Gasellen Skrevet 21. mars 2023 #16401 Skrevet 21. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (38 minutter siden): Gratis tips 😅 Får se om det følges opp. Hun dukker opp på Chendis-versjonen til høsten skal du se 😂 2 2
Bellabellee Skrevet 21. mars 2023 #16402 Skrevet 21. mars 2023 J.. skrev (4 timer siden): Jo! Eller hive det i en UFF container,gi det vekk på FB,gi det til Frelsesarmeen osv. 100 alternativer. Hun har jo så mye klær,men alikevel går hun i de samme 8 plaggene hele tiden,så hva skal man med alt,annet enn å (over)fylle et svært hus med rot? Nå går ho i bare careless sine nattklær 😅 trenger ikke klærne mer, og happy flops 4 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #16403 Skrevet 21. mars 2023 Gasellen skrev (14 minutter siden): Hun dukker opp på Chendis-versjonen til høsten skal du se 😂 Kan godt hende 😅
skruf Skrevet 21. mars 2023 #16404 Skrevet 21. mars 2023 elskersommer skrev (2 timer siden): Mener du virkelig dette? Dama har flyttet inn der og det medfører masse esker,hun har fått masse esker som har vært i møbelbutikker og lastebil,hun får masse esker fra careless med posten,hun har 2 barn som gjennom høst/vinter drar inn kilovis med sand,en hund som tråkker i all mulig dritt ute,.. å dama har ikke hatt fremme en gulvklut på 9 mnd🙈🙈 en slik robotstøvsuger kan ikke erstatte en god vask minst hver 14 dag Som sagt tidligere;.jeg har ikke robotstøvsuger/vasker selv og har ergo ikke personlig erfaring med hvor bra de er. Ikke vits å gå til angrep av den grunn. Nærmeste jeg vet om er broren min som kjøpte en grisedyr en og er kanonfornøyd. Han fjerner alt av leker og sånt som ligger på gulvet og den kommer seg frem både under sofa, skjenken, lekegrind . Tror ikke han tar en real vask for hånd hver 14 dag lengre, med unntak av yttergang, trapp og bad 1 1
skruf Skrevet 21. mars 2023 #16405 Skrevet 21. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (51 minutter siden): Sara, som nye eier av utleieboligen må forholde seg til den opprinnelige husleieavtalen. Det er ikke er lov til å tvinge leietakere til å signere en ny husleiekontrakt eller si den opp. En må forholde seg til lovverket. Og det er det vel stor mulighet for at Sara har gjort? Vi vet ikke hvor lang oppsigelsestid tidligere leieboer hadde. Sara har jo eid huset ei god stund nå. Det er helt legitimt å si opp leieboer som bor i sokkelleilighet i din egen bolig pga du skal bruke hele boligen selv. Også med ny huseier. Sara behøver ikke ekstra-inntekten utleie gir, skal bruke hele huset selv og sier opp leieboer. Det må bare leieboer finne seg i Ikke alle ønsker å ha fremmede i huset sitt, eller ha det ansvaret med å være utleier gir. 6 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #16406 Skrevet 21. mars 2023 skruf skrev (2 minutter siden): Og det er det vel stor mulighet for at Sara har gjort? Vi vet ikke hvor lang oppsigelsestid tidligere leieboer hadde. Sara har jo eid huset ei god stund nå. Det er helt legitimt å si opp leieboer som bor i sokkelleilighet i din egen bolig pga du skal bruke hele boligen selv. Også med ny huseier. Sara behøver ikke ekstra-inntekten utleie gir, skal bruke hele huset selv og sier opp leieboer. Det må bare leieboer finne seg i Ikke alle ønsker å ha fremmede i huset sitt, eller ha det ansvaret med å være utleier gir. Dersom du overtar et hus med leieboer, kan ikke ny eier si opp kontrakten. Som ny boligeier må du sette deg inn i regelverket før du kjøper boligen med leietaker. Hva som er blitt gjort aner jeg ikke, men innbiller meg at eier og leietaker har kommet til enighet. 1
skruf Skrevet 21. mars 2023 #16407 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (9 minutter siden): Dersom du overtar et hus med leieboer, kan ikke ny eier si opp kontrakten. Som ny boligeier må du sette deg inn i regelverket før du kjøper boligen med leietaker. Hva som er blitt gjort aner jeg ikke, men innbiller meg at eier og leietaker har kommet til enighet. Jo, man kan som ny huseier si opp leieboer som medfølger huset, så lenge den nye eieren følger gyldige vilkår for oppsigelse. Som ønske om å bruke hele boligen selv https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/oppsigelse-av-leieforhold Dersom ny eier skal bruke enheten selv, må han si leieboeren opp på vanlig måte. Dersom man som utleier ikke utfører oppsigelsen av leieforholdet på korrekt måte, kan leieboer velge å se bort fra denne. Da må man som utleier starte prosessen på nytt. Dersom leieboer nekter å godta oppsigelsen må man gå til søksmål.4 Endret 21. mars 2023 av skruf 4
J.. Skrevet 21. mars 2023 #16408 Skrevet 21. mars 2023 skruf skrev (15 minutter siden): ..Sara behøver ikke ekstra-inntekten utleie gir ..eller ha det ansvaret med å være utleier gir. Da hadde hun ikke kjøpt en leilighet for å leie ut.. 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #16409 Skrevet 21. mars 2023 skruf skrev (3 minutter siden): https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/oppsigelse-av-leieforhold Dersom ny eier skal bruke enheten selv, må han si leieboeren opp på vanlig måte. Dersom man som utleier ikke utfører oppsigelsen av leieforholdet på korrekt måte, kan leieboer velge å se bort fra denne. Da må man som utleier starte prosessen på nytt. Dersom leieboer nekter å godta oppsigelsen må man gå til søksmål.4 Det er ikke noe feil i det jeg skrev. «Ved kjøp av en bolig med et eksisterende leieforhold, vil kjøper overta leieforholdet på eksisterende leiekontrakt. Dette betyr, som mange ikke er klar over, at det ikke er lov til å tvinge leietakere til å signere en ny husleiekontrakt.» https://www.husleie.no/ressurser/artikler-om-boligutleie/dette-bor-du-vite-om-kjop-og-salg-av-utleiebolig?gclid=CjwKCAjwq-WgBhBMEiwAzKSH6DIdzFiLyaTYOXsa_cuTFSgFhdwRWnY8rziKHoKtNu5jM5dejf9xRBoCWNAQAvD_BwE Du har rett du også.
skruf Skrevet 21. mars 2023 #16410 Skrevet 21. mars 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Da hadde hun ikke kjøpt en leilighet for å leie ut.. En ting er å kjøpe ei egen leilighet for utleie og investere i boligmarkedet. Noe annet er å leie ut leilighet i den boligen du selv bor i og dermed ha fremmede i hus med lyder og støy Sara kjøpte huset pga hun syntes det var drømmehuset og pga det lå i kort avstand til barnas far sånn at det bie enklere Med den inntekten Sara har så tviler jeg på at hun var på utkikk etter hus med utleiedel for ekstrainntekten sin del, i tillegg til den leiligheten hun kjøpte for å plassere penger. Dessuten så sa hun allerede i starten at hun kom til å si opp leieboer og bruke utleiedelen til firmaet sitt. Ved å ha firma i eget hus så kan hun også få avskrevet ganske mye på skatten. Caroline Berg Eriksen gjorde det samme; de bygde egen inngang til kontoret sitt (egen inngang er et av kravene for å avskrevet på skatten) 6
Tidstrøyte Skrevet 21. mars 2023 #16411 Skrevet 21. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden): Sara, som nye eier av utleieboligen må forholde seg til den opprinnelige husleieavtalen. Det er ikke er lov til å tvinge leietakere til å signere en ny husleiekontrakt eller si den opp. En må forholde seg til lovverket. Ja, og lovverket sier at SE kan si opp leietakere om hun skal bruke utleieboligen selv eller har en annen saklig grunn. Nå vet jo ikke vi om leieavtalen var tidsubestemt eller tidsbestemt, så for den del kan det ha vært avtalt et skjæringspunkt der SE enten måtte si opp eller forlenge kontrakten. Uansett, poenget mitt når det gjelder innlegg om oppsigelse av leieforholdet var at det ikke er unormalt eller uetisk at huseier sier opp leietakere. 1 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 21. mars 2023 #16412 Skrevet 21. mars 2023 Tidstrøyte skrev (Akkurat nå): Ja, og lovverket sier at SE kan si opp leietakere om hun skal bruke utleieboligen selv eller har en annen saklig grunn. Nå vet jo ikke vi om leieavtalen var tidsubestemt eller tidsbestemt, så for den del kan det ha vært avtalt et skjæringspunkt der SE enten måtte si opp eller forlenge kontrakten. Uansett, poenget mitt når det gjelder innlegg om oppsigelse av leieforholdet var at det ikke er unormalt eller uetisk at huseier sier opp leietakere. Da handler det ikke om leiers mening om Sara som du skrev i innlegget jeg svarte på, for å si opp kontrakten, men at hun kan vise til at utleieboligen skal bli brukt av ny eier, Sara. Om de flyttet ut da kontrakten utgikk eller på eget intitiativ vet jeg ikke.
J.. Skrevet 21. mars 2023 #16413 Skrevet 21. mars 2023 skruf skrev (26 minutter siden): Med den inntekten Sara har så tviler jeg på at hun var på utkikk etter hus med utleiedel for ekstrainntekten sin del, i tillegg til den leiligheten hun kjøpte for å plassere penger. Nettopp det jeg mener. Hun kjøpte jo en leilighet for å leie ut,selv om allerede håver inn penger. Slik sett hadde hun jo "ikke trengt" å gjøre det heller,selv om hun da ikke bor "sammen" med leietager er det jo fortsatt smør på flesk,med den logikken.
Tidstrøyte Skrevet 21. mars 2023 #16414 Skrevet 21. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (7 minutter siden): Da handler det ikke om leiers mening om Sara som du skrev i innlegget jeg svarte på, for å si opp kontrakten, men at hun kan vise til at utleieboligen skal bli brukt av ny eier, Sara. Om de flyttet ut da kontrakten utgikk eller på eget intitiativ vet jeg ikke. Jeg har kanskje uttrykt meg uklart, men nå forstår jeg ikke helt hva du sikter til. Hva leietaker mener om SE vet jeg ikke. Men det ble skrevet noe om at SE ikke tok hensyn til leietaker eller lignende i tråden her. Det jeg håpte å få frem var at det å si opp leietakere ikke nødvendigvis betyr at man er et hensynsløst menneske. 2 2
Tidstrøyte Skrevet 21. mars 2023 #16415 Skrevet 21. mars 2023 J.. skrev (11 minutter siden): Nettopp det jeg mener. Hun kjøpte jo en leilighet for å leie ut,selv om allerede håver inn penger. Slik sett hadde hun jo "ikke trengt" å gjøre det heller,selv om hun da ikke bor "sammen" med leietager er det jo fortsatt smør på flesk,med den logikken. Jeg synes det er noe helt annet å leie ut leilighet i et bygg jeg ikke bor i selv enn å leie ut kjellerleilighet i eget hus. Det er ikke alltid leieinntekten det viktigste, men verdistigningen. Selv om SE etter manges mening har «nok» penger, så skjønner jeg godt poenget med å plassere penger i utleieleilighet. Det at SE har «nok», gjør jo at hun kan velge å ikke ha leieboer i eget hus. 5
ama7 Skrevet 21. mars 2023 #16416 Skrevet 21. mars 2023 J.. skrev (2 timer siden): Da hadde hun ikke kjøpt en leilighet for å leie ut.. Det har hun allerede gjort.
J.. Skrevet 21. mars 2023 #16417 Skrevet 21. mars 2023 ama7 skrev (1 minutt siden): Det har hun allerede gjort. Som var poenget mitt.
Bellaaa Skrevet 21. mars 2023 #16418 Skrevet 21. mars 2023 Tidstrøyte skrev (3 timer siden): Folk er ulike og mestrer livet på ulike måter. Men jeg har aldri skjønt at det skal være så vanskelig å feks. dusje, rydde eller komme seg ut døra med baby. Jeg tror mye handler om rutiner, planlegging og det å kunne ta ting litt «på strak arm» når nevnte planer og rutiner skjærer seg. Det skjønte aldri jeg heller med førstemann. For jeg kunne gjøre alt det selvom jeg var alene med barnet, men nå med nr 2 så skjønner jeg! Nr 2 er skikkelig klistremerke baby og hyler hvis jeg legger han fra meg, så får ikke gjort en dritt omtrent når jeg er alene. Så rutiner og planlegging er ikke så enkelt da 10 1
MøllersTran Skrevet 21. mars 2023 #16419 Skrevet 21. mars 2023 Smurfii skrev (På 20.3.2023 den 13.07): ufffs..får heeeelt…🥴🥵 sier bare Vaskeplan!😂 To store brede kolonner hvor det står V over ene og SE over den andre. Tror det trengst i aller høyeste grad🙃 Er vel ikke lenge før mamsererer kommer å ordner opp på rydde/vaske fronten.. Her er det sårt behov for mammsering ja!!! 😂😂 2 1
ama7 Skrevet 21. mars 2023 #16420 Skrevet 21. mars 2023 J.. skrev (37 minutter siden): Som var poenget mitt. Unnskyld, så ikke at det stod ikke 🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå