Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (36 minutter siden):

Ser at bl, annet Benedicte haugaard og noen andre influencere hadde salg på masse tøy på Gulskogen senter for ikke lenge siden. Kunne hun ikke solgt en hel masse eller gi det bort til familie,gode veninner?

Jo! Eller hive det i en UFF container,gi det vekk på FB,gi det til Frelsesarmeen osv.

100 alternativer.

Hun har jo så mye klær,men alikevel går hun i de samme 8 plaggene hele tiden,så hva skal man med alt,annet enn å (over)fylle et svært hus med rot?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (22 minutter siden):

Jo! Eller hive det i en UFF container,gi det vekk på FB,gi det til Frelsesarmeen osv.

100 alternativer.

Hun har jo så mye klær,men alikevel går hun i de samme 8 plaggene hele tiden,så hva skal man med alt,annet enn å (over)fylle et svært hus med rot?

Er ett hav av mennesker i diverse hjelpegruppe på Facebook som ikke har råd til og kjøpe tøy til sine barn/ungdommer. Hva med og pakke ned i esker og gi det bort? Gjorde det selv i fjor sommer. Pakket ned masse fint tøy i to store esker etter mine tenåringsdøtre Fikk kontakt med ei enslig mamma som gråt av glede da jeg sendte dette til henne. Betalte porto for henne♥️

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
skruf skrev (På 19.3.2023 den 22.06):

Akkurat det med at hun selv fysisk ikke har moppet/vasket gulv er pga hun har robotstøvsuger som går daglig. Det finnes de typene som både stovsuger og vasker. Så akkurat det ar hun ikke har moppet orer gulvene sekv er ikke noe å kritisere, det blir jo vasket daglig 

Har akkurat samme støvsugern som Sara.. Kjenner den igjen. Og vi har også den nyeste Roborocken.
Funker dritbra til å støvsuge (foruten i hjørner), men moppefunksjonen er ikke mye å skryte av. Vi har testa den grundig på begge støvsugerne, ved å klisse til gulvet med tørket saft osv. den må gå over MANGE ganger for å få opp alt, og vannbeholderne er små og kun egnet små områder. 

Den erstatter mao ikke gulvvasken, og ihvertfall ikke i store rom/etasjer.

At Sara ikke er noe husmoremne kommer vel ikke som et sjokk på noen. Hun har på mange måter gjort et nummer av ikke å være det. Hauger med klær minner mest om 16-åringer på tenåringsrom..
Hvis hun ikke har tid eller greier å konsentrere seg lenge nok i gangen til å vaske over gulvene sine så kan hun jo alltids hyre vaskehjelp en dag eller to i uka. 

Det er et stort hus og hun har unger og hund. Det trenger ikke være strøkent og perfekt hele tida. Men det trenger ikke å være grisete svinesti heller... 

Det walkingclosetet hennes her om dagen gav meg hoarder vibes. 
Hun burde hyret inn det ryddeteamet som kommer hjem til folk og rydder og selger shit de ikke trenger.

Da kommer hun seg på TV igjen også 🙃

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
skruf skrev (På 19.3.2023 den 22.06):

Akkurat det med at hun selv fysisk ikke har moppet/vasket gulv er pga hun har robotstøvsuger som går daglig. Det finnes de typene som både stovsuger og vasker. Så akkurat det ar hun ikke har moppet orer gulvene sekv er ikke noe å kritisere, det blir jo vasket daglig 

Mener du virkelig dette? Dama har flyttet inn der og det medfører masse esker,hun har fått masse esker som har vært i møbelbutikker og lastebil,hun får masse esker fra careless med posten,hun har 2 barn som gjennom høst/vinter drar inn kilovis med sand,en hund som tråkker i all mulig dritt ute,.. å dama har ikke hatt fremme en gulvklut på 9 mnd🙈🙈 en slik robotstøvsuger kan ikke erstatte en god vask minst hver 14 dag

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, den dusjetiraden, dette er barn nr 3, hvordan er det mulig, jeg fikk dusja både med barn en og to jeg selv om mannen var på jobb. 
Skulle tro hun var 15 år og at det var barn nr 1. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Tessa12 skrev (52 minutter siden):

Altså, den dusjetiraden, dette er barn nr 3, hvordan er det mulig, jeg fikk dusja både med barn en og to jeg selv om mannen var på jobb. 

Hvem gjorde egentlig hva når 1 og 2 vae spedbarn?

Sara virker jo HELT grønn og dette er nr 3,liksom..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
J.. skrev (6 minutter siden):

Det kan man virkelig lure på. 

• Liker 1
Gjest 0llis
Skrevet
J.. skrev (16 minutter siden):

Garantert Robin. Forstår godt han ikkje ville ha fleire barn. Det Sara viser fram nå er flaut å vere vitne til. Grisehus!  🤮 

Ho sa V er eit ordensmenneske. Var det løgn, eller har han gitt opp allerede? 

Skrevet
Gasellen skrev (2 timer siden):

Har akkurat samme støvsugern som Sara.. Kjenner den igjen. Og vi har også den nyeste Roborocken.
Funker dritbra til å støvsuge (foruten i hjørner), men moppefunksjonen er ikke mye å skryte av. Vi har testa den grundig på begge støvsugerne, ved å klisse til gulvet med tørket saft osv. den må gå over MANGE ganger for å få opp alt, og vannbeholderne er små og kun egnet små områder. 

Den erstatter mao ikke gulvvasken, og ihvertfall ikke i store rom/etasjer.

At Sara ikke er noe husmoremne kommer vel ikke som et sjokk på noen. Hun har på mange måter gjort et nummer av ikke å være det. Hauger med klær minner mest om 16-åringer på tenåringsrom..
Hvis hun ikke har tid eller greier å konsentrere seg lenge nok i gangen til å vaske over gulvene sine så kan hun jo alltids hyre vaskehjelp en dag eller to i uka. 

Det er et stort hus og hun har unger og hund. Det trenger ikke være strøkent og perfekt hele tida. Men det trenger ikke å være grisete svinesti heller... 

Det walkingclosetet hennes her om dagen gav meg hoarder vibes. 
Hun burde hyret inn det ryddeteamet som kommer hjem til folk og rydder og selger shit de ikke trenger.

Da kommer hun seg på TV igjen også 🙃

Gratis tips 😅 Får se om det følges opp.

• Liker 1
Skrevet
Visla skrev (7 timer siden):

Er det i det hele tatt lov å si opp en leiekontrakt fordi man skal bruke leiligheten selv, for så å ikke gjennomføre?

Leiligheten er en del av egen bolig, så å bruke leiligheten selv kan jo være å bruke den som bod for den del. 

J.. skrev (7 timer siden):

Er ganske vanlig,desverre.

(Sier ikke at det er lov eller rett å gjøre.)

Må være kjipt for ex leietager å måtte flytte for så å se at flyttingen strengt tatt ikke var nødvendig.

Ser at det kan være kjipt for leietaker, men skjønner også at SE ikke ønsker å ha leieboere. 

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Dersom SE hadde leigd ut til noen andre rett etterpå, dvs ikke hadde intensjon om å bruke den selv, så hadde det vært i strid med loven og forrige leietaker kunne krevd dekket sine ekstrautgifter med flytting fra SE. Dersom vedkommende oppdaget det og kunne dokumentere det.

Men å ikke ha rukket å ta det i bruk er ikke nødvendigvis det samme.

Dog synes jeg det igjen vitner om SE sin person og karakter. Her har hun altså avsluttet leieforholdet med en leietaker som da har måttet bruke tid, energi og penger på å flytte, for så å ikke evne å ta i bruk lokalene til det som var tenkt på flere måneder. Selvsentrert og lite omtanke for andre rundt seg. Med mindre det gir henne noe selvfølgelig.

Samtidig har jeg jo en mistanke om at hele kjelleren er fult opp av esker med blant annet kjoler og andre ting som sikkert gjør at hun ikke kan jobbe eller bevege seg der inne. Men det er bare en sterk mistanke...

(stay tuned så får vi sikkert snap fra kjelleren senere i dag...)

Hm, det å si opp leietaker er vel kanskje selvsentrert om en ser det fra leietaker sin side. Samtidig så skjønner jeg godt at SE ønsker å ha hele boligen selv. Det er ikke alle som ønsker å ha leietakere i egen bolig. 

• Liker 6
Skrevet
Tessa12 skrev (1 time siden):

Folk er ulike og mestrer livet på ulike måter. Men jeg har aldri skjønt at det skal være så vanskelig å feks. dusje, rydde eller komme seg ut døra med baby. Jeg tror mye handler om rutiner, planlegging og det å kunne ta ting litt «på strak arm» når nevnte planer og rutiner skjærer seg. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Tidstrøyte skrev (4 minutter siden):

Det er ikke alle som ønsker å ha leietakere i egen bolig. 

Hun sa jo at det ble sagt opp fordi hun skulle bruke leiligheten som kontor og oppbevaring for vareprøver.

Men vareprøvene flyter jo nå på det skittne soveromsgulvet og i sengen deres istedet.

• Liker 2
Skrevet
Tidstrøyte skrev (1 minutt siden):

Men jeg har aldri skjønt at det skal være så vanskelig å feks. dusje, rydde eller komme seg ut døra med baby.

Enda teitere at hun spesifiserer at hårføning gjør dusjingen vanskelig,ikke selve dusjingen.

Men om barnet våkner når man er ferdig dusjet men føner hår,så kan jo håret faktisk vente litt/lufttørke.

Hun lager så store hinder for seg selv på ting som egentlig ikke er et problem.

Som når hun sa isted det ikke ble rydding idag fordi x ikke sover (men sa også en time før at på det tidspunktet hadde x sovet i 3t allerede..)

• Liker 10
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Hun sa jo at det ble sagt opp fordi hun skulle bruke leiligheten som kontor og oppbevaring for vareprøver.

Men vareprøvene flyter jo nå på det skittne soveromsgulvet og i sengen deres istedet.

Ja, mulig det blir kontor i kjelleren på sikt. Ting tar tid hos SE virker det som. Jeg mente bare at det ikke er så rart å si opp leietakere når utleieenheten er i egen bolig. 

Skrevet
Tidstrøyte skrev (Akkurat nå):

...når utleieenheten er i egen bolig. 

Joda men dette var hun jo klar over før hun kjøpte også.

• Liker 1
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Enda teitere at hun spesifiserer at hårføning gjør dusjingen vanskelig,ikke selve dusjingen.

Men om barnet våkner når man er ferdig dusjet men føner hår,så kan jo håret faktisk vente litt/lufttørke.

Hun lager så store hinder for seg selv på ting som egentlig ikke er et problem.

Som når hun sa isted det ikke ble rydding idag fordi x ikke sover (men sa også en time før at på det tidspunktet hadde x sovet i 3t allerede..)

Hehe, ja, det er vel bedre med rent hår enn perfekt stylet hår. 

Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Joda men dette var hun jo klar over før hun kjøpte også.

Ja, de fleste som kjøper bolig med utleieenhet der det er leietakere og ikke ønsker fortsette leie ut sier jo gjerne opp leietaker ved kjøp av boligen. Men mulig SE ville tenke seg om, eller kanskje hun faktisk tok hensyn til leietaker ved å ikke si opp straks. Det vet vi jo ikke. 

• Liker 1
Skrevet
Tidstrøyte skrev (7 minutter siden):

Hehe, ja, det er vel bedre med rent hår enn perfekt stylet hår. 

Og jeg syns det er helt idiotisk når man er 2 foreldre i samme husholdning,at én forelder går i 2 dager uten å få dusjet fordi "x jobber så mye🥺."

Snakk om å kjøre seg selv på felgen om det skal fortsette slik.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Tidstrøyte skrev (16 minutter siden):

Leiligheten er en del av egen bolig, så å bruke leiligheten selv kan jo være å bruke den som bod for den del. 

Ser at det kan være kjipt for leietaker, men skjønner også at SE ikke ønsker å ha leieboere. 

Hm, det å si opp leietaker er vel kanskje selvsentrert om en ser det fra leietaker sin side. Samtidig så skjønner jeg godt at SE ønsker å ha hele boligen selv. Det er ikke alle som ønsker å ha leietakere i egen bolig. 

Sara, som nye eier av utleieboligen må forholde seg til den opprinnelige husleieavtalen. Det er ikke er lov til å tvinge leietakere til å signere en ny husleiekontrakt eller si den opp. En må forholde seg til lovverket. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...