Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Poldark skrev (8 minutter siden):

Tviler på at hun "glemte det". Jo, man kan diktere hva andre skal diskutere - hvis du med diktere mener oppfordre til å ha barna i bakhodet, de samme barna man hevder man er bekymret for. Det du driver med her er ikke noe annet enn ansvarsfraskrivelse.

Selvsagt har man et personlig ansvar om å la være å mobbe, uansett om den som blir hakket på legger ut et bilde på instagram, har på seg rare klær på skolen, eller hva enn man oppfatter som feil. Hva er det for noe å lære videre til barn, som tross alt aktivt bruker sosiale medier i omgang med venner og omgangskrets - mobbing er helt greit det, for de velger jo selv å legge ut noe andre kan se? For meg er det tydelig at mange voksne liker å trykke andre ned, pirke, hakke, hevde seg selv på andres bekostning - akkurat som mange barn gjør på skolen f.eks - man har bare lært at som voksen kan det ikke gjøres like åpenlyst, eventuelt få utløp for behovet anonymt på nettet. 

OH my gad, du skriver akkurat det eg føler. Er så sykt enig med deg og du forklarer det så bra ❤️👏🏻👏🏻 dette burde alle lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trude4 skrev (Akkurat nå):

OH my gad, du skriver akkurat det eg føler. Er så sykt enig med deg og du forklarer det så bra ❤️👏🏻👏🏻 dette burde alle lese

Takker 🙂 Begynte å lese her om VP for mange år siden, og kan ikke betegnes som fan, da forretningsdriften virker litt ugrei... Og det er ikke min stil egentlig. Men de få gangene jeg har skrevet nå de siste årene har det brått blitt som forsvarer, for jeg synes tråden titt og ofte er regelrett stygg. Selv når brukerne tar helt av er det fortsatt VPs skyld, som eksisterer på nett og dermed "tillater" brukernes oppførsel. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Lunabelle skrev (44 minutter siden):

Jeg er enig i mye av det du skriver, men du glemmer at det er foreldrenes valg som gjør at brukere her og på andre forum har noe å diskutere. Det er foreldrene som velger å legge ut alt på sosiale medier, til tross for at både forretningsdrift og privatliv er av en art som gjør at mange vil se på det med kritiske blikk. Holder man sin sti ren så har ikke folk så mye å diskutere. 

Til syvende og sist er dette foreldrenes eget ansvar. Man kan ikke diktere hva og hvor folk skal diskutere, men man kan helt fint unngå å gi de samme noe å fokusere på. Og i dette tilfellet, så velger de å bli diskutert fordi det er det som gir penger i kassa. 

Jeg er til dels enig med deg. Andre må selvfølgelig ta ansvar for egne handlinger, men det gjelder jo oss alle, ikke kun hun som diskuteres i tråden. 

Vi som mennesker har også et ansvar om å ikke unødig bryte andre ned for hvordan de ønsker å leve, vi lever i et fritt land og mange velger å gjøre ting som av andre sees som umoralsk eller etisk forkastelig. Det gir oss alikevel ikke retten til å dra personene gjennom søla. Det er nemlig også umoralskt og etisk forkastelig. Vi står derimot fritt til å anmelde personen til politiet om de gjør noe ulovlig, skrive klage ang nettbutikk om vi har en dårlig kundeopplevelse. 

Jeg synes det er bra vi har det slik i Norge for det kan faktisk ligge gode grunner bak moralskt dårlige valg. Dette kan ikke vi vite, og det er lett å anta. 

Jeg synes bedriften kan diskureses I det vide og brede, her kan man ikke trå feil, og det er riktig å gi kritikk til bedrifter som snor seg unna. 

Men barna, og privatliv kan man la være og kommentere så mye om synes jeg. Alle mennesker lever sin egen løgn, og vi har lettere for å se andres feil enn egne. 

Om hun vil ha 1000 puter i sofaen, hva gjør egentlig det? Og hvorfor måå enkelte brukere hakke pga noen puter og komme med krass kritikk om hvordan hun har det hjemme. 

Ja, barn skal ha fast leggetid og ikke se på tv, men vi vet faktisk ikke grunnen til at de velger å gjøre det slik. Det er heller ikke vår greie å legge oss oppi det, vi er ikke barnevernet. Er man virkelig så bekymret for dette kan man faktisk melde. 

Dette var bare noen eksempler. Poenget mitt er at hun ikke kommer til å slutte med ting hun har gode grunner for å gjøre, fordi hun får kritikk. Om minste sliter med søvn eller at hun liker mye puter er helt unødvendig å kommentere på, som det meste i denne tråden. Dette gjelder selvom hun velger å dele. At noen velger å dele noe gir deg ikke noen slags rettigheter selvom det virker som mange her i tråden ikke klarer å koble dette, og ikke ser at det er mobbing satt i et system. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Poldark skrev (17 minutter siden):

Tviler på at hun "glemte det". Jo, man kan diktere hva andre skal diskutere - hvis du med diktere mener oppfordre til å ha barna i bakhodet, de samme barna man hevder man er bekymret for. Det du driver med her er ikke noe annet enn ansvarsfraskrivelse.

Selvsagt har man et personlig ansvar om å la være å mobbe, uansett om den som blir hakket på legger ut et bilde på instagram, har på seg rare klær på skolen, eller hva enn man oppfatter som feil. Hva er det for noe å lære videre til barn, som tross alt aktivt bruker sosiale medier i omgang med venner og omgangskrets - mobbing er helt greit det, for de velger jo selv å legge ut noe andre kan se? For meg er det tydelig at mange voksne liker å trykke andre ned, pirke, hakke, hevde seg selv på andres bekostning - akkurat som mange barn gjør på skolen f.eks - man har bare lært at som voksen kan det ikke gjøres like åpenlyst, eventuelt få utløp for behovet anonymt på nettet. 

Veldig godt formulert! 

Jeg har aldri vært fan av paprika, men jeg står uansett opp for menneskers rett til å være en egen person og ta egne valg! 

Såfremt valgene ikke direkte skader andre. Derfor synes jeg det er helt innafor å diskutere reklame merking, kundeklager ol 

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste anmeldelsene av Ministjerner på Trustpilot:

Når det kan gå ut over dem selv (kunde "truet" med å kontakte TV2 hjelper deg), DA svarer de på henvendelser og gjør opp for seg. Når det "bare" går ut over kunden, derimot ...

Det er så dårlig forretningsdrift at jeg fatter ikke at de ikke langskjems! 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke legge bort tlf litt, helt  tydelig at den minste ikke ville filmes , men det bryr de seg ikke om nei.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le litt i dag. "Lillegutt lker ikke ladere" med bilde av en ødelagt iphone lader. 
kansje fordi han er lei av å bli filma og tatt bilde av 🙊

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest_88 skrev (48 minutter siden):

Daasne har inngått et samarbeid med ministjerner og skryter så av de 

Aner ikke hva eller hvem Daasne er, men noen må virkelig mangle sunn fornuft🤣

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (4 timer siden):

Aner ikke hva eller hvem Daasne er, men noen må virkelig mangle sunn fornuft🤣

En interiør ig som er veldig glad i vaskerommet sitt🤪 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke la være å kommentere det igjen.

Den interiørstilen hennes er bare så utdatert! Det nye barnerommet med den luftballongen i kurv, stjernehåndtakene på kommoden. Alt der inne er noe jeg kunde kjøpt for 10 år siden. Nå, ikke så veldig interessant! 

Og så lurer jeg på hva «sett AV to», «sett AV tre» osv er for et utrykk?? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooli skrev (50 minutter siden):

Den interiørstilen hennes er bare så utdatert! Det nye barnerommet med den luftballongen i kurv, stjernehåndtakene på kommoden. Alt der inne er noe jeg kunde kjøpt for 10 år siden. Nå, ikke så veldig interessant! 

Preposisjoner har aldri vært hennes sterkeste side. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor "verdens beste mann" ikke står opp med mindreårig som våkner før 6, så VP slipper å få grå hår i morsdagsgave ...

Og hvorfor velger hun å dele dette? Skjønner hun ikke hvordan det ser ut?

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zooli skrev (1 time siden):

Om hun liker den stilen så er vel det greit, fortsatt mange barnerom med luftballong :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (51 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor "verdens beste mann" ikke står opp med mindreårig som våkner før 6, så VP slipper å få grå hår i morsdagsgave ...

Og hvorfor velger hun å dele dette? Skjønner hun ikke hvordan det ser ut?

For at hun sov ut i går feks og derfor står opp i dag,  vet andre som også har valgt det , de velger jo det selv 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

For at hun sov ut i går feks og derfor står opp i dag,  vet andre som også har valgt det , de velger jo det selv 

Hvorfor klage på grå hår på morsdagen om hun har valgt det selv?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (18 minutter siden):

Om hun liker den stilen så er vel det greit, fortsatt mange barnerom med luftballong :)

Jeg er enig i at man har det som man vil i eget hjem. Men man kan ikke kalle seg interiørstylist når man kjører en interiørstil som ikke henger med i tiden i det hele tatt.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (16 minutter siden):

Hvorfor klage på grå hår på morsdagen om hun har valgt det selv?

Kan man ikke det altså ? Om barnet pleier å sove til 8 men står opp før 6 så er det vel uvant da. Mye rart man skal ta henne for..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooli skrev (10 minutter siden):

Jeg er enig i at man har det som man vil i eget hjem. Men man kan ikke kalle seg interiørstylist når man kjører en interiørstil som ikke henger med i tiden i det hele tatt.

Folk liker forskjellig interiør , noen liker hennes stil , andre liker renere linjer, umulig å treffe alle uansett 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Kan man ikke det altså ? Om barnet pleier å sove til 8 men står opp før 6 så er det vel uvant da. Mye rart man skal ta henne for..

Det er vel egentlig ikke henne jeg "tar" ...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...