Tigerfrue Skrevet 13. mars 2025 #42201 Skrevet 13. mars 2025 Jeg skjønner ikke dette pratet hele tiden om at jeg skulle ønske det var noen der ute som var/ble like tykke som meg ved de forrige graviditetene, for det hadde hjulpet såååå mye...... så hva hjelper det at helt ukjente mennesker blir tykkere enn deg ?..... det må jo være litt skadefryd i dette. Hjelper det at andre er styggere enn deg også da..... da føler du deg mye finere. Eller at folk er fattigere enn deg....for da er du litt bedre stilt enn de, og kan vise det til omverdenen, ergo ett bedre og smartere menneske. Jeg har ihvertfall aldri følt meg bedre enn andre fordi jeg er slankere, penere eller har bedre råd 6 6
GulleGull Skrevet 13. mars 2025 #42202 Skrevet 13. mars 2025 Tigerfrue skrev (21 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette pratet hele tiden om at jeg skulle ønske det var noen der ute som var/ble like tykke som meg ved de forrige graviditetene, for det hadde hjulpet såååå mye...... så hva hjelper det at helt ukjente mennesker blir tykkere enn deg ?..... det må jo være litt skadefryd i dette. Hjelper det at andre er styggere enn deg også da..... da føler du deg mye finere. Eller at folk er fattigere enn deg....for da er du litt bedre stilt enn de, og kan vise det til omverdenen, ergo ett bedre og smartere menneske. Jeg har ihvertfall aldri følt meg bedre enn andre fordi jeg er slankere, penere eller har bedre råd Usikker på om mye av dette er er mer ett skapt behov av de som lever av dette for å mate sitt eget ego. Leste en kronikk nylig om at den iboende narsissismen til folk trer frem og har vokst etterhvert som sosiale medier kom på banen -det er en arena for de som har mer av slike trekk en andre, noe i den duren. Skal se om jeg finner den igjen så kan jeg legge den ut her. Det er ihvertfall en interessant diskusjon. 4 1
Isola2 Skrevet 13. mars 2025 #42203 Skrevet 13. mars 2025 GulleGull skrev (9 timer siden): De har åpenbart bedt med mammaen til Vegard for å få henne til å filme også. Gleder meg sååå mye til pengene renner inn!!!!
Vinnanna15 Skrevet 13. mars 2025 #42204 Skrevet 13. mars 2025 Er han så dum og utilpass han typen hennes som det ser ut som tru? Samme med mannen til hu Benedikte i Spania. Ser så veike og taslete ut😅 6 2
Klittings Skrevet 14. mars 2025 #42205 Skrevet 14. mars 2025 Debbie M skrev (På 12.3.2025 den 23.28): «Hormonella» hadde passet fint bak disken i en CL-butikk. Nå tenker jeg at Hormonella er yngre enn min bestemor, men CL kjoler kunne de kanskje ha til felles. 💫 Bra det ikke bare er meg som syns de kjolene hun går med nå; den blå med blomster og idag rosa med blomster… er lite kledelige. Altså min bestemor på 85 år som døde for 35 år siden gikk i sånne kjoler 😅 Og de ser jo ut som telt… 6 3
Gjest LivEinar Skrevet 14. mars 2025 #42206 Skrevet 14. mars 2025 (endret) Tigerfrue skrev (19 timer siden): Jeg skjønner ikke dette pratet hele tiden om at jeg skulle ønske det var noen der ute som var/ble like tykke som meg ved de forrige graviditetene, for det hadde hjulpet såååå mye...... så hva hjelper det at helt ukjente mennesker blir tykkere enn deg ?..... det må jo være litt skadefryd i dette. Hjelper det at andre er styggere enn deg også da..... da føler du deg mye finere. Eller at folk er fattigere enn deg....for da er du litt bedre stilt enn de, og kan vise det til omverdenen, ergo ett bedre og smartere menneske. Jeg har ihvertfall aldri følt meg bedre enn andre fordi jeg er slankere, penere eller har bedre råd GulleGull skrev (18 timer siden): Usikker på om mye av dette er er mer ett skapt behov av de som lever av dette for å mate sitt eget ego. Leste en kronikk nylig om at den iboende narsissismen til folk trer frem og har vokst etterhvert som sosiale medier kom på banen -det er en arena for de som har mer av slike trekk en andre, noe i den duren. Skal se om jeg finner den igjen så kan jeg legge den ut her. Det er ihvertfall en interessant diskusjon. Her tar @Tigerfrue og @GulleGull opp ei interessant side ved influenserlivet generelt og SET spesielt - behovet for å framheve seg sjøl, være midtpunkt, bli sett og beundret uten motforestillinger… I et 5 år gammelt blogginnlegg der ex-samboer skulle svare på spørsmål fra følgerne, sier han bl.a. (min utheving): «Det værste er er at hun er sykt rotete og uorganisert. Vi er veldig forskjellige der, da jeg er ganske ryddig av meg. Også er hun dårlig på å ta kritikk, så takk for denne haha.» https://saraaemiliee.blogg.no/2020/05 Selvsentrerte mennesker har et stort behov for å skinne og stå i sentrum, og finner ulike måter å gjøre det på. En (så å å si) enveis snapkonto med mange følgere og makt til å velge og publisere beundrende kommentarer - er midt i blinken for henne. Som 15-åring deltok SET i en modellkonkurranse, til heia-rop fra sin mor (igjen min utheving): «– Hvorfor vil en 15-åring være med i en modellkonkurranse? – Jeg synes det er veldig gøy. Jeg har vel alltid vært en som gjerne vil ha oppmerksomhet, være et midtpunkt. Jeg vil ikke bare være dum og deilig, for å si det sånn. Jeg syns det er gøy å bli tatt bilder av. Egentlig synes jeg det er gøy å ta bilder også. Jeg vet ikke helt om jeg helst vil være foran eller bak kamera, sier Sara.» https://www.oa.no/hadeland/sara-er-finalist-i-miss-teen/s/1-81-3056135 Endret 14. mars 2025 av LivEinar
elskersommer Skrevet 14. mars 2025 #42207 Skrevet 14. mars 2025 Hvorfor betaler hun ikke litt mer skatt pr måned så slipper hun baksmellen 🙈 Jeg hørte så vidt på denne podcasten SE er med på hos Helle Nordby. Helle forteller først litt om SE og dette fantastiske firma hun har startet. Å Helle sier att SE har startet dette fantastiske firma careless som omsetter for mange HUNDRE MILLIONER 🙈 Bilde fra SE sin Snapchat 1
arnoyb Skrevet 14. mars 2025 #42208 Skrevet 14. mars 2025 elskersommer skrev (3 minutter siden): Hvorfor betaler hun ikke litt mer skatt pr måned så slipper hun baksmellen 🙈 Jeg hørte så vidt på denne podcasten SE er med på hos Helle Nordby. Helle forteller først litt om SE og dette fantastiske firma hun har startet. Å Helle sier att SE har startet dette fantastiske firma careless som omsetter for mange HUNDRE MILLIONER 🙈 Bilde fra SE sin Snapchat Hun betaler skatt hver måned sa hun, det er på utbytte hun får smellen. Det er vell et AS? Min far får bestandig baksmell når han tar ut utbytte, og de er en stor bedrift med økonomiavdeling og selvfølgelig revisor osv... Så jeg har bare antatt at det er slik. Kan selvfølgelig være at jeg har misforstått hvorfor baksmellen kommer. Er jo privatmennesket som får baksmellen, ikke firma. 1 1
elskersommer Skrevet 14. mars 2025 #42209 Skrevet 14. mars 2025 arnoyb skrev (24 minutter siden): Hun betaler skatt hver måned sa hun, det er på utbytte hun får smellen. Det er vell et AS? Min far får bestandig baksmell når han tar ut utbytte, og de er en stor bedrift med økonomiavdeling og selvfølgelig revisor osv... Så jeg har bare antatt at det er slik. Kan selvfølgelig være at jeg har misforstått hvorfor baksmellen kommer. Er jo privatmennesket som får baksmellen, ikke firma. Da skjønner jeg😊
Bibbi_ Skrevet 14. mars 2025 #42210 Skrevet 14. mars 2025 elskersommer skrev (2 timer siden): Hvorfor betaler hun ikke litt mer skatt pr måned så slipper hun baksmellen 🙈 Jeg hørte så vidt på denne podcasten SE er med på hos Helle Nordby. Helle forteller først litt om SE og dette fantastiske firma hun har startet. Å Helle sier att SE har startet dette fantastiske firma careless som omsetter for mange HUNDRE MILLIONER 🙈 Bilde fra SE sin Snapchat Hun har vel da satt av penger til det når hun vet hun får flere millioner i baksmell?! Synes ikke synd på henne hvis det er sympati hun er ute etter. 4
GulleGull Skrevet 14. mars 2025 #42211 Skrevet 14. mars 2025 Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Hun har vel da satt av penger til det når hun vet hun får flere millioner i baksmell?! Synes ikke synd på henne hvis det er sympati hun er ute etter. Ja man har vel ett valg om å betale utbytteskatten med en gang eller få baksmell året etter. Sympati eller snikskryt vil jeg anta, er vel kontent som vil engasjere følgere uansett. 7 1
arnoyb Skrevet 14. mars 2025 #42212 Skrevet 14. mars 2025 GulleGull skrev (49 minutter siden): Ja man har vel ett valg om å betale utbytteskatten med en gang eller få baksmell året etter. Sympati eller snikskryt vil jeg anta, er vel kontent som vil engasjere følgere uansett. Så snakk om økonomi når man har det økonomisk romslig, er skryt? 1
Sol Rampelyset Skrevet 14. mars 2025 #42213 Skrevet 14. mars 2025 Tråden er ryddet for krenkende kommentarer. Sol, admin.
GulleGull Skrevet 14. mars 2025 #42214 Skrevet 14. mars 2025 (endret) arnoyb skrev (41 minutter siden): Så snakk om økonomi når man har det økonomisk romslig, er skryt? Det kan være i denne settingen -hvorfor var det viktig å få med akkurat hvor mye baksmell man får med en latteremoji bak. Jeg tolker det dithen at det pent innpakket «snikskryt» da det er underforstått at det er tjent mye penger. Eller det kan være å sanke sympati som jeg også nevnte, som en annen også påpekte. Er jo en grunn til at den snappen ble lagt ut, man ønsker jo en oppmerksomhet rundt temaet. Mulig du tolker den snappen annerledes. Endret 14. mars 2025 av GulleGull Skrivefeil 6
arnoyb Skrevet 14. mars 2025 #42215 Skrevet 14. mars 2025 GulleGull skrev (3 minutter siden): Det kan være i denne settingen -hvorfor var det viktig å få med akkurat hvor mye baksmell man får med en latteremoji bak. Jeg tolker det dithen at det pent innpakket «snikskryt» da det er underforstått at det er tjent mye penger. Eller det kan være å sanke sympati som jeg også nevnte, som en annen også påpekte. Er jo en grunn til at den snappen ble lagt ut, man ønsker jo en oppmerksomhet rundt temaet. Mulig du tolker den snappen annerledes. Jeg hørte på alle snappene og oppfattet dem bare som informasjon. Men om man bare leser clickbaiten så kan man jo tolke det som man vil selvfølgelig 🤷🏼♀️ inntekten er jo offentlig, så var jo ingenting nytt. 1 1
GulleGull Skrevet 14. mars 2025 #42216 Skrevet 14. mars 2025 arnoyb skrev (Akkurat nå): Jeg hørte på alle snappene og oppfattet dem bare som informasjon. Men om man bare leser clickbaiten så kan man jo tolke det som man vil selvfølgelig 🤷🏼♀️ inntekten er jo offentlig, så var jo ingenting nytt. Ja det er informasjon hun velger å dele av en eller annen grunn. Så får hver og en av oss tolke årsaken til at det er viktig å dele og ha som clickbait. 4 1
arnoyb Skrevet 14. mars 2025 #42217 Skrevet 14. mars 2025 GulleGull skrev (12 minutter siden): Ja det er informasjon hun velger å dele av en eller annen grunn. Så får hver og en av oss tolke årsaken til at det er viktig å dele og ha som clickbait. Det er vell lite som engasjerer så mye akkurat nå som skattemeldinga. Hun lever av klikk. Kanke innbille meg at du faktisk lurer på hvorfor hun deler 1 1
GulleGull Skrevet 14. mars 2025 #42218 Skrevet 14. mars 2025 arnoyb skrev (9 minutter siden): Det er vell lite som engasjerer så mye akkurat nå som skattemeldinga. Hun lever av klikk. Kanke innbille meg at du faktisk lurer på hvorfor hun deler Selvfølgelig lurer jeg ikke på om det er for klikk, det er jo opplagt . Men du spurte om jeg tenkte at å ha romslig økonomi og snakke om det var skryt. Da bekreftet jeg at det kan handle om skryt eller om at det kunne handle om sympati -noe for oppmerksomheten uansett. 1
Sol79 Skrevet 14. mars 2025 #42219 Skrevet 14. mars 2025 (endret) På snap i dag så forklarer hun om bedriftsøkonomi til de som ikke forstår det. Det må være noe av det mest rotete jeg har hørt. Virker ikke som hun forstår det helt selv heller.. Endret 14. mars 2025 av Sol79 6 3
JojoMoyes Skrevet 14. mars 2025 #42220 Skrevet 14. mars 2025 Rydde , vise frem choler , vise frem gravidmage , vise frem hus , vise frem litt mer choler og så avslutte med litt rydding og gravidmage i dag da ? Som alle andre dager . Gjesp . 5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå