Venke 87 Skrevet 24. mars 2023 #16601 Skrevet 24. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (54 minutter siden): Fy flate. Noen bør bli svartelistet for å kunne ha omsorg og ansvar for dyr. Hun synes at dette er med på å styrke det falmende omdømmet sitt? Jeg ser hva du mener, men samtidig kan vi jo ikke vite hvor mye omsorgs hun gir eller ikke gir den hunden da hun sikkert ikke tar snap av alle gjøremål ila dagen?🤔. Jeg liker hvertfall å tro at den hunden får oppfølging av henne selv om hun ikke legger det ut på snapchat. 2 2
Sermina Skrevet 24. mars 2023 #16602 Skrevet 24. mars 2023 Altså, hva får dere ut av å sitte å baksnakke om hundelufting og husarbeid og what not? Skjønner ikke hvorfor dere bryr dere. 10 4
Gjest Strat0s Skrevet 24. mars 2023 #16603 Skrevet 24. mars 2023 Venke 87 skrev (15 minutter siden): Jeg ser hva du mener, men samtidig kan vi jo ikke vite hvor mye omsorgs hun gir eller ikke gir den hunden da hun sikkert ikke tar snap av alle gjøremål ila dagen?🤔. Jeg liker hvertfall å tro at den hunden får oppfølging av henne selv om hun ikke legger det ut på snapchat. Vell, vi har faktisk fått mye informasjon fra Sara selv: - hunden ble glemt igjen på terrassen i 18 minus grader. (Ref Sara) - hunden går på do på terrassen (ref Sara) - hunden får ikke turer mens den er med Sara. Samboer jobber 12 timers dager frem til mai. (Ref Sara). - hunden står ofte i et altfor lite bur (snapchat) - forbipasserende har reagert på at hunden ofte står på terrassen og bjeffer. - såvidt jeg vet har ingen (?) sett Sara kose med hunden. Selv om vi ikke vet "alt", vet vi nok til å kunne si at hunden kunne hatt det bedre 😔
Bibbi_ Skrevet 24. mars 2023 #16604 Skrevet 24. mars 2023 Firling skrev (1 time siden): Ikke sant?! Hvor mye strikk er det i en truse så den fyker ut av vinduet🙄 Måtte faktisk opp i truseskuffen å teste, men mine fløy ikke så langt🤣 😂 5
Bibbi_ Skrevet 24. mars 2023 #16605 Skrevet 24. mars 2023 Sermina skrev (16 minutter siden): Altså, hva får dere ut av å sitte å baksnakke om hundelufting og husarbeid og what not? Skjønner ikke hvorfor dere bryr dere. Å hva får du ut av din kommentar? 7 10
K_mb Skrevet 24. mars 2023 #16606 Skrevet 24. mars 2023 (endret) Strat0s skrev (13 minutter siden): Vell, vi har faktisk fått mye informasjon fra Sara selv: - hunden ble glemt igjen på terrassen i 18 minus grader. (Ref Sara) - hunden går på do på terrassen (ref Sara) - hunden får ikke turer mens den er med Sara. Samboer jobber 12 timers dager frem til mai. (Ref Sara). - hunden står ofte i et altfor lite bur (snapchat) - forbipasserende har reagert på at hunden ofte står på terrassen og bjeffer. - såvidt jeg vet har ingen (?) sett Sara kose med hunden. Selv om vi ikke vet "alt", vet vi nok til å kunne si at hunden kunne hatt det bedre 😔 Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at den hunden blir neglisjert av SE. De aller fleste med dyr, viser i ny og ne på sine SoME en eller annen omsorg for dyrene. Hadde SE tatt en gåtur, kan du banne på at det hadde blitt dokumentert. Den får sikkert mat og vann, ellers virker det som om den seiler sin egen sjø. Vil også ansvarliggjøre eier, som ikke setter krav til at SE behandler hunden som en del av familien. Endret 24. mars 2023 av K_mb 6 11
Sermina Skrevet 24. mars 2023 #16607 Skrevet 24. mars 2023 Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Å hva får du ut av din kommentar? Jeg bare virkelig lurer. Å bruke så mye av tiden sin på å analysere hva en annen person gjør av bagateller. Det finnes mer produktive ting å gjøre i livet. 7
Gjest L0tta Skrevet 24. mars 2023 #16608 Skrevet 24. mars 2023 (endret) Firling skrev (På 24.3.2023 den 19.41): Ikke sant?! Hvor mye strikk er det i en truse så den fyker ut av vinduet🙄 Måtte faktisk opp i truseskuffen å teste, men mine fløy ikke så langt🤣. Endret 20. april 2023 av L0tta
Sharpa VinterBerg Skrevet 24. mars 2023 #16609 Skrevet 24. mars 2023 Strat0s skrev (1 time siden): Vell, vi har faktisk fått mye informasjon fra Sara selv: - hunden ble glemt igjen på terrassen i 18 minus grader. (Ref Sara) - hunden går på do på terrassen (ref Sara) - hunden får ikke turer mens den er med Sara. Samboer jobber 12 timers dager frem til mai. (Ref Sara). - hunden står ofte i et altfor lite bur (snapchat) - forbipasserende har reagert på at hunden ofte står på terrassen og bjeffer. - såvidt jeg vet har ingen (?) sett Sara kose med hunden. Selv om vi ikke vet "alt", vet vi nok til å kunne si at hunden kunne hatt det bedre 😔 Det du beskriver her er alvorlig. Mye verre enn det jeg har fått med meg. Om du har dokumentasjon på dette, kan du være så snill og melde dette inn? https://www.mattilsynet.no/dyr/dyr-som-lider/nar-skal-du-varsle-mattilsynet-eller-politiet-om-dyr-som-lider 3 4
elskersommer Skrevet 24. mars 2023 #16610 Skrevet 24. mars 2023 Bibbi_ skrev (3 timer siden): Den seksuelle lavalder er 16, ikke 18. Så mange har nok sex før de er 18 ja. Å mange har også før de er 16 år.. å da er det viktig at de bruker prevensjon 2
Plast Skrevet 24. mars 2023 #16611 Skrevet 24. mars 2023 (endret) Sermina skrev (1 time siden): Jeg bare virkelig lurer. Å bruke så mye av tiden sin på å analysere hva en annen person gjør av bagateller. Det finnes mer produktive ting å gjøre i livet. Fortell! Som å kverne på covid tiltak på nettet fortsatt? Endret 24. mars 2023 av Plast Skrivefeil 4 3
elskersommer Skrevet 24. mars 2023 #16612 Skrevet 24. mars 2023 Nussepus skrev (3 timer siden): Så du tror alle gjør det? Nei alle gjør ikke det. Noen av oss har heldigvis dialog med barna våre. Nei alle gjør ikke det.. men mange har sex før fylte 16 år. Slik er verden. Derfor er åpenhet rundt prevensjon viktig hjemme. Bedre det enn at de kommer som 16 år og er gravid..b 2 1
Sermina Skrevet 24. mars 2023 #16613 Skrevet 24. mars 2023 (endret) Plast skrev (13 minutter siden): Fortell! Som å kverne på covid tiltak på nettet fortsatt? Lol, det er iallefall mer samfunnsnyttig å følge med på forskning fremfor å diskutere hvorvidt truser kan fly ut vinduet eller hvor ille det er at noen har pappkasser på soverommet. Edit: skriveleif Endret 24. mars 2023 av Sermina 4 3
Den røde fare Skrevet 24. mars 2023 #16614 Skrevet 24. mars 2023 Sermina skrev (2 timer siden): Jeg bare virkelig lurer. Å bruke så mye av tiden sin på å analysere hva en annen person gjør av bagateller. Det finnes mer produktive ting å gjøre i livet. Det blir ikke bagateller når man legger sammen hele suppa. Det har faktisk en hensikt, i håp om at dette influenser-tullet kan ta slutt en vakker dag. Å «normalisere» så mye bullshit den dama gjør, er ikke greit. 6 7
kvinne_anonym_123 Skrevet 24. mars 2023 #16615 Skrevet 24. mars 2023 Har hun virkelig sagt at hunden gjør fra seg på terrassen? Noen som har noe mer kontekst her?
Gjest Fru G Skrevet 25. mars 2023 #16616 Skrevet 25. mars 2023 Sermina skrev (7 timer siden): Altså, hva får dere ut av å sitte å baksnakke om hundelufting og husarbeid og what not? Skjønner ikke hvorfor dere bryr dere. Jeg tror mange bryr seg av genuine grunner, vi hatt et samfunn som iikke som bra, på på oss selv og det er ofte er det mer enn ok.. jeg synes der ligger mye omsorg i gidde å bry seg om and
Gjest Sprite Skrevet 25. mars 2023 #16617 Skrevet 25. mars 2023 Sermina skrev (10 timer siden): Jeg bare virkelig lurer. Å bruke så mye av tiden sin på å analysere hva en annen person gjør av bagateller. Det finnes mer produktive ting å gjøre i livet. Det sier sikkert folk om KimJungUn også men. Here we are
Lillemor1982 Skrevet 25. mars 2023 #16618 Skrevet 25. mars 2023 Bibbi_ skrev (18 timer siden): Hun fniser av at hun bor i en gristseti. Det er ikke normal oppførsel av en voksen dame. Det er vel det som noen reagerer på. Sier det meste om hvor lite hun har mellom ørene det 🤷♀️ 1 4
Venke 87 Skrevet 25. mars 2023 #16619 Skrevet 25. mars 2023 Strat0s skrev (14 timer siden): Vell, vi har faktisk fått mye informasjon fra Sara selv: - hunden ble glemt igjen på terrassen i 18 minus grader. (Ref Sara) - hunden går på do på terrassen (ref Sara) - hunden får ikke turer mens den er med Sara. Samboer jobber 12 timers dager frem til mai. (Ref Sara). - hunden står ofte i et altfor lite bur (snapchat) - forbipasserende har reagert på at hunden ofte står på terrassen og bjeffer. - såvidt jeg vet har ingen (?) sett Sara kose med hunden. Selv om vi ikke vet "alt", vet vi nok til å kunne si at hunden kunne hatt det bedre 😔 Huff da, er det så fælt😔. Da forstår jeg at man er urolig for den hunden 😔 1
skruf Skrevet 25. mars 2023 #16620 Skrevet 25. mars 2023 Strat0s skrev (15 timer siden): Vell, vi har faktisk fått mye informasjon fra Sara selv: - hunden ble glemt igjen på terrassen i 18 minus grader. (Ref Sara) - hunden går på do på terrassen (ref Sara) - hunden får ikke turer mens den er med Sara. Samboer jobber 12 timers dager frem til mai. (Ref Sara). - hunden står ofte i et altfor lite bur (snapchat) - forbipasserende har reagert på at hunden ofte står på terrassen og bjeffer. - såvidt jeg vet har ingen (?) sett Sara kose med hunden. Selv om vi ikke vet "alt", vet vi nok til å kunne si at hunden kunne hatt det bedre 😔 Har hund selv og får helt vondt inni meg når jeg leser dette. Glemme igjen hunden ute i -18 grader! Hunder skal heller ikke stues inn i et bur. Gjør hun det pga hunden er rastløs og urolig inne så tyder det på at hunden får for lite tur og stimuli Men jeg synes ikke det er riktig å legge all skyld på Sara. Hund og nyfødt er krevende, så her burde mannen tatt mere ansvar for hunden. Jeg har også en mann som jobber mye og begynner kl 7 på jobb. Vi har en hund av aktiv rase og jeg kan ikke gå tur med den etter at jeg ble syk pga den kan plutselig glemme seg og trekker i båndet. Jeg er hjemme pga sykdom og holdt på å bli sprø av hunden som travet rundt. Så den korte turen mannen min gikk med den før jobb holdt ikke. Nå så står han opp litt over 5, går en lang tur sånn at hunden får slitt seg ut, og hunden er rolig helt til ettermiddagen. De dagene mannen min har vakt så kommer en venn av oss og går tur på ettermiddagen. Så jeg synes det blir feil av V å bare stikke på jobb i 12 timer og overlate alt til Sara. Det er begges ansvar. Hadde hunden fått en skikkelig tur om morgenen så hadde den garantert flatet ut på senga si. Man stapper ikke en hund inn i et bur og lar den være der. Eller glemmer den igjen ute når det er så kaldt. Rart at Sara selv ikke hører bjeffinga. 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå