Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Viki6 skrev (41 minutter siden):

Da er jeg vel naiv, for syns ikke det skal legges til rette for det av foreldre. Dessuten så er hun veldig umoden nå, så hvordan var hun som 15-åring....

Helt enig med deg, 14-15 år, går på p-piller og har sex. Det er for tidlig spør du meg. Å ja, hun er jo veldig umoden nå i en alder av rundt 30 år. Ser ikke for meg hun var så moden som 14-15 åring. Var hun ikke sengeliggende med ME også i den alderen? 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
0llis skrev (12 minutter siden):

I følge Sara har ho mange unge følgere. Var iallefall det ho sa da ho viste fram avisartikkelen med ho og 2 unge jenter i Bergen (?)

Med så mange følgere vil det være mennesker i alle aldre og livssituasjoner.  Derfor bør ho være forsiktig med å fremme normalisering av sex under den seksuelle lavalder. Dette er tross alt samme dame som hevder ho blei alvorlig sjuk av p-piller. 

At sex er normalt blant ungdommene, er ikke det samme som at voksne skal fremme at det er greit. Det er eit økende sexpress blant unge. Sara viser nok en gang at ho er eit dårlig forbilde. 

Og spesielt å være under den seksuelle lavalder og man har en kjæreste som er over. Jeg heier ikke på det, absolutt ikke! 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Bibbi_ skrev (5 minutter siden):

Helt enig med deg, 14-15 år, går på p-piller og har sex. Det er for tidlig spør du meg. Å ja, hun er jo veldig umoden nå i en alder av rundt 30 år. Ser ikke for meg hun var så moden som 14-15 åring. Var hun ikke sengeliggende med ME også i den alderen? 

Lett å ha sex når man ligger i senga uansett da😂😂

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Bibbi_ skrev (3 timer siden):

Ja unnskyld at jeg sier det, men hun er et rotete og grisete menneske. Æsj. Rene klær, på et gulv som ikke er vasket skikkelig på 9 mnd, det er truseinnlegg slengende, sexleketøy her og der, møkkete pappesker i senga, til og med stellebordet er fult, en ammepute så møkkete at venninnen reagerer og må vaske den, en hund som driter og tisser ned verandaen... Det eneste SE steller og holder pent er ansiktet sitt. Sorry at jeg sier det.

Vokser vel møll i de klærne og! 🫣

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (39 minutter siden):

Og hvilke 15-åringer har sex med vidåpent vindu og foreldre med gjester som sitter rett utenfor?

Endret av Viki6
  • Liker 6
  • Nyttig 15
Gjest Maggidada
Skrevet
L0tta skrev (På 23.3.2023 den 14.40):

Ser ikke ut som det blir noen tur på hunden idag heller. 

Nei, stakkars hunden sitter vel innestengt i det altfor lite buret sitt i gangen idag også 😩 

Skrevet
Nussepus skrev (42 minutter siden):

Lett å ha sex når man ligger i senga uansett da😂😂

Huff den var litt fæl men også morsom😆🙈🙈

• Liker 5
Skrevet
cactus_ skrev (1 time siden):

Etter hva hun selv legger ut, så burde hun tatt litt permisjon. Det er vanskelig å få sympati for lite søvn og mye jobb for ei som ikke skal ta permisjon fra jobb for å stå i dette. Hun fronter dette med å jobbe og ha baby som fullt mulig, men samtidig som hun nesten hver eneste dag legger ut hvor lite hun sover, hvor mye hun skulle ønske den nyfødte babyen kunne sove slik at hun fikk jobbet. 
Vi er så heldige i Norge som får perm nettopp for at vi ikke skal jobbe oss i hjel med et spedbarn, som er nok jobb i seg selv. Hun er jo ikke uerstattelig, i så måte at hun også har rett på perm, for så å komme tilbake. 

Hun hadde fått mye mer sympati fra meg om hun virkelig tok perm og  heller tusle litt med careless når hun har overskudd. Nå blir bare alt for dumt..

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Viki6 skrev (30 minutter siden):

Og hvilke 15-åringer har sex med vidåpent vindu og foreldre med gjester som sitter rett utenfor?

Hun lå sikkert å fniset av det mens de "dreiv på". 😝

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Hun lå sikkert å fniset av det mens de "dreiv på". 😝

Det kan jeg se for meg. Hun eier jo ikke dannelse. 

• Liker 7
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Ja, ja...Nå kom en morsom sex-historie fra da hun var 15 år og mindreårig..... Bra hun ikke har unge følgere 🙃

Som ei annen sier her.. å tro at ungdom på 15 ikke har sex er naivt. Min yngste datter var 15-16 år da hun i bilen sier at foreldrene til hennes venninne hadde sagt nei til at venninnen ikke fikk ha overnatting av kjæresten. Fornuftig sa jeg..... Herregud da mamma.. om foreldrene sier nei fordi de er redd for at de skal ha sex er jo teit. Trenger ikke seng eller at det er natt om vi vil ha sex. . Ta heller praten tidlig om prevensjon tenker jeg❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (59 minutter siden):

Må da være bedre at de begynner på p piller fremfor og bli gravid. Sex har de uansett. Vi mennesker er skapt slik at vi faktisk får disse følelsene i ung alder.

Her er det jammen mange som ikke har vært 15 år selv skjønner jeg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Som ei annen sier her.. å tro at ungdom på 15 ikke har sex er naivt. Min yngste datter var 15-16 år da hun i bilen sier at foreldrene til hennes venninne hadde sagt nei til at venninnen ikke fikk ha overnatting av kjæresten. Fornuftig sa jeg..... Herregud da mamma.. om foreldrene sier nei fordi de er redd for at de skal ha sex er jo teit. Trenger ikke seng eller at det er natt om vi vil ha sex. . Ta heller praten tidlig om prevensjon tenker jeg❤️

SE mener det er prevensjonen hun brukte som utløste ME...

• Nyttig 2
Skrevet
Maggidada skrev (32 minutter siden):

Nei, stakkars hunden sitter vel innestengt i det altfor lite buret sitt i gangen idag også 😩 

All den tid hun bruker på å skravle på mobilen, kunne hun istedenfor prioritert en gåtur med baby og hund, såvel som ryddesjau og husvask. Forstår ikke prioriteringene til den dama.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Viki6 skrev (1 minutt siden):

SE mener det er prevensjonen hun brukte som utløste ME...

Vel.. det tror jeg ikke på før jeg ser en forskning på det.. farlig at hun sier dette😟

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (5 minutter siden):

Må da være bedre at de begynner på p piller fremfor og bli gravid. Sex har de uansett. Vi mennesker er skapt slik at vi faktisk får disse følelsene i ung alder.

Husk at hun det er snakk om her advarer mot p-piller.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (20 minutter siden):

Men man trenger virkelig ikke som foreldre å legge til rette for at mindreårige har seg. Det sier noe om moralen til foreldrene. Sikkert de samme som sender med ungene alkohol på fest. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Viki6 skrev (13 minutter siden):

Husk at hun det er snakk om her advarer mot p-piller.

Men så er det foreldrenes ansvar å lære ungdommene sine om sikker sex.

For sex har de,om de er 15 eller 16.

Å det er heller ikke galt å ha sex før man har bikket lavalder.

Lavalderen er der for å beskytte ungdommene fra å bli brukt av andre unge voksne (20+),ikke for at de ikke skal ha sex med jevngammel kjæreste.

Absolutt idiotisk av henne å legge meningen sin om prevensjon frem som om det skulle vært forskning,det er jeg enig i.

• Liker 2
Gjest 0llis
Skrevet
elskersommer skrev (13 minutter siden):

Tror du har misforstått litt kva det blir reaksjoner på her? :) 

Ho advarer mot p-piller, samtidig ler ho av sex som 15 åring. Ho har tidligere sagt ho har yngre følgere. Selv om vi vet at mange ungdommer har sex, vet vi ikkje om dei har foreldre som tar praten om prevensjon. Mange har sex før dei føler seg klar for det - nettopp fordi det normaliseres.  
Hadde ho fortalt denne historien til noen venner, hadde ingen reagert. Poenget er at Sara har 392.000 følgere. Da bør ho tenke over hva ho poster. Hvordan ho fronter ting som faktisk strider mot norske lover. 

Vi vet at mange ungdommer drikker, snuser og røyker før dei fyller 18år. Mange av oss gjorde det samme da vi var unge. Det er likevel ikkje greit å fremstille det som "helt greit/morsomt". 

Influencere har (dessverre) altfor stor påvirkningskraft. 

Skrevet
K_mb skrev (38 minutter siden):

All den tid hun bruker på å skravle på mobilen, kunne hun istedenfor prioritert en gåtur med baby og hund, såvel som ryddesjau og husvask. Forstår ikke prioriteringene til den dama.

Babyen er 1 mnd gammel og vognen har knapt vært brukt. Tenk å bo rett ved en fin tursti uten å gidde lufte bikkja. En skam!! 😤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...