Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Dukka opp reklame for Shein på FB min, og første som slo meg av bildet som dukka opp var Careless. 

Første bilde er Careless, andre bilde er Shein... 

Screenshot_20250316_182036_Facebook.jpg

Screenshot_20250316_182556_Discord.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibbi_ skrev (16 minutter siden):

Dukka opp reklame for Shein på FB min, og første som slo meg av bildet som dukka opp var Careless. 

Første bilde er Careless, andre bilde er Shein... 

Screenshot_20250316_182036_Facebook.jpg

Screenshot_20250316_182556_Discord.jpg

Jeg har den fra shein 🙈 de  er ganske forskjellig utseendemessig. Vil regne med stoffet er forskjellig også 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende kommentarer. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (15 timer siden):

Jeg har den fra shein 🙈 de  er ganske forskjellig utseendemessig. Vil regne med stoffet er forskjellig også 

På bildene her ser de veldig like ut. Hva er forskjellene i stoffet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (7 minutter siden):

På bildene her ser de veldig like ut. Hva er forskjellene i stoffet?

Midje båndet er breiere på shein, det ser ut som det er mer stoff i skjørtet på den fra shein, noe jeg liker 🤷🏼‍♀️synes også armene på shein kjolen er finere, litt mere vidde i dem. Den fra shein er 100% polyester og ganske tett og varm. Håper for careless sin del av de har et mer pustende stoff, men jeg har ikke fått med meg hva den skal være i. Lyocell vil nok funke mye bedre feks 🤷🏼‍♀️ nå er jeg en varm person generelt, så denne type kjole er egentlig ikke noe for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (3 minutter siden):

Midje båndet er breiere på shein, det ser ut som det er mer stoff i skjørtet på den fra shein, noe jeg liker 🤷🏼‍♀️synes også armene på shein kjolen er finere, litt mere vidde i dem. Den fra shein er 100% polyester og ganske tett og varm. Håper for careless sin del av de har et mer pustende stoff, men jeg har ikke fått med meg hva den skal være i. Lyocell vil nok funke mye bedre feks 🤷🏼‍♀️ nå er jeg en varm person generelt, så denne type kjole er egentlig ikke noe for meg...

Syntes den fra Shein hadde mye penere fasong men ofte de bildene fra Shein lyver litt da😅Men den fra Careless var veldig tantete og tung, mye mulig fargen spiller inn her også -veldig trist med den grønnfargen. Skal disse kjolene lanseres nå, kanskje litt sent sesongmessig i såfall? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (18 minutter siden):

Syntes den fra Shein hadde mye penere fasong men ofte de bildene fra Shein lyver litt da😅Men den fra Careless var veldig tantete og tung, mye mulig fargen spiller inn her også -veldig trist med den grønnfargen. Skal disse kjolene lanseres nå, kanskje litt sent sesongmessig i såfall? 

Tror careless er til høst, er de ikke? Er jo ikke sesong nå 🤔 den fra shein er kjempe fin! Lett å deilig! Bare det at den er helt plast å ikke puster 🤷🏼‍♀️ føler jeg blir å lukte veldig kjapt å den må ut av vaskemaskinen med en gang den er ferdig liksom... Er jo ikke bærekraftig å handle på shein, jeg kjenner på skammen 😬

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (2 minutter siden):

Tror careless er til høst, er de ikke? Er jo ikke sesong nå 🤔 den fra shein er kjempe fin! Lett å deilig! Bare det at den er helt plast å ikke puster 🤷🏼‍♀️ føler jeg blir å lukte veldig kjapt å den må ut av vaskemaskinen med en gang den er ferdig liksom... Er jo ikke bærekraftig å handle på shein, jeg kjenner på skammen 😬

Ja om det er tenkt til høsten så er det jo litt annet. Ja den Shein- og Temuskammen har vel vi alle kjent på🙈😅 Men siste par år har jeg holdt meg til å kjøpe klær/tilbehør second hand via Tise. Kan anbefales selvom ikke alt har Shine priser der akkurat, men man kan finne noen «kupp». 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Ja om det er tenkt til høsten så er det jo litt annet. Ja den Shein- og Temuskammen har vel vi alle kjent på🙈😅 Men siste par år har jeg holdt meg til å kjøpe klær/tilbehør second hand via Tise. Kan anbefales selvom ikke alt har Shine priser der akkurat, men man kan finne noen «kupp». 

Ja absolutt!  Er jo heller ikke noe av det jeg kjøper der jeg virkelig trenger, bare så fint og så billig 🤯 prøver aldri klikke meg inn... avsporing 😇

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (1 time siden):

Er jo ikke bærekraftig å handle på shein, jeg kjenner på skammen

Ikke noe mer bærekraftig å handle fastfashion kinaprodusert tøy fra Careless. Så bare slapp av

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (25 minutter siden):

Ikke noe mer bærekraftig å handle fastfashion kinaprodusert tøy fra Careless. Så bare slapp av

Samme opplegget til trippel pris 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (5 timer siden):

Den fra Careless er en vareprøve. Sara sa hun ikke var helt fornøyd med den. Den falt ikke fint over hoftene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (8 timer siden):

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/jenny-skavlan_-pavirkere-pusher-usunt-overforbruk-1.17313618

Bra Jenny Skavland belyser alt overforbruket bl.a Sara Emilie pusher på de enkle følgerene sine. 

Ja, veldig bra innlegg. Det produseres ALT for mye tekstiler.

Ingen hadde lidd noen nød om Careless (og flere andre) ikke fantes. Bortsett fra kanskje SE da.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SET gjør igjen et stort nummer av å be følgerne med på råd. Her er det veldig mange ord om - skal «vi» satse på kort/lang dunjakke/-kåpe? «Vi» kan få den til 3-3500 og (sitat:) «SKIKKELIG kvalitet», samme som de som koster 6-10.000, sier SET. 

Det er ganske betenkelig og amatørmessig forretningsdrift hvis en antallsvis liten gruppe følgere fra fanklubben både spørres og skal være med på slike avgjørelser. Og jeg vil stille spørsmål ved sannhetsgehalten her, hvordan kan et bittelite firma forhandle seg fram til samme «skikkelig» gode kvaliteten og under halve prisen???

IMG_9781.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (5 minutter siden):

SET gjør igjen et stort nummer av å be følgerne med på råd. Her er det veldig mange ord om - skal «vi» satse på kort/lang dunjakke/-kåpe? «Vi» kan få den til 3-3500 og (sitat:) «SKIKKELIG kvalitet», samme som de som koster 6-10.000, sier SET. 

Det er ganske betenkelig og amatørmessig forretningsdrift hvis en antallsvis liten gruppe følgere fra fanklubben både spørres og skal være med på slike avgjørelser. Og jeg vil stille spørsmål ved sannhetsgehalten her, hvordan kan et bittelite firma forhandle seg fram til samme «skikkelig» gode kvaliteten og under halve prisen???

IMG_9781.jpeg

Tenker det er litt hvordan man tolker det. Når hun sier "skal vi satse på det" så tolker jeg det som at vi er careless. Men er kanskje flere som er naiv å mener vi er dem og følgerne, er det det du mener?   Noen plass er det jo forskjell på ei jakke til 10000,- og ei på 2500,- spørsmålet er hvor.... Når det gjelder dun, er det noen måte man kan vite hvordan dyr er behandla her?

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
arnoyb skrev (9 minutter siden):

Tenker det er litt hvordan man tolker det. Når hun sier "skal vi satse på det" så tolker jeg det som at vi er careless. Men er kanskje flere som er naiv å mener vi er dem og følgerne, er det det du mener?   Noen plass er det jo forskjell på ei jakke til 10000,- og ei på 2500,- spørsmålet er hvor.... Når det gjelder dun, er det noen måte man kan vite hvordan dyr er behandla her?

Hun snakker konsekvent og ofte om at «vi» er firmaet CL og følgerne/støttespillerne/kjøpergruppa, også her. Det er sentralt i konseptet hennes. 

Endret av LivEinar
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 minutter siden):

Hun snakker konsekvent og ofte om at «vi» er firmaet CL og følgerne, også her. Det er sentralt i konseptet hennes. 

Joda det vet jeg, men det ER jo ikke det. Det er jo Careless. At hun får tilbakemeldinger er nok bra, men har ingen avgjørende effekt annet enn engasjement.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (2 minutter siden):

Joda det vet jeg, men det ER jo ikke det. Det er jo Careless. At hun får tilbakemeldinger er nok bra, men har ingen avgjørende effekt annet enn engasjement.

Jeg tolker det slik at hun later som om og flagger at tilbakemeldingene er viktige/avgjørende for vurderinger de tar.  Mange tror nok det. Dette er kun en (effektiv) markedsføringsstrategi.
Samtidig er jeg enig med deg i at følgernes meninger egentlig betyr minimalt. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (29 minutter siden):

IMG_9781.jpeg

Spørs jo hva den prisen går på bekostning av her, det sies det ikke noe om, noe må jo fires på når de får en vare til å ha en utpris 1/3 -1/2 pris ifht andre med «tilsvarende» produkt . Careless er nok i en identitetskrise, kunden begynner bli mer kritiske og «kravstore» etterhvert som bevissthet rundt kvalitet, forretningsdrift og miljøhensyn vokser frem blant kunder og forbrukere. Da vil ting koste og man kan ikke ha fast fashion som strategi lenger. 

Endret av GulleGull
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...