Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sharp75! skrev (37 minutter siden):

Sara kommer nok aldri til å slutte å dele om sine barn, noe som er utrolig trist. Det hjelper verken deg elle barna og dele her, det gjør det bare verre for barna. Jeg bryr meg ingenting om hva det gjør for Sara. Man kan gjøre ting for sin egen del som faktisk ikke har med regler og gjøre, det er ikke farlig.

Hva som er ferdigdiskutert er ikke oppe til deg og bestemme.

Videreeksponering begynner å bli et stort problem på forumet dessverre 🙃

• Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roe skrev (8 minutter siden):

Helt enig. Og jo mer engasjement og screenshot en influencer får jo mer av det legger en influencer ut, for de tror det er det som engasjerer. Det er jo for noen, det ser man jo her. Er glad jeg ikke har min mobil full av bilder med fremmede barn. 🚩

• Nyttig 3
Skrevet
Roe skrev (14 minutter siden):

Men du vet at måten @Anemoi gjør er lovlig på forumet? Å hva med alt som ligger ute på Google?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (54 minutter siden):

Da har jeg sett det.. bare jeg som ikke har tenkt at det var for utbytte 

Har de tatt ut utbytte fra Careless for 2025 på «forskudd»? 

• Liker 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (48 minutter siden):

Ja de fleste er ferdig med å diskutere dette. De som ikke er ferdig med det kan jo diskutere med seg selv. Det er kun SET sin skyld at barna hennes eksponerer. 

Støtter deg 100% på denne @Bibbi_. Den diskusjonen der kan de ta i en egen tråd. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Gjest oss-to
Skrevet
Sharp75! skrev (1 time siden):

Sara kommer nok aldri til å slutte å dele om sine barn, noe som er utrolig trist. Det hjelper verken deg elle barna og dele her, det gjør det bare verre for barna. Jeg bryr meg ingenting om hva det gjør for Sara. Man kan gjøre ting for sin egen del som faktisk ikke har med regler og gjøre, det er ikke farlig.

Hva som er ferdigdiskutert er ikke oppe til deg og bestemme.

Det er ein merkeleg logikk å rette skytset mot eit debattforum når det er influensaren sjølv som har gjort barnet sitt til ei kommersiell vare for hundretusenvis av framande. At biletet vert delt vidare her , med skravering for å skjerme barnet ,er ei nødvendig dokumentasjon på ein ukultur. Som samfunn sviktar vi desse barna om vi ikkje tør å seie ifrå når foreldre sel barndommen bit for bit for klikk og pengar. Barnet har aldri bedt om dette digitale fotavtrykket, og det primære ansvaret ligg hjå influensaren som i utgangspunktet har fjerna barnet sitt privatliv. I staden for å angripe dei som belyser problemet, bør vi krevje eit sterkare vern og eit innskjerpa lovverk. Det tydelegaste signalet vi som medmenneske kan gi, er å slutte å følgje dei som brukar barna sine som innhald. Barnet treng vern mot eigne foreldre når eksponeringa vert ei inntektskjelde.

Gjest Interiørgla
Skrevet
Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Og jo mer engasjement og screenshot en influencer får jo mer av det legger en influencer ut, for de tror det er det som engasjerer. Det er jo for noen, det ser man jo her. Er glad jeg ikke har min mobil full av bilder med fremmede barn. 🚩

Så her legger en all skyld på kritikerne og ikke den som har hovedansvaret altså SET. Dette er ett eksempel på DARVO: deny, attac, revers victim/ offender

Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (22 minutter siden):

Helt enig. Og jo mer engasjement og screenshot en influencer får jo mer av det legger en influencer ut, for de tror det er det som engasjerer.

Ja det er forøvrig et godt poeng, det har jeg ikke tenkt over før. For influensere får kanskje opp antall screenshots og sånt på innleggene sine eller? :klo: 

Endret av Roe
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Interiørgla
Skrevet (endret)
Roe skrev (7 minutter siden):

Ja det er forøvrig et godt poeng, det har jeg ikke tenkt over før. For influensere får kanskje opp antall screenshots og sånt på innleggene sine eller? :klo: 

Mye mulig, og hvis det er tilfelle burde varsel lampene til SET lyse sterkt 🚨🚩🚩 jeg mener hun er jo opptatt av barna’s ve og vel?

Endret av Interiørgla
Skrevet (endret)
Roe skrev (9 minutter siden):

Det gjør de. Og flere influencere viser når flere har tatt screenshot av spesielle innlegg om hva som har engasjert. Og her snakkes det ofte om at barn selger. Så er de med på å bidra til det. Kvalmende spør du meg. Også kvalmende av mor, at hun ikke reagerer på at folk tar screenshot av hennes barn 🚩🚩🚩 

Endret av Sharp75!
  • Nyttig 4
Skrevet
Interiørgla skrev (5 minutter siden):

Mye mulig, og hvis det er tilfelle burde varsel lampene til SET lyse sterkt 🚨🚩🚩 

Ja, det burde de!!!

• Nyttig 4
Skrevet
Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Ja, det burde de!!!

Enig i det! Da er det mange influensere som burde få øynene opp.. 

• Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg hadde fått vondt i magen og sovet dårlig om natta med tanke på all denne gjelden😳

Enig. Har hun sagt noe om hvor mye lån hun har totalt? 

• Liker 5
Gjest oss-to
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (12 minutter siden):

Det gjør de. Og flere influencere viser når flere har tatt screenshot av spesielle innlegg om hva som har engasjert. Og her snakkes det ofte om at barn selger. Så er de med på å bidra til det. Kvalmende spør du meg. Også kvalmende av mor, at hun ikke reagerer på at folk tar screenshot av hennes barn 🚩🚩🚩 

Einig! .Dette viser kor kynisk denne bransjen har vorte, og kor langt ein er villig til å gå for pengar og klikk. Det er rystande at ein som forelder ikkje reagerer med alarm når framande tek bilete av barna dine for å bruke dei i andre samanhengar , men det seier alt om kva som vert ofra for merksemd. Like kynisk er det at følgjarar forsvarar dette berre for si eiga personlege vinning og underhaldning. Dei vel å lukke auga for at barnet sitt privatliv vert selt, så lenge dei får sin daglege dose med "innhald". Som samfunn sviktar vi desse barna totalt når vi let kommersielle interesser gå føre deira grunnleggjande rett til eit skjirma liv. Det er på høg tid at vi som forbrukarar tek ansvar og seier at nok er nok.

Endret av oss-to
..
Skrevet
Interiørgla skrev (24 minutter siden):

Mye mulig, og hvis det er tilfelle burde varsel lampene til SET lyse sterkt 🚨🚩🚩 jeg mener hun er jo opptatt av barna’s ve og vel?

Ja, hvis SET legger ut bilder og informasjon av barna sine fordi det blir tatt skjermbilde og at det er DET som engasjerer, så burde SET faktisk TENKE! For det første burde hun tenke at ukjente mennesker tar skjermbilder av barna...og det overhodet ikke er bra! Og for det andre burde det slå henne at hun faktisk selger barna sine. 

• Liker 8
Skrevet
oss-to skrev (9 minutter siden):

Einig! .Dette viser kor kynisk denne bransjen har vorte, og kor langt ein er villig til å gå for pengar og klikk. Det er rystande at ein som forelder ikkje reagerer med alarm når framande tek bilete av barna dine for å bruke dei i andre samanhengar , men det seier alt om kva som vert ofra for merksemd. Like kynisk er det at følgjarar forsvarar dette berre for si eiga personlege vinning og underhaldning. Dei vel å lukke auga for at barnet sitt privatliv vert selt, så lenge dei får sin daglege dose med "innhald". Som samfunn sviktar vi desse barna totalt når vi let kommersielle interesser gå føre deira grunnleggjande rett til eit skjirma liv. Det er på høg tid at vi som forbrukarar tek ansvar og seier at nok er nok.

Dråpen synes jeg var da SET ble irritert fordi en i utlandet hadde delt bilde av sønnen på stranda. Ikke fordi han delte men fordi han ikke skrev at det var hun som hadde tatt bilde😡😡

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Anemoi skrev (2 timer siden):

Selv på en dag med både første behandling for oppkastfobi og styremøte, prioriterer influensermor å eksponerer sin yngste datter. Hun vet det gir interesse og klikk, det er tydeligvis veldig viktig for henne - og helt forkastelig! 

IMG_1727.jpeg

Helt meningsløst å dele sånn som dette av barnet. Sier litt om hvor lite hun har å by på. 

La ungenE din få fred og et privatliv, SE

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Å si det øker engasjementet er vel litt feil når vi ser hvor mange som av følger hver uke? Ja jeg vet det er litt høyere eller likt som det var i januar 2025,men det spiller liten rolle så lenge mange avfølger

Jeg gjentar, graviditet og spedbarnstid. Folk slutter og følge etter det. Vanlig i influencer bransjen.

• Nyttig 4
Skrevet
Roe skrev (1 minutt siden):

Det kan påvirke Saras valg i hva hun legger ut som følge av hvordan følgerne responderer på innleggene. Om hun ser det er x antall screen shots, så kan sikkert det være nok til at hun tenker "ok dette engasjerer tydeligvis, så dette må jeg legge ut mer av" ..

FØLGERE har også et ansvar. Kunne tro folk ikke visste hvorfor influencere eksisterer.

• Nyttig 4
Skrevet
Vokteren skrev (32 minutter siden):

Enig. Har hun sagt noe om hvor mye lån hun har totalt? 

Hun har 10. millioner i lån og har mest sannsynlig allerede tatt ut utbytte fra Careless som er fra 2025 regnskapet. Det er vel derfor hun snakker om at hun ikke er på topplisten lenger? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...