Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Orly skrev:

Ikke forstår? Det handler mer om at flere her skriver at hun ikke har jobb, at man selv mener blogging ikke er jobb betyr ikke at man har rett. 

At man ikke forstår at blogging er jobb er for meg en gåte.

Når man ser hvordan andre bloggere lever, er det ikke rart man mener de ikke jobber. De bruker mye tid hos frisør, spraytan, negler, shopping osv, for så å dra hjem å skrive om dagen sin. For oss som faktisk gjør en jobb hele dagen, for andre, blir det fryktelig rart å kalle blogg for jobb. For oss er det fritid, og luksus😉

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Den røde fare skrev:

Når man ser hvordan andre bloggere lever, er det ikke rart man mener de ikke jobber. De bruker mye tid hos frisør, spraytan, negler, shopping osv, for så å dra hjem å skrive om dagen sin. For oss som faktisk gjør en jobb hele dagen, for andre, blir det fryktelig rart å kalle blogg for jobb. For oss er det fritid, og luksus😉

👏

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paprika jobber ikke kveld eller natt. Pga sosiale medier ser vi at de er hjemme/golfer/trener/luncher på dagtid. 

På ettermiddagen kommer det barn hjem, som hos veldig mange andre, som er på jobb først. 

Lurer seriøst på om hun mener hun er i tidsklemma når hun kan se to filmer etter hverandre? Hun kjenner da andre mennesker? Observerer vel at de jobbet 8-16 eller 15-22.30 i tillegg til at de tar seg av barn og hjem? Lurer helt oppriktig på hva hun tenker. Nekter tro hun er SÅ virkelighetsfjern. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kristanna skrev:

Paprika jobber ikke kveld eller natt. Pga sosiale medier ser vi at de er hjemme/golfer/trener/luncher på dagtid. 

På ettermiddagen kommer det barn hjem, som hos veldig mange andre, som er på jobb først. 

Lurer seriøst på om hun mener hun er i tidsklemma når hun kan se to filmer etter hverandre? Hun kjenner da andre mennesker? Observerer vel at de jobbet 8-16 eller 15-22.30 i tillegg til at de tar seg av barn og hjem? Lurer helt oppriktig på hva hun tenker. Nekter tro hun er SÅ virkelighetsfjern. 

Hun må vell ha venninner   med barn som jobber 100% ?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo absolutt bloggere som gjør en knalljobb og leverer en tydelig og god kvalitets-blogg, uten at mesteparten av innholdet er «privat».

Som feks Trines Matblogg. Gleder meg hver uke til nye menyer.

Hos disse bloggerne er det brukt tid og de leverer et kvalitetsprodukt. For VPs del lurer jeg stadig på hva som egentlig er målet.

En dag ligner det en privat hjemmeside, som ikke burde vært delt til alle. En annen dag er interiør i fokus, men likevel preget av å ha gjort en jobb i all hast.

Korrekturlesing burde vært en selvfølge før posting. 

Så ja, noen bloggere jobber beinhardt.

Det er dessverre ikke tilfelle her, det trenger man ikke være ekspert for å se.

Endret av Stargaze
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Orly skrev:

Hun er jo i arbeid for bloggen er jobb. Men det er vel ikke bra nok det heller for dere.

Poenget er at hun kan styre arbeidstiden sin nøyaktig slik hun vil. Hun kan kanskje føle hun er travel og har mye å gjøre men det har ingenting med "den berømte tidsklemma" (hennes ord) å gjøre. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Orly skrev:

Ikke forstår? Det handler mer om at flere her skriver at hun ikke har jobb, at man selv mener blogging ikke er jobb betyr ikke at man har rett. 

At man ikke forstår at blogging er jobb er for meg en gåte.

Les svarene over her så skjønner du mer av hva jeg skal frem til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BethD skrev:

Les svarene over her så skjønner du mer av hva jeg skal frem til 

Det handler ikke om å skjønne eller ikke!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stargaze skrev:

Det er jo absolutt bloggere som gjør en knalljobb og leverer en tydelig og god kvalitets-blogg, uten at mesteparten av innholdet er «privat».

Som feks Trines Matblogg. Gleder meg hver uke til nye menyer.

Hos disse bloggerne er det brukt tid og de leverer et kvalitetsprodukt. For VPs del lurer jeg stadig på hva som egentlig er målet.

En dag ligner det en privat hjemmeside, som ikke burde vært delt til alle. En annen dag er interiør i fokus, men likevel preget av å ha gjort en jobb i all hast.

Korrekturlesing burde vært en selvfølge før posting. 

Så ja, noen bloggere jobber beinhardt.

Det er dessverre ikke tilfelle her, det trenger man ikke være ekspert for å se.

Blogger som f.eks Trines Matblogg, ligger det mye arbeid og planlegging bak. Dette er proffe folk, så enig med deg. P kan virkelig ikke sammenlikne sin "jobb" med de bloggerne som virkelig jobber for bloggen sin! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BethD skrev:

At ikke noen forstår dette er for meg en gåte

Jeg forstår at det er en forskjell. Det er likevel en jobb hun har. Hun blander privatliv med jobb. Jobben er ikke godt utført, men en jobb er det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Klink skrev:

Jeg forstår at det er en forskjell. Det er likevel en jobb hun har. Hun blander privatliv med jobb. Jobben er ikke godt utført, men en jobb er det. 

Ja er enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Poly skrev:

Poenget er at hun kan styre arbeidstiden sin nøyaktig slik hun vil. Hun kan kanskje føle hun er travel og har mye å gjøre men det har ingenting med "den berømte tidsklemma" (hennes ord) å gjøre. 

Det er fortsatt en jobb, det er poenget mitt. Om man gjør jobben bra eller ikkkan diskuteres, men det er like fullt en jobb.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orly skrev:

Det er fortsatt en jobb, det er poenget mitt. Om man gjør jobben bra eller ikkkan diskuteres, men det er like fullt en jobb.

Så hvis jeg starter en kjedelig blogg med et intetsigende innlegg i uken kan jeg hevde å være i jobb og bli fanget i tidsklemma? Du mener vel ikke at det er opptil den enkelte å definere hva som er 'jobb'?  En jobb må vel ha en viss varighet og et visst inhold...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg

"Verbet å blogge betyr å skrive ny bloggpostinger eller moderere og svare på kommentarer som har innkommet til bloggen. En blogger er en person som er redaktør av en egen blogg, men er også navnet på en populær bloggapplikasjon." https://studenttorget.no/index.php?show=5192&expand=4631,5192&yrkesid=397

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Orly skrev:

Ja, det er en jobb. Akkurat som venninna mi som jobber 20% stilling har en jobb. Men hun har ikke en fulltidsjobb og de samme utfordringene med å få hverdagskabalen til å gå opp som de som jobber 100% har. 

Bloggen til Camilla er en jobb, men hun har ikke 100% stilling. Stillingsprosenten ligger nok under 50, ut fra hvor mye tid hun og Kim kan bruke på fritidssysler som TV/film titting, golf, utrspising osv.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christiane_W skrev:

Ja, det er en jobb. Akkurat som venninna mi som jobber 20% stilling har en jobb. Men hun har ikke en fulltidsjobb og de samme utfordringene med å få hverdagskabalen til å gå opp som de som jobber 100% har. 

Bloggen til Camilla er en jobb, men hun har ikke 100% stilling. Stillingsprosenten ligger nok under 50, ut fra hvor mye tid hun og Kim kan bruke på fritidssysler som TV/film titting, golf, utrspising osv.

Men det er da heller ikke det som diskuteres, flere skriver hun ikke har jobb og det er feil for det har hun

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Orly skrev:

Men det er da heller ikke det som diskuteres, flere skriver hun ikke har jobb og det er feil for det har hun

Jeg også puffer puter, danderer blomster, poster ting på Instagram, skryter av barna - dette er fritidssysler. «Jobb» er det ikke. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...