall med korrekte fakta! Jeg fikk med meg debatten om bruken av begrepene opplag og salgstall, der noen forlag oppgav opplagstallene i stedet for salgstall. Jeg lurer på om du har noen kilder på SALGSTALL til disse bloggbøkene. Forlagene holder jo kortene tett til brystet hva gjelder reelle salgstall. Jeg kan jo selvfølgelig gi ut bok og trykke den opp i 1 million bøker, men jeg er jo ikke salgsvinner likevel. https://www.vg.no/rampelys/bok/i/G17aqx/disse-boekene-solgte-mest-i-2018
Fremhevede innlegg