Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest Sirupssnipp
3 timer siden, Lopploella skrev:

Hun har ikke en spesielt god bakeblogg. Det er absolutt ikke dit jeg ville sett for å finne en virkelig god eller original kake, eller bli inspirert til kreativ pynting. Veldig mye sukkerglasur og kunstig farge og smørkrem er inntrykket jeg sitter igjen med. Jeg baker mye selv, og er ikke imponert av de bakverkene.

Bildene er ofte veldig fine, men jeg får amerikanske vibber av de fleste oppskriftene. Min erfaring (med bakeprofil på Instagram) er at veldig mange her hjemme er lei smørkrem og kunstige fargestoffer, vaniljekaker og sukkerpasta. Det skal gjerne være naturlig og smakfullt. Mitt inntrykk er at folk flest søker oppskrifter som er enkle å lage, og de færreste ser nok pastellperfeksjon som oppnåelig. Det ser jeg selv på min profil. Kaker jeg har brukt mye tid på (spesielt utseendemessig), slår mye dårligere ann enn kjapp gjærbakst. Tror mannen i gata blir overveldet, og heller søker inspirasjon andre steder. 

Endret av Sirupssnipp
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Sirupssnipp skrev:

Bildene er ofte veldig fine, men jeg får amerikanske vibber av de fleste oppskriftene. Min erfaring (med bakeprofil på Instagram) er at veldig mange her hjemme er lei smørkrem og kunstige fargestoffer, vaniljekaker og sukkerpasta. Det skal gjerne være naturlig og smakfullt. Mitt inntrykk er at folk flest søker oppskrifter som er enkle å lage, og de færreste ser nok pastellperfeksjon som oppnåelig. Det ser jeg selv på min profil. Kaker jeg har brukt mye tid på (spesielt utseendemessig), slår mye dårligere ann enn kjapp gjærbakst. Tror mannen i gata blir overveldet, og heller søker inspirasjon andre steder. 

Jeg tror AB håper at pastellbakst vil være en rask måte å skaffe flere følgere på, men det er nok ikke så enkelt lenger. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirupssnipp
19 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Jeg tror AB håper at pastellbakst vil være en rask måte å skaffe flere følgere på, men det er nok ikke så enkelt lenger. 

Det funker kanskje på Instagram der folk uansett ser bildene først, men tviler på at det vil gå seg til på en norsk blogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bakeblogg skal være akkurat det, en blogg om baking. Det er dørgende kjedelig med en blanding av privatliv og baking. Hun får klikk fra meg fordi jeg holder et øye med hva slags overtramp hun driver med, ikke fordi jeg bryr meg om alle pastellkakene man aldri får ordentlig oversikt over. Hvis jeg vil ha en oppskrift, går jeg inn på Matprat eller Trines blogg. Hvis AB skal overleve i  reklameblogg-jungelen bør hun rendyrke en retning, ikke blande rosablogging, private tragedier og rosa glasur. Hun får bestemme seg. Og slutte å henge ut ungene sine. Og ikke drive med falske beskyldninger. Og levere ut premier i konkurransene. 

Endret av Berga
Rettet feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Trollmora skrev:

Hva var det hun følte at vi trengte oppdatering på nå? Enda et innlegg om bruddet? (Gir henne ikke klikk)

Neida, nå er vi tilbake på utlevering av barna.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som dumpet har mareritt faktisk 🙄

Pizza selv virker svært fornøyd med sitt nye liv heldigvis ifølge hans snaps den siste tiden 👍🏻 bra for ham

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Scoop skrev:

Neida, nå er vi tilbake på utlevering av barna.

Ja, hvordan var det igjen? 

"Nå som barna begynner å få seg jobber, velge skoler, utmerke seg på områder i livet, skal de få lov til å gjøre det uten at jeg forteller om det."

"Det var derimot ikke tilbakemeldinger fra leserne som fikk henne til å bestemme seg for å skjerme barna.

– Det er ikke tilbakemeldinger fra leserne som er årsaken, men dette er noe jeg har kjent på selv. Fra høsten skal jeg gå en ny vei med bloggen, og da kjenner jeg at det blir riktig å ikke dra barna med i den merkevaren, sier Davidsen."

https://www.tv2.no/a/9900480/

En kan vel trygt si at AB har gått en ny vei med bloggen (anmeldelser, BOTB og to oppslag i selveste DN), men barna slipper ikke unna. De dras med i den nye "merkevaren". Trist og skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, foreveralone skrev:

Hun som dumpet har mareritt faktisk 🙄

Pizza selv virker svært fornøyd med sitt nye liv heldigvis ifølge hans snaps den siste tiden 👍🏻 bra for ham

Hvorfor bruke order mareritt om det ikke er for å sverte ex-en, lurer jeg på. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Hvorfor bruke order mareritt om det ikke er for å sverte ex-en, lurer jeg på. 

Jeg tenkte det samme. Her insinueres det, og hun drar sympati og klikk. Håper dette var en del av en avtale dem imellom fra starten av.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Malum skrev:

Jeg tenkte det samme. Her insinueres det, og hun drar sympati og klikk. Håper dette var en del av en avtale dem imellom fra starten av.

Nei, det orker jeg ikke. I så fall er det så stygt at jeg ikke har ord på det, all den tid de involverte barna i det fra starten. 

Endret av Oktnxbye
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, tranedatter skrev:

Hvem er målgruppen til annebrith.no egentlig? Før bruddet så lå jo bloggen meget langt nede på blogglisten.no, så det er jo ikke så mange lesere egentlig. Nå ligger hun på ca 5400 lesere, innen bruddet enda færre.

Mengder av bakeblogger ligger høyere.

https://blogglisten.no/blogg?q=www.annebrith.no

Er det daglige lesere det tallet viser? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Trine Grung allerede hadde staket ut veien, tråkket opp alle mulige spor som på  "ikke drit deg ut-stien", men neida. Når skal de "unge" lære?! AB, du holder aldri det du lover. 

Meld deg på noe turn eller drillpike-greier selv. Eller slutt å slutte å blogge om barna når du aldri klarer klarer det. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mrs. Random Nick

Jeg er sikker på at når CBE og Anne Brith + Anna Rasmussen sine barn blir myndige, så er det helt over og ut for Bloggerne som program, og jeg håper og tror da at TV 2 lager dokumentar/serie om hvordan disse bloggerbarna føler dette har påvirket dem, og at de også ser det i lys av FN's barnekonvensjon paragraf 12, 13, 16, 17 og 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Jeg er sikker på at når CBE og Anne Brith + Anna Rasmussen sine barn blir myndige, så er det helt over og ut for Bloggerne som program, og jeg håper og tror da at TV 2 lager dokumentar/serie om hvordan disse bloggerbarna føler dette har påvirket dem, og at de også ser det i lys av FN's barnekonvensjon paragraf 12, 13, 16, 17 og 24.

Håper og tror virkelig ikke at det der programmet skal rulle og gå i oppmot 10 år til!!😅

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sntar st når hun gjør dette, rett etter at hun for andre gang har sagt at hun IKKE lenger skal skrive om ungene? Enten er helt uten prinsipper, er desperat etter flere besøk på bloggen, eller mener at alle som er opptatt av privatliv for barn, tar feil og at hun gjør som hun vil med sine barn. Jeg synes ingen av årsakene over her på noen som helst måte rettferdiggjør den hodeløse eksponeringen. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...