Gå til innhold

Blitt singel og bitter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke være bitter, det hjelper jo ingenting. Jeg har vært singel i 5 år nå, og har begynt å gi opp håpet om å få meg kjæreste i nærmeste fremtid. Er kvinne, og er på flere datingsider, har møtt flere. Når alle rundt deg er etablert og har familier, og du er den eneste uten mann og familie. Ingen slekt i nærheten. Det er noe dritt. Noen ganger har jeg bare lyst å distansere meg fra alle, og jeg har iallefall sluttet å se på facebook på alle «glansbildene.» Folk går fra hverandre overalt, men ikke rundt meg. Føler meg alene. Noen som er i samme situasjon og har noen tips?

Anonymkode: 41762...f41

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke være bitter, det hjelper jo ingenting. Jeg har vært singel i 5 år nå, og har begynt å gi opp håpet om å få meg kjæreste i nærmeste fremtid. Er kvinne, og er på flere datingsider, har møtt flere. Når alle rundt deg er etablert og har familier, og du er den eneste uten mann og familie. Ingen slekt i nærheten. Det er noe dritt. Noen ganger har jeg bare lyst å distansere meg fra alle, og jeg har iallefall sluttet å se på facebook på alle «glansbildene.» Folk går fra hverandre overalt, men ikke rundt meg. Føler meg alene. Noen som er i samme situasjon og har noen tips?

De fleste er alene selv om de lever med noen. De færreste forhold og familier fungerer særlig bra. Det er en livsløgn for folk som ikke har noe annet av verdi å tilføre denne planeten. 

Anonymkode: 20473...b30

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mange tips, men er i samme situasjon selv. Akkurat blitt droppa av en jeg trodde kunne bli noe mer også, så det er jo gøy. Føler med deg. 

Anonymkode: 1635b...f14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke så mange tips, men er i samme situasjon selv. Akkurat blitt droppa av en jeg trodde kunne bli noe mer også, så det er jo gøy. Føler med deg. 

Samme her. Juhuu.

Anonymkode: 9992c...a07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange og vi blir enda flere. Det er kanskje ingen trøst, men husk på det om du begynner å føle på utenforskap. Det er noe galt med hvordan samlivet fungerer blant oss i dag og du er dessverre en av de det går utover. 

Jeg er også (evig) single kvinne fordi det går bare aldri min vei. Enten er de ikke interesserte eller så skal de ikke etablere seg, ikke ha unger, bare ha sex, vil heller henge med kompisene sine etc - det er den samme regla om og om igjen. Og i mellomtiden løper tiden fra meg. Jeg har flere venninner i samme kategori og de som nærmer seg 40 nå, har gitt opp menn. 

Anonymkode: fb4e1...73e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som dere andre. Det er sårt og trist å ikke møte en som vil leve sammen med meg. Du er ikke alene! Jeg har mange venninner som også er single, selv om de er fine mennesker på alle mulige måter.

Husk også at ikke alt er rosenrødt for de som er i forhold 😉

Anonymkode: 3d7bb...beb

• Liker 1
Skrevet

Welcome to the club😱

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon som dere andre. Det er sårt og trist å ikke møte en som vil leve sammen med meg. Du er ikke alene! Jeg har mange venninner som også er single, selv om de er fine mennesker på alle mulige måter.

Husk også at ikke alt er rosenrødt for de som er i forhold 😉

Anonymkode: 3d7bb...beb

Jeg vil også ha single venninner! Alle venninnen mine er gift eller skal bli gift 😛Gjør det ikke akkurat bedre. Men sant som du sier, forhold er ikke løsninga på alle problemer det heller ... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forhold er ikke løsningen, nei. Det er mange usunne forhold der ute, og paradoksalt nok er det gjerne når de får barn at folk går fra hverandre. Forstå det den som kan. 

Løsningen må være å gå dypt inn i seg selv og lære å trives alene og i sitt eget selskap. Ingen og ingenting kan bryte ned en person som ikke er redd for å være alene uansett ❤️ Så får mannen enten bare dukke opp pg være en bonus eller ikke.. 

Anonymkode: fb4e1...73e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Dere som har single venninner er heldige, det hadde sikkert vært lettere da. Mine venninner er gift, forlovet, samboere. Og ingen av de kommer nok til å bli singel med det første. Jeg vet man må lære seg til å trives alene, og det gjør jeg egentlig også. Men jeg savner nærhet, og det får man ikke akkurat av å finne seg en knullekompis på tinder. Ikke den nærheten jeg vil ha iallfall. 😕

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsette å lete, du finner den rette til slutt om du ikke er for kresen, ikke stiller for mange krav, er villig til å gi ting en sjanse om et felles minimum av faktorer ovenfor en potensiell partner er på plass. "Kjemien" må være det, litt felles interesser og verdier.

Jeg er ikke bitter, trengte de første årene etter et langt ekteskap for å bli ferdig med det, har datet noen. Men ble ikke noe videre med akkurat disse. Men gir jeg opp? Nei! Blir jeg desperat? Nei ! For du må bare gå forsiktig frem. Mange forhold er bare helt elendige, og de kjører opp glansbildet på fjesboka. Bedre å være alene og singel, ja kanskje ensom av og til. Men mye verre å være akkurat dette i forhold. Det blir helt ekstremt dårlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste er alene selv om de lever med noen. De færreste forhold og familier fungerer særlig bra. Det er en livsløgn for folk som ikke har noe annet av verdi å tilføre denne planeten. 

Dette er jeg enig i.

De fleste forhold sliter med et eller annet, men på instagram og facebook skal alt se strøkent ut.

Anonymkode: e3cb5...18e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er ikke enig, mitt forhold fungerte veldig bra over mange mange år, mange gode minner og mange gode stunder. Selvfølgelig ikke uten noe knirk, masse arbeid og tunge stunder. Men slik er jo livet uansett.

Hadde jeg gjort det en gang til om jeg fikk velge på nytt? Ja!

At de fleste leverer glansbildet sitt på fjesboka vet jo alle sammen,derfor er jeg nesten aldri der. Det mest meningsløse sosiale mediumet som finnes.

Men jeg tror at mange forhold kan være veldig givende en periode, før man tar hverandre  for gitt, og tror at gresset er så mye grønnere på andre siden. Noe det heller aldri er.

Endret av Duftavsommerregn
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Anonymkode: 2e216...534

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Er ikke enig, mitt forhold fungerte veldig bra over mange mange år, mange gode minner og mange gode stunder. Selvfølgelig ikke uten noe knirk, masse arbeid og tunge stunder. Men slik er jo livet uansett. At de fleste leverer glansbildet sitt på fjesboka vet jo alle sammen,derfor er jeg nesten aldri der. Det mest meningsløse sosiale mediumet som finnes.

Opplever ikke livet som masse arbeid og tunge stunder, jeg iallefall. Er en fri kvinne og har ingen forpliktelser. Er lykkelig i meg selv, godt å bare være helt fri og stå fjellstøtt i meg selv. Å gå og gnage oppå et annet menneske dag ut og dag inn er nok masse arbeid ja. Blir fort frustrerende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, frubaluba skrev:

Welcome to the club😱

Hehe. Singel klubben er vel den største klubben i landet...

Anonymkode: d04ad...383

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Opplever ikke livet som masse arbeid og tunge stunder, jeg iallefall. Er en fri kvinne og har ingen forpliktelser. Er lykkelig i meg selv, godt å bare være helt fri og stå fjellstøtt i meg selv. Å gå og gnage oppå et annet menneske dag ut og dag inn er nok masse arbeid ja. Blir fort frustrerende. 

Får man barn får man over litt tid masse arbeid, de skal følges opp samtidig som man selv må jobbe for å tak over hodet. Men du verden så givende det var også da! Tunge stunder kan være når familie dør, men familien som du har ansvaret for må fortsette livet. De fleste slipper ikke unna dette heller som single, om man ikke er helt alene i livet da. 

Men det er verdt strevet! For det gir veldig mange gode stunder,det går i pluss har iallefall jeg erfart så det holder.

Singel er bra, et godt forhold er mye bedre. Det er min erfaring. Men mange forhold har en tendens til å kjølen fort. Det er det store problemet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann kan jeg fortelle litt om hvordan jeg vurderer det når jeg skal gå inn i et forhold med en dame. 

Noen damer bare "har det". Du ser dem på Instagram med brudebuketten. De har x-faktoren og utseendet. Den tøffe beskjeden til evig single damer er at dere mest sannsynlig ikke er attraktive nok. Dere fungerer fint til sex, men det holder ikke for at jeg skal bli shaky og få lyst til å dø for deg. Ofte er det noe utseendemessig som er bittelitt off. Rare tenner, kjipt hår, for høy panne, krokete nese, lite lekker kropp, osv. Det er en tøff beskjed å få, men det er sannheten. De jentene som gjør gutta mo i knærne har et eller annet ved seg som gjør at vi menn detter haka i gulvet. Har du ikke sterk nok attraktivitet hjelper det lite å ha både utdanning, hus, bil og jobb. 

Jeg er personlig tilhenger av å maksimere sitt utgangspunkt. Jeg ser tusenvis av damer som kunne gjort så mye med seg selv for å vinne min gunst (hvis det var målet deres selvfølgelig). Hår, sminke, slanking og trening, bleke tenner, men også nese og puppeoperasjon. Hvorfor ikke? Hvis jeg hadde truffet en midt på treet dame med veldig lekre pupper og stram rumpe hadde det veid positivt. Hadde hun vært midt på treet OG hatt kjip kropp hadde det veid negativt. Så ærlig må vi være. 

Alle i hele verden vil helst gjøre ingenting og få den de vil ha. Men sånn fungerer ikke attraktivitet for de fleste av oss. Hvis man er 30 år pluss og evig singel er det åpenbart et eller annet som ikke virker. Du får ikke de mennene du vil ha. Men hva vil disse mennene ha da, om det ikke er deg? Svaret er nok ikke så behagelig. De vil ha en som er hakket deiligere. Kanskje du er nære på, men blir valgt bort fordi du har noe som ikke er helt supert? 

Motargumenter mot utseende er det indre. Men det finnes mange sinnsykt flotte mennesker der ute. En god samtale klarer mange å føre. Hva skiller deg ut? Utseendet er passet du trenger for å være med på reisen. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Jeg hører allerede unnskyldningene på løpende bånd. "vil ikke være bimbo", også drar man på seg grå topp. Som du har tusen av og som gjør ingenting for en manns fokus. Det er så deilig å skylde på samfunnet og heller ikke se kritisk på seg selv. 

Anonymkode: 49f22...69f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mann kan jeg fortelle litt om hvordan jeg vurderer det når jeg skal gå inn i et forhold med en dame. 

Noen damer bare "har det". Du ser dem på Instagram med brudebuketten. De har x-faktoren og utseendet. Den tøffe beskjeden til evig single damer er at dere mest sannsynlig ikke er attraktive nok. Dere fungerer fint til sex, men det holder ikke for at jeg skal bli shaky og få lyst til å dø for deg. Ofte er det noe utseendemessig som er bittelitt off. Rare tenner, kjipt hår, for høy panne, krokete nese, lite lekker kropp, osv. Det er en tøff beskjed å få, men det er sannheten. De jentene som gjør gutta mo i knærne har et eller annet ved seg som gjør at vi menn detter haka i gulvet. Har du ikke sterk nok attraktivitet hjelper det lite å ha både utdanning, hus, bil og jobb. 

Jeg er personlig tilhenger av å maksimere sitt utgangspunkt. Jeg ser tusenvis av damer som kunne gjort så mye med seg selv for å vinne min gunst (hvis det var målet deres selvfølgelig). Hår, sminke, slanking og trening, bleke tenner, men også nese og puppeoperasjon. Hvorfor ikke? Hvis jeg hadde truffet en midt på treet dame med veldig lekre pupper og stram rumpe hadde det veid positivt. Hadde hun vært midt på treet OG hatt kjip kropp hadde det veid negativt. Så ærlig må vi være. 

Alle i hele verden vil helst gjøre ingenting og få den de vil ha. Men sånn fungerer ikke attraktivitet for de fleste av oss. Hvis man er 30 år pluss og evig singel er det åpenbart et eller annet som ikke virker. Du får ikke de mennene du vil ha. Men hva vil disse mennene ha da, om det ikke er deg? Svaret er nok ikke så behagelig. De vil ha en som er hakket deiligere. Kanskje du er nære på, men blir valgt bort fordi du har noe som ikke er helt supert? 

Motargumenter mot utseende er det indre. Men det finnes mange sinnsykt flotte mennesker der ute. En god samtale klarer mange å føre. Hva skiller deg ut? Utseendet er passet du trenger for å være med på reisen. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Jeg hører allerede unnskyldningene på løpende bånd. "vil ikke være bimbo", også drar man på seg grå topp. Som du har tusen av og som gjør ingenting for en manns fokus. Det er så deilig å skylde på samfunnet og heller ikke se kritisk på seg selv. 

Anonymkode: 49f22...69f

Dette bekrefter bare hvorfor jeg aldri gidder å finne noen. Alt går på utseendet eller karisma.

Ikke alle er så heldige. Og utseendet forfaller faktisk..

Hva om en får en sykdom som gjør at man blir deformert? Da er nok kjærligheten ikke like sterk.

Anonymkode: 2e216...534

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det er jo fordi du er ekstremt drevet av det visuelle! Helt klart at "kjemien" må klaffe,utseendet er en stor del av akkurat dette. Men aldri bare det. Et god personlighet kan løfte en middelmådig utseende helt enormt. Mange menn mener faktisk dette selv om du ikke er der. Sminke? Det er jo bare for å dekke over noe! Damene går jo ikke med dette 24/7. Det er bare pynt! 

Det er ikke en knakende god personlighet! Den er der hele tiden, og det er dette man får om man ikke henger seg for mye opp i alt det andre. Du kan bare ikke bare flyte på utseendet, det går til sex og korte forhold. Ikke til et livslangt eller et forhold som skal vare over lang tid.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...