Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

1 time siden, Minipilla skrev:

Men helt seriøst. Dette er tatt opp utallige ganger før og jeg bare gjentar meg selv; det går ikke an å klage så mye på hvor travle hverdagen er når man er to voksne hjemmeværende mennesker som kun har noen av barna på heltid. Det er de som med viten å vilje setter flere barn til verden slik at familien endelig kan bli komplett!

Normale familier har som oftest to voksne i full jobb. Alenemødre er alene om alt i full jobb. Barn som skal på aktiviteter flere ganger i uken, lekser, oppfølging osv. Dette i tillegg til hus og hjem som vi andre må fikse på kvelder / helger. 

Å snappe omtrent daglig serie maraton fra sofaen, golfbane, kafe besøk samtidig som man klager på travle dager og KABELEN som ikke går opp er f*** meg så provoserende at jeg har ikke ord!!!

Og for å toppe hele skiten bor de hos mamma og pappa.....

Kunne gjerne tenkt meg 4 - 5 barn jeg.. Men, med 2 foreldre i vårt hus som jobber 100% + reisevei til og fra jobb, og 2 aktiviteter på hvert barn, så stoppet vi på 2, fordi vi ville at de to skal få best mulig oppfølging. Man kan ikke leve livet etter hva man HAR LYST til. Tid, økonomi osv setter naturlige begrensninger, for oss vanlige dødelige ihvertfall.. Men, når man er i en boble slik som disse to, da virker de små daglige tingene som slit, for jo mindre man gjør, jo mer slitsomt er de småtingene .. jeg tror oppriktig at det sunneste som kunne skjedd for denne familien, ville vært å stengt alt av sosiale medier, fått seg 2 vanlige 100% jobber, og prøvd det vanlige livet. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle bloggere er like her. De syter og klager over hvor travelt de har det. De soper inn penger på reklame og gjør minst mulig. Hva med de som løper beina av seg på sykehjem og i barnehager for en brøkdel av lønnen. Da snakker vi travelt! 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Minipilla skrev:

Men helt seriøst. Dette er tatt opp utallige ganger før og jeg bare gjentar meg selv; det går ikke an å klage så mye på hvor travle hverdagen er når man er to voksne hjemmeværende mennesker som kun har noen av barna på heltid. Det er de som med viten å vilje setter flere barn til verden slik at familien endelig kan bli komplett!

Normale familier har som oftest to voksne i full jobb. Alenemødre er alene om alt i full jobb. Barn som skal på aktiviteter flere ganger i uken, lekser, oppfølging osv. Dette i tillegg til hus og hjem som vi andre må fikse på kvelder / helger. 

Å snappe omtrent daglig serie maraton fra sofaen, golfbane, kafe besøk samtidig som man klager på travle dager og KABELEN som ikke går opp er f*** meg så provoserende at jeg har ikke ord!!!

Og for å toppe hele skiten bor de hos mamma og pappa.....

Jeg tror at de oppriktig mener de har en hektisk hverdag. Fordi de er ikke vant med normal hverdag, og da da blir deres hverdag helt annerledes enn Ola og Kari Nordmann. Jeg har merket det selv i ferien. Jeg har hatt lang ferie, og har gjort svært lite utover en festival og noen konserter her og der. Jeg har brukt dagene til å ta opp kontakten med glemte venner, solt meg og sett tv. Puslet smått hjemme. Når samboeren spurte meg om jeg kunne rake epler, luke ugress og fylle noen hull, ble jeg nesten sur. Det var jo sjukt mye jobb. Men det er ting jeg i skoleåret ville gjort etter seks timer forelesning og to timer pendling. En blir sliten og giddslaus av å ikke gjøre noe.. 

Når de bruker dagene til ingenting, så tror jeg alle normale gjøremål blir et ork og slit. De er vant med å ligge på sofaen, spille golf, alenetid og spise ute, og da er det sjukt stress med henting/bringing, middagslaging og legging. Spesielt vanskelig er det nok nå som de har et felles barn som er der hele tiden. Da får de aldri fri, stakkars 🙄

Selv hadde jeg klikka av en sånn tilværelse, gleder meg veldig til skolestart. Men de to tror jeg hadde klikka av en normal hverdag. Likevel tror jeg de hadde hatt godt av det. Rutiner skaper stabilitet og forutsigbarhet, og det hadde gjort ting til mindre ork og stress, og barna ville fått det bedre. 

 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke en liten loffskive med mye kylling og grønnsaker er det verste man kan ha i seg, men hva slags forbrenning må man ha for å "rase ned flere kg" på to uker når man er slank fra før, ved å spise en litt sunnere versjon av fastfood? 🙄

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Embla82 skrev:

Jeg synes ikke en liten loffskive med mye kylling og grønnsaker er det verste man kan ha i seg, men hva slags forbrenning må man ha for å "rase ned flere kg" på to uker når man er slank fra før, ved å spise en litt sunnere versjon av fastfood? 🙄

Alt går fort der i heimen. Kiloene hennes renner nok fortere av enn normale folk sine. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kjøring er så slitsomt så hadde det jo lettet i hverdagen og ikke flytta 20 min ut av skole/vennekretsen til de eldste. Det gjelder jo også barnehagen. Fotball og gymtrening er også 20-30 min unna der de bor nå. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstads beste kebab finner vi visstnok hos Saltnes grill... det er bare sånn at Saltnes hører til Råde  kommune 🤪🤪

Endret av Konabakmannen
Råde.... ikke Moss kommune.
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Fredrikstads beste kebab finner vi visstnok hos Saltnes grill... det er bare sånn at Saltnes hører til Moss kommune 🤪🤪

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Fredrikstads beste kebab finner vi visstnok hos Saltnes grill... det er bare sånn at Saltnes hører til Moss kommune 🤪🤪

Ikke helt korrekt. En liten del ligger i Fredrikstad. 

Endret av FruenFraHavet
Korr
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Fredrikstads beste kebab finner vi visstnok hos Saltnes grill... det er bare sånn at Saltnes hører til Moss kommune 🤪🤪

Saltnes ligger i Råde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Panna skrev:

Saltnes ligger i Råde

Ja sant det, surra litt. Mannen til en venninne kjører søppelbil der, og det er MOVAR som tar seg av det. Men Saltnes grill ligger IKKE i Fredrikstad, 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan hun ha mer enn 44.000 følgere på Instagram og som regel få under 200 likes og bare én eller to kommentarer? 

Utrolig lavt engasjement.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Twinkle~ skrev:

Godtar ikke Gekko folk på snap/insta lengre?🙃

Tydeligvis ikke. Sendte forespørsel for noen måneder siden. Ikke godtatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.8.2019 den 23.45, Moongirl skrev:

Hva jobber han med?🙌

Noen som vet hva han jobber med? Forstod på noen her at det fremkom på Instagram, men jeg følger ingen av dem. Men ble jo litt nysgjerrig på hvilken bransje han har startet i. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Friluftsdame skrev:

I eksponeringens og kommersialiseringens tjeneste..

dåp som skulle vært denne helgen utsatt pga sykdom. Dagen tilbringes som alternativ på golfbanen - inkl den syke. 

Villa reinspikka galskap. 

Tenkte på det tidligere i uka, hvor upraktisk og mye styr det må være å utsette en dåp. Informere gjester, noen kanskje langveisfra, avbestille selskapslokale, mat kanskje osv. Hvis det skulle være mer enn den aller nærmeste familie da. Forsto det slik at noen var surklete, men måtte likevel stille på jobb. Helt passende med en dag på golfbanen da 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...