Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slimproppen kan gå flere ganger, den regenereres. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (16 minutter siden):

Nei, det har vi ikke 🙈 så usikker på hva hun vil fram til her. Har ikke hørt snapen, så vet ikke om hun forklarer noe annet.

Mulig hun mener at slimproppen kan løsne litt og litt? Er jo fæl til å gjøre om på meninger med ord og forklaringer😅 Jaja -man får laget litt innhold og spenning i hverda’n om ikke annet, slimproppen minutt for minutt😅

Endret av GulleGull
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rufs skrev (3 timer siden):

Slimproppen kan gå flere ganger, den regenereres. 

Takk for svar.. da lærte jeg noe nytt i dag😊

Skrevet
elskersommer skrev (9 timer siden):

Jeg trodde vi bare hadde en slimpropp som går🙈 Har vi virkelig flere? 

Bilde fra SE sin Snapchat 

Screenshot_2025-03-09-22-40-24-919_com.snapchat.android.jpg

Vi har bare en, men den kan jo komme i porsjoner 🤪  kan gå mange uker før fødselen

• Liker 4
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

«Slimproppen, minutt for minutt». Fantastisk innhold i en bedrifts sosiale medier. Absurd at dette genererer så mye interesse at hun kan bygge hus til 25 millioner. Folk er virkelig nyttige idioter. 

Skrevet
GulleGull skrev (21 minutter siden):

AMEN til denne:  https://www.vg.no/nyheter/i/Gygl94/sponset-kvinnefeiring

«Klesmerket Villoid sin kvinnepris, for eksempel, som deles ut i anledning kvinnedagen»

«Det er med andre ord et arrangement som gir langt mer synlighet til en merkevare enn til kvinners faktiske kamp.»

Virkelig helt på sin plass. God artikkel!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest LivEinar
Skrevet
GulleGull skrev (27 minutter siden):

«Klesmerket Villoid sin kvinnepris, for eksempel, som deles ut i anledning kvinnedagen»

«Det er med andre ord et arrangement som gir langt mer synlighet til en merkevare enn til kvinners faktiske kamp.»

Flott artikkel, støttes!!! Noen tankevekkende sitater:

«Klesmerket Villoid sin kvinnepris, for eksempel, som deles ut i anledning kvinnedagen. Det kunne like gjerne blitt kalt en influenserpris. Det hadde faktisk vært mer ærlig.»

«Men la oss kalle en spade for en spade: Kvinneprisen deres er en ren markedskampanje.»

«Kvinnedagen burde ikke være en dag hvor kvinner som allerede har en plattform klapper hverandre på ryggen.»

Skrevet
GulleGull skrev (3 timer siden):

Så bra innlegg👏👏👏

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet hun ingenting om «normale ting « hun vet liksom alt om choler med lommer , å være gravid og vekt opp og nedgang osv . Har tydeligvis tatt henne mange år for å skjønne at den rettetangen og andre varmebehandlinger sliter veeeldig på håret . Nå lurer hun på om ikke det er bedre å stripe håret 2 ganger i året enn å farge det . Altså Sara så mye drit du leser deg opp på eller synser og mener om 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️Farge er tilsatt fukt og sliter ikke like mye på håret mens striper /blekemiddel tørker ut ….Farger du i din egen nyanse sliter det minst på håret .

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har Careless virkelig over 60 ansatte? Hvem? Hvor?

Skjermbilde fra Facebook 

Screenshot_20250310_234800_Facebook.jpg

• Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (28 minutter siden):

Skjermbilde fra Facebook 

Ydmyk…

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (6 timer siden):

Skjermbilde fra Facebook 

Kanskje NAV hadde vært litt nysgjerrig på hvorfor A-meldingen til Careless da viser 46….IMG_2186.thumb.jpeg.5b7285955754692db208b599d4db3a10.jpeg

Hun er i det minste veldig flink til å pynte på tall.

Endret av Snublefot62
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Kanskje NAV hadde vært litt nysgjerrig på hvorfor A-meldingen til Careless da viser 46….IMG_2186.thumb.jpeg.5b7285955754692db208b599d4db3a10.jpeg

Hun er i det minste veldig flink til å pynte på tall.

Er denne oppdatert pdd? Altså om proff er dags oppdatert, eller i hvilke perioder oppdateres det? Jeg regna med det var etter regnskapsåret.  Søkte opp firmaet jeg jobber i og der står det antallet vi var forrige regnskapsår, vi er to flere nå.....

Skrevet
arnoyb skrev (11 minutter siden):

Er denne oppdatert pdd? Altså om proff er dags oppdatert, eller i hvilke perioder oppdateres det? Jeg regna med det var etter regnskapsåret.  Søkte opp firmaet jeg jobber i og der står det antallet vi var forrige regnskapsår, vi er to flere nå.....

IMG_2187.thumb.jpeg.f2e1e32bdd6fa608210c1f26d6cfae6d.jpeg

Så jeg tar utgangspunkt i at det er oppdatert. Og Brreg skal oppdateres månedlig når bedriften sender inn A-melding.

Men husk at tallet ikke bare inkluderer de som jobber i og for en bedrift, men og personer som får ytelser/honorar fra bedriften i innmeldt periode.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

IMG_2187.thumb.jpeg.f2e1e32bdd6fa608210c1f26d6cfae6d.jpeg

Så jeg tar utgangspunkt i at det er oppdatert. Og Brreg skal oppdateres månedlig når bedriften sender inn A-melding.

Men husk at tallet ikke bare inkluderer de som jobber i og for en bedrift, men og personer som får ytelser/honorar fra bedriften i innmeldt periode.

Ja da vet jeg ikke hvorfor det ikke stemmer hos oss, sikkert en grunn til det 🤪  men det var avsporing 

Men er alle ansatte hos careless, det er ikke et selskap for hver butikk altså?  Jeg er ikke på økonomisiden i bedriften jeg jobber i som du kanskje skjønner 😬  

Skrevet
arnoyb skrev (10 minutter siden):

Ja da vet jeg ikke hvorfor det ikke stemmer hos oss, sikkert en grunn til det 🤪  men det var avsporing 

Men er alle ansatte hos careless, det er ikke et selskap for hver butikk altså?  Jeg er ikke på økonomisiden i bedriften jeg jobber i som du kanskje skjønner 😬  

Ja det er nok en grunn og det er at Sara Emilie pynter på tallene. Jeg forstår ikke hvorfor da det ville vært like imponerende med 46 ansatte. Og hadde hun sagt 48 eller 44 så hadde differansen kunnet forklares med feiltelling eller treghet i systemet. Men 14+ ansatte ekstra? Nei det blir for dumt.

Det du skriver om flere butikker og egne bedrifter er slik jeg forventet at det var i starten. Men nå etter flere år har jeg enda ikke klart å finne spor av noen andre bedrifter for de fysiske butikkene.

Som et minimum skulle org nummerert stått på kvitteringen i butikken men det er Careless sitt.

Modellen du foreslår er en fornuftig måte å organisere det på og mange kjeder med flere butikker gjør det sånn. Eller som et minimum flere underenheter. Da vil ansatte havne på rett sted, regnskap for hver butikk for seg og går en butikk dårlig så påvirker det kun den ene butikken.

Men ikke Careless.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (4 minutter siden):

Ja det er nok en grunn og det er at Sara Emilie pynter på tallene. Jeg forstår ikke hvorfor da det ville vært like imponerende med 46 ansatte. Og hadde hun sagt 48 eller 44 så hadde differansen kunnet forklares med feiltelling eller treghet i systemet. Men 14+ ansatte ekstra? Nei det blir for dumt.

Det du skriver om flere butikker og egne bedrifter er slik jeg forventet at det var i starten. Men nå etter flere år har jeg enda ikke klart å finne spor av noen andre bedrifter for de fysiske butikkene.

Som et minimum skulle org nummerert stått på kvitteringen i butikken men det er Careless sitt.

Modellen du foreslår er en fornuftig måte å organisere det på og mange kjeder med flere butikker gjør det sånn. Eller som et minimum flere underenheter. Da vil ansatte havne på rett sted, regnskap for hver butikk for seg og går en butikk dårlig så påvirker det kun den ene butikken.

Men ikke Careless.

Jeg jobba hos Zizzi for mange år siden. De gjorde det også slik som Careless tydeligvis gjør det. Opplevdes litt rotete som ansatt, mtp hvem er min sjef, hvem tar avgjørelser i butikken osv. Men det kan selvfølgelig være bare dårlig ledelse, mulig det funker fint i praksis for de som kan det... Er sikkert lettere å la nett betale for fysiske butikker mens de prøver å få dem opp å gå i pluss.

Men det hun skriver om 60 ansatte. Tenker at om hun heller hadde skrevet 40+ så hadde alle blitt like imponert som om hun skriver 60+ eller skrevet ca 50 ansatte, eller noe i den duren. For oss utenforstående er det mange uansett liksom, ikke noe vits å smøre masse på...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvem er alle disse 60 + ansatte? Det er jo vanvittig mange til å være Careless med 5/6 butikker og 1 lager... Teller hun med alle "modellene" bl.a? Er det de som sitter å syr dårlige sømmer i Kina? Er oppriktig nysgjerrig på hvem alle disse 60+ er. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Men hvem er alle disse 60 + ansatte? Det er jo vanvittig mange til å være Careless med 5/6 butikker og 1 lager... Teller hun med alle "modellene" bl.a? Er det de som sitter å syr dårlige sømmer i Kina? Er oppriktig nysgjerrig på hvem alle disse 60+ er. 

Om de har 6 butikker(?), som har åpningstid 10-20 (ca?)  Så er det overraskende mange ansatte. Du har de som jobber fast, du har helgehjelper, deltid. Det skal litt til for å dekke opp om alt. Om de skal være to på jobb mer eller mindre hele åpningstiden så er det gjerne tre stykker som deler på det, evt en fulltid og to deltid. Så har du i allefall tre ekstrahjelper pr butikk.  Da er du på minst 36 ansatte. Så har du lager, sikkert 2-3 ansatte der minst. Du har en designer, du har Vegard. Å så noen innimellom, fotograf vil jeg tro de leier inn. Det blir fort noen det...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...