Snublefot62 Skrevet 11. mars 2025 #42161 Skrevet 11. mars 2025 Bibbi_ skrev (9 minutter siden): Men hvem er alle disse 60 + ansatte? Det er jo vanvittig mange til å være Careless med 5/6 butikker og 1 lager... Teller hun med alle "modellene" bl.a? Er det de som sitter å syr dårlige sømmer i Kina? Er oppriktig nysgjerrig på hvem alle disse 60+ er. Om vi legger A-meldingen til grunn så inkluderer den og modellene som får betalt med kjoler/klær. Alle som får en godtgjørelse direkte fra Careless skal telles med i A-meldingen. Så når vi nå allerede vet at de har en flere titalls modeller de bruker, og alle disse skal ha vært med på en eller flere A-meldinger, så vil de utgjøre en god del av de 46/60 "ansatte" hun skryter av. Det er om ikke annet en veldig fin pynting på realiteten. 1 2
Snublefot62 Skrevet 11. mars 2025 #42162 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (45 minutter siden): Jeg jobba hos Zizzi for mange år siden. De gjorde det også slik som Careless tydeligvis gjør det. Opplevdes litt rotete som ansatt, mtp hvem er min sjef, hvem tar avgjørelser i butikken osv. Men det kan selvfølgelig være bare dårlig ledelse, mulig det funker fint i praksis for de som kan det... Er sikkert lettere å la nett betale for fysiske butikker mens de prøver å få dem opp å gå i pluss. Men det hun skriver om 60 ansatte. Tenker at om hun heller hadde skrevet 40+ så hadde alle blitt like imponert som om hun skriver 60+ eller skrevet ca 50 ansatte, eller noe i den duren. For oss utenforstående er det mange uansett liksom, ikke noe vits å smøre masse på... Ja det er noen som gjør det likt og. Dvs et foretak for alt. Og som du sier så blir det litt uklart. Og for de ansatte. 2
Bibbi_ Skrevet 11. mars 2025 #42163 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (1 time siden): Om de har 6 butikker(?), som har åpningstid 10-20 (ca?) Så er det overraskende mange ansatte. Du har de som jobber fast, du har helgehjelper, deltid. Det skal litt til for å dekke opp om alt. Om de skal være to på jobb mer eller mindre hele åpningstiden så er det gjerne tre stykker som deler på det, evt en fulltid og to deltid. Så har du i allefall tre ekstrahjelper pr butikk. Da er du på minst 36 ansatte. Så har du lager, sikkert 2-3 ansatte der minst. Du har en designer, du har Vegard. Å så noen innimellom, fotograf vil jeg tro de leier inn. Det blir fort noen det... Men var det ikke noe om at de som jobbet i butikkene var Reme sine folk? Eller husker jeg feil, eller blander noe. Hun har lønnsutgifter på ca 3,5 million. Da tjener de i så fall helt ræva de som jobber i butikkene hennes, hvis det er hennes ansatte... 1 1
Bibbi_ Skrevet 11. mars 2025 #42164 Skrevet 11. mars 2025 Snublefot62 skrev (1 time siden): Om vi legger A-meldingen til grunn så inkluderer den og modellene som får betalt med kjoler/klær. Alle som får en godtgjørelse direkte fra Careless skal telles med i A-meldingen. Så når vi nå allerede vet at de har en flere titalls modeller de bruker, og alle disse skal ha vært med på en eller flere A-meldinger, så vil de utgjøre en god del av de 46/60 "ansatte" hun skryter av. Det er om ikke annet en veldig fin pynting på realiteten. Ja akkurat. Da kan hun jo ikke si hun har 60 + ansatte 😂 Snakk om å skryte og pynte på sannheten. 1 1
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42165 Skrevet 11. mars 2025 Snublefot62 skrev (1 time siden): Om vi legger A-meldingen til grunn så inkluderer den og modellene som får betalt med kjoler/klær. Alle som får en godtgjørelse direkte fra Careless skal telles med i A-meldingen. Så når vi nå allerede vet at de har en flere titalls modeller de bruker, og alle disse skal ha vært med på en eller flere A-meldinger, så vil de utgjøre en god del av de 46/60 "ansatte" hun skryter av. Det er om ikke annet en veldig fin pynting på realiteten. Om de fører at de leier inn modellene så går jo ikke det under ansatte. Om det hadde vært riktig slik du skriver det, noe jeg er ganske sikker på at det ikke er, så er de ikke ansatt i dag. Å stå modell tar toppen en dag, da skal de ikke rapporteres som ansatt flere måneder etter. Og det å bruke modeller som får klærne for jobben utløser ikke alle krav som følger til å ha en ansatt, de opererer i grenseland på hva som er lovlig og må ikke rapportere inn hver modell. Det å drive seks butikker og et lager pluss administrasjon krever uansett mer eller mindre det antall ansatte de har rapportert inn, uavhengig av modeller. 1
Bibbi_ Skrevet 11. mars 2025 #42166 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (37 minutter siden): Om de fører at de leier inn modellene så går jo ikke det under ansatte. Om det hadde vært riktig slik du skriver det, noe jeg er ganske sikker på at det ikke er, så er de ikke ansatt i dag. Å stå modell tar toppen en dag, da skal de ikke rapporteres som ansatt flere måneder etter. Og det å bruke modeller som får klærne for jobben utløser ikke alle krav som følger til å ha en ansatt, de opererer i grenseland på hva som er lovlig og må ikke rapportere inn hver modell. Det å drive seks butikker og et lager pluss administrasjon krever uansett mer eller mindre det antall ansatte de har rapportert inn, uavhengig av modeller. Men hvis det er slik at det er HUN (Careless) som betaler de ansatte i butikken , de på lageret og administrasjon, så tjener de jo vannvittig dårlig. 3,5 mill fordelt på 46 ansatte... Det er tall fra 2023. 1
Snublefot62 Skrevet 11. mars 2025 #42167 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (36 minutter siden): Om de fører at de leier inn modellene så går jo ikke det under ansatte. Om det hadde vært riktig slik du skriver det, noe jeg er ganske sikker på at det ikke er, så er de ikke ansatt i dag. Å stå modell tar toppen en dag, da skal de ikke rapporteres som ansatt flere måneder etter. Og det å bruke modeller som får klærne for jobben utløser ikke alle krav som følger til å ha en ansatt, de opererer i grenseland på hva som er lovlig og må ikke rapportere inn hver modell. Det å drive seks butikker og et lager pluss administrasjon krever uansett mer eller mindre det antall ansatte de har rapportert inn, uavhengig av modeller. Dersom en privatperson stiller som modell for Careless og får beholde klærne som en kompensasjon for jobben, så har de modellene fått ett skattepliktig vederlag som rapporteres inn som en del av A-meldingen. 1
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42168 Skrevet 11. mars 2025 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Dersom en privatperson stiller som modell for Careless og får beholde klærne som en kompensasjon for jobben, så har de modellene fått ett skattepliktig vederlag som rapporteres inn som en del av A-meldingen. Men uansett om de gjør dette, så er de jo ikke ansatt nå selv om de viste en badedrakt i sommer liksom. 1
Dupers Skrevet 11. mars 2025 #42169 Skrevet 11. mars 2025 Bibbi_ skrev (9 minutter siden): Men hvis det er slik at det er HUN (Careless) som betaler de ansatte i butikken , de på lageret og administrasjon, så tjener de jo vannvittig dårlig. 3,5 mill fordelt på 46 ansatte... Det er tall fra 2023. Mener å huske at careless leier inn andre firma til å gjøre mye av jobben med lager, it, utforming av kassasystem og admin. Det forklarer jo også hvorfor hun har så tillitsproblemer at hun alltid må være tilgjengelig om hun ikke har noen å lene seg på. Når det kommer til de 60 ansatte tipper jeg at det der er regna med de hun har på fast oppdrag, men som har andre arbeidsgivere (lager og it for eksempel). Av de ansatte som er i careless som noen skrev at var 46 ifølge proff er nok en god del ekstrahjelp. Tipper kanskje 20 av de er ansatt i 100%, fortsatt ganske lav lønnskostnad da. 3
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42170 Skrevet 11. mars 2025 Vi fikk forresten en melding fra flere av transportørene vi bruker i dag ang forsinkelser pga opphopninger i flere Europeiske havner. Om Careless bruker båtfrakt, noe jeg antar at de gjør er nok de også berørt. Vi planlegger varer inn tre måneder før sesong for å begrense skader og for å ha varer på lager i sesong, men om man planlegger sesong/dropp bare dager etter estimert ankomst så har man nok litt trøbbel. Så da får de være fornøyd med valg av flyfrakt på 17 greiene, om jeg skjønte henne riktig. 1
Snublefot62 Skrevet 11. mars 2025 #42171 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (Akkurat nå): Men uansett om de gjør dette, så er de jo ikke ansatt nå selv om de viste en badedrakt i sommer liksom. Nei, og da skal de heller ikke rapporteres inn på A-meldingen. 2
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42172 Skrevet 11. mars 2025 Dupers skrev (4 minutter siden): Mener å huske at careless leier inn andre firma til å gjøre mye av jobben med lager, it, utforming av kassasystem og admin. Det forklarer jo også hvorfor hun har så tillitsproblemer at hun alltid må være tilgjengelig om hun ikke har noen å lene seg på. Når det kommer til de 60 ansatte tipper jeg at det der er regna med de hun har på fast oppdrag, men som har andre arbeidsgivere (lager og it for eksempel). Av de ansatte som er i careless som noen skrev at var 46 ifølge proff er nok en god del ekstrahjelp. Tipper kanskje 20 av de er ansatt i 100%, fortsatt ganske lav lønnskostnad da. Lager har de jo flytta og skal drifte selv, ikke samarbeide med resten av Reme gjengen. It gjør de nok som de fleste andre bedrifter og kjøper et system som har support. 2
GulleGull Skrevet 11. mars 2025 #42173 Skrevet 11. mars 2025 Jeg syntes også de hadde lave lønnskostnader til å ha 46 ansatte, kikket innom regnskapet deres for ett par tre uker siden. det ble ikke mye på hver i hvertfall. Men er vel noen ansatte hvor det følger lønnstilskudd fra nav som jeg har forstått tidligere innlegg. 1
Bibbi_ Skrevet 11. mars 2025 #42174 Skrevet 11. mars 2025 GulleGull skrev (Akkurat nå): Jeg syntes også de hadde lave lønnskostnader til å ha 46 ansatte, kikket innom regnskapet deres for ett par tre uker siden. det ble ikke mye på hver i hvertfall. Men er vel noen ansatte hvor det følger lønnstilskudd fra nav som jeg har forstått tidligere innlegg. Så at hun skryter av å ha 60 + ansatte er ren overdrivelse da? 1
Bella50 Skrevet 11. mars 2025 #42175 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (3 timer siden): Om de har 6 butikker(?), som har åpningstid 10-20 (ca?) Så er det overraskende mange ansatte. Du har de som jobber fast, du har helgehjelper, deltid. Det skal litt til for å dekke opp om alt. Om de skal være to på jobb mer eller mindre hele åpningstiden så er det gjerne tre stykker som deler på det, evt en fulltid og to deltid. Så har du i allefall tre ekstrahjelper pr butikk. Da er du på minst 36 ansatte. Så har du lager, sikkert 2-3 ansatte der minst. Du har en designer, du har Vegard. Å så noen innimellom, fotograf vil jeg tro de leier inn. Det blir fort noen det... Careless har også designeren(e) i Bergen. De har jo overtatt et kontor her. Kan det være noen av de ansatte? 2
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42176 Skrevet 11. mars 2025 Bibbi_ skrev (36 minutter siden): Så at hun skryter av å ha 60 + ansatte er ren overdrivelse da? Det ser jo sånn ut for hvermansen, så virker som hun satser på at ingen sjekker det hun skriver. En unødvendig hvit synes jeg det virker som... 1
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42177 Skrevet 11. mars 2025 Bella50 skrev (1 minutt siden): Careless har også designeren(e) i Bergen. De har jo overtatt et kontor her. Kan det være noen av de ansatte? Ja godt mulig. Jeg ville jo antatt at alle Reme bedriftene bruker samme, altså leier inn og ikke ansetter. Hadde ikke det vært mest økonomisk?! Men har ikke peiling!
elskersommer Skrevet 11. mars 2025 #42178 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (1 time siden): Vi fikk forresten en melding fra flere av transportørene vi bruker i dag ang forsinkelser pga opphopninger i flere Europeiske havner. Om Careless bruker båtfrakt, noe jeg antar at de gjør er nok de også berørt. Vi planlegger varer inn tre måneder før sesong for å begrense skader og for å ha varer på lager i sesong, men om man planlegger sesong/dropp bare dager etter estimert ankomst så har man nok litt trøbbel. Så da får de være fornøyd med valg av flyfrakt på 17 greiene, om jeg skjønte henne riktig. Er det du skriver her som jeg har satt spørsmålstegn ved.. Hvorfor får de ikke planlagt og ordnet slik att tøy er ferdig produsert i god tid. Se på denne festdrakt og bunadsskjorte.. det skal de ha slipp på i April🤔 er det da i slutten av april så er det alt for seint. Det burde jo vært slipp nå. Folk rekker jo ikke å bytte om de får feil str. Jeg tenkte ting ble bedre med V som sjef. Att han tok tak.. men alt er som før 3 1
arnoyb Skrevet 11. mars 2025 #42179 Skrevet 11. mars 2025 elskersommer skrev (5 minutter siden): Er det du skriver her som jeg har satt spørsmålstegn ved.. Hvorfor får de ikke planlagt og ordnet slik att tøy er ferdig produsert i god tid. Se på denne festdrakt og bunadsskjorte.. det skal de ha slipp på i April🤔 er det da i slutten av april så er det alt for seint. Det burde jo vært slipp nå. Folk rekker jo ikke å bytte om de får feil str. Jeg tenkte ting ble bedre med V som sjef. Att han tok tak.. men alt er som før Men tipper det har med økonomi å gjøre. De klarer ikke flyte seks butikker og en nettbutikk om de skal ha ting inne i god tid før sesonger og ha ting på lager. Så da spørs det jo om det er lurt å åpne en ny butikk i Bodø, eller satse på å stabilisere en økonomi på butikkene. Det vil ikke bli populært hos følgerne, men vi er ikke mange her nord, de fortsetter bare å handle på nett uansett. Jeg hadde skrinlagt planen om den butikken til de står mer støtt. 2
elskersommer Skrevet 11. mars 2025 #42180 Skrevet 11. mars 2025 arnoyb skrev (9 minutter siden): Men tipper det har med økonomi å gjøre. De klarer ikke flyte seks butikker og en nettbutikk om de skal ha ting inne i god tid før sesonger og ha ting på lager. Så da spørs det jo om det er lurt å åpne en ny butikk i Bodø, eller satse på å stabilisere en økonomi på butikkene. Det vil ikke bli populært hos følgerne, men vi er ikke mange her nord, de fortsetter bare å handle på nett uansett. Jeg hadde skrinlagt planen om den butikken til de står mer støtt. Synes det er rart disse butikkene går så bra som hun sier.. Andre stor kjeder legger ned pga lønnsomhet. Det koster jo litt og drifte en butikk på ett senter. De gangene jeg er i oslo så går jeg gjennom Arkaden å det er ikke ett menneske der. Å mange sier det samme. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå