Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
1 time siden, Nor skrev:

Få noen til å forklare deg ordet sarkasme 😊

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sarkasme

Jeg ville nok brukt andre virkemidler på et forum der man formulerer seg skriftlig, da sarkasme trenger kroppsspråk og riktig stemmeleie for å være effektfullt og ikke forkludre budskapet. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, nomore82 skrev:

I all min enkelthet så tenker jeg at de ikke vil kunne få kurset allikevel. Og evnt kursavgift som er betalt er nå tapt på lik linje med alle andre krav mot selskapet Influencer Program AS.

Når det gjelder kostnadene rundt konkursen så stemmer det at det koster litt. Om man melder frivillig oppbud så ligger kostnaden på rundt 40k i følge linken under.  Men om det ikke er penger til dette så betyr naturligvis ikke det at en ikke kan tå konkurs. Det betyr bare at selve oppgjøret i boet blir enklere/forkortet enn hva en kanskje kunne tenkt seg, og kostnadene rundt dette dekkes nok av det offentlige. Altså fellesskapet. Link: https://firmanytt.no/dette-skjer-under-en-konkurs/

Det jeg ikke forstår er hvorfor AB skal samarbeide med regnskapsfører om dette. Regnskapsfører skal ha betalt for tiden som brukes og en konkurs er jo definisjonen på at det ikke er penger å betale for timene. Med mindre regnskapsfører da fakturerer holding selskapet eller Anne-Brith AS. Og så må jo pengene i disse selskapene komme fra et sted, og mest innlysende for tiden blir jo da inntektene fra kurset.

Som andre og har spekulert i så lurer jeg på om dette bare er et forsøk på å flytte fokuset til media, forbrukertilsynet og misfornøyde deltakere. Jeg håper de som har et krav mot et av selskapene følger med på nettopp dette og ikke minst følger opp dette med pengeflyten som jeg har vært inne på før.

Jeg er ikke ute etter å ta AB personlig med dette. Men en av de tingene hun aktivt bruker for å få folk med seg på prosjekter er jo nettopp historiene om hvor mange bedrifter hun er involvert i og hvor vellykkede de bedriftene er. Jo flere av disse som faktisk avsløres jo vanskeligere blir det å fortelle disse eventyreren fremover, og kanskje da og færre som lar seg lokke til eksisterende eller fremtidige prosjekt - uten å gjøre en grundigere vurdering så en vet hva en begir seg ut på.

Nettsiden influencerprogram.no er fortsatt i drift og der står det så fint «I dag er Anne Brith  medeier i ni ulike selskaper/ prosjekter»...

Medeier i 9 ulike selskaper/prosjekter?😅

På Proff er hun oppført som daglig leder for: Anne-Brith AS, Influencer Program AS og Anne-Brith Holding AS.

I tillegg står hun som styreleder i de samme selskapene. Altså 6 roller i 3 selskap, hvorav et (Influencer Program) visstnok er konkurs. Og et, Anne-Brith AS, ved sist godkjente regnskap hadde en lønnsomhet på minus 38% (ikke tilfredstillende) 

Ikke så vellykket som websiden viser, håper ikke flere blir lurt til å betale henne noe som helst for et luftslott av et kurs.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun i gang med og selge unna ting hun ikke trenger, ref 100 dagers prosjektet.

Sitat AB : En liten ting som festet seg i meg fra boken var utsagnet: Se verdi i småpenger. Hvis du konstant tenker på at du kan spare en tier her og en tier der, så kan det fort bli en tusenlapp i mnd.   Jeg skammer meg over hvor lite jeg har tenk på miljøet de siste årene, og hvor mye ting vi har kjøpt. Jeg har feks. over 50 forskjellige par øredobber til fest. Hvem f. trenger 50 øredobber, når de fester 3-4 ganger i året.

Så da er hun vel klinisk blakk da.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nor skrev:

Få noen til å forklare deg ordet sarkasme 😊

Få noen til  å forklare deg saken... det er ikke første gang du leker "forsvarer" for AB. Og denne sarkasmen din var ikke spesielt godt lagt fram :P 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Måneskinn skrev:

Få noen til  å forklare deg saken... det er ikke første gang du leker "forsvarer" for AB. Og denne sarkasmen din var ikke spesielt godt lagt fram :P 

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lærer vel nå at tæring etter næring er lurt.

Å ha mål er veldig bra, så lenge det er et snev av realisme i den. 

Lærer kanskje også at man ikke må ha den feite bilen eller hus med basseng for å være lykkelig.

Opp som en bjørn, ned som en skinnfell.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. Det er bare trist, det hele. I dette tilfellet kan man jo lure om ikke lurendreieren har lurt seg selv mest.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lizziea skrev:

Nå er hun i gang med og selge unna ting hun ikke trenger, ref 100 dagers prosjektet.

Sitat AB : En liten ting som festet seg i meg fra boken var utsagnet: Se verdi i småpenger. Hvis du konstant tenker på at du kan spare en tier her og en tier der, så kan det fort bli en tusenlapp i mnd.   Jeg skammer meg over hvor lite jeg har tenk på miljøet de siste årene, og hvor mye ting vi har kjøpt. Jeg har feks. over 50 forskjellige par øredobber til fest. Hvem f. trenger 50 øredobber, når de fester 3-4 ganger i året.

Så da er hun vel klinisk blakk da.

😂😂😂

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor jeg håper det er sånn at noen utenfra må sjekke opp økonomien til firmaet ved konkursen. Jeg har «dessverre» aldri gått konkurs før, så vet ikke hvordan sånt foregår. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lizziea skrev:

Sitat AB : Hvem f. trenger 50 øredobber, når de fester 3-4 ganger i året.

Nåja... syns da jeg fikk fyllesnapper jevnt og trutt derfra. Var fest og moro for alle penga en stund så det ut til. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, lizziea skrev:

Hun selger på finn.no sjekk ut 100 dagers prosjektet på fb

Er det flere slike grupper? Den jeg fikk opp hadde følgende beskrivelse:

Jeg nådde mitt mål på 50 dager, og jeg skal de neste 100 dagene dele alt det jeg gjorde med dere. Ikke bli skremt av at jeg nådde mitt mål på 50 dager, jeg har lest mange bøker og har jobbet non stop med et stort press om at jeg MÅ nå målet pga min hussituasjon.

Vi kan vel trygt konkludere at hun ikke har nådd noe mål, hvis hun ikke målet var å kjøre alt i grøfta.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg. For en beskrivelse da! Søk på "100 dager prosjektet" på grupper på facebook. Dama eier ikke skam. 

Dere må nesten lese det selv. Vet ikke om det er lov å legge ut bilder, virker som moderatorene er særs selektive med hva som er greit eller ikke. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DianaV skrev:

Omg. For en beskrivelse da! Søk på "100 dager prosjektet" på grupper på facebook. Dama eier ikke skam. 

Dere må nesten lese det selv. Vet ikke om det er lov å legge ut bilder, virker som moderatorene er særs selektive med hva som er greit eller ikke. 

Kan du forklare?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner henne ikke med 100 dager prosjektet på facebook.

Finner heller ikke henne på finn.no

Hvodan finner dere henne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...