Nussepus Skrevet 10. februar 2021 #7021 Del Skrevet 10. februar 2021 Trude4 skrev (29 minutter siden): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Den største skrulla her er nok paprikaen sjøl. Som ikke aner hva nettvett er. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 10. februar 2021 #7022 Del Skrevet 10. februar 2021 Trude4 skrev (45 minutter siden): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Du da? Du er ofte å se på kg du også, så da er du også en av skrullene 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 10. februar 2021 #7023 Del Skrevet 10. februar 2021 Trude4 skrev (2 timer siden): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Poenget her er vel at dette er en grunn til å IKKE utlevere barna?! Var det så vanskelig å forstå? Poenget er jo at de aller fleste har gode intensjoner, men det finnes dessverre mange med dårlig intensjoner også. Tenk hvis en overgriper sitter og følger med? Tenk hvis barna blir mobbet på skolen (ja, da er foreldrene til disse barna en jobb å gjøre, men det har også CØ som utleverer så mye!)? Barn har rett til privatliv. Samværsordninger, leker, interesserer, klesstil, osv skal ikke utleveres på nettet av foreldre. Det er så mange instanser som har forklart dette igjen og igjen, likevel fortsetter flere influencere, bla CØ. Anja Johansen og Jenny Skavlan er veldig flinke her og flere burde følge etter. Bilder og informasjon av barn har ingenting på Instagramkontoene til foreldre, spesielt ikke de med flere titusen følgere. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 10. februar 2021 #7024 Del Skrevet 10. februar 2021 Lyckeliten skrev (16 minutter siden): Poenget her er vel at dette er en grunn til å IKKE utlevere barna?! Var det så vanskelig å forstå? Poenget er jo at de aller fleste har gode intensjoner, men det finnes dessverre mange med dårlig intensjoner også. Tenk hvis en overgriper sitter og følger med? Tenk hvis barna blir mobbet på skolen (ja, da er foreldrene til disse barna en jobb å gjøre, men det har også CØ som utleverer så mye!)? Barn har rett til privatliv. Samværsordninger, leker, interesserer, klesstil, osv skal ikke utleveres på nettet av foreldre. Det er så mange instanser som har forklart dette igjen og igjen, likevel fortsetter flere influencere, bla CØ. Anja Johansen og Jenny Skavlan er veldig flinke her og flere burde følge etter. Bilder og informasjon av barn har ingenting på Instagramkontoene til foreldre, spesielt ikke de med flere titusen følgere. Sa eg at eg ikke forstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 10. februar 2021 #7025 Del Skrevet 10. februar 2021 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 10. februar 2021 #7026 Del Skrevet 10. februar 2021 Trude4 skrev (2 timer siden): Sa eg at eg ikke forstår? Du skrev om de på KG som «sjekker alt» og at det er skummelt og nifst, ikke at du ikke forstår. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 10. februar 2021 #7027 Del Skrevet 10. februar 2021 Lyckeliten skrev (2 minutter siden): Du skrev om de på KG som «sjekker alt» og at det er skummelt og nifst, ikke at du ikke forstår. Eg svarte på den som skrev om at her inne sjekker de adresser på folkeregisteret og skriver om det på kvinneguiden. Det ER SKUMMELT. Så eg sa at personen hadde rett om at det ikke var så lurt å dele så mye om barna. Er det noe du ikke forstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 10. februar 2021 #7028 Del Skrevet 10. februar 2021 (endret) Trude4 skrev (5 timer siden): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Trude4 skrev (2 minutter siden): Eg svarte på den som skrev om at her inne sjekker de adresser på folkeregisteret og skriver om det på kvinneguiden. Det ER SKUMMELT. Så eg sa at personen hadde rett om at det ikke var så lurt å dele så mye om barna. Er det noe du ikke forstår? Nei, ser jo at du ikke har skrevet at det ikke er så lurt å dele så mye av barna. Se over her selv. edit: hvis det var det du mente bar rett i den første setningen er du ikke så flink til å formulere deg. Det er ikke de på KG eller andre som er hovedproblemet her, det er eksponeringen CØ driver med. Endret 10. februar 2021 av Lyckeliten 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 10. februar 2021 #7029 Del Skrevet 10. februar 2021 Lyckeliten skrev (4 minutter siden): Nei, ser jo at du ikke har skrevet at det ikke er så lurt å dele så mye av barna. Se over her selv. edit: hvis det var det du mente bar rett i den første setningen er du ikke så flink til å formulere deg. Det er ikke de på KG eller andre som er hovedproblemet her, det er eksponeringen CØ driver med. Fælt så hårsår du var dah. Eg svarte på en med at personen hadde rett. Hvorfor kverulerer du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 11. februar 2021 #7030 Del Skrevet 11. februar 2021 Trude4 skrev (11 timer siden): Fælt så hårsår du var dah. Eg svarte på en med at personen hadde rett. Hvorfor kverulerer du? Absolutt ikke hårsår, men hvordan du formulerte deg i innlegget var det de på KG som som var problemet, ikke eksponeringen CØ driver med. Hele poenget er jo at ja, det finnes mennesker med vonde intensjoner der ute, det har det alltid gjort og vil alltid gjøre, derfor skal man ikke eksponere barna. En ting er de som sitter og søker opp adresser og biler, en helt annen ting (og mye verre om du spør meg) er overgripere. Vi burde absolutt ikke vite at minstemann er så opptatt av dinosaurer som han er. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 11. februar 2021 #7031 Del Skrevet 11. februar 2021 Ikke engang når h*n bader slipper h*n unna eksponering. Slutt! Bare slutt!!! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 11. februar 2021 #7032 Del Skrevet 11. februar 2021 Trude4 skrev (På 10.2.2021 den 15.53): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Kvinneguiden er egentlig ganske uskyldig i så henseende! Tenk på andre virkelig kriminelle personer som får vite altfor mye??? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 11. februar 2021 #7033 Del Skrevet 11. februar 2021 Trude4 skrev (På 10.2.2021 den 20.57): Eg svarte på den som skrev om at her inne sjekker de adresser på folkeregisteret og skriver om det på kvinneguiden. Det ER SKUMMELT. Så eg sa at personen hadde rett om at det ikke var så lurt å dele så mye om barna. Er det noe du ikke forstår? De her inne som sjekker adresser etc, prøver nok i hovedsak å avsløre svindel og serøsitet til denne damen, samt hvordan hun fremstiller seg selv for noe hun ikke er! Innimellom dette, påpeker vi farligheten i det hun holder på med, fordi vi blir bekymret for galskapen damen viser! Hvordan gjør det oss til farlige for barna?? Tenk på all opplysning damen gjør selv, ved å blotte barna åpenlyst ????? Ta ikke oss, ta damen! Sånn til slutt; hvem som helst kan sjekke adresser. Man hjelper ikke kriminelle ved å skrive noe om adresser her inne; kriminelle finner det lett ut selv 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 12. februar 2021 #7034 Del Skrevet 12. februar 2021 Trude4 skrev (På 10.2.2021 den 15.53): Uff ja du har nokk rett. Er mange skruller som bruker tid på å sjekke alt og det er skummelt og nifst. Her sitter de på kvinneguiden og engasjerter seg hvær eneste dag Jeg tror du skal gå litt i deg selv. Du er stadig inne og svarer her, så om du mener de som bruker tiden her er skruller så still deg i køen. Du virker forøvrig å være ganske likt innstilt som mange av influencerne, og bagatelliserer det andre ser på som problematisk. Er du en selv? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 12. februar 2021 #7035 Del Skrevet 12. februar 2021 Hvorfor angriper dere meg? Eg var enig i en annen og nå er alle etter meg. Poenget er at ikke du eller eg vet om den som sitter her på kvinneguiden er sprø eller normal. Ingen hvet det. Kan ikke si at di på kvinneguiden er uskyldig og at di ikke er kriminelle. Det hvet vi ikke. Folk her inne skriver mye rart og du forsvarer alle og skriver «oss på kvinneguiden». Eg har aldrig sakt at alle på kvinneguiden er slik eller slik. Eg har bare sagt at mange her skriver mye rart og går virkelig inn for å søke opp ting DET ER SKUMMELT. Det kan fint være kriminelle og gale folk her inne. Det hvet vi ikke. Eg er dronningen av Spania og ingen Influenser haha. Tuller. Nei eg er ikke offentlig heldigvis. Er så rart at noen her inne setter ting opp mot hverandre og gjør det til dere og meg. Som om du kan være sikker på hvordan di andre er. Typisk hersketeknikk å få det til å bli alle mot meg Stargaze skrev (47 minutter siden): Jeg tror du skal gå litt i deg selv. Du er stadig inne og svarer her, så om du mener de som bruker tiden her er skruller så still deg i køen. Du virker forøvrig å være ganske likt innstilt som mange av influencerne, og bagatelliserer det andre ser på som problematisk. Er du en selv? Tiara07 skrev (7 timer siden): De her inne som sjekker adresser etc, prøver nok i hovedsak å avsløre svindel og serøsitet til denne damen, samt hvordan hun fremstiller seg selv for noe hun ikke er! Innimellom dette, påpeker vi farligheten i det hun holder på med, fordi vi blir bekymret for galskapen damen viser! Hvordan gjør det oss til farlige for barna?? Tenk på all opplysning damen gjør selv, ved å blotte barna åpenlyst ????? Ta ikke oss, ta damen! Sånn til slutt; hvem som helst kan sjekke adresser. Man hjelper ikke kriminelle ved å skrive noe om adresser her inne; kriminelle finner det lett ut selv Tiara07 skrev (7 timer siden): Kvinneguiden er egentlig ganske uskyldig i så henseende! Tenk på andre virkelig kriminelle personer som får vite altfor mye??? Lyckeliten skrev (På 11.2.2021 den 8.27): Absolutt ikke hårsår, men hvordan du formulerte deg i innlegget var det de på KG som som var problemet, ikke eksponeringen CØ driver med. Hele poenget er jo at ja, det finnes mennesker med vonde intensjoner der ute, det har det alltid gjort og vil alltid gjøre, derfor skal man ikke eksponere barna. En ting er de som sitter og søker opp adresser og biler, en helt annen ting (og mye verre om du spør meg) er overgripere. Vi burde absolutt ikke vite at minstemann er så opptatt av dinosaurer som han er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 12. februar 2021 #7036 Del Skrevet 12. februar 2021 Trude4 skrev (53 minutter siden): Hvorfor angriper dere meg? Eg var enig i en annen og nå er alle etter meg. Poenget er at ikke du eller eg vet om den som sitter her på kvinneguiden er sprø eller normal. Ingen hvet det. Kan ikke si at di på kvinneguiden er uskyldig og at di ikke er kriminelle. Det hvet vi ikke. Folk her inne skriver mye rart og du forsvarer alle og skriver «oss på kvinneguiden». Eg har aldrig sakt at alle på kvinneguiden er slik eller slik. Eg har bare sagt at mange her skriver mye rart og går virkelig inn for å søke opp ting DET ER SKUMMELT. Det kan fint være kriminelle og gale folk her inne. Det hvet vi ikke. Eg er dronningen av Spania og ingen Influenser haha. Tuller. Nei eg er ikke offentlig heldigvis. Er så rart at noen her inne setter ting opp mot hverandre og gjør det til dere og meg. Som om du kan være sikker på hvordan di andre er. Typisk hersketeknikk å få det til å bli alle mot meg Ingen angriper deg, jeg forklarer deg hvorfor ditt innlegg virket som om det var KG sin skyld og ikke CØ sin. Ingen hersketeknikk, du må jo selv ta selvkritikk for formuleringen din og det du skriver. Akkurat som at de som søker opp CØ i folkeregisteret må ta selvkritikk for det. Nå har CØ valgt å være en offentlig person, og da er det dessverre mange som kommer til å søke opp. Spesielt når hun lyver så mye som hun gjør. Alle som velger å være offentlige personer i dag, vet hvordan det er. Vi har jo vært vitne til det i flere tiår nå. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. februar 2021 #7037 Del Skrevet 12. februar 2021 Med tanke på barna mener jeg det kan være mer skadelig å bli omtalt og at mor blir negativt omtalt på formuen over mange år, enn at det ligger bilder av soverom eller barn på blogg og Instagram. Slik negativ omtale vil påvirke barna direkte når de blir store nok til å lese det, og dette bør flere brukere ha i bakhodet når de skriver her. Noen få brukere er veldig flinke og formulere seg og kritikken fremkommer som konstruktiv kritikk. Resten er i hovedsak unødvendig pirking, hetsing og blaming. Sistnevnte vil virkelig påvirke barna, men også foreldrene hver dag de leser her inne. Å bli konstant hakket på kan sammenlignes med psykisk vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 12. februar 2021 #7038 Del Skrevet 12. februar 2021 førstedamen skrev (14 minutter siden): Med tanke på barna mener jeg det kan være mer skadelig å bli omtalt og at mor blir negativt omtalt på formuen over mange år, enn at det ligger bilder av soverom eller barn på blogg og Instagram. Slik negativ omtale vil påvirke barna direkte når de blir store nok til å lese det, og dette bør flere brukere ha i bakhodet når de skriver her. Noen få brukere er veldig flinke og formulere seg og kritikken fremkommer som konstruktiv kritikk. Resten er i hovedsak unødvendig pirking, hetsing og blaming. Sistnevnte vil virkelig påvirke barna, men også foreldrene hver dag de leser her inne. Å bli konstant hakket på kan sammenlignes med psykisk vold. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 12. februar 2021 #7039 Del Skrevet 12. februar 2021 førstedamen skrev (17 minutter siden): Med tanke på barna mener jeg det kan være mer skadelig å bli omtalt og at mor blir negativt omtalt på formuen over mange år, enn at det ligger bilder av soverom eller barn på blogg og Instagram. Slik negativ omtale vil påvirke barna direkte når de blir store nok til å lese det, og dette bør flere brukere ha i bakhodet når de skriver her. Noen få brukere er veldig flinke og formulere seg og kritikken fremkommer som konstruktiv kritikk. Resten er i hovedsak unødvendig pirking, hetsing og blaming. Sistnevnte vil virkelig påvirke barna, men også foreldrene hver dag de leser her inne. Å bli konstant hakket på kan sammenlignes med psykisk vold. Jeg er enig i mye av det du skriver, men du glemmer at det er foreldrenes valg som gjør at brukere her og på andre forum har noe å diskutere. Det er foreldrene som velger å legge ut alt på sosiale medier, til tross for at både forretningsdrift og privatliv er av en art som gjør at mange vil se på det med kritiske blikk. Holder man sin sti ren så har ikke folk så mye å diskutere. Til syvende og sist er dette foreldrenes eget ansvar. Man kan ikke diktere hva og hvor folk skal diskutere, men man kan helt fint unngå å gi de samme noe å fokusere på. Og i dette tilfellet, så velger de å bli diskutert fordi det er det som gir penger i kassa. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poldark Skrevet 12. februar 2021 #7040 Del Skrevet 12. februar 2021 Lunabelle skrev (33 minutter siden): Jeg er enig i mye av det du skriver, men du glemmer at det er foreldrenes valg som gjør at brukere her og på andre forum har noe å diskutere. Det er foreldrene som velger å legge ut alt på sosiale medier, til tross for at både forretningsdrift og privatliv er av en art som gjør at mange vil se på det med kritiske blikk. Holder man sin sti ren så har ikke folk så mye å diskutere. Til syvende og sist er dette foreldrenes eget ansvar. Man kan ikke diktere hva og hvor folk skal diskutere, men man kan helt fint unngå å gi de samme noe å fokusere på. Og i dette tilfellet, så velger de å bli diskutert fordi det er det som gir penger i kassa. Tviler på at hun "glemte det". Jo, man kan diktere hva andre skal diskutere - hvis du med diktere mener oppfordre til å ha barna i bakhodet, de samme barna man hevder man er bekymret for. Det du driver med her er ikke noe annet enn ansvarsfraskrivelse. Selvsagt har man et personlig ansvar om å la være å mobbe, uansett om den som blir hakket på legger ut et bilde på instagram, har på seg rare klær på skolen, eller hva enn man oppfatter som feil. Hva er det for noe å lære videre til barn, som tross alt aktivt bruker sosiale medier i omgang med venner og omgangskrets - mobbing er helt greit det, for de velger jo selv å legge ut noe andre kan se? For meg er det tydelig at mange voksne liker å trykke andre ned, pirke, hakke, hevde seg selv på andres bekostning - akkurat som mange barn gjør på skolen f.eks - man har bare lært at som voksen kan det ikke gjøres like åpenlyst, eventuelt få utløp for behovet anonymt på nettet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg