Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
skruf skrev (37 minutter siden):

Og som hun sammenligner med ByTiMo sine kjoler for å forsvare prisen🙄

Men nå er kjolene til Monica og Sara til 30% rabatt (Therese sin er utsolgt) så nå kan du gjøre er kupp og få kjolene til 2700kr! Ikke noe tilbud jeg kommer til å slå til på i allefall 

1959,- for kjolene nå ikke 2700,-

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i det hele tatt lov å si opp en leiekontrakt fordi man skal bruke leiligheten selv, for så å ikke gjennomføre?

• Liker 1
Skrevet
Visla skrev (Akkurat nå):

Er det i det hele tatt lov å si opp en leiekontrakt fordi man skal bruke leiligheten selv, for så å ikke gjennomføre?

Er ganske vanlig,desverre.

(Sier ikke at det er lov eller rett å gjøre.)

Må være kjipt for ex leietager å måtte flytte for så å se at flyttingen strengt tatt ikke var nødvendig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Visla skrev (6 minutter siden):

Dersom SE hadde leigd ut til noen andre rett etterpå, dvs ikke hadde intensjon om å bruke den selv, så hadde det vært i strid med loven og forrige leietaker kunne krevd dekket sine ekstrautgifter med flytting fra SE. Dersom vedkommende oppdaget det og kunne dokumentere det.

Men å ikke ha rukket å ta det i bruk er ikke nødvendigvis det samme.

Dog synes jeg det igjen vitner om SE sin person og karakter. Her har hun altså avsluttet leieforholdet med en leietaker som da har måttet bruke tid, energi og penger på å flytte, for så å ikke evne å ta i bruk lokalene til det som var tenkt på flere måneder. Selvsentrert og lite omtanke for andre rundt seg. Med mindre det gir henne noe selvfølgelig.

Samtidig har jeg jo en mistanke om at hele kjelleren er fult opp av esker med blant annet kjoler og andre ting som sikkert gjør at hun ikke kan jobbe eller bevege seg der inne. Men det er bare en sterk mistanke...

(stay tuned så får vi sikkert snap fra kjelleren senere i dag...)

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

(stay tuned så får vi sikkert snap fra kjelleren senere i dag...)

Garantert 😂

• Liker 5
Skrevet
Bellabellee skrev (8 timer siden):

Er leieboer flytta ut?

Det er vel en stund siden. Å hun gledet seg til å få alt av ting fra careless ned i leiligheten. Da ville all rot bli borte🙈  Hun skrev at det måtte pusses opp (tror jeg) 

Å det er jo egentlig bare tullete.. jeg hadde fått ned en seng til babyen. Kjøp en god sofa. Hun må kanskje gå ut for å komme dit men tenk så deilig og slippe alt dette i hoveddelen

• Liker 7
Skrevet
Fru G skrev (11 timer siden):

Tror Amicas kommer med 9 kjoler nå snart. Hver av damene har tre kjoler hver. 

Har de virkelig klart og ikke skrive noe særlig om det? For det ante ikke jeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (9 minutter siden):

Det er vel en stund siden. Å hun gledet seg til å få alt av ting fra careless ned i leiligheten. Da ville all rot bli borte🙈  Hun skrev at det måtte pusses opp (tror jeg) 

Å det er jo egentlig bare tullete.. jeg hadde fått ned en seng til babyen. Kjøp en god sofa. Hun må kanskje gå ut for å komme dit men tenk så deilig og slippe alt dette i hoveddelen

Problemet her er at SE er rimelig åpenbart en type som klarer å fylle alt med rot uansett hvor mye plass hun har.

Hadde hun fått disponere et av lagerene til IKEA ville hun i løpet av noen uker/måneder fortsatt klagd over mangel på plass, tråkket i gammelt rot/søppel og masse klær i hauger og esker flytende. Og i bakgrunnen hadde vi helt sikkert kunne sett en sliten robotstøvsuger som desperat var på jakt etter ladestasjonen sin for n'te gang den dagen.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Problemet her er at SE er rimelig åpenbart en type som klarer å fylle alt med rot uansett hvor mye plass hun har.

Hadde hun fått disponere et av lagerene til IKEA ville hun i løpet av noen uker/måneder fortsatt klagd over mangel på plass, tråkket i gammelt rot/søppel og masse klær i hauger og esker flytende. Og i bakgrunnen hadde vi helt sikkert kunne sett en sliten robotstøvsuger som desperat var på jakt etter ladestasjonen sin for n'te gang den dagen.

😂😂 Beklager at jeg ler men det der var så spot on😂

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun minner meg rett og slett om en hoarder. Ting og klær overalt. Skikkelig ekkelt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Nussepus skrev (6 minutter siden):

Hun minner meg rett og slett om en hoarder. Ting og klær overalt. Skikkelig ekkelt. 

Enig.

Ting som ennå (!!) er i pappesker etter flytting,er jo åpenbart ting hun ikke trenger å da kan kvitte seg med.

• Liker 9
Skrevet

Eier hun ikke noe av «hagen» nedom huset? Har hun hage i det hele tatt..om ikke syns jeg hun har gitt i overkant mye for det huset.🫣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tessa12 skrev (2 timer siden):

1959,- for kjolene nå ikke 2700,-

Uansett en pris jeg ikke ville betalt for en kjole jeg kunne ha kjøpt for 599kr på Floyd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ang rotet og kaoset så tror jeg det bunner ut i at det var ikke noe system i det heie tatt i flytteprosessen fra begynnelsen av

Hun var treg med å pakke ned det gamle huset pga hun reiste mye og var på farten. Therese kom jo helt på tampen for å hjelpe henne, det bie bare dyttet ned i poser og esker uten å at det ble gått igjennom, sortert og kaster. De kjørte lass etter lass og bare lempet det inn i det nye huset

Husker Sara sa at hun ville bruke sommeren og tidlighøsten på å reise og oppleve ting, organisere og sette på plass i det nye huset kunne hun bruke høsten og vinteren til. Hun hadde jo alle forutsetningene til å få det fint; men i stedet for å bruke et par timer på å få på plass klærne i det store, fine walk-in skapet/rommet så la alle klærne i en haug på gulvet i evigheter

Hadde hun strukturert utflyttingen, brukt anledningen til å sortere og kaste så ville innflyttingen blitt så mye lettere. Da vi flyttet inn i huset vårt så gikk vi gjennom alt som var blitt lagret/stuet bort på loftet og enten kastet eller ga bort. Bl.a mye leker, klær og utstyr som barna var vokst fra. Det samme gjorde vi med egne klær og ting vi ikke bruker. Da ble der mindre å ta med seg inn i det nye huset. Og da vi pakket så merket vi eskene med f.eks «kjøkken» «stue» «barn 1» «barn 2» «bad» osv, sånn at da vi kjørte flyttelass så havnet tingene på de rommene de skulle være på. Så mye lettere å pakke opp og sette på plass når du vet hva som er hva og hvor det skal, kontra poser med litt kjøkkenutstyr, barneleker, gardiner….alt i ei smørje

Og det å utsette utpakking i flere måneder samtidig som en hel familie bor i huset gjør det i allefall ikke lettere med å bo seg inn. Jo lengre man venter jo verre blir det

Jeg tror Sara synes det er morsomt og søtt at hun er rotete av seg, sånn som da hun viste frem ei skuffe på bader der hennes del av skuffen var helt kaos mens mannen sin del var organisert. Tror noen bare er sånn. Ikke fatter jeg at man kan leve sånn uten å bli stresset i hodet av det. 

Kanskje hun burde meldt seg på Rydderevolusjonen på tv2😄

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
skruf skrev (7 minutter siden):

Jeg tror Sara synes det er morsomt og søtt at hun er rotete av seg, sånn som da hun viste frem ei skuffe på bader der hennes del av skuffen var helt kaos mens mannen sin del var organisert. Tror noen bare er sånn. Ikke fatter jeg at man kan leve sånn uten å bli stresset i hodet av det.

Syns nesten det er noe barnslig over det,å ha så lite struktur at man ikke kan holde orden i sitt eget hjem når man er etablert voksen med egne barn.

Standarden man vokser opp med (renhold/orden av hjem/personlig hygiene etc..) lærer man hjemmefra,hvem vil lære barna sine at å voksne opp i et skittent rotete hus er normen?

• Liker 7
Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

Syns nesten det er noe barnslig over det,å ha så lite struktur at man ikke kan holde orden i sitt eget hjem når man er etablert voksen med egne barn.

Standarden man vokser opp med (renhold/orden av hjem/personlig hygiene etc..) lærer man hjemmefra,hvem vil lære barna sine at å voksne opp i et skittent rotete hus er normen?

Ikke nødvendigvis; jeg har ei venninne som hadde det helt kaotisk hjemme, da hun var singel så var der helt krise. Middagsrester kunne bl.a stå på kjøkkenbenken i ei uke før det ble tatt. Var så mye klær på badet at du kunne nesten ikke se do-skåla. Vi har felles venner og skulle vi ha fest hjemme hos henne (før vi fikk barn) så brukte jeg å dra dit dagen før, overnatte og rydde og vaske. Det var sånn at du hadde ikke lyst til å ta av deg skoene… Bortsett fra det så er hun ei fin og oppegående dame. Holder personlig hygiene i orden, fine klær, trener, god utdanning og jobb. To barn. Hadde det ikke vært for mannen hennes så hadde det vært samme kaoset hjemme. Og hun er oppvokst i et møblert hjem der der alltid var normalt ryddig og reint. Hun er bare sånn. De som har blitt kjent med henne etter at hun etablerte seg med mann og barn ville aldri ha gjettet på hvilke tilstander det var hjemme hos henne.

Er mannen borte på kurs i noen dager så flyter det hjemme når han kommer hjem. De har vært gift lenge, så må være en meget tålmodig mann. Barna har heldigvis ikke arvet moren, de er flinke på å holde rommene sine i orden 

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Enig.

Ting som ennå (!!) er i pappesker etter flytting,er jo åpenbart ting hun ikke trenger å da kan kvitte seg med.

Ser at bl, annet Benedicte haugaard og noen andre influencere hadde salg på masse tøy på Gulskogen senter for ikke lenge siden. Kunne hun ikke solgt en hel masse eller gi det bort til familie,gode veninner?

• Liker 2
Skrevet
skruf skrev (25 minutter siden):

Ikke nødvendigvis; jeg har ei venninne som hadde det helt kaotisk hjemme, da hun var singel så var der helt krise. Middagsrester kunne bl.a stå på kjøkkenbenken i ei uke før det ble tatt. Var så mye klær på badet at du kunne nesten ikke se do-skåla. Vi har felles venner og skulle vi ha fest hjemme hos henne (før vi fikk barn) så brukte jeg å dra dit dagen før, overnatte og rydde og vaske. Det var sånn at du hadde ikke lyst til å ta av deg skoene… Bortsett fra det så er hun ei fin og oppegående dame. Holder personlig hygiene i orden, fine klær, trener, god utdanning og jobb. To barn. Hadde det ikke vært for mannen hennes så hadde det vært samme kaoset hjemme. Og hun er oppvokst i et møblert hjem der der alltid var normalt ryddig og reint. Hun er bare sånn. De som har blitt kjent med henne etter at hun etablerte seg med mann og barn ville aldri ha gjettet på hvilke tilstander det var hjemme hos henne.

Er mannen borte på kurs i noen dager så flyter det hjemme når han kommer hjem. De har vært gift lenge, så må være en meget tålmodig mann. Barna har heldigvis ikke arvet moren, de er flinke på å holde rommene sine i orden 

Jeg vil kalle det lav eller manglende boevne.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Gjest Fru G
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Har de virkelig klart og ikke skrive noe særlig om det? For det ante ikke jeg

Var en av de andre damene som kommenterte på det. Mener å huske det var TL.

Skrevet
Snublefot62 skrev (33 minutter siden):

Jeg vil kalle det lav eller manglende boevne.

Nettopp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...