Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vokteren skrev (51 minutter siden):

Hvordan er det latterliggjøring når hun selv bruker Trollet som mellomnavn? 

Nei du har rett. Sikkert bare tilfeldig at du velger å kun bruke mellomnavn nr to. My bad.

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (1 time siden):

Hvordan er det latterliggjøring når hun selv bruker Trollet som mellomnavn? 

Selvfølgelig er det latterliggjøring. Noe så dumt. Det blir som på ungdomsskolen når en liksom ikke «mente det» 🤣

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje det burde opprettes egen tråd til moren og faren til Sara Emilie.. 😊

• Liker 4
Skrevet
arnoyb skrev (42 minutter siden):

Nei du har rett. Sikkert bare tilfeldig at du velger å kun bruke mellomnavn nr to. My bad.

Jeg spurte kun om noen visste historien bak navneendringen. 

• Nyttig 5
Skrevet
Klink skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig er det latterliggjøring. Noe så dumt. Det blir som på ungdomsskolen når en liksom ikke «mente det» 🤣

Så det er latterliggjøring å bruke navnet personen selv har ført opp som navn? Den er grei 👌

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Vokteren skrev (15 minutter siden):

Så det er latterliggjøring å bruke navnet personen selv har ført opp som navn? Den er grei 👌

Det er ikke vanlig å bruke mellomnavnet til noen som ellers ikke bruker det? Altså bare kutt ut. 

• Liker 6
Skrevet
Klink skrev (34 minutter siden):

Men dama velger jo selv og bruke dette navnet.. er det bedre om vi skriver N-trollet Tandberg?

• Nyttig 2
Skrevet
Roe skrev (30 minutter siden):

Kanskje det burde opprettes egen tråd til moren og faren til Sara Emilie.. 😊

Det kan du gjøre🙂

• Liker 2
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Men dama velger jo selv og bruke dette navnet.. er det bedre om vi skriver N-trollet Tandberg?

Hva med å bruke det første navnet som hun normalt omtales som og bruker selv? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (3 minutter siden):

Og det er ikke et navn hun fikk av sine foreldre vil jeg tro? Men noe hun liker å kalle seg. Som "pilotfrue", "fingern" osv.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Hva med å bruke det første navnet som hun normalt omtales som og bruker selv? 

Jeg trodde ikke det var lov

Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Og det er ikke et navn hun fik av sine foreldre vil jeg tro? Men noe hun liker å kalle seg. Som "pilotfrue", "fingern" osv.

Så klart hun liker og bruke navnet.. ellers hadde hun ikke brukt dette 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde ikke det var lov

Å bruke Nina? 

• Liker 1
Skrevet

Å bruke Nina? 

ja... Men jeg kan ta feil

Skrevet (endret)
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Så klart hun liker og bruke navnet.. ellers hadde hun ikke brukt dette 

Jeg vet ikke. Er det et kallenavn hun har integrert i eget navn, eller er det et etternavn? Hvis hun benytter fornavn mest, så er det vel det som bør benyttes, eller forkortelse, som er vanlig her på KG, altså da NTT.

Endret av Doris Becker
Annonse
Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke. Er det et kallenavn hun har integrert i eget navn, etter er det et etternavn? Hvis hun benytter fornavn mest, så er det vel det som bør benyttes, eller forkortelse, som er vanlig her på KG, altså da NTT.

Nettopp. 

elskersommer skrev (1 minutt siden):

ja... Men jeg kan ta feil

Hvorfor skal ikke fornavn brukes, men mellomnavn? 🫣

• Liker 1
Skrevet

Nettopp. 

Hvorfor skal ikke fornavn brukes, men mellomnavn? 🫣

Jeg trodde det var et kallenavn hun har, som hun har valgt  selv, men er det ikke det, så er jeg enig med deg.

Skrevet
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde det var et kallenavn hun har, som hun har valgt  selv, men er det ikke det, så er jeg enig med deg.

Nei. Hun skrives som Nina Trollet Tandberg overalt. Så det er et mellomnavn slik det ser ut. Om hun har endret det til det eller om det faktisk er et familienavn vet jeg ikke, men uansett det er et forsøk på latterliggjøring. De/den det gjelder får stå for det man gjør. Jeg vet ikke lenger hvem som har skrevet hva, så gjelder det ikke deg så er det greit. 

• Liker 3
Skrevet

anbefaler alle å se «Avlogga» på nrk. 2 småbarnsfedre som legger bort smarttelefonen i 1 år. Også mange intervju med forskere og interessante vinkler. Lite moralisme. Tankevekkende. Fikk lyst til å kjøpe med Nokia tlf etter å ha sett den 🙈
https://tv.nrk.no/serie/avlogga

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Nei. Hun skrives som Nina Trollet Tandberg overalt. Så det er et mellomnavn slik det ser ut. Om hun har endret det til det eller om det faktisk er et familienavn vet jeg ikke, men uansett det er et forsøk på latterliggjøring. De/den det gjelder får stå for det man gjør. Jeg vet ikke lenger hvem som har skrevet hva, så gjelder det ikke deg så er det greit. 

Har aldri benyttet navn, bare omtalt henne som mor til SET. Et meget uvanlig mellomnavn da. Men enig, er nok benyttet med vilje for å peke på noe negativt. vil ikke kalle det latterliggjøring, men litt ufint er det, og unødvendig ikke minst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...