Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

Det å hevde at denne bloggernes omtale av en av barnas kommende bursdagsfeiringer kan sammenlignes med at andre foreldre legger ut en årlig bursdagshilsen i avisen blir feil, mener jeg. 

Villa Paprika har på TV, i blogg, på snap, YouTube, Instagram og mer drevet med eksponering av familien gjennom ti år. Ofte har disse mediene også vært arena for hevnaksjoner og utløp for frustrasjoner med alt det fører med seg av verbale utblåsninger og beskyldninger. Jeg, og flere med meg, sitter på skjermdumper av grovt injurierende påstander hentet fra den kommersielle bloggen, og det har vært publisert svært mye utleverende innhold i både innlegg og som godkjente kommentarer der Øvestad har redaktøransvar. 

Ved hver familieforøkelse fylles bloggen med babyinformasjon og -bilder, og i perioder har det vært publisert flere titalls bilder og instagramposter hver uke i barnas første leveår. 

Den eminente influencerbloggen, https://influencere.wordpress.com/villapaprika/nyter fremdeles en velfortjent sommerferie. Et av emnene bloggen tar for seg er eksponering av barn i sosiale medier, og den har over tid registrert hvor mange instagramposter et knippe bloggere har hatt med bilder av barn og rommene deres pr. måned.

For de som følger denne Villa Paprika så er det ikke overraskende å se vedkommende inneha topp-plasseringen hver eneste uke. Her er en rask oppsummering av årets fire første måneder som ble undersøkt:

• Anna Rasmussen:  24 bilder, 2 filmer

• Anette Haga – Nettenestea: 27 bilder

• Caroline Berg Eriksen: 25 bilder

• Funkygine: 16 bilder, 2 filmer

• Komikerfrue: 7 bilder, 2 filmer

• Pilotfrue: 11 bilder, 3 filmer

• Villa Paprika: 61 bilder. 

(https://influencere.wordpress.com/2019/05/01/barn-pa-ig-april-19/)

Som man ser så er det ikke uten grunn at Villa Paprika ofte omtales som en versting innen eksponering av barn i sosiale medier og blir intervjuet i den sammenheng.

( Intervju med jurist Sara Grønvold hos TV2:

https://www.tv2.no/v/1129344/

Intervju med Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/p2Gmw/Advarer-Norges-storste-mammabloggere-mot-a-brette-ut-barnas-liv)

Å sammenligne en slik tilsynelatende ukritisk utlevering av mindreårige i offentlige og kommersielle kanaler i årevis med en eneste årlig bursdagshilsen i avisa står og faller på sin egen urimelighet. 

👍🏼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christiane_W skrev:

Ja, det er mye gull/messing i butikkene i år også, men det er lenge siden det var noe nytt og spennende. Det har vært i trendbildet i flere år og nå er det «overalt» i kjedebutikker som Nille, Europris og Kid, men man ser mindre av det i de eksklusive interiørbutikkene som heller ligger litt i forkant av trendene.

Det er en trend som er på hell og som interiørblogger burde hun heller ta tak i de nye trendene. Skal hun inspirere må hun følge med og ligge i foran de store massene.

Her presenterer Elle interiør høstens trender: https://www.elle.no/interior-2019/ 

Kan ikke huske sist hun fikk så mange likes på sine interiør bilder som de siste nå. De fleste setter pris på interiør som ikke er så dyrt, hadde alle interiør bloggere fulgt samme stil hadde det blitt veldig kjedelig. Folk kjøper stort sett det de syns er fint, uavhengig av trender. Og trendene i dag er slik at man gjerne blander inn litt forskjellig uavhenig av bladet Elle. 

Og kjøper folk dette bladet enda? 😆

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft å filme hvilken musikk man hører på MENS man kjører. Er det virkelig så viktig???!????

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xstrella skrev:

Trist å lese ig i dag. Skjerm privatlivet ditt vp. For de smås skyld. 

Ifølge Paprika går dette under kategorien «tottelotter og lankepuser». En egen Paprika-kategori🤔

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Eamane skrev:

Kan ikke huske sist hun fikk så mange likes på sine interiør bilder som de siste nå. De fleste setter pris på interiør som ikke er så dyrt, hadde alle interiør bloggere fulgt samme stil hadde det blitt veldig kjedelig. Folk kjøper stort sett det de syns er fint, uavhengig av trender. Og trendene i dag er slik at man gjerne blander inn litt forskjellig uavhenig av bladet Elle. 

Og kjøper folk dette bladet enda? 😆

Hvis hun skal kalle seg interiørblogger er hun vel nesten nødt til å henge med på trendene, det gjør hun ikke. Husk at her snakker vi om en dame son tviholdt på rottingkurver fra Riviera Maison ti år etter at det var in.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Flisespikker skrev:

Hvis hun skal kalle seg interiørblogger er hun vel nesten nødt til å henge med på trendene, det gjør hun ikke. Husk at her snakker vi om en dame son tviholdt på rottingkurver fra Riviera Maison ti år etter at det var in.

Det fins da interiør bloggere i alle mulige stiler, en chabby chick blogger henger seg ikke opp i nordisk minimalistisk stil bare for at det er in nå. Man henger seg ikke på trender som ikke faller i smak. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Flisespikker skrev:

Hvis hun skal kalle seg interiørblogger er hun vel nesten nødt til å henge med på trendene, det gjør hun ikke. Husk at her snakker vi om en dame son tviholdt på rottingkurver fra Riviera Maison ti år etter at det var in.

Alle som har fulgt henne på interiørfronten vet at dette ikke er hennes Hampton-stil. Hun har vært innom en strammere delvis maskulin stil, Slettvoll, rustikk - men ikke dette. Det er for kaldt og sterilt. At andre kan like det, er en annen sak. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp det siste blogginnlegget hennes, er det å skjerme privatlivet vet ikke jeg hva ordet skjerme betyr. Huff og atter huff, at hun vil holde på slik, men hun må vel for å sikre økonomien framover uten at noen av dem må ut i et normalt arbeidsliv.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ranunkelen skrev:

Jeg får fnatt av at voksne folk snakker til barn med babystemme- og språk 

Høres ut som om hun prater med en hund. De barna der kommer til å få så dårlig språk 

Endret av Flisespikker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Flisespikker skrev:

Høres ut som om hun prater med en hund. De barna der kommer til å få så dårlig språk 

Hva var vitsen med den kommentaren der? Dette er jo ikke tilfelle.

Det faktum at jeg vet at det ikke er tilfelle er kritikkverdig. Ikke hvordan hun prater til sine barn på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, KatyP skrev:

Hva var vitsen med den kommentaren der? Dette er jo ikke tilfelle.

Det faktum at jeg vet at det ikke er tilfelle er kritikkverdig. Ikke hvordan hun prater til sine barn på. 

En venninne av meg klarer ikke si R fordi dagmammaen hennes skarret. Så jo, å snakke babyspråk til andre enn spedbarn påvirker definitivt språket. I tillegg til at det er kleint å høre på for alle de tusen som ser storyen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Flisespikker skrev:

En venninne av meg klarer ikke si R fordi dagmammaen hennes skarret. Så jo, å snakke babyspråk til andre enn spedbarn påvirker definitivt språket. I tillegg til at det er kleint å høre på for alle de tusen som ser storyen.

En gutt jeg gikk på skole med snakket ikke rent før han var i 20 årene fordi moren snakket babyspråk til ham hele tiden. Så det der kan bli et problem. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Flisespikker skrev:

En venninne av meg klarer ikke si R fordi dagmammaen hennes skarret. Så jo, å snakke babyspråk til andre enn spedbarn påvirker definitivt språket. I tillegg til at det er kleint å høre på for alle de tusen som ser storyen.

Sier ikke i mot deg på det, men vedkommende det gjelder snakker bra.

Det siste er jeg ikke uenig i heller, men det er vel ikke det verste i verden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...