Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tidsklemme my ass....😒 ser film og seriemaraton dag etter dag. Ja på dagtid når vi andre er på jobb! 

Er heldig om jeg klarer/ rekker å se en film i løpet av helgen.  Resten av uken så går det i ett fra 06.00 til 21.00 før man stuper i seng kl 22.00, om jeg ikke har nattevakter.

Tidsklemme paprika, det får du når du jobber!!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsklemme? Må rulle inn!!

Tidsklemme er voksne foreldre i full jobb, med levering i barnehage før fuglene fiser og sent hjem...lekser, masse barn, treninger osv. 

Tidsklemme er ikke voksne som bruker dagene på golfbanen eller med å puffe puter. Som flere ganger i uken spiser lunchen på restaurant. Som reiser hele tiden. Det er IKKE tidsklemme. Det er heller ikke å se tre filmer på søndagen. Tidsklemme er å bruke søndagen til å komme ajour i hus og hjem. 

Paprika - du lever i en annen virkelighet enn oss andre!!!

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Orly skrev:

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

Kan man? Hvordan da?

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Orly skrev:

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

Ja. Men har man virkelig tidsklemme når man ikke har jobb og bruker ekstremt mye tid forran TV (vel dokumentert)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Orly skrev:

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

Hva . . Hvordan kan du mene det,eller er det hvis  de kun går på kveldsjobb og ikke dag..?ikke paprika som ikke har jobb.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orly skrev:

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

Nei, man har ikke tidsklemme hvis man har fri på dagtid !

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Det må vell snart være overfylt den leiligheten med alle som flytter inn😂Skap,og stoler og nå høsten er flyttet inn,

Må nok flytte til noe større igjen snart😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Nei, man har ikke tidsklemme hvis man har fri på dagtid !

Men det er jo klart man kan ha det? Det er jo ikke på dagtid unger skal hentes i bhg, sfo, middag, lekser, aktiviteter osv? Tenker du at de som jobber nattskift 23-06 ikke kan oppleve tidsklemma fordi de har fri på dagen? 

Er noe forundret over dette med at man ikke kan ha tidsklemme selv om man ser to filmer? Og hvor dårlig prioriterer dere egentlig tiden deres om dere ikke klarer å 'klemme inn' mer enn en film i uka? Legger dere dere 21 ellernoe? Eller er det kanskje KG som tar tida fra dere? Nei, stemmer, de fleste i denne tråden er jo bare innom kg '5-10 min i løpet av dagen'- rart nok når man har så ekstremt oversikt over bloggeres liv. Kanskje dere heller skal se en film kontra å sjekke snap, ig og kg? Denne tråden er skikkelig usunn blitt. Det er bare drittslenging om en person som uavhengig skyld er på vei mot økonomisk ruin. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Orly skrev:

Åh hjelpes , føler dere dere bedre når dere kan legge ut om hvor travelt dere har det og kan definere hva som er travelt nok?

 

Man kan fint ha tidsklemme selv om man kanskje har fri på dagtid !

Nei, da har du ikke tidsklemme, da er du bare ræva på å bruke tida fornuftig. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Undreguri skrev:

Oh, my..... nå MÅ du gi deg frøken Paprika. Dere ligger jo foran tv’n HELE døgnet!!! Hva er det du blir så sliten av???

Jeg er mest trøtt og sliten på søndager, fordi da gjør jeg aldri noen ting, bare ligger på sofaen, evt gamer litt 😂😂 det er faktisk sykt slitsomt 🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Takida skrev:

Men det er jo klart man kan ha det? Det er jo ikke på dagtid unger skal hentes i bhg, sfo, middag, lekser, aktiviteter osv? Tenker du at de som jobber nattskift 23-06 ikke kan oppleve tidsklemma fordi de har fri på dagen? 

Er noe forundret over dette med at man ikke kan ha tidsklemme selv om man ser to filmer? Og hvor dårlig prioriterer dere egentlig tiden deres om dere ikke klarer å 'klemme inn' mer enn en film i uka? Legger dere dere 21 ellernoe? Eller er det kanskje KG som tar tida fra dere? Nei, stemmer, de fleste i denne tråden er jo bare innom kg '5-10 min i løpet av dagen'- rart nok når man har så ekstremt oversikt over bloggeres liv. Kanskje dere heller skal se en film kontra å sjekke snap, ig og kg? Denne tråden er skikkelig usunn blitt. Det er bare drittslenging om en person som uavhengig skyld er på vei mot økonomisk ruin. 

Nettop , alt skjer på ettermiddagen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Zokutine skrev:

Nei, da har du ikke tidsklemme, da er du bare ræva på å bruke tida fornuftig. 

Ja selvsagt , for det er jo ræva å bruke tiden på aktiviteter ,lekser og andre ting med barna når de er hjemme!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Hva . . Hvordan kan du mene det,eller er det hvis  de kun går på kveldsjobb og ikke dag..?ikke paprika som ikke har jobb.

Hvordan jeg kan mene det?

Det kan du vel tenke deg til selv, aktiviteter, lekser og mye annet skjer altså ikke på dagtid så ettermiddagen blir da travle når msn har flere bark som skal følges opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Orly skrev:

Eh jo , klart man kan ha det.

Eh nei! Tidsklemme han man ikke om man har fri HELE dagene. Da kan man feks på dagtid handle, rydde, vaske, gjøre alt som trengs i huset, trene, håndarbeid, hobbyer, frisør, besøk...alt vanlige folk som er i full jobb må bruke ettermiddag og helg på. Tro meg - jeg har og vært hjemmeværende og det er et hav av forskjell kontra å være i full jobb med tre barn som krever sitt av oppfølging og kjøringer.

Tidsklemme finnes ikke i paprika hjemmet. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 19.34, Orly skrev:

Nettop , alt skjer på ettermiddagen 

Føler helt seriøst at denne tråden er det rene vanvidd nå. 

Det er ingen saklig kritikk og det er bare en konstant storm av mamma-skamlegging. Ingenting Camilla gjør er bra og alt er feil. 

Grunnen til at det plager dere at hun går på egon, resort etc er fordi dere higer etter at hun skal legge ut om hvor galt alt er, sånn at dere kan skrike ut om at 'skulle ikke dette være privat???? Igjen bryter hun løfter'. Dere er kikkere hele gjengen. Ikke gjem dere bak ungene. Det er dere som eksponerer de mest. Det er dere som skriver spaltekilometer om hvor lat mora deres er, hvor tragisk stefaren er med mer. Vp gjør masse feil, men dere er ikke en del av løsningen, dere er faen meg en del av problemet. 

Om jeg var vp og hadde en sånn tråd på kg hadde jeg gjort alt i offentlige kanaler for å forsøke å vise at dere tok feil. 

Men det er godt dere hardtarbeidende, intellektuelle supermammaer kan skinne i denne tråden. Hvor dere veksler på å være slitne eller ikke slitne. Jeg er glad dere ikke blir slitne av en helg med unger eller at dere lager mat fra bunnen av. Skikkelig relevant for vps forretning.

 

Innlegget er ryddet for injurier og persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Orly skrev:

Ja selvsagt , for det er jo ræva å bruke tiden på aktiviteter ,lekser og andre ting med barna når de er hjemme!

De har jo ikke barna (utenom den siste) fulltid. Når de tilsynelatende ikke jobber på dagtid, bør de jo kunne planlegge, gjøre unna alt av husarbeid, handling og middagslaging, så har de tid til evt. fritidsaktiviteter og leksehjelp etter barna kommer hjem? Så ja, jeg syns det blir tullete å klage på tidsklemma når to voksne, funksjonsfriske mennesker har fri hele dagen. 

Selvsagt ikke det samme for en som jobber nattevakter, de må jo såklart sove/ha fri på dagen, det blir jo noe annet. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zokutine skrev:

De har jo ikke barna (utenom den siste) fulltid. Når de tilsynelatende ikke jobber på dagtid, bør de jo kunne planlegge, gjøre unna alt av husarbeid, handling og middagslaging, så har de tid til evt. fritidsaktiviteter og leksehjelp etter barna kommer hjem? Så ja, jeg syns det blir tullete å klage på tidsklemma når to voksne, funksjonsfriske mennesker har fri hele dagen. 

Selvsagt ikke det samme for en som jobber nattevakter, de må jo såklart sove/ha fri på dagen, det blir jo noe annet. 

Nei, hvorfor det? Nattevaktene kan jo la oss si handle på vei til jobb, lage maten på morgenen mens de gjør klar barna før de legger seg? Så kan de jo starte fresht når ungene kommer hjem. Handler bare om prioriteringer eller?

På tide å innse når kritikken har gått for langt? Uavhengig av samværsprosent så har de mange barn. Det er mye. Hun har en baby også.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...