Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lin11
Emmelise skrev (22 minutter siden):

Jeg ser det ikke er nevnt enda, så her kommer litt fra meg.

Jeg har tidligere jobbet som registrar for norske domenenavn. Til tross for at firmaet jeg jobbet for er solgt og avviklet for over et år siden har jeg stadig tilgang til registrarsystemene. Ikke at man behøver det for å finne fram til infoen jeg skal til å dele. Dette er offentlig informasjon som man med letthet kan få opp under Whois på Norid sine sider.

Også et av hovedgrunnene til at jeg digger norske domenenavn. Alt du har registrert under firmanavn eller personnavn er koblet opp mot hverandre så det er lett å se hva man har.

Siden 26/4-2021 har man registrert domenet mesterweb.no under firma Øvestad Styling. Hvorpå de henviser til ministjerner.no og dinwallstickers.no som "refferanser".

Videre kan jeg nevne at sidene oppfattes som dårlig formulert, uoversiktlig og mangler mye viktig informasjon. Som f. eks. at det ikke står noe foretaksnummer noe sted, informasjon om eventuelle ansatte eller biten hvor det står store fine STJERNER, men uten å henvise til hvor den scoringen faktisk kommer fra.

Og manglende firmainformasjon ser ut til å være en gjenganger. Jeg finner det ikke på mesterweb.no, ministjerner.no, dinwallsticker.no eller mibostyling.no for den saks skyld. Og dette er faktisk ikke lov. Som man med LETTHET finner informasjon om på Altinn

På et mer personlig nivå har jeg et aldeles lite problem med at noen som lager en shabby side via wix skal sitte og selge WEBTJENESTER. Man har ikke engang tatt seg bryet med å ordne server eller resellerpakke og satt opp noe semiprofesjonelt i Wordpress for å ha det som en egen showcase. Ministjerner er i det minste hostet på cloudflare.

I tillegg lokkes det med "opptil 100 e-post kontoer". Hva faen skal man med det?

Jeg har opptil flere egne sider. Bloggtull, firmaside, hobbyside osv, og jeg har TO epostadresser utad. Skulle man markedsføre med noe som hintet om kvalitet kunne man jo alltids briefe med litt Office 365 og Exchange epost, men jeg tviler på at hverken Kim eller Camilla nødvendigvis har peil på sånt.

INGEN lager en hjemmeside fra bunnen av med god programmering og grafisk design i høy kvalitet på 3 dager. 
Med mindre de selvsagt kjøper en template, endrer smått og pumper det ut så er det nok fort gjort på 3 dager.

Kanskje det er fordi jeg jobbet med sånt i over 15 år, Kanskje det er fordi hver eneste ukvalifiserte nybegynner som kontaktet meg på supporten og ba meg lære dem hvordan det gjøres. Kanskje derfor jeg hater å se sånne sider. Som skriker at de ikke aner hva de driver med. Kanskje det er fordi sånne sider gir det tidligere yrket mitt et dårlig rykte.

Hvem vet.

Det jeg vet med sikkerhet derimot er at min norsklærer kommer til å vri seg i grava av alle de orddelingsfeilene.

Så de skal selge hva? Beklager men dette var gresk for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (1 minutt siden):

Så de skal selge hva? Beklager men dette var gresk for meg. 

Hvis du går inn på mesterweb.no så ser du. I all hovedsak er det snakk om nettsider slik jeg forstår det. Så tilbyr de support og sånn. Men deres egen nettside er ikke spesielt tillitsvekkende. Elendig layout, sånne generelle nettbilder, en drøss med orddelingsfeil og ikke minst tegnsettingsfeil. Tragisk rett og slett.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (Akkurat nå):

Så de skal selge hva? Beklager men dette var gresk for meg. 

Null stress, jeg er vant med det ;)

Webtjenester. Se for deg at du trenger en hjemmeside av X grunn. Tilbudet inkluderer da at de registrerer et domenenavn. Domenenavn er da navnet på hjemmesida, som f. eks. ministjerner.no. De lager selve hjemmesida og ordner med serverplassen hvor hjemmesiden skal ligge.

Og videre utover det markedsføring over sosiale medier om jeg forstod kråketærne riktig.

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Marriet skrev (4 minutter siden):

Hvis du går inn på mesterweb.no så ser du. I all hovedsak er det snakk om nettsider slik jeg forstår det. Så tilbyr de support og sånn. Men deres egen nettside er ikke spesielt tillitsvekkende. Elendig layout, sånne generelle nettbilder, en drøss med orddelingsfeil og ikke minst tegnsettingsfeil. Tragisk rett og slett.

 

Emmelise skrev (3 minutter siden):

Null stress, jeg er vant med det ;)

Webtjenester. Se for deg at du trenger en hjemmeside av X grunn. Tilbudet inkluderer da at de registrerer et domenenavn. Domenenavn er da navnet på hjemmesida, som f. eks. ministjerner.no. De lager selve hjemmesida og ordner med serverplassen hvor hjemmesiden skal ligge.

Og videre utover det markedsføring over sosiale medier om jeg forstod kråketærne riktig.

 

Er det Texas i den bransjen også?  Eller kan man klage til FT hvis tjenestene er dårlige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (2 minutter siden):

 

Er det Texas i den bransjen også?  Eller kan man klage til FT hvis tjenestene er dårlige? 

Texas.

Edit, ved nærmere ettertanke.

For tjenester av denne "typen" kommer klientellet til å være 99% firmaer. Det er de færreste privatpersoner som har av interesse å kaste store summer i en slik retning for noe de kan sette opp gratis selv på wordpress.com

Endret av Emmelise
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Mannen i huset her er grafisk designer og jobber med å utvikle nettsider fra bunn og han sluttet ikke å le når han så dette. Bare på hovedsiden er det så mange orddelingsfeil at jeg ga opp å telle...og de greier fader meg ikke å stave referanser riktig engang. Hva er det med disse folkene? HVORFOR i alle verdens land og rike MÅ de på død og liv starte en haug med firma som i beste fall leverer 30%? Faen altså. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden om at disse to leker butikk dokumenteres åpenbart ytterligere. 

Det første som skriker mot deg når du går inn på denne siden, er uprofesjonalitet. «Refferanser» skriker mot deg🙃 og et raskt klikk viser til egne vaklende nettsjapper. Fantastisk..

Utrolig å observere hvordan to voksne mennesker tror at de kan drømme seg til kompetanse.. tro at motbakker handler om uflaks og slemme folk...tro at alt skjer for en grunn og at det å reise seg igjen er selve livet. 

Lyset på, men absolutt ingen hjemme er min påstand. Tragisk. 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra nettsiden:

 

 Det er ikke lenger nok at nettsiden kun er tilpasset mobilen, den må også være like bra på mobile flater og nettbrett som på PC. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Emmelise said:

Jeg ser det ikke er nevnt enda, så her kommer litt fra meg.

Jeg har tidligere jobbet som registrar for norske domenenavn. Til tross for at firmaet jeg jobbet for er solgt og avviklet for over et år siden har jeg stadig tilgang til registrarsystemene. Ikke at man behøver det for å finne fram til infoen jeg skal til å dele. Dette er offentlig informasjon som man med letthet kan få opp under Whois på Norid sine sider.

Også et av hovedgrunnene til at jeg digger norske domenenavn. Alt du har registrert under firmanavn eller personnavn er koblet opp mot hverandre så det er lett å se hva man har.

Siden 26/4-2021 har man registrert domenet mesterweb.no under firma Øvestad Styling. Hvorpå de henviser til ministjerner.no og dinwallstickers.no som "refferanser".

Videre kan jeg nevne at sidene oppfattes som dårlig formulert, uoversiktlig og mangler mye viktig informasjon. Som f. eks. at det ikke står noe foretaksnummer noe sted, informasjon om eventuelle ansatte eller biten hvor det står store fine STJERNER, men uten å henvise til hvor den scoringen faktisk kommer fra.

Og manglende firmainformasjon ser ut til å være en gjenganger. Jeg finner det ikke på mesterweb.no, ministjerner.no, dinwallsticker.no eller mibostyling.no for den saks skyld. Og dette er faktisk ikke lov. Som man med LETTHET finner informasjon om på Altinn

På et mer personlig nivå har jeg et aldeles lite problem med at noen som lager en shabby side via wix skal sitte og selge WEBTJENESTER. Man har ikke engang tatt seg bryet med å ordne server eller resellerpakke og satt opp noe semiprofesjonelt i Wordpress for å ha det som en egen showcase. Ministjerner er i det minste hostet på cloudflare.

I tillegg lokkes det med "opptil 100 e-post kontoer". Hva faen skal man med det?

Jeg har opptil flere egne sider. Bloggtull, firmaside, hobbyside osv, og jeg har TO epostadresser utad. Skulle man markedsføre med noe som hintet om kvalitet kunne man jo alltids briefe med litt Office 365 og Exchange epost, men jeg tviler på at hverken Kim eller Camilla nødvendigvis har peil på sånt.

INGEN lager en hjemmeside fra bunnen av med god programmering og grafisk design i høy kvalitet på 3 dager. 
Med mindre de selvsagt kjøper en template, endrer smått og pumper det ut så er det nok fort gjort på 3 dager.

Kanskje det er fordi jeg jobbet med sånt i over 15 år, Kanskje det er fordi hver eneste ukvalifiserte nybegynner som kontaktet meg på supporten og ba meg lære dem hvordan det gjøres. Kanskje derfor jeg hater å se sånne sider. Som skriker at de ikke aner hva de driver med. Kanskje det er fordi sånne sider gir det tidligere yrket mitt et dårlig rykte.

Hvem vet.

Det jeg vet med sikkerhet derimot er at min norsklærer kommer til å vri seg i grava av alle de orddelingsfeilene.

😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11

Hvordan skal de/den som skal utføre tjenesten kunne stille med support fra hele uken, når de ikke klarer å kontakte kunder som kjøper varer på ministjerner? 

E7617851-EDA3-41BE-9481-57F4D57AA614.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva.... hva ER dette??! 😂 Må si meg enig med alle som har gitt tilbakemelding på den nettsiden, og vil også legge til: Jeg er ingen font- snobb selv, men til og med jeg ser at dette var hakket verre enn comic sans. Gud bedre. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn for å se på nettsiden jeg også. Orddelingsfeil, kommafeil og skrivefeil lyser jo mot deg. Noe så fælt😫😫

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode refferanser :ler:

Men ikke nok med det!

Ingen bindings tid 

Ingen etablerings kostnader

Ingen oppsigelse tid

Endret av Twinkle~
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inntrykket som har satt seg over noe tid av bloggeieren og innehaveren av firma, er vel konturene av en usedvanlig bedagelig anlagt person. Går fint an å være bedagelig, om bare giret settes inn når det trengs, og at en er villig til å trå til på de oppgavene som til enhver tid må prioriteres.
Har bestemt inntrykk av at bare de "morsomme" oppgavene, som utvelgelse av produkter og presentasjon av samme er nær maksimalt av innsats derfra.  Da faller jo veldig mye på den andre parten, og man har jo sett hvordan det har gått tidligere.
At samme "firma" nå tilbyr profesjonell webløsning med support opp å stå  på tre dager er jo intet mindre enn mirakuløst!
Nytter ikke å være lat da, gitt.
 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart. 
«Hjelper dere med annonsering?»

Så her spør hun om andre kan hjelpe🤷‍♀️

Og så lengre ned

»Ja, vi hjelper dere med annonsering!» 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste anmeldelsen på trustpilot om ministjerner er jo også hårreisende. Får ikke varer, og etter forespørsel fra kunde kommer beskjeden om at de ikke finnes på lager, kunde truer med forbrukerrådet etter at penger ikke tilbakebetales. Da kan de tilbakebetale dersom kontonummer sendes på mail. Kunde nekter dette (klokt) og så VIPPSER Ministjerner penger til kunden. Det er jo helt absurd! Hvordan funker sånne ting i praksis egentlig? Jeg ser liksom for meg at det da vippses fra privat brukskonto bare for å bli kvitt problemet. For kunden er det jo det samme hvor pengene kommer fra, men sånn regnskapsmessig må det jo bli kluss.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...