Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vinterferie skrev (9 minutter siden):

Dessverre, jeg har ikke lagt merke til det. Kan du gi et eksempel? 🤔

En av eksemplene står i tråden , de andre du som følger henne burde få med deg . 🤔En ser veldig og at de er retusjerte så trenger ikke vise spesielt hvem når en selv kan se 

Videoannonse
Annonse
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Juhu25 skrev (41 minutter siden):

Japp en ser stor forskjell på hennes bilder / filmer og andre som legger ut 

Dette blir så dumt 😅 Jeg ser også annerledes ut på videoer søsteren min tar av meg, kontra bildene jeg velger som profilbilde på facebook. 

Sara er god på mye, men jeg tror ikke hun klarer å redigere seg smalere på videoer. Videoredigering hennes er av ganske amatørmessig kvalitet. 

Skrevet (endret)
lamorte skrev (3 minutter siden):

For nte gang, å redigere farger og lys på bilder er lov, og vanlig, og noe til og med fotografer gjør. Det er dessuten ved reklame retusjeringsloven trer inn. 

Det er jo åpenbart at bilde/film i reklamesammenheng er retusjert.. Når SE retusjerer bilder «sånn til vanlig» for å endre på utseende, er ikke normal kropp topp for å si det mildt. Dobbeltmoral er gjerne bedre enn ingen moral..

Gullbarbien kan sendes i posten til SE.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
lamorte skrev (1 minutt siden):

Dette blir så dumt 😅 Jeg ser også annerledes ut på videoer søsteren min tar av meg, kontra bildene jeg velger som profilbilde på facebook. 

Sara er god på mye, men jeg tror ikke hun klarer å redigere seg smalere på videoer. Videoredigering hennes er av ganske amatørmessig kvalitet. 

Hvordan vet du det? 

• Liker 2
Gjest Vinterferie
Skrevet
3 minutter siden, Juhu25 said:

Sara stressa så den dagen da de forsovet seg og satt i bilen og du viste klokke slett . Og hun snakka ikke om det

du mener dødtid når hun forsovet seg og skulle levere ungen og reise til jordmor time . 🤔

Da har du gått glipp av en snapp. Hun snakket om klokkeslett. Og den var tekstet med klokkeslett. 

Hun satt i bilen og ventet på datteren. Jeg vet ikke om kjæresten hjalp datteren mens Sara Emilie kjørte sønnen. Eller om datteren satt på do. Men datteren var ikke klar. Sara satt og ventet. 

Skrevet
lamorte skrev (2 minutter siden):

For nte gang, å redigere farger og lys på bilder er lov, og vanlig, og noe til og med fotografer gjør. Det er dessuten ved reklame retusjeringsloven trer inn. 

Det er jo snakk om retusjering av reklame bildene 

lamorte skrev (2 minutter siden):

Det blir ikke dumt , når en som skal heve kvinne kropp opp fikser sine egne bilder for å se smalere ut  . Reklame bildene markerer ikke engang og til å med uvitende mennesker kan se hun fiksa på de . 

Gjest TooGoodToGo
Skrevet
Vinterferie skrev (20 minutter siden):

Det sto på snap. Barnehagen åpner nok tidligere. Men Sara satt i bilen og ventet på datteren, fordi hun skulle kjøre henne i barnehagen. 
Sara sendte snap i en dødtid. 

Med all respekt, Vinterferie: jeg sliter litt med å få narrativet til å stemme. Hun og barna forsov seg, hun kjørte ene barnet til skolen, og andre barnet til barnehagen. Så sitter hun i bilen og sier kl 09:40 at hun leverer barnet i barnehagen, og at hun ikke rekker jordmor kl 10.

Hjelp meg å forstå: hvordan "ventet" hun på datteren? Det er jo ikke slik at datteren er en tenåring som bare er litt treg på badet. Hvor kommer dødtiden inn? Hun sier jo at hun har forsovet seg og ikke rekker jordmortimen. Hvorfor sitter hun da og snapper (og tekster snappene) i bilen, når hun har dårlig tid? 

Det er ikke det at dette narrativet er viktig for meg. Men når narrativet ikke henger på greip, begynner folk å lure. Det er jo ikke eneste gang ting og tang ikke stemmer...

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du det? 

Jeg vet det ikke, som du ser skriver jeg at jeg ikke tror hun er god nok til det, fordi jeg syns at videoredigeringen hennes ellers er av så amatørmessig kvalitet. Fordi jeg har øyne, og erfaring selv - ikke at det er vesentlig, dog. 

AnnePåLande skrev (4 minutter siden):

Det er jo åpenbart at bilde/film i reklamesammenheng er retusjert.. Når SE retusjerer bilder «sånn til vanlig» for å endre på utseende, er ikke normal kropp topp for å si det mildt. Dobbeltmoral er gjerne bedre enn ingen moral..

Gullbarbien kan sendes i posten til SE.

Jeg tror ikke SE retusjerer bildene sine til vanlig. Hun bruker filter, lys-og fargeredigering. 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Juhu25 skrev (1 minutt siden):

Det er jo snakk om retusjering av reklame bildene 

Det blir ikke dumt , når en som skal heve kvinne kropp opp fikser sine egne bilder for å se smalere ut  . Reklame bildene markerer ikke engang og til å med uvitende mennesker kan se hun fiksa på de . 

Hvordan VET du at bilder er redigert for å få henne til å se smalere ut? Fordi det er en myte gjort til sannhet her inne? 

Skrevet
Vinterferie skrev (1 minutt siden):

Da har du gått glipp av en snapp. Hun snakket om klokkeslett. Og den var tekstet med klokkeslett. 

Hun satt i bilen og ventet på datteren. Jeg vet ikke om kjæresten hjalp datteren mens Sara Emilie kjørte sønnen. Eller om datteren satt på do. Men datteren var ikke klar. Sara satt og ventet. 

Imens hun var forsinket hadde hun dødtid fordi en liten unge satt på do imens mamma satt i bilen . 

Ok !

Skrevet
lamorte skrev (Akkurat nå):

Hvordan VET du at bilder er redigert for å få henne til å se smalere ut? Fordi det er en myte gjort til sannhet her inne? 

Fordi jeg SER og KAN 

Så hva slags myte du snakker om vet jeg ikke. 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Juhu25 skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg SER og KAN 

Så hva slags myte du snakker om vet jeg ikke. 

i-cant-even-talking.gif.639b23180f3fee38db7fa1d8eaaa53ef.gif

Skrevet
lamorte skrev (6 minutter siden):

Jeg vet det ikke, som du ser skriver jeg at jeg ikke tror hun er god nok til det, fordi jeg syns at videoredigeringen hennes ellers er av så amatørmessig kvalitet. Fordi jeg har øyne, og erfaring selv - ikke at det er vesentlig, dog. 

Jeg tror ikke SE retusjerer bildene sine til vanlig. Hun bruker filter, lys-og fargeredigering. 

Du vet det ikke nei..

Det er lett å redigere og retusjere bilder i dag.

• Liker 3
Skrevet
TooGoodToGo skrev (44 minutter siden):

Nå er ikke jeg ungdom, men jeg er mor. Og som mor til ei tenåringsjente er jeg nøye på å vise min datter at vi alle har forskjellige kropper, og alle kropper er innafor. Jeg redigerer meg selv derfor ikke på Instagram eller i andre kanaler. Og det gjør ikke min datter heller. Hun vet at fasong og størrelse er vidt forskjellige fra person til person, og det er ikke et et tema at man skal være større eller mindre. 

Jeg reagerer derfor på ei viss influencer som skriver svart på hvitt at hun veier 97 kilo, men har redigert seg selv 20-30 kilo ned i vekt (bildet med svart kjole på IG). Hvilke signaler sender hun ved å skrive at hennes vekt på 97 kilo ser ut som ei på 67 kilo? Og hvilken signaler sender hun alle dem som selv føler de har noen kilo for mye?

Den gullbarbien kan shippes rett til hennes postkasse.

Dette!!! 👏🙌 

Det er helt greit at man ser forskjellig ut og kan ha samme vekt, men å være så "tynn" som hun er på det bilde som blir nevnt og 97 kg stemmer ikke! Så for å bare sette det på spissen. Redigert eller ikke er dette bilde veldig feil i sammenhengen hun bruker det. Hun bidrar så til kroppspress. (Nå er jeg også en av dem som ser at hun redigerer seg på bildene for hun er jl forskjellige størrelser annen hver dag. Å det er både i trange og løse kjoler. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Gjest Vinterferie
Skrevet
1 minutt siden, TooGoodToGo said:

Med all respekt, Vinterferie: jeg sliter litt med å få narrativet til å stemme. Hun og barna forsov seg, hun kjørte ene barnet til skolen, og andre barnet til barnehagen. Så sitter hun i bilen og sier kl 09:40 at hun leverer barnet i barnehagen, og at hun ikke rekker jordmor kl 10.

Hjelp meg å forstå: hvordan "ventet" hun på datteren? Det er jo ikke slik at datteren er en tenåring som bare er litt treg på badet. Hvor kommer dødtiden inn? Hun sier jo at hun har forsovet seg og ikke rekker jordmortimen. Hvorfor sitter hun da og snapper (og tekster snappene) i bilen, når hun har dårlig tid? 

Det er ikke det at dette narrativet er viktig for meg. Men når narrativet ikke henger på greip, begynner folk å lure. Det er jo ikke eneste gang ting og tang ikke stemmer...

Jeg har ikke hele fasiten. Jeg vet bare hva som sto på snap. 😃

Slik jeg oppfattet det: 
Familien har forsovet seg. Sara Emilie kjører sønn på skolen. Sara Emilie sitter i bilen og venter på datteren. Jeg tror kjæresten hjalp datteren, men det  sto ikke noe om det på snap. 

Men Sara Emilie sa at klokken er 09.30. Og hun ventet på datteren. Hun rakk ikke barnehagen før 09.40.  Ergo kom hun for sent til jordmor. 

Og dersom kjæresten kledde på datteren ytterjakke, elle datteren satt på do så blir det dødtid. Det går ikke raskere om Sara Emilie snapper eller ikke. 

Skrevet
TooGoodToGo skrev (12 minutter siden):

Det er ikke noe VI MÅ forstå, hun sa faktisk at hun kunne ikke levere sin datter i barnehagen før 0940. La det gå, tenk at verden går videre uten at ting trenger å henge på greip for oss 🤷‍♀️ Så dette var ikke noe @Vinterferie har funnet på eller som mange tror er SE 🥴

• Liker 4
Skrevet
Vinterferie skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hele fasiten. Jeg vet bare hva som sto på snap. 😃

Slik jeg oppfattet det: 
Familien har forsovet seg. Sara Emilie kjører sønn på skolen. Sara Emilie sitter i bilen og venter på datteren. Jeg tror kjæresten hjalp datteren, men det  sto ikke noe om det på snap. 

Men Sara Emilie sa at klokken er 09.30. Og hun ventet på datteren. Hun rakk ikke barnehagen før 09.40.  Ergo kom hun for sent til jordmor. 

Og dersom kjæresten kledde på datteren ytterjakke, elle datteren satt på do så blir det dødtid. Det går ikke raskere om Sara Emilie snapper eller ikke. 

Litt rart at du tolker det slik at kjæresten hjalp henne med datteren da det ikke ble nevnt i det hele tatt i disse snappene. Å Sara var vell utenfor barnehagen da hun tok disse snappene. Men det du har kommentert på tidligere her inne er at du visste hvorfor Sara måtte vente med å levere datteren til den tiden. Så nå spiller du bare at du ikke vet hva som har blir sagt tidligere. Vi har stilt deg spørsmålet flere ganger nå. Har tillogmed stilt spørsmålet på pm til deg. Der du sluttet å svare meg når deg spørsmålet kom opp igjen. Regner virkelig med om denne kjæresten/stepappaen  var hjemme så kunne vell Sara ha kjørt direkte til jordmor og han ha tatt seg av barna og få de levert. Han har jo tatt på seg ansvarer for to til barn når han ble sammen med henne. Så dette her du skriver er jo bare for å ro deg bort fra der man egentlig stiller spørsmål om.

Du vet så mye mer enn alle oss andre og skriver på en helt annen måte. Ikke rart mange tror du er dama selv. Du skriver jo som om du er henne.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Gjest TooGoodToGo
Skrevet
Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Det er ikke noe VI MÅ forstå, hun sa faktisk at hun kunne ikke levere sin datter i barnehagen før 0940. La det gå, tenk at verden går videre uten at ting trenger å henge på greip for oss 🤷‍♀️ Så dette var ikke noe @Vinterferie har funnet på eller som mange tror er SE 🥴

I can let it go🙂

Noe annet jeg lurer på, er hvorfor Sara ble "overrasket" da hun besøkte venninnen i helga og så at venninnen planla babyshower. Jeg så jo tidligere i uka at bleiekaken sto på vaskerommet til Sara. Igjen, narrativet stemmer ikke... 

Skrevet
TooGoodToGo skrev (1 minutt siden):

I can let it go🙂

Noe annet jeg lurer på, er hvorfor Sara ble "overrasket" da hun besøkte venninnen i helga og så at venninnen planla babyshower. Jeg så jo tidligere i uka at bleiekaken sto på vaskerommet til Sara. Igjen, narrativet stemmer ikke... 

Nå finner du på og lager rykter… Hun ble ikke overrasket, hun sa på snap at venninnen var oppgitt fordi hun hadde funnet av at det var babyshower. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TooGoodToGo skrev (Akkurat nå):

I can let it go🙂

Ja også når hun får litt kritikk i mot seg for å ha "lurt" det ut av Therese så går hun ut med at hun hadde tenkt og reise denne helgen og det var grunnen til å skulle få vite om babyshower. Men det stemmer ikke når hun har gått ut med infoen fra jordmor om å roe ned så hun ikke føder prematurt. 

Jeg tror Sara er lenger på vei enn det hun sier. Denne babyshower seg forhastet ut og laget i fullfart. Var veldig lite glam over den iallefall og slik de har feiret alt annet så er det rart at ikke den babyshoweren skulle være noe kjempe stort som alt annet. Kan det ha noe med at hun er lenger på vei og har vært vant med å føde tidligere? I går visste hun ikke hvor mange uker hun har igjen, noe som er veldig rart. Begynner på 7 uker igjen og babler seg frem til kanskje 11-12 uker igjen. Virker jo på snap at dama har stål kontroll på hvilken uke hun er i. Hun har iallefall postet det så mye at jeg har fått det med meg uke etter uke. Regner med hun vet hvor lenge man går gravid. Å da er det noe som virkelig ikke stemmer igjen ut i fra det hun poster og fremstiller seg selv.

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...