Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning fra meg... Først må jeg si at jeg heier på alt SE får til.. digger at dama går fra 100% ufør til og skape seg en arbeidsplass,. Digger at hun ikke eksponerer sine små med bilde og video å jeg har vell nevnt at jeg håper ikke hun tar på seg for mye å blir liggende.

Men kjære vakre Sara Emilie❤️ nå må du begynne og tenke på deg selv og det livet du prøver og ruge frem. Altså du får ikke i deg mat,du bare kaster opp,du drar til Bergen,hjem og pakke om for så og dra til Kristiansand. Du fortsetter og kaste opp men roe ned?  nei da.. da må du så klart til frisør i  oslo.  Også har du jo innimellom pusset opp kjæresten sitt hus.  Altså.. hva skal til for at at du faktisk kan begynne og ta hensyn til deg selv? Verken barn eller kjæreste vil ha det fint om du til slutt kanskje får tilbakefall med ME❤️

Jeg skriver ikke dette for å rakke ned på henne men er det ikke på tide og tenke på babyen og deg selv ? Blir litt målløs over dette kjører du driver. Slutt og være så superwomen og nyt heller tiden ❤️

  • Liker 18
  • Hjerte 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Isola2 said:

Syns denne «kvalmen» er litt av og på…når det gjelder jobb og sponsa frisørtime så virker hun å være i god form.

Sånn var min kvalme og. Klarte mye av det jeg "måtte", men helt skutt og spøy masse når jeg ikke hadde avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

En liten utblåsning fra meg... Først må jeg si at jeg heier på alt SE får til.. digger at dama går fra 100% ufør til og skape seg en arbeidsplass,. Digger at hun ikke eksponerer sine små med bilde og video å jeg har vell nevnt at jeg håper ikke hun tar på seg for mye å blir liggende.

Men kjære vakre Sara Emilie❤️ nå må du begynne og tenke på deg selv og det livet du prøver og ruge frem. Altså du får ikke i deg mat,du bare kaster opp,du drar til Bergen,hjem og pakke om for så og dra til Kristiansand. Du fortsetter og kaste opp men roe ned?  nei da.. da må du så klart til frisør i  oslo.  Også har du jo innimellom pusset opp kjæresten sitt hus.  Altså.. hva skal til for at at du faktisk kan begynne og ta hensyn til deg selv? Verken barn eller kjæreste vil ha det fint om du til slutt kanskje får tilbakefall med ME❤️

Jeg skriver ikke dette for å rakke ned på henne men er det ikke på tide og tenke på babyen og deg selv ? Blir litt målløs over dette kjører du driver. Slutt og være så superwomen og nyt heller tiden ❤️

Men hvor troverdig er all denne oppkasten? Jeg kastet opp mye i begge mine svangerskap, var mye kvalm, sleit med å få i meg mat. Jeg hadde aldri i verden klart eller orket å drive på slik! Altså det hadde ikke vært fysisk mulig.... 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Men hvor troverdig er all denne oppkasten? Jeg kastet opp mye i begge mine svangerskap, var mye kvalm, sleit med å få i meg mat. Jeg hadde aldri i verden klart eller orket å drive på slik! Altså det hadde ikke vært fysisk mulig.... 

Samme her!! Klarte ikke å fungere de dagene jeg bare kastet opp

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man vilje og høy motivasjon, får man til mye, selv med oppkast. 

Er motivasjonen blæ, har jeg blitt hjemme av litt sykdom. Er motivasjonen skikkelig høy, har jeg gått på jobb og endt opp på sykehuset når prosjektet jeg jobber med er ferdig. Så kan godt forstå den, faktisk.

Som gravid kan jeg også godt forstå det med å snike inn graviditet i hver setning, man tenker nesten ikke over det😅 Har måtte gjør meg selv bevisst og jobbe med det for å ikke plage vettet av andre 😆 At man i et øyeblikk kan få til ganske mye og så i neste ligge over bøtta er heller ikke ukjent…

Håper SE roer ned og tar vare på seg selv i det hele 😊

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Men hvor troverdig er all denne oppkasten? Jeg kastet opp mye i begge mine svangerskap, var mye kvalm, sleit med å få i meg mat. Jeg hadde aldri i verden klart eller orket å drive på slik! Altså det hadde ikke vært fysisk mulig.... 

Mitt svangerskap nr 2 satt jeg selv 3 -4 mnd i en stol med nesa i været pga ekstrem kvalme.  Jeg hadde nok med og levere og hente datter nr 1 i barnehagen om ikke far kunne gjøre dette🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (1 time siden):

Mitt svangerskap nr 2 satt jeg selv 3 -4 mnd i en stol med nesa i været pga ekstrem kvalme.  Jeg hadde nok med og levere og hente datter nr 1 i barnehagen om ikke far kunne gjøre dette🙂

Det er jo egentlig helt irrelevant hvordan dere hadde det når dere var gravide - eller hva det gjorde i svangerskapet 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (10 timer siden):

Har man vilje og høy motivasjon, får man til mye, selv med oppkast. 

Er motivasjonen blæ, har jeg blitt hjemme av litt sykdom. Er motivasjonen skikkelig høy, har jeg gått på jobb og endt opp på sykehuset når prosjektet jeg jobber med er ferdig. Så kan godt forstå den, faktisk.

Som gravid kan jeg også godt forstå det med å snike inn graviditet i hver setning, man tenker nesten ikke over det😅 Har måtte gjør meg selv bevisst og jobbe med det for å ikke plage vettet av andre 😆 At man i et øyeblikk kan få til ganske mye og så i neste ligge over bøtta er heller ikke ukjent…

Håper SE roer ned og tar vare på seg selv i det hele 😊

Har du vært kvalm før du? Virker ikke sånn når du skriver «med vilje og motivasjon klarer man det meste». Kan umulig ha vært dødelig kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (11 timer siden):

Har man vilje og høy motivasjon, får man til mye, selv med oppkast. 

Er motivasjonen blæ, har jeg blitt hjemme av litt sykdom. Er motivasjonen skikkelig høy, har jeg gått på jobb og endt opp på sykehuset når prosjektet jeg jobber med er ferdig. Så kan godt forstå den, faktisk.

Som gravid kan jeg også godt forstå det med å snike inn graviditet i hver setning, man tenker nesten ikke over det😅 Har måtte gjør meg selv bevisst og jobbe med det for å ikke plage vettet av andre 😆 At man i et øyeblikk kan få til ganske mye og så i neste ligge over bøtta er heller ikke ukjent…

Håper SE roer ned og tar vare på seg selv i det hele 😊

Alle opplever kvalme annerledes i sin graviditet og alle takler annerledes. Noen blir slått ut av litt kvalme og noen kan spy 20 ganger og klare seg bedre .

Men dessverre uansett høy eller lav motivasjon ,om  en spyr 5 eller 20 ganger eller etter hver mat inntak så tvilsomt kroppen tåler og  takler dagen som går i et. Mest i lenge om en bare presser kroppen mer og mer . 

Bra en står på, men kanskje burde komme seg til lege selv få litt intravenøs og få påfyll på næring og slappe av en dag hvis en ikke får mat i seg og bare spyr av alt og er kvalm hele tiden. 

Skal hun vare en påvirker  og snakke om graviditet og gi det gode og vonde da burde hun se selv at det gir feil signaler til andre gravide med «litt» kvalme som ligger rett ut. Tenk den samvittighet de får av å se en som spyr, får ikke mat i seg , er konstant dårlig men flyr fra den ene byen til den andre. 

Blir bare så feil, og blir feil for hennes kropp og helse stå på sånt .

Dessverre til slutt får ikke hun mange likes for det hvis det er hun ute etter. Eller uff stakkar. Ingen føler med en som velger selv å ødelegge seg .

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (3 timer siden):

Har du vært kvalm før du? Virker ikke sånn når du skriver «med vilje og motivasjon klarer man det meste». Kan umulig ha vært dødelig kvalm. 

(Og dette reagerte folk med «nyttig-knappen» på?😆)

Nå dro du det litt lengre enn det jeg mente, beklager om jeg uttrykte meg såpass feil. 😊 Poenget mitt er at man kan være ganske dårlig, og få til utrolig mye. Med andre ord kan feks SE være ganske dårlig, men fortsatt få til en hel del.

