Relin Skrevet 22. november 2022 #7461 Skrevet 22. november 2022 Jeg synes det er litt umusikalsk å først reklamere for forbrukslån/refinansiering for å få ned kostnadene siden det er mange som sliter nå, for så noen dager etterpå reklamere for diamanter til flere tusen kroner.. 22 11
Gjest Juhu25 Skrevet 22. november 2022 #7462 Skrevet 22. november 2022 supermamz skrev (1 time siden): Vell da ser du på det slik. Men Influenserbransjen er noe helt annet en reklamen vi ser i et blad eller på tv. men ja er kanskje ikke like ille som før lenger for den damen der kan jo nesten ikke kalles for en influenser mer, er jo mer reklame som legges ut enn noe annet. Lar meg provosere av alt jeg vil provoseres av 😃 Det provoser kanskje deg det? hun er jo en nett selger
pep Skrevet 22. november 2022 #7463 Skrevet 22. november 2022 Relin skrev (57 minutter siden): Jeg synes det er litt umusikalsk å først reklamere for forbrukslån/refinansiering for å få ned kostnadene siden det er mange som sliter nå, for så noen dager etterpå reklamere for diamanter til flere tusen kroner.. Og jeg er enig altså,men er litt opptatt av at vi voksne mennesker må klare å ta riktige valg,og ikke la oss påvirke så veldig! Det er jo derfor de fortsetter.... Det er jo følgere og omtale og kunder som gjør at de kan ha dette som jobb. 1
Orly Skrevet 23. november 2022 #7464 Skrevet 23. november 2022 Tessa12 skrev (4 timer siden): Faren min hadde en periode hvor han kjøpte dyre smykker til alle anledninger til mamma, diamanter og safirer….normal inntekt…. Kjenner flere som gjør det med vanlig inntekt. Så akkurat det er ikke noe å ta hun på.
Orly Skrevet 23. november 2022 #7465 Skrevet 23. november 2022 Relin skrev (3 timer siden): Jeg synes det er litt umusikalsk å først reklamere for forbrukslån/refinansiering for å få ned kostnadene siden det er mange som sliter nå, for så noen dager etterpå reklamere for diamanter til flere tusen kroner.. Akkurat dette er jeg enig i, uansett umusikalsk å reklamere for forbrukslån når hun strør om seg med penger hverdag og tjener milioner 4
Relin Skrevet 23. november 2022 #7466 Skrevet 23. november 2022 pep skrev (7 timer siden): Og jeg er enig altså,men er litt opptatt av at vi voksne mennesker må klare å ta riktige valg,og ikke la oss påvirke så veldig! Det er jo derfor de fortsetter.... Det er jo følgere og omtale og kunder som gjør at de kan ha dette som jobb. Men hele konseptet influensere er jo at vi skal la oss påvirke. De skaper en leirbålfølelse og gir inntrykk av at de er en venninne slik at vi skal stole mer på det de anbefaler. Jeg lar meg sjelden påvirke, men det er nok mange som lar seg påvirke ellers hadde hun aldri kunnet holde på slik hun gjør. Det er veldig lett å sitte og si at man er voksen og må klare å ta riktige valg, men det er ikke så lett ute i den virkelige verden. 3 2
pwy90 Skrevet 23. november 2022 #7467 Skrevet 23. november 2022 Ikke rart hun har masse kynnere med det tempoet hun holder hele tiden. Blir helt GÅEN av å se alt hun gjør i hverdagen. Jeg hadde aldri orket det der. På høy tid å roe ned eller? Både for sin egen skyld, men ikke minst babyen😞 4 2
Gjest Vinterferie Skrevet 23. november 2022 #7468 Skrevet 23. november 2022 11 hours ago, Sharp75! said: Firma og reklame, de gjør akkurat samme jobb. Er faktisk ikke alle som skaper seg et vennskap med influencere, så den kan du ikke bruke. Influencere er det nye reklamemarkedet. Og husk, SE er et firma, ikke person, jeg blir heller ikke venninne med et firma. Reklame er til for å påvirke enten man ser det på den eller den kanalen. Og om man velger og lar seg provosere er faktisk et valg man tar 🤷♀️ Jeg har det på samme måte. Jeg føler ikke kjøpepress. Jeg hopper bare over reklamen. Har faktisk aldri kjøpt noe Sara Emilie har reklamert for. Sara Emilie er heller ikke min venn. Jeg har aldri skrevet en melding til henne. Jeg ser snappen og lar meg underholde et par minutter for dagen. Bloggerne har jeg aldri sett på. Og jeg er helt enig at man kan velge å la seg bli provosert eller ikke. Det å følge her inne er blitt ren og skjær underholdning for meg. Jeg ser snappen, og lurer på hva folk skal henge seg opp i. Eller hvilke uttalelser de kommer til å vri på.
