Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, Emmy_H skrev:

Her tviholder man på narrative til siste krampetak. At denne personen har skrevet side opp og side ned om sin egen fortreffelighet som forretningskvinne, mor, partner og menneske er tragisk. At hun mener at alt er  oppnåelig bare man jobber hardt nok/vil nok  ref 1000 dagers klubben, sier meg at hun muligens definerer hardt arbeid på en måte andre ikke gjør det. Å lyve for å oppnå noe er ikke hardt arbeid. Og at hun i tillegg skal bruke ressursene til politet til sånt tull. er ganske provoserende. 

Apropos politiet, er det noen som kjenner noen som jobber i politiet? Som kan sjekke om en enkel anmeldelse virkelig foregår som hun sier? At de tar det opp på teip feks? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Justlooking said:

Apropos politiet, er det noen som kjenner noen som jobber i politiet? Som kan sjekke om en enkel anmeldelse virkelig foregår som hun sier? At de tar det opp på teip feks? 

Jeg leverer anmeldelser relativt ofte, og senest  en for et par mnd siden.Det fungerer nesten som et avhør, hvor samtalen med politibetjenten blir tatt opp som film men også spilt inn som lydfil.

Når den første samtalen er over , blir en kalt inn igjen til  en ny samtale for å lese over anmeldelsen og det som er transkribert. En må da signere på at opplysningene en har gitt stemmer. Samtale to kan finne sted alt fra et par dager til en uke etter samtale nr 1.

Anmeldelsen blir da behandlet videre av blant annet politijuristen - og eventuelt etterforsket videre om politiet trenger ytterligere opplysninger . For min del har dette vært raske prosesser og jeg har fått svar ca 2 uker etter samtale nr 2.

Men regner med politiet opererer etter ordinær saksbehandlings frist jfr forvaltningsloven så langt det lar seg gjøre .

Så AB skisserer prosessen rett og slik jeg ser det har hun ingen gevinst på å lyge om dette siden det er relativt lett etterprøvbart.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dormouse skrev:

Jeg leverer anmeldelser relativt ofte, og senest  en for et par mnd siden.Det fungerer nesten som et avhør, hvor samtalen med politibetjenten blir tatt opp som film men også spilt inn som lydfil.

Når den første samtalen er over , blir en kalt inn igjen til  en ny samtale for å lese over anmeldelsen og det som er transkribert. En må da signere på at opplysningene en har gitt stemmer. Samtale to kan finne sted alt fra et par dager til en uke etter samtale nr 1.

Anmeldelsen blir da behandlet videre av blant annet politijuristen - og eventuelt etterforsket videre om politiet trenger ytterligere opplysninger . For min del har dette vært raske prosesser og jeg har fått svar ca 2 uker etter samtale nr 2.

Men regner med politiet opererer etter ordinær saksbehandlings frist jfr forvaltningsloven så langt det lar seg gjøre .

Så AB skisserer prosessen rett og slik jeg ser det har hun ingen gevinst på å lyge om dette siden det er relativt lett etterprøvbart.

Takk for svar. Er dette tyngre anmeldelser? Politiet oppmuntrer til å nettanmelde det som kan, da fyller man ut et skjema og to uker senere kommer brevet om henleggelse  😊

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også levert en Anmeldelse, og alt skjedde der og da. Ikkenoe opptak, men etterforskeren siterte meg fortløpende. Etter et par timer så jeg over hva som var skrevet, signerte og gikk ut. Den anmeldte fikk innkallelse til avhør etter et par dager. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dormouse skrev:

Hva er grunnen til at du «leverer anmeldelser relativt ofte»? 😳 Mulig det høres verre ut enn det er. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vitulina said:

Hva er grunnen til at du «leverer anmeldelser relativt ofte»? 😳 Mulig det høres verre ut enn det er. 

Nulltoleranse på jobb for  trussler. Som oftstest er det svært ufine e-poster og to tilfeller av hvor personer har forfulgt meg både digitalt ( stjelt bildene mine og brukt de i sin profil) og litt forfølgelse IRL .

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Justlooking said:

Takk for svar. Er dette tyngre anmeldelser? Politiet oppmuntrer til å nettanmelde det som kan, da fyller man ut et skjema og to uker senere kommer brevet om henleggelse  😊

Ikke tyngre i den forstand at det er grov kriminalitet , vold eller lignende . Det har vært skriftlige trusler - forfølgese, nett plageri ( tatt bilder fra mine profiler og brukt de som sine egne osv).  Alle unntatt 1 har blitt henlagt , da ble en person ilagt besøksforbud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dormouse skrev:

Nulltoleranse på jobb for  trussler. Som oftstest er det svært ufine e-poster og to tilfeller av hvor personer har forfulgt meg både digitalt ( stjelt bildene mine og brukt de i sin profil) og litt forfølgelse IRL .

Jeg har en venninne med en litt utsatt jobb, hun har hemmelig telefonnummer, hemmelig fb-profil osv og deler svært lite på So Me. Uten å peke på deg så burde de fleste vernet mer om sitt privatliv i dag. Men bra jobben tar det alvorlig. 

Denne saken til AB derimot.. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marie_82
16 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Er bare å kikke på èn av @Asti sine linker, så har man grufullt lesestoff i mange timer...

Kanskje man skulle sendt disse både til journalisten i DN og til disse firmaene som er nevnt i artikkelen? Jeg blir ganske sjokkert over at de hverken har satt seg inn i eller har noen mening om hva bakrunnen for henvendelsene om boikott handler om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, marie_82 skrev:

Kanskje man skulle sendt disse både til journalisten i DN og til disse firmaene som er nevnt i artikkelen? Jeg blir ganske sjokkert over at de hverken har satt seg inn i eller har noen mening om hva bakrunnen for henvendelsene om boikott handler om! 

Jeg er helt sikker på at journalisten i DN har hatt tilgang på alt dette, og at det er på denne bakgrunn hun tør å bringe saken fram i lyset. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Hvorfor skulle denne personen stå frem med fullt navn i avisa dersom hun systematisk hadde trakassert og sjikanert AB? Hva ville hun tjent på det, dersom det i ettertid viser seg at AB har en haug med beviser og en sak sterk nok til at politiet velger å bruke sine ressurser på å gå videre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...