Kvalm har jeg vært😂 En periode stoppet jeg med bil to ganger på vei til jobb daglig for å spy, deretter hvert 3. kvarter gjennom jobbdagen. Pga medisiner. Det funket dårlig, men gikk en periode. Hadde jeg vært uoverkommelig kvalm mellom all spyinga, ville jeg ikke vært på jobb. Så ja, jeg vil si jeg har vært rimelig kvalm, og at man kan være det uten å kaste inn håndkleet helt. Jeg havnet på sykehuset tilslutt, så jeg har aldri påstått at det var sunt🙈 Bare at det går for en periode når man er sta…

Nå skal ikke denne tråden handle om meg😅 Poenget er at: Vi har ikke sjans til å vite i detalj hvordan SE føler seg eller hvor hennes «smertegrense» er😊

Juhu25 skrev (1 time siden):

Alle opplever kvalme annerledes i sin graviditet og alle takler annerledes. Noen blir slått ut av litt kvalme og noen kan spy 20 ganger og klare seg bedre .

Men dessverre uansett høy eller lav motivasjon ,om  en spyr 5 eller 20 ganger eller etter hver mat inntak så tvilsomt kroppen tåler og  takler dagen som går i et. Mest i lenge om en bare presser kroppen mer og mer . 

Bra en står på, men kanskje burde komme seg til lege selv få litt intravenøs og få påfyll på næring og slappe av en dag hvis en ikke får mat i seg og bare spyr av alt og er kvalm hele tiden. 

Skal hun vare en påvirker  og snakke om graviditet og gi det gode og vonde da burde hun se selv at det gir feil signaler til andre gravide med «litt» kvalme som ligger rett ut. Tenk den samvittighet de får av å se en som spyr, får ikke mat i seg , er konstant dårlig men flyr fra den ene byen til den andre. 

Blir bare så feil, og blir feil for hennes kropp og helse stå på sånt .

Dessverre til slutt får ikke hun mange likes for det hvis det er hun ute etter. Eller uff stakkar. Ingen føler med en som velger selv å ødelegge seg .

 

 

Det er egentlig nettopp det du skriver her som er poenget mitt - man takler kvalme og sykdom og livssituasjoner  generelt ekstremt forskjellig. 
Det er trist hvis andre gravide kvalme får dårlig samvittighet av å se andre presse seg🤷🏻‍♀️

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (25 minutter siden):

Elsker at hun viser frem spyposen. Normalt 

Det tenker jeg er fint og normalt (vanskelig å tolke om den kommentaren din var ironisk eller ei😅)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmest ett mirakel at ho har klart å holde det tempoet i over 10 (?) uker uten noen annen form for næring enn boller... Jammen bra ho endelig får i seg skikkelig mat igjen. Så får vi krysse fingrene og håpe ho snart bruker energien på barna og få orden på kaoset hjemme. 

Beklager, men for meg blir det ulv, ulv preg over dette opplegget. I morra har ho vel bekkenløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plast skrev (På 6.9.2022 den 21.56):

Absolutt! Men ikke 45kg.. 

Jeg la selv på meg utrolig mye pga kraftig bekkenløsning og ekstremt mye vann i kroppen, og jeg skammet meg så fælt. Følte meg som verdens verste mor… Fikk stadig høre hvor stor jeg var og hvor farlig vekta var for barnet. Jeg spiste sunt og variert, trente så mye jeg klarte mtp bekkenet og sultet meg i perioder fordi jeg var så redd for at barnet skulle ta skade av vekten min. 
 

Man skal være utrolig forsiktig når man ytrer seg om andre sin vekt for man vet aldri hva de sliter med. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteP skrev (4 timer siden):

Nærmest ett mirakel at ho har klart å holde det tempoet i over 10 (?) uker uten noen annen form for næring enn boller... Jammen bra ho endelig får i seg skikkelig mat igjen. Så får vi krysse fingrene og håpe ho snart bruker energien på barna og få orden på kaoset hjemme. 

Beklager, men for meg blir det ulv, ulv preg over dette opplegget. I morra har ho vel bekkenløsning. 

Jaggu kom det ikke en bekkenkommentar idag på storyen hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (24 minutter siden):

Jaggu kom det ikke en bekkenkommentar idag på storyen hennes. 

tror jeg hvem som helst hadde kommet med, hvem i alle dager har puter på gulvet som ''stoler''😭

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (1 time siden):

Jaggu kom det ikke en bekkenkommentar idag på storyen hennes. 

Må bare le 🤦‍♀️

Endret av TanteP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...