skruf Skrevet 23. november 2022 #7469 Skrevet 23. november 2022 SE sin offentlige insta-konto er endel av bedriften hennes, ei millionbedrift, og alt som presenteres der er offentlig informasjon og helt innafor å diskutere Så når hun velger å si at det er helt normalt å legge på seg 45kg under en graviditet så er det også innafor å motsi den kommentaren. Likedan at det å spise for to er ei utdatert myte. 8-15kg er normal vektøkning for ei kvinne som er normalvektig når hun blir gravid. Variasjoner kan forekomme, f.eks hvis den gravide er undervektig eller overvektig fra før av. Den undervektige legger gjerne på seg mere enn 15kg mens den overvektige bør ikke ha så høy vektoppgang https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/?page=1 Blant Sara sine følgere så er det garantert flere unge førstegangsgravide som ser opp til henne og som ved slike uttalelser ikke bryr seg så hardt om egen vektøkning siden Sara allerede har gått opp 5kg. Og ikke tenker over at høy vekt kan føre til komplikasjoner. Gravde med høy bmi blir kategorisert som risikosvangerskap. I tillegg øker faren for svangerskapsdiabetes (som gjør at babyen kan bli stor) og høyt blodtrykk. I tillegg så viser forskning at de med svangerskapsforgiftning står i fare for å utvikle diabetes type 2 senere i livet Jeg synes det er fint at Sara er åpen om at hun har gått mye opp i vekt, for det er det mange som gjør, men det er det at hun normaliserer det jeg reagerer på. Hun burde heller uttalt at selv om hun er komfortabel med egen vekt og kropp så er det ikke gunstig ut fra et medisinsk perspektiv Derimot så er det ikke innafor å diskutere om hun har vært på glukosebelastning eller ikke da det ikke er noe hun har tatt opp offentlig. Ergo er det privat. Og ikke noe vi skal spekulere i her Og hvis Sara leser her; babyrommet er like privat som rommene til dine to eldste. At du kommer til å vise frem babyrommet er pga spons og økt inntekt Det er direkte trist at Influencere benytter et nytt barn, og barn generelt, til å sno seg rundt og tjene penger. Straks de får to blå streker på testen så øker inntekten tvert. Selv om Sara har sluttet å vise ansiktet til barna og likedan rommene deres, så er de likevel endel av inntektsgrunnlaget. Hun tjener penger på produkter til barna, og det er ikke lenge siden hun la ut film av datteren som plasket og hoppet i en regnpytt kledd i sponset regnklær. Eller tøybleier til en baby som ikke er født enda (særlig at Sara kommer til å bruke tid på å vaske bleier……ikke så veldig troverdig reklame) Jeg likte Sara før. Selv om hun ikke skjulte barna da så var hun mere troverdig og jeg kunne kjenne meg igjen i det kaotiske hverdagslivet med barn og mann. Hun la mye jobb i reklamene sine og hun var morsom. Nå har hun endret seg helt; blitt mere kommersiell og reklamene og innholdet er ikke troverdig lengre. Greit nok at hun har hatt et turbulent år med huskjøp, ny mann, sykt barn og ny graviditet, men denne endringen begynte lenge før dette. Og ja; det er umusikalsk å først reklamere for forbrukslån og ikke lenge etter diamantring til jul. 17 7
Bibbi_ Skrevet 23. november 2022 #7470 Skrevet 23. november 2022 Relin skrev (2 timer siden): Men hele konseptet influensere er jo at vi skal la oss påvirke. De skaper en leirbålfølelse og gir inntrykk av at de er en venninne slik at vi skal stole mer på det de anbefaler. Jeg lar meg sjelden påvirke, men det er nok mange som lar seg påvirke ellers hadde hun aldri kunnet holde på slik hun gjør. Det er veldig lett å sitte og si at man er voksen og må klare å ta riktige valg, men det er ikke så lett ute i den virkelige verden. Å jeg forstår ikke hvor lettpåvirkelige mange