Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

FruRosa skrev (3 minutter siden):

Det er vel egentlig ikke henne jeg "tar" ...

Retter det til de da, om det hjelper uten at jeg synes det er noe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at det er morsdag. En dag de fleste mødre får sove lenge og får frokost på sengen osv.

Det VP viser er at hun alene er oppe med mindreårig som våknet før kl.6, og at dette er morsdagsgave i form av ekstra grå hår.

Det er måten det fremstilles på som gjør at jeg reagerer og undres over hvorfor ikke "verdens beste" er den som sto opp tidlig i dag.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (11 minutter siden):

Poenget er at det er morsdag. En dag de fleste mødre får sove lenge og får frokost på sengen osv.

Det VP viser er at hun alene er oppe med mindreårig som våknet før kl.6, og at dette er morsdagsgave i form av ekstra grå hår.

Det er måten det fremstilles på som gjør at jeg reagerer og undres over hvorfor ikke "verdens beste" er den som sto opp tidlig i dag.

Ja morsdag og man gjør ting forskjellig , ingen fasit på hva som er riktig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (8 minutter siden):

Ja morsdag og man gjør ting forskjellig , ingen fasit på hva som er riktig. 

Synes i grunnen det er verre å vise alle at de er oppe så tidlig, og spesielt minstemann. At hun ikke heller legger sånne ting på den såkalte private kontoen. Vi vet for mye om den minste.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (57 minutter siden):

Poenget er at det er morsdag. En dag de fleste mødre får sove lenge og får frokost på sengen osv.

Det VP viser er at hun alene er oppe med mindreårig som våknet før kl.6, og at dette er morsdagsgave i form av ekstra grå hår.

Det er måten det fremstilles på som gjør at jeg reagerer og undres over hvorfor ikke "verdens beste" er den som sto opp tidlig i dag.

Og for de av oss som har fulgt sirkuset lenge vet vi at dette er fruens måte å gi stikk til mannen på. Som når hun feks plutselig fjerner han fra bioen sin eller legger ut slike snapper. Det er hun ekspert på. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Synes i grunnen det er verre å vise alle at de er oppe så tidlig, og spesielt minstemann. At hun ikke heller legger sånne ting på den såkalte private kontoen. Vi vet for mye om den minste.

Det er jeg helt enig i 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skjønner jeg ingenting... Kjøpte skjerf derfra for en stund siden. I dag står det halv pris på alle skjerf, men det er jo omtrent samme pris som jeg betalte. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_ida skrev (5 minutter siden):

Nå skjønner jeg ingenting... Kjøpte skjerf derfra for en stund siden. I dag står det halv pris på alle skjerf, men det er jo omtrent samme pris som jeg betalte. 

Jøss handler du der? 

Endret av Trua
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Godt» gammeldags salgstriks det der..... skru opp prisene for å gi gode avslag etterpå. Snakk om å skyte seg selv i leggen. De lærer ALDRI!!! Det der er vel bare et tegn på at de desperat prøver å få ting til å gå rundt... 🙄

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

«Når ble du så stor gutten min?» flere ganger i uken..  

Mens mor var opptatt av mobilen ...

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (På 14.2.2021 den 11.30):

Poenget er at det er morsdag. En dag de fleste mødre får sove lenge og får frokost på sengen osv.

Det VP viser er at hun alene er oppe med mindreårig som våknet før kl.6, og at dette er morsdagsgave i form av ekstra grå hår.

Det er måten det fremstilles på som gjør at jeg reagerer og undres over hvorfor ikke "verdens beste" er den som sto opp tidlig i dag.

Kanskje de ikke markerer slike dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

førstedamen skrev (På 12.2.2021 den 9.56):

Med tanke på barna mener jeg det kan være mer skadelig å bli omtalt og at mor blir negativt omtalt på formuen over mange år, enn at det ligger bilder av soverom eller barn på blogg og Instagram. Slik negativ omtale vil påvirke barna direkte når de blir store nok til å lese det, og dette bør flere brukere ha i bakhodet når de skriver her. Noen få brukere er veldig flinke og formulere seg og kritikken fremkommer som konstruktiv kritikk. Resten er i hovedsak unødvendig pirking, hetsing og blaming. 

Sistnevnte vil virkelig påvirke barna, men også foreldrene hver dag de leser her inne. Å bli konstant hakket på kan sammenlignes med psykisk vold. 

Jeg er helt enig i alt du sier. Og denne siden blir mye brukt til hakking og unødvendige kommentarer.

Men, hadde ikke denne bloggeren eksponert barna mer enn lovlig, hadde heller ikke kommentarene vært så mange. Internett er fullt av troll, og det burde en så stor blogger vite, og dermed enda mer se viktigheten av å skjerme barna. Hun har lang nok fartstid i dette gamet til å ha sett konsekvensene nå. 

Folk er kjipe, folk kommer med stygge kommentarer... derfor velger de fleste av oss å skjerme barna våre  på nett. Jeg kan ikke legge livet til barna mine i hendene på Internett troll for så å si «dere må være greie, dere skader barna mine med stygge komentarer» jeg har et lettere valg. Jeg lar være å poste de på nett! Lett! 

Hun har til og med poengtert det selv innimellom. At hun har skjønt at barna skal skjermes... men det varer bare noen dager av gangen. 

 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trude4 skrev (1 time siden):

Å henge seg opp i at mannen ikke våkner opp med barna og at moren kan sove er absolutt ikke noe å henge seg opp i

Det var jo HUN SELV som postet at hun og minsten var oppe før 6, og skrev at morsdagsgaven var flere grå hår!

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruRosa skrev (3 minutter siden):

Det var jo HUN SELV som postet at hun og minsten var oppe før 6, og skrev at morsdagsgaven var flere grå hår!

Må man kommentere alt hun skriver/sier?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trua skrev (1 minutt siden):

Må man kommentere alt hun skriver/sier?

Kan det ikke bare være opp til hver enkelt av oss hva vi reagerer på, og hva vi evt skriver om det her inne?

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 minutter siden):

Kan det ikke bare være opp til hver enkelt av oss hva vi reagerer på, og hva vi evt skriver om det her inne?

 

Jo så absolutt.  Men jeg tror at denne kontoen hadde vært død hvis vi bare overså hele paprikagreia.  Tråder som dette holder liv i det hele.  Mener det er bedre å kutte ut

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (13 minutter siden):

Det var jo HUN SELV som postet at hun og minsten var oppe før 6, og skrev at morsdagsgaven var flere grå hår!

Og dere gjør det til en stor greie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...