Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (3 timer siden):

Da var Sara finalist i Vixen til business. Blir spennende å se.

Er jammen bra det er kun 1 pris hun er nominert i. Å at ingen av de 3 i veninnene er i kategorien årets influencer. Kanskje folk begynner å våkne litt 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anemoi skrev (3 timer siden):

Fabrikk er også finalister i klassen for business, jeg heier på dem - ikke Sara Emilie. En jury avgjør dette. 
Fæbrik har nettopp og presentert et nytt verktøy som kan brukes når man syr selv og når man ønsker å justere kjøpte plagg, uansett hvor man handler. Det er ikke bare SE og CL som tenker fleksibilitet og klær… Sitat fra artikkelen: 

«Dette er en hånd vi strekker ut til alle som har opplevd at klær ikke passer. Alle har unike kropper som ikke passer inn i størrelsene som er standardisert, sier Vik Lysne.

– Her tar vi kvinnekroppen på alvor. Du skal ikke passe inn i klær, men klær skal passe deg, avslutter hun.»

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/XMlXlb/nytt-stoerrelsesgrep-tar-kvinnekroppen-paa-alvor

Jeg heier også på fæbrik.. men jeg tror desverre SET vinner

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Jeg heier også på fæbrik.. men jeg tror desverre SET vinner

Jeg heier på helenemoo men om en av de andre vinner så er det greit også . 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Ser det skrives fixen flere steder. 
Er det fordi man mener det kan  være uærlighet i forhold til hvem som vinner?

Vixen følger jo ikke opp at de nominerte følger de regler som de selv har satt. Så derfor er dette bare en tullete og ubetydelige premieutdeling. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Angel75 skrev (1 time siden):

De mener det når feil personer er nominert eller vinner. Vinner rette personer så er folk så fornøyde. De mener det er en runkering, men allikevel går de inn og stemmer på andre, bare så Sara ikke skal vinne, eller Lien eller Nyhus. Slik har det vært i alle år, når noen av de har vært nominert. 

Vixen er noe dritt, men stemme gjør de.

Nå skal jeg kunne prate for meg selv men så lenge Vixen ikke sørger for at det kun er med influencere som faktisk følger alle de reglene de selv setter så er dette en idiotisk pris.. SET,Therese og Nyhus er 3 stk som ikke følger dette. Men gjelder sikkert mange andre også.

Men nå er heldigvis SET bare nominert i 1

• Nyttig 9
Skrevet
Angel75 skrev (1 time siden):

Det er bare noe noen innbiller seg og lager sin egen sannhet.

Synes du SET følger disse reglene som f(v)ixen har satt? Er det greit at noen som bryter dette hver eneste dag vinner pris?

Bilde fra Vixen 

IMG_20251205_174359.jpg

• Nyttig 11
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Jeg avsluttet fordi det var Brukerdebatt og det er ikke lov på dette forumet. 

Du får mene hva du vil og skrive det du vil for meg. Det er forumet som ikke tillater det. 

Så.. hvorfor svarer du meg?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (46 minutter siden):

Synes du SET følger disse reglene som f(v)ixen har satt? Er det greit at noen som bryter dette hver eneste dag vinner pris?

Bilde fra Vixen 

IMG_20251205_174359.jpg

Slik situasjonen er nå finnes det vel ikke noen offentlig dokumentasjon som viser at Sara faktisk har blitt tatt eller straffet for lovbrudd innen markedsføring og reklame? Det betyr såklart ikke at alt nødvendigvis er feilfritt, men det betyr at ingenting er bevist eller dømt. 

Derfor tolker jeg utsagn som “alle vet at hun jukser” mer som uttrykk for frustrasjon, rykter eller enkelthendelser som folk tolker ulikt og ikke noe som er fastslått juridisk av tilsynsorganer som Forbrukertilsynet. 

De hadde jo gitt henne bøter/straff dersom hun brøt loven. Vet det har blitt meldt mye til de, så om de mener hun bryter noen lov så burde vel de ha reagert for lenge siden. Jeg tror at dersom det var fastslått juridisk og bevist at loven brytes jevnlig så ville hun kanskje ikke få delta. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Vixen følger jo ikke opp at de nominerte følger de regler som de selv har satt. Så derfor er dette bare en tullete og ubetydelige premieutdeling. 

Det har vært sagt i flere år at vixen bare er tull og  tøys , det er det jo også . 

• Liker 8
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Så hvorfor heie på noen i det hele tatt om du mener det?

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Angel75 skrev (23 minutter siden):

Jeg syns også Vixen er tullete, men jeg håper i det minste at noen som følger kriteriene/reglene vinner. Det er vel ikke akkurat så rart da. Jises..

• Liker 6
Skrevet (endret)
Roe skrev (39 minutter siden):

Slik situasjonen er nå finnes det vel ikke noen offentlig dokumentasjon som viser at Sara faktisk har blitt tatt eller straffet for lovbrudd innen markedsføring og reklame? Det betyr såklart ikke at alt nødvendigvis er feilfritt, men det betyr at ingenting er bevist eller dømt. 

Derfor tolker jeg utsagn som “alle vet at hun jukser” mer som uttrykk for frustrasjon, rykter eller enkelthendelser som folk tolker ulikt og ikke noe som er fastslått juridisk av tilsynsorganer som Forbrukertilsynet. 

De hadde jo gitt henne bøter/straff dersom hun brøt loven. Vet det har blitt meldt mye til de, så om de mener hun bryter noen lov så burde vel de ha reagert for lenge siden. Jeg tror at dersom det var fastslått juridisk og bevist at loven brytes jevnlig så ville hun kanskje ikke få delta. 

Men hun jukser jo.. hun har umerket reklame hver eneste dag.. hun har hatt brudd på alkoholloven. En trenger ikke se hun får en bot for å se at det er brudd..

Å det at hun ikke merker reklame er ikke en enkelthendelse.. det foregår 365 dager i året. Å med din uttalelse så er jeg glad jeg har tatt opp min fritidssyssel som er å melde inn og varsle Forbrukertilsynet med mailer

Endret av elskersommer
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Angel75 skrev (26 minutter siden):

Heier kun på en person å det er Henrik Troy... Håper virkelig at han vinner

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Roe skrev (41 minutter siden):

Det står ingenting i retningslinjene til Vixen at man må være dømt. Slik det er formulert er terskelen veldig lav, men også subjektiv. Noe som betyr at man kan bruke dette for å ekskludere noen fra Vixen Awards man ikke liker - og ignorere det for de man liker. Derav navnet Fixen.

Utfordringen med at hun ikke er dømt eller bøtelagt enda handler mer om ressurser hos de som skal håndtere dette, enn at det mangler bevis.

For å så tvil om at hun bryter loven så skal man være en ganske ihuga støttespiller av Sara Emilie.

For det krever faktisk ikke så mye for å forstå at mye av det hun legger ut er i strid med markedsføringsloven.

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (13 minutter siden):

Det står ingenting i retningslinjene til Vixen at man må være dømt. Slik det er formulert er terskelen veldig lav, men også subjektiv. Noe som betyr at man kan bruke dette for å ekskludere noen fra Vixen Awards man ikke liker - og ignorere det for de man liker. Derav navnet Fixen.

Utfordringen med at hun ikke er dømt eller bøtelagt enda handler mer om ressurser hos de som skal håndtere dette, enn at det mangler bevis.

For å så tvil om at hun bryter loven så skal man være en ganske ihuga støttespiller av Sara Emilie.

For det krever faktisk ikke så mye for å forstå at mye av det hun legger ut er i strid med markedsføringsloven.

Presist og informativt! 👏🏻

• Liker 5
Skrevet
Roe skrev (1 time siden):

Det vil alltid være slik at man tolker regler ulikt og slik er det sikkert på vixen også. 
Ettersom det er meldt inn veldig mye som er umerket hos SET så er det rart om ikke det ville kommet noen sanksjoner fra forbrukertilsynet om de så det som alvorlig og avgjørende.  
Men jeg er egentlig en regelrytter så jeg skulle ønske hun merket alle snapper hun har på klær fra Careless med reklame. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (4 minutter siden):

Det vil alltid være slik at man tolker regler ulikt og slik er det sikkert på vixen også. 
Ettersom det er meldt inn veldig mye som er umerket hos SET så er det rart om ikke det ville kommet noen sanksjoner fra forbrukertilsynet om de så det som alvorlig og avgjørende.  
Men jeg er egentlig en regelrytter så jeg skulle ønske hun merket alle snapper hun har på klær fra Careless med reklame. 

Teoretisk. Dersom Sara Emilie raser igjennom et boligfelt med 40 fartsgrense i over 100, men ikke blir tatt (og derfor ikke dømt) - har hun ikke fortsatt brutt loven?

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Teoretisk. Dersom Sara Emilie raser igjennom et boligfelt med 40 fartsgrense i over 100, men ikke blir tatt (og derfor ikke dømt) - har hun ikke fortsatt brutt loven?

Om SET hadde kjørt i 105 kilometer i timen i 100 sone = ingen bot , ingen straff. 
Om SET hadde kjørt i 100 i 40  sone da hadde hun mistet lappen , fått bot og kanskje fengsel. 

Slik gradering vil jeg tro det er i andre forhold også som  f eks det å merke eller ikke merke reklame. Her er det ikke like lett å sette grensene slik som man kan med bil og fart. Selvom de har noen rettesnorer å gå etter så vil de nok også måtte tolke alvorlighetsgraden . 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (48 minutter siden):

🎯🎯🎯

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...