Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

tyggis skrev (2 timer siden):

Artig dame ho der Camilla! Nytt IG innlegg «jeg sover stort sett med jobben på fanget» «lite egentid» «lite søvn» «men sååå verdt det» altså, det hun kaller «jobb» altså rydding, vasking, ommøblering, planting og baking.. er jo slikt vi andre gjør om vi har tid etter jobb og andre forpliktelser.. 

 

Men er det virkelig noen som tror på dette? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minipilla skrev (22 minutter siden):

Hva i alle dager skjer på siste IG story bilde?

At i hennes hektiske jobbhverdag trener hun hver morgen 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (12 timer siden):

Ingen sak å ha masse "refferanser" når det bare er å opprette masse egne firmaer!

Meg bekjent har de bare et firma, som da er ENK til Camilla. Men de ser ut til å være glade i å opprette nettsider.

Men det er nærmest umulig å finne ut hvilket firma de forskjellige nettsidene tilhører. At domenene er registrert på ENK er ikke det samme som at nettsidene tilhører ENK.

Zalando f. eks. har domenenavn og webbutikk til opptil flere land, for å sikre seg det norske domenenavnet har de ordnet med et NUF for et svenskt firma, mens hovedfirma strengt tatt er tysk. Uavhengig av det er selve nettsidene til zalando koblet opp mot et annet NUF for det tyske firmaet. Informasjonen er synlig og tilgjengelig slik lovverket krever.

På ministjerner.no er det ingen foretaksinformasjon synlig og tilgjengelig. Ei heller på noen av de andre sidene. Det er rett og slett umulig å finne ut nøyaktig hvilket firma som er ansvarlig for disse sidene. For alt vi vet så er det godt mulig det går på regnskapet til Mibo Styling, men det aner vi jo ikke.

Med mindre noen av de "fornøyde kjøperne" kan fortelle oss hvordan faktura eller kvittering så ut. For der SKAL faktisk den informasjonen stå. @Babord1 ?

Er det noe @ingenengel kunne svart på kanskje? Hvilket firma har dere faktisk nettbutikken under?

Jeg forstår ikke hvorfor akkurat denne informasjonen tilbakeholdes. Er det fordi de ikke tror det er nødvendig eller fordi de er klar over at enkelte vil styre unna pga hvem de er?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmelise skrev (35 minutter siden):

Hjertelig, hvor fant du det?

Ikke der det er pliktig å ha det i hvert fall...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal de gjøre noe «ordentlig»? Det tar ikke lang tid å lese korrektur, lære seg språket eller håndtere tilbakemeldinger fra kunder. 
Det er anbefalt å holde seg unna aktører som feks har mye skrivefeil på nettsiden for å unngå å bli lurt, likevel klarer de å stave «akkuratt». Har de ikke Word? Leser de aldri bøker eller nyhetsartikler? 
Jeg vet at dette er ting som går igjen i deres bedrifter, men jeg klarer ikke å slutte å forundre meg over det. Det er jo en enkel sak å ordne opp i. 

Nå har de til sammen 5 barn og jeg skulle så inderlig ønske at de kunne gjort dette på en ordentlig måte for barna og deres egen skyld. Det kan umulig være gøy å flytte så ofte og se at mammas/pappas bedrifter går under gang på gang. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (21 timer siden):

Har bestemt inntrykk av at bare de "morsomme" oppgavene, som utvelgelse av produkter og presentasjon av samme er nær maksimalt av innsats derfra.

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet! Inntrykket jeg har hatt, helt siden Villa Paprika-tiden, er at C legger innsatsen i det hun synes er gøy, mens alt det "kjedelige" nedprioriteres.

Etter at Villa Paprika AS gikk konkurs startet de Style by Norway AS. Det ble i utgangspunktet sagt at SbN skulle være en ren nettbutikk, men det gikk ikke lange tiden før C maste seg til å lage "butikk" i et hjørne av lokalet. Der koste hun seg med å puffe puter, stille ut varer og snappe fjas, mens hun som jobbet sammen med henne så ut til å ta seg av de "kjedelige" tingene som varemottak, pakking av bestillinger fra nettbutikken etc.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mibostyling svarer visst heller ikke på epost..🙄

En på fb som etterlyser varer som er kjøpt og lurer på hvorfor de ikke svarer. Og nå er de på Ål for å «selge» mer...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (47 minutter siden):

Mibostyling svarer visst heller ikke på epost..🙄

En på fb som etterlyser varer som er kjøpt og lurer på hvorfor de ikke svarer. Og nå er de på Ål for å «selge» mer...

VP sa på "unge mødre" at hun hadde lært alt hun kunne om forretningsdrift av faren ...

Her er kommentaren: https://www.facebook.com/850459658649372/posts/1322965178065482/

Skjermdump i tilfelle de sletter:

20210603_181737.jpg

20210603_181922.jpg

Endret av FruRosa
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (På 31.5.2021 den 12.47):

Hjertelig, hvor fant du det?

På bestillingsbekreftelse på varene jeg bestilte i fjor høst 😊 ikke sikkert det stemmer nå da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (2 timer siden):

Det var denne jeg så..

80469DB1-7252-4A3B-84A0-75FBC7A01DBD.jpeg

Tilfeldigvis så jeg denne som de ikke hadde fjernet.

 

mibo.jpg

mibo2.jpg

Endret av Emmelise
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 timer siden):

Det var denne jeg så..

80469DB1-7252-4A3B-84A0-75FBC7A01DBD.jpeg

Ok. Da er det altså flere misfornøyde kunder der (også).

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (7 timer siden):

Ok. Da er det altså flere misfornøyde kunder der (også).

Hadde egentlig vært rart hvis det ikke hadde vært noen misfornøyde kunder tenker jeg. De har jo drevet samme stil og mønster på alle nettbutikkene, og itillegg opplært av far 🤷‍♀️ rart de ikke innser at dette ikke går lenger men de stikker vel hodet ned i sanden og vil ikke se noe av det.  Ganske trist..  

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stargaze skrev (16 timer siden):

Mibostyling svarer visst heller ikke på epost..🙄

En på fb som etterlyser varer som er kjøpt og lurer på hvorfor de ikke svarer. Og nå er de på Ål for å «selge» mer...

Hvorfor akkurat på Ål? Er det noe sponset overnatting de har fått der da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (18 timer siden):

På bestillingsbekreftelse på varene jeg bestilte i fjor høst 😊 ikke sikkert det stemmer nå da.

Fikk du varene du bestilte, uten problemer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (5 timer siden):

Hvorfor akkurat på Ål? Er det noe sponset overnatting de har fått der da. 

Litt uttafor tema men, syns det så så fint ut der de var, den "hytta" med vann rett utenfor og en type klatrepark i nærhet. Noen som vet hvor det er/hva det heter der? 🙊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprika kaver åpenbart veldig om dagen. 

Opprettet Øvestad Styling på IG for å promotere leverandører/samarbeid..Tjohei🙄 lukket profil,  vekk fra kritiske blikk. Ny  start.  Ministjerner-IG’en var der fra før. Lite  aktivitet og respons... Antar det samme for den banebrytende øvestadstyling, siden det  er labert der og. Ikke fått noe fart på satsningen, ser det ut til. 

På den gamle derimot, den som skifter navn med jevne mellomrom og der Paprika ba om innspill på hva leserne ønsker mer av for litt siden, der pøser hun ut mer eller mindre ukritisk som før. Følgerne ba om mer hage/ute, noe hun har neglisjert. Hun pøser på med det hun har i sjappen og eksponering av seg selv og alle de mindreårige+. 

Jepp, dette er en suksessoppskrift Paprika. Skikkelig hardt  og forretningsorientert arbeid. Fortsett sånn, og begynn gjerne å jobbe med «stakkarsmegjegharuflaksogfolkersåslemme»-innlegget. Det har du sikkert snart behov for å legge ut.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...