Felis Skrevet 6. mai 2020 #12541 Del Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, nomore82 skrev: Nei det er her alt er litt uoversiktlig. Anne-Brith AS, selskapet som ble registrert i 2018, er registrert i både MVA og AA registeret. Og her er det i tillegg registrert 1 ansatt. Dette er det eldste selskapet AB eier, og dette selskapet eier også domenet influencerprogram.no. Det var da dette selskapet som var i drift på det tidspunktet ABIP kurset ble påtenkt, planlagt og påbegynt. Selskapet Anne Brith Holding AS ble registrert rundt februar 2019, er ikke registrert i MVA eller AA registeret. Så dette selskapet eksisterte på tidspunktet rundt ABIP oppstarten, men var da brand spanking new. Selskapet Influencer Program AS - som er selskapet som ble klaget inn av deltakerene og som nå varsles konkurs i, ble ikke opprettet før høsten 2019. Tett opp mot slutten av første kull på ABIP kurset. Og derfor stiller jeg spørsmålene her. Og de som har krav bør vurdere å sjekke nærmere opp i dette. For en mulighet her er jo at inntektene er gått til Anne-Brith AS, hvor en og har kunnet tatt ut lønn, mens utgiftene har blitt ført på Influencer Program AS. Eller, hvertfall deler av utgiftene. Da er det jo beleilig å slå sistnevnte selskap konkurs. Bare for ryddigheten sin skyld. Jeg kan fint starte et selskap som heter "Olas Potetbåter AS", og selge malertjenester. Og jeg kan markedsføre meg som "snekker Ola", selv om det er malertjenester jeg selger og selskapet heter "Olas Potetbåter AS". Så det jeg gjør må ikke nødvendigvis være representert i firmanavnet, og jeg kan bruke et annet navn i markedsføringen. Så fremt navnene ikke bryter med andre forbehold i foretaksnavneloven. Så jeg bryr meg ikke her om kurset er solgt av det ene eller det andre selskapet hun står som innehaver av. Utfordringene dukker derimot opp dersom det er misforhold i driften av foretakene. Som det er lett å mistenke her. Jeg kan altså ikke ha to separate selskap hvor et står for inntekt/lønn og det andre står for utgifter/gjeld uten videre. Så om min mistanke her er rett, hvor det egentlig er selskapet Anne-Brith AS som har hatt den reelle inntekten på kurset her. Ikke Influencer Program AS. Og da er det dette selskapet deltakerene må gå etter. MEGET godt poeng! Det kunne være interessant å vite om deltakerne har fått kvittering, kontrakt el. med et organisasjonsnummer på... 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 6. mai 2020 #12542 Del Skrevet 6. mai 2020 For de av dere som følger "Smått og Stort innen sosiale Medier" kan har Helene Drage lagt ut link om saken 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 6. mai 2020 #12543 Del Skrevet 6. mai 2020 https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/2936677536415682/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabella82 Skrevet 6. mai 2020 #12544 Del Skrevet 6. mai 2020 14 minutter siden, Pjolterbeist skrev: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/2936677536415682/ Kommer veldig tydelig frem at folk er misfornøyde med hvordan hun har opptrådt. Folk som kanskje ikkje har noen egen erfaring med henne men som har lest seg opp i media. Det som er interessant er at med tanke på både denne saken og den med Sophie Elise så vil kanskje bedrifter tenker seg om flere ganger før de inngår samarbeid med en blogger og at man innser hvor mye makt forbrukerne har. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 6. mai 2020 #12545 Del Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, Vinglass skrev: Folk med umettelig oppmerksomhetsbehov har sjeldent noe å tilby er min erfaring. Alt for selvsentrerte for at det skal finnes interessant. Det er så fint med Snapchat at det er frivillig hvem man følger. Ingen trenger å se på det de ikke liker. Godt vi er forskjellige. Noen liker mammasnappere og noen liker andre temaer/opplegg. Det må være helt greit. Men ikke noe å starte en diskusjon her inne for. Disse snapkontoene det finnes hundrevis av er vel mest for underholdning for de som driver med det også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 6. mai 2020 #12546 Del Skrevet 6. mai 2020 Hva skjedde med «bestevenninnen», hun som hun hadde så utrolige mye snapper med? Bella, var det henne? Er de ikke venner mer? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regine. Skrevet 7. mai 2020 #12547 Del Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, Amber skrev: Hva skjedde med «bestevenninnen», hun som hun hadde så utrolige mye snapper med? Bella, var det henne? Er de ikke venner mer? Hva heter Bella? Jeg går i surr av alle disse isabel/isabell/isabelle/isabella navnene 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 7. mai 2020 #12548 Del Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Regine. skrev: Hva heter Bella? Jeg går i surr av alle disse isabel/isabell/isabelle/isabella navnene Isabella Rinaldi eller noe slikt, bella1bell på IG 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 7. mai 2020 Populært innlegg #12549 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 15 timer siden, Amber skrev: Hva skjedde med «bestevenninnen», hun som hun hadde så utrolige mye snapper med? Bella, var det henne? Er de ikke venner mer? Noe skjedde rett over jul. Plutselig ble siste podkast episode slettet, samarbeidet var over og det ble helt dødt i sosiale medie ifht hjerter og verdens beste venn kliss. Eneste man har sett i ettertid var på premieren på Bloggerne hvor Anne Brith tviholder på Isabell som virker veldig ukomfortabel -og AB legger ut klisjeer om verdens beste osv nok en gang. Etter det helt stille igjen. (ikke helt ulikt alle andre vennskap AB har hatt opp i gjennom tidene.. venner og kjærester har en tendenes til å forsvinne ganske fort..) Hva som har skjedd vet nok bare de to.. Endret 7. mai 2020 av Cessa74 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. mai 2020 #12550 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) Det kan jo godt være at de fortsatt er like gode venner privat, men alt som har skjedd rundt kurset gjør det kanskje trøblete å fortsette forretningene og prosjektene de satt igang sammen - de skulle jo "erobre verden". Det er vel ikke like stas å fnise og feste nå, - og sprette champagne. Håper ikke Isabel har sviktet midt i dette. Det lille jeg har sett av henne så virket hun veldig støttende og snill, men jeg tror hun også syns det var spennende å få være med i "rampelyset". Hun kalte AB superkjendis husker jeg, skrøt henne hemningsløst opp i skyene. Endret 7. mai 2020 av Isild 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloi Skrevet 7. mai 2020 #12551 Del Skrevet 7. mai 2020 Om Isabel har "sviktet", så tror jeg ganske sikkert at det er en grunn til det. AB slår meg ikke som en veldig god venninne, og mulig Isabel fant det ut etterhvert..? 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaffemonster Skrevet 7. mai 2020 #12552 Del Skrevet 7. mai 2020 Litt off topic. Beklager det, men er hun og Stina Bakken lenger venner? De nevner ikke hverandre med ett ord lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 7. mai 2020 Populært innlegg #12553 Del Skrevet 7. mai 2020 Isabel har jo en samboer og da blir det kanskje litt mye med en venninne som ringer 5 ganger om dagen og som må ha daglige skypemøter gjennom alle ferier. Og som dukker opp med kaker på døra, skal være med på fest hver helg (inkludert julebordet til Spraytanhuset) og i tillegg drive business sammen. Det trenger ikke å være verre enn at bellaen trengte litt mer space. Men vi vet alle hvordan Anne Brith takler avvisninger... 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg clyde Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #12554 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) 12 timer siden, Isild skrev: Det kan jo godt være at de fortsatt er like gode venner privat, men alt som har skjedd rundt kurset gjør det kanskje trøblete å fortsette forretningene og prosjektene de satt igang sammen - de skulle jo "erobre verden". Det er vel ikke like stas å fnise og feste nå, - og sprette champagne. Håper ikke Isabel har sviktet midt i dette. Det lille jeg har sett av henne så virket hun veldig støttende og snill, men jeg tror hun også syns det var spennende å få være med i "rampelyset". Hun kalte AB superkjendis husker jeg, skrøt henne hemningsløst opp i skyene. Er da slettes ikke sikkert at det er Isabel som har sviktet her. Kan godt hende hun har opplevd ubehageligheter pga Anne Brith. Listen med folk som har opplevd kjipe ting med AB begynner å bli ganske lang nå. Endret 8. mai 2020 av clyde 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. mai 2020 #12555 Del Skrevet 8. mai 2020 4 timer siden, clyde skrev: Er da slettes ikke sikkert at det er Isabel som har sviktet her. Kan godt hende hun har opplevd ubehageligheter pga Anne Brith. Listen med folk som har opplevd kjipe ting med AB begynner å bli ganske lang nå. Helt enig i det. Og mest nærliggende å tro at det er slik det er/var selvsagt. Er bare ikke helt imponert over "fangirl"-måten Isabel oppførte seg på heller, for så å stikke av når det ble bråk (som om hun ikke hadde hørt alle ryktene liksom - og burde tenkt seg om ) HVIS det er slik at de ikke lenger har kontakt da. Vi spekulerer jo bare her nå. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Littlewoman Skrevet 8. mai 2020 #12556 Del Skrevet 8. mai 2020 På 6.5.2020 den 10.26, FruJohansen skrev: Det smarteste Anne Brith kan gjøre for å stilne kritikken, er å ta ansvar for det hun har gjort. Til dags dato har hun aldri noensinne tatt ansvar for noe som helst. Alt som går galt, skyldes ytre omstendigheter eller andre menneskers hat og misunnelse. Når man bygger hele sin karriere på løgner, kalkulert provokasjon og rovdrift av medmennesklig velvilje - og dette foregår i full offentlighet over flere år! - så ender man opp der Anne Brith er nå. Malt inn i et hjørne, avslørt for hele sitt publikum og enda noen tusen til. Si unnskyld. Uten å først legge til en masse liksom formildende omstendigheter. Alle som ligger i Anne Brith sitt kjølvann er også bare mennesker, lurt ut i prosjekter de ikke skjønte var luftslott før de hadde tapt både penger, verdighet og nattesøvn. Nå snakker jeg ikke bare om ABIP, men alle de store prosjektene som har gått i dass, med mann og mus og investorer: Proviant, som satset på den fattige alenemoren som frontfigur. Panta, som gav ut boken til den sterke kvinnen som helt alene reiste seg fra asken etter å ha blitt mobbet på internett. Bake -appen, som skulle bli hjemmekonditorenens Airbnb. Gudene vet hvor mye arbeid som må til for å få en app lansert, men alt rant ut i sanden uten en krone tjent for noen av de involverte, selskapet ble avviklet med tap. Jeg håper oppriktig at Anne Brith klarer å reise seg etter dette -men at hun for framtiden innser sine begrensninger og kan være fornøyd med å leve et mer tilbaketrukket liv, uten dette stadige jaget etter penger og publikum. Jeg er HELT enig med deg men i sin iver etter å bygge noe så har hu tråkket feil. Flere ganger. Jeg tror ikke intensjonene er ondsinnet men om generell kompetanse om å bygge business. Men synes det blir så mye i disse trådene og de fører lite med seg på lang sikt, tenker jeg. Jeg håper også at hun reiser seg men det krever MYE å stå i stormen og alle meningene. For veldig mye tas sikkert personlig og hun sitter sikkert min sin mening om saken og her inne er det en annen mening om den. En lærer så lenge en lever og jeg synes bare det er nok nå. Skulle ønske stormene stilnet, også for CBE sin del. Media lever av klikk, som også bloggere gjør, og jeg stoler sjeldent på media sin vinkel for de ELSKER å lage negative saker om omdiskuterte personer. For det gir klikk. Jeg synes heller mediene skal ettergås i sømmene for de sliter...big time. Clickbate på clickbate. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blubird Skrevet 8. mai 2020 #12557 Del Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, Isild skrev: Helt enig i det. Og mest nærliggende å tro at det er slik det er/var selvsagt. Er bare ikke helt imponert over "fangirl"-måten Isabel oppførte seg på heller, for så å stikke av når det ble bråk (som om hun ikke hadde hørt alle ryktene liksom - og burde tenkt seg om ) HVIS det er slik at de ikke lenger har kontakt da. Vi spekulerer jo bare her nå. Diskusjonen i denne tråden har holdt seg saklig og uten noen form for spekulasjoner lenge nå frem til dere begynte å spekulere i et vennskap ingen av oss har snøring på. Vær så snill - ikke dra denne tråden ned igjen til et bunnivå. Slutt å spekulere i ting dere ikke har noen som helst opplysninger om, og hold dere til fakta. Dere gir mat til de som mener Kvinneguiden er en gjeng med onde tunger. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #12558 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg tror det kommer til å bli stille rundt henne fremover, og at hun får være i fred. Det fordi det ikke er mer å si rett og slett. Jeg er enig i at media skal ha sin del av skylden for at det hele ble så galt som det ble, men det fordi de bevisst IKKE har skrevet avslørende sannheter tidligere. De har vært med på å lage et skjevt bilde - både rundt nedleggelse av blogg, netthat og forretningssuksess. Jeg vil ikke beskylde AB for å være ondsinnet, jeg kjenner ikke henne, kjenner ikke hennes side av saker eller hvordan hun ser på ting. Men den "nå skal jeg ta dere!" - holdningen jeg oppfattet rundt utgivelsen av boken skremte iallefall meg. Til da hadde jeg lest om å ringe arbeidsgivere, henge ut exer, eksponere barna, konkurser, konflikter og politianmeldelser. "Konseptet" som ble laget rundt utgivelsen fremsto nettopp litt skremmende faktisk - iallefall for noen. Jeg tror hun har veldig lyst til å få til noe, få suksess med noe - og hun har svært mange gode ideer, det skal hun ha. Desverre så virker det som hun selv litt kvikt tar den "heisen" hun selv prater om: "There is no elevator to success, you have to take the stairs". Når det gjelder kurset, så burde hun fulgt de første 10 og hatt suksess med de - før hun oppsøkte ytterligere 90-100. Ellers; - som så mange har nevnt. En beklagelse hadde nok blitt sett positivt, fremfor å "skylde" på Corona for den forestående konkursen. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #12559 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) 6 timer siden, Littlewoman skrev: Jeg er HELT enig med deg men i sin iver etter å bygge noe så har hu tråkket feil. Flere ganger. Jeg tror ikke intensjonene er ondsinnet men om generell kompetanse om å bygge business. Men synes det blir så mye i disse trådene og de fører lite med seg på lang sikt, tenker jeg. Jeg håper også at hun reiser seg men det krever MYE å stå i stormen og alle meningene. For veldig mye tas sikkert personlig og hun sitter sikkert min sin mening om saken og her inne er det en annen mening om den. En lærer så lenge en lever og jeg synes bare det er nok nå. Skulle ønske stormene stilnet, også for CBE sin del. Media lever av klikk, som også bloggere gjør, og jeg stoler sjeldent på media sin vinkel for de ELSKER å lage negative saker om omdiskuterte personer. For det gir klikk. Jeg synes heller mediene skal ettergås i sømmene for de sliter...big time. Clickbate på clickbate. Det krever mye å stå i alle meningene? Hun har svindlet, brutt loven, vært ufin mot både kursdeltakere og journalisten og hun innrømmer overhode ikke feil. Denne oppførselen har hun drevet med i årevis. I tillegg slår hun seg konkurs og rømmer fra ansvaret. Dette er ikke noe folk "mener", det er fakta. Klart det er hardt å stå i, men det skal ikke så mye til for henne å gjøre situasjonen litt greiere for seg selv. Hun har fått masse tips her på Kvinneguiden (og vi vet hun leser her), men gjør hun noe av det? Selvfølgelig ikke... At hun har sin mening om saken er jo tydelig. Hun har ikke brutt loven, hun har levert det hun skulle, hun har ikke løyet om tall og hun har oppført seg veldig pent. Og det har hun ment i årevis. Du skriver at man lærer så lenge man lever, men det virker som om Anne Brith har usedvanlig tungt for det. Hun gjør de samme feilene igjen og igjen. Og igjen... Det er derfor tidligere "episoder" ramses opp, det viser at det er et mønster her, og at det har pågått lenge. Uansett hvor hange feil (i mangel av et mer dekkende ord) hun gjør, så er resultatet det samme: Anne Brith er offeret, alle andre er slemme. At hun drar den regla NOK EN GANG tyder på at ingen ny kunnskap har entret hodet hennes. Jeg har skrevet det før, hvis tilgangen til andres tid og penger skal kuttes, så blir det opp til alle andre å si nei, og da må de ha et beslutningsgrunnlag. Derfor må sannheten frem. Det fører mye med seg på lang sikt, tenker jeg. Pussig at du nevner mediene, for dem er det mange her inne som har reagert på i årevis. Anne Brith (og andre influensere) har fått si akkurat det som passer dem og mediene har trykket det, uten tanke for om det er sant eller ei. De verste eksemplene kom i forbindelse med boka hennes, da hun fikk lyve seg gjennom intervju etter intervju. Hvor var faktasjekkere? Hadde ingen journalister et snev av integritet? Jeg, og sikkert mange andre, har kontaktet utallige journalister og bedt om redelighet, uten at vi nådde frem. Og slik var det helt til premierefesten til Bloggerne, hvor Anne Brith fikk skryte av New York-tur med hemmelig flamme. At vinden har snudd og Anne Brith ikke lenger dikterer innholdet i sakene om seg selv, er sikkert både overraskende og vondt. Men for en gangs skyld har Dagbladet og Romerikes Blad gjort skikkelig arbeid i en influencersak. De har gravd, faktasjekket, latt alle parter slippe til. Det skal de jammen ha ros for! Jeg håper alle klikkene disse artiklene har gitt gir mersmak og at de fortsetter å gå i dybden på en av Norges mest skitne bransjer. Endret 8. mai 2020 av Felis fjernet et "ikke" for mye 127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Honey Dew Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg #12560 Del Skrevet 8. mai 2020 Er det ikke snart på tide at myndighetene setter ned foten for dette kounkursrytteriet nå? 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg