Smurfii Skrevet 26. mars 2022 #3281 Skrevet 26. mars 2022 Er ikke hun nesten 1.80 høy også? Hun må jo bruke nærmere L enn M?🙄 og det er ikke noe galt i det hele tatt 6
Mnjah Skrevet 26. mars 2022 #3282 Skrevet 26. mars 2022 loveli skrev (12 minutter siden): Jepp, det er helt merkelig at folk ikke lenger ser hva overvekt er. Og det blir også dumt å si "jeg er ikke *fyll inn størrelse*", for jo, trenger du den størrelsen for å få på deg plagget så er du jo beviselig den størrelsen i det merket. Jeg ønsker ikke å si så mye om kroppen til Sara egentlig, det er derfor jeg prøver å snakke mest mulig generelt, men folk er blinde for overvekt. Ser man bilder fra gamle tider så ser man jo at vi har est ut enormt jevnt over. Forskning støtter dette. Sara er flott, det synes jeg virkelig!, men når man ser hvordan trusa i XXL fra The Well sitter på henne og man har samme truse i 2 størrelser mindre og vet egne kroppsmål så er det lett å få et ca mål på hoftemålet hennes. Det har hun lagt opp til selv ved å legge ut disse bildene... Det er ikke slik at man trenger å spekulere for å vite at målet er større enn lite liksom... Jeg synes hun har dratt denne saken altfor langt og i feil retning. Man kan jobbe for å få inn flere fasonger og større størrelser uten å blande inn hvilken størrelse man mener badetøyet skal være i. Hun lager selv badetøy i store størrelser sammenlignet med andre merker, hvorfor er det bedre? All den tid vi vet at overvekt er et av dagens største samfunnsproblemer så er det jo ironisk at hun klager på for smått badetøy! For igjen, det er faktisk ikke størrelsen på badetøyet som er problemet her, men kroppen som bruker badetøyet. Vi er for feite blitt. FHI: Gjennomsnittlig vekt, høyde og kroppsmasseindeks (BMI) for menn var hhv. 86,6 kg, 180,7 cm og 26,5 kg/m2. Andelen med overvekt og fedme (BMI 25 eller mer) blant menn var 59 %, og andelen med undervekt (BMI under 18,5) var 0,8 %. Gjennomsnittlig vekt, høyde og BMI for kvinner var hhv. 71,6 kg, 167,3 cm og 25,6 kg/m2. Andelen med overvekt og fedme (BMI 25 eller mer) blant kvinner var 47 %, og andelen med undervekt (BMI under 18,5) var 2,7 %. Andelen med fedme (BMI 30 eller mer) var 16 % totalt og var ikke signifikant forskjellig for kvinner og menn. Enig i poengene dine her. Men greia er at de lager størrelser til max 3-4 XL som jeg har forstått. Og dermed må alle med kropper større enn dette snu i døra. Det er diskriminering, og det er dette jeg mener hun poengterer. Ikke hvilken størrelse hun selv måtte ha. 12 1
Gjest Leli7 Skrevet 26. mars 2022 #3283 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Det kan da ikke være greit å diskutere/betvile størrelse og kropp hos Sara Emilie på denne måten? Endret 26. mars 2022 av Leli7
Gjest Kattedama Skrevet 26. mars 2022 #3284 Skrevet 26. mars 2022 Litt av et salgstriks for å treffe riktig målgruppe for eget badetøy. Applaus til SE for dette stuntet. Har til og med fått med seg seoghør gitt..
Gjest loveli Skrevet 26. mars 2022 #3285 Skrevet 26. mars 2022 (endret) Mnjah skrev (6 timer siden): Enig i poengene dine her. Men greia er at de lager størrelser til max 3-4 XL som jeg har forstått. Og dermed må alle med kropper større enn dette snu i døra. Det er diskriminering, og det er dette jeg mener hun poengterer. Ikke hvilken størrelse hun selv måtte ha. Jepp, men da blir det jo dumt å kritisere størrelsene, for problemet er jo egentlig at de burde ha flere modeller og større størrelser, ikke størrelsene i seg selv. Leli7 skrev (6 timer siden): Det kan da ikke være greit å diskutere/betvile størrelse og kropp hos Sara Emilie på denne måten? Nå har hun selv startet debatten med utgangspunkt i egen kropp... Endret 26. mars 2022 av loveli
Nussepus Skrevet 26. mars 2022 #3286 Skrevet 26. mars 2022 Lill skrev (1 time siden): Litt av et salgstriks for å treffe riktig målgruppe for eget badetøy. Applaus til SE for dette stuntet. Har til og med fått med seg seoghør gitt.. At hun lager badetøy som er mye større i str enn andre merker, er det så folk skal føle seg bedre når de kan bestille en str eller to mindre enn de egentlig bruker? 5
Nikea Skrevet 26. mars 2022 #3287 Skrevet 26. mars 2022 loveli skrev (1 time siden): Jepp, men da blir det jo dumt å kritisere størrelsene, for poenget er jo egentlig at de burde ha flere modeller og større størrelser, ikke størrelsene i seg selv. Jeg oppfatter at det er det hun gjør? I posten hennes skriver hun "Som en L måtte jeg opp i 2XL og selv da var det ikke i nærheten av plass nok. For min del kan det "reddes" med å kjøpe 3/4XL isteden. Men hva skjer med de som vanligvis er en XL og oppover?" Jeg tolker det som kritikk mot utvalget av størrelser. 18
Plengionika Skrevet 26. mars 2022 #3288 Skrevet 26. mars 2022 Jeg tror dere legger litt mye i dette. Poenget hennes er nok egentlig ikke størrelsen i seg selv, men det blir sagt for å vise hvorfor de ekskluderer ved å ikke ha badetøy som passer flere typer kropper. 16 1
Gjest Leli7 Skrevet 26. mars 2022 #3289 Skrevet 26. mars 2022 loveli skrev (1 time siden): Nå har hun selv startet debatten med utgangspunkt i egen kropp... Å diskutere meningene hennes, saken hun fronter, det er helt innafor. Men å snakke om hvordan hun ser ut, at hun juger om størrelsen sin og lignende, det er på ingen måte greit.
Fotballfluen Skrevet 26. mars 2022 #3290 Skrevet 26. mars 2022 Nikea skrev (1 time siden): Jeg oppfatter at det er det hun gjør? I posten hennes skriver hun "Som en L måtte jeg opp i 2XL og selv da var det ikke i nærheten av plass nok. For min del kan det "reddes" med å kjøpe 3/4XL isteden. Men hva skjer med de som vanligvis er en XL og oppover?" Jeg tolker det som kritikk mot utvalget av størrelser. Jeg nekter å tro at badetøyet på The Well faktisk er tre størrelser mindre enn oppgitt størrelse. 6
supermamz Skrevet 26. mars 2022 #3291 Skrevet 26. mars 2022 loveli skrev (7 timer siden): Jeg synes det blir feil å si at Sara ikke er en XXL når hun må bruke XXL størrelse.., for da er hun vel en XXL? Jeg har vært på The Well og jeg reagerte ikke på størrelsen. Sara har en veldig fin kroppsfasong, hun er pæreformet og har brede hofter. Jeg skjønner ikke at The Well skal få tyn for at badetøy deres ikke passer én kropp, det passer jo til veldig mange andre. Sånn er størrelser, de passer for noen og ikke for andre. Det betyr ikke at det er noe galt med størrelsen. Men fasongene på badetøyet burde de kanskje ha flere valg i, slik at flere kan finne noe som passer. En annen sak, som er et større samfunnsproblem enn størrelser, er at vi har blitt så vant til overvekt at vi har blitt blinde for det. For la oss være ærlige å si at det ikke er størrelsene det alltid er noe galt med. Jeg bruker L i badetøyet til The Well og er lett overvektig i følge BMI. Jeg har mange overvektige i nær omgangskrets og de kaller meg slank. Men jeg er jo ikke det, jeg er per definisjon feit. Og det burde jeg jo ikke være. Ingen burde være det. Men det er liksom ikke lov å si det lenger, for nå skal alle være så fornøyde i egen (syke) kropp. Og hva som anses for å være overvekt er noe ganske annet i 2022 enn det var i 1902... Bmi er tull da. Er jo velltrente folk som er overvektige i følge bmi. Syns også det er feil og skal kalle at man har en syk kropp bare for man bikker overvektig på bmi kalkulatorn. For man kan veie 5 kg for mye og ha en frisk og rask kropp. Kan faktisk veie 10 og 20 kg for mye også. Nå er jeg tjukk selv og er kraftig overvektig så jeg skjønner jo at jeg er i større fare for å kan få sykdommer. Men per dags dato har jeg ingenting. Er mange som er tynne som kan leve i en syk kropp. Har en mann som er kjempe tynn kan spise 200 grams sjokoladeplate flere ganger i uka og er nesten under vektig i følge vekt og høyde, mens jeg som unner meg godt kun i helgen har mange kg for mye. Vi spiser det samme til middag og har begge aktive jobber. Så jeg føler kropp og vekt har ganske mye mer og si enn å bare være frisk eller syk når det kommer til størrelsen. Men jeg er helt enig at man må begynne å tørre og si høyt at man er tjukk og slutte å si nei du er så tynn. Er du tynn greit, men er du lubben eller tjukk så er man det. Er da faen med like greit å vær tjukk som tynn som en mellom ting og alt. Syns det er flott at Sara tar det opp for fordi om jeg bruker xl/xxl til vanlig i klær så syns jeg at jeg har like mye lov å dra på spa som en i str S. Å syns ikke det er rett at noen skal si nei du får ikke lov fordi du er syk pga størrelsen din. Blir nesten det samme og si da nei du har kreft så du slipper ikke inn her. Er jo helt grotesk uansett hvordan man vrir det? 7 3
supermamz Skrevet 26. mars 2022 #3292 Skrevet 26. mars 2022 Mnjah skrev (5 timer siden): Enig i poengene dine her. Men greia er at de lager størrelser til max 3-4 XL som jeg har forstått. Og dermed må alle med kropper større enn dette snu i døra. Det er diskriminering, og det er dette jeg mener hun poengterer. Ikke hvilken størrelse hun selv måtte ha. Problemet er jo ikke bare det at det er en gruppe mennesker som ikke kan dra dit, men f.eks en som har hatt spiseforstyrrelser som ikke har det beste forholde til kropp. (trenger ikke ha hatt det heller er bare for å sette det på spissen) og da kanskje er en str s til vanlig og må opp i L i bikini for å skal passe den. Det kan gjøre ganske mye men psyken til personen. Så syns det er flott at hun tar dette. Samme med kunsten deres er jo ikke bare størrelsen på modellene, men er som hun sier hvor er hengepuppene, arrene etter graviditet, gammel kropp, ung kropp, stor kropp, liten kropp, velltrent kropp, utrent kropp, hårete kropp, barbert kropp, mørk kropp, lys kropp. Kropp er ikke bare størrelse. Helt enig med deg at dette har ingen ting med SE sin kropp og hvilken str hun bruker i klær. Syns hun er tøff som bruker seg selv og legger ut det hun har gjort. 3 3
supermamz Skrevet 26. mars 2022 #3293 Skrevet 26. mars 2022 Fotballfluen skrev (38 minutter siden): Jeg nekter å tro at badetøyet på The Well faktisk er tre størrelser mindre enn oppgitt størrelse. Om de produseres i kina billigst mulig så er det fult mulig. Der er størrelsene helt annerledes enn det vi har her. Om jeg skal bestille klær fra ebay,ali eller utenlandske sider må jeg opp 2-3 størrelser. Helt vanlig 8
Justlooking Skrevet 26. mars 2022 #3294 Skrevet 26. mars 2022 Leli7 skrev (2 timer siden): Å diskutere meningene hennes, saken hun fronter, det er helt innafor. Men å snakke om hvordan hun ser ut, at hun juger om størrelsen sin og lignende, det er på ingen måte greit. Jeg har ikke nevnt noe tidligere men vil gjerne si jeg synes hun har en fantastisk fin og formfull kropp. Skikkelig timeglassfasong 👍 4
Fotballfluen Skrevet 26. mars 2022 #3295 Skrevet 26. mars 2022 supermamz skrev (43 minutter siden): Om de produseres i kina billigst mulig så er det fult mulig. Der er størrelsene helt annerledes enn det vi har her. Om jeg skal bestille klær fra ebay,ali eller utenlandske sider må jeg opp 2-3 størrelser. Helt vanlig Mye er made in China, det betyr ikke at klærne plutselig er 3 ganger større. Klær produseres etter mål, regner med at The Well hadde tatt action om badetøyet faktisk var feil i størrelsen. 3
Isild Skrevet 27. mars 2022 #3296 Skrevet 27. mars 2022 Jeg kjenner ikke til Sara Emilie, men leste nettopp artikkelen i Dagbladet. Tommel opp fra meg. Slik jeg leste det var det svært berettiget kritikk av merkelige og ekskluderende størrelser på badetøyet man tross alt MÅ kjøpe for å få tilgang til anlegget. Kroppsfokus og kjøpepress på Spa er ikke alreight, der skal alle få ha det hyggelig - med tøy som passer. Jeg ble lattermild av The Well sitt svar på hvorfor man må kjøpe deres badetøy for å bruke anlegget: - Som Nordens mest unike spa bestående av utallige vannattraksjoner og bassenger er det viktig å blant annet redusere vannsøl, og det gjøres ved at gjestene bruker vårt eget spesialutviklede badetøy, da dette tar opp langt mindre vann. Vårt badetøy har dessuten flere viktige egenskaper som bidrar til den unike roen og atmosfæren på The Well, sier hun. https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-mot-spa-irriterer-meg/75697058?fbclid=IwAR2e2eQL-0qLia3A8KVTQZRjUGwoB92BbC52iefnt7kltknzf_8vUYjMqkM Redusere vannsøl?? Jeg er nesten helt sikker på at kundenes hår f.eks bidrar til mer vannsøl enn en bikini i "feil" materiale. Bidrar til roen og atmosfæren? Tja, hvis alle har likt badetøy, så ser det vel kanskje "roligere" ut? Mindre "glorete" ? Og jaggu fikk de sneket inn at de er Nordens mest unike, med uttallige blablabla også. Snedig. Denne artikkelen gjorde at jeg ikke fikk lyst til å dra på spa der. 26
Glorious Skrevet 27. mars 2022 #3297 Skrevet 27. mars 2022 Er det bare jeg som har vært på The Well og ikke hatt noen problemer med størrelsene? Jeg har brukt nøyaktig den størrelsen jeg vanligvis bruker (medium) og har både bikini og badedrakten. Tror denne debatten handler mer om fasong enn størrelse. Jeg på 165 og 65 kg hadde ingen problemer. Jeg har gått opp 7 kg siden da og prøvde badetøyet mitt derfra «for gøy» i går. Passer fortsatt selv om jeg er mer på large i vanlig klær nå. Når det gjelder dette med vannsøl støtter jeg også the well. Badetøyet tørker faktisk utrolig raskt, noe som er behagelig når man beveger seg rundt i spa og går til lunsj osv. Dessuten tror jeg det handler mer om at det er vanskelig for dem å skulle styre dette om man har med eget. Noen menn går feks med svære bermudashorts der halve badestranden sitter igjen. Disse kan jo være ganske uhygieniske (vet mange som kun skyller badetøy og aldri vasker). Tenker egentlig at det er badetøy for herrer som er hovedproblemet (både pga størrelse og renslighet), men de kan ikke si «menn må kjøpe badetøy». Da er det bedre å ha like regler for alle. 8
Gjest tullerikke Skrevet 27. mars 2022 #3298 Skrevet 27. mars 2022 Jeg tror folk ikke ser selv hvor store de er og presser på seg str som er for små
Tarese Skrevet 27. mars 2022 #3299 Skrevet 27. mars 2022 Nå har jeg lest artikkelen og her er min teori: Sara E har i den tro at som "stamkunde" på the Well tenkt at siden hun har gitt dem gratis reklame tidligere, så ville hun nå få lov til å benytte eget badetøy og ta fine bilder for eget produkt. The Well har sagt nei, og derfor er Sara E så fornærmet at hun disser badetøyet deres og lager diskusjon for at man skal kunne benytte hennes badetøy der fremover. Det er jo helt tydelig at hun har spurt, siden talsperson fra the Well selv tar opp dette med hennes egen badetøy-serie. Såå stor er vel ikke SE, slik at de ville vel neppe visst om produktet hennes hadde hun ikke spurt? Jeg har knapt hørt om henne.. Finner timingen merkelig mtp at jeg leser flere her skriver at hun har vært flere ganger på the Well før, og først nå ble dette med størrelsen ett problem. 12
Banænie Skrevet 27. mars 2022 #3300 Skrevet 27. mars 2022 Ganske sikker på at om 2-3mnd så blir det samarbeid mellom careless og The Well. De føler seg vel tvunget til å inngå samarbeid eller så er dette begynnelsen av ett pr stunt. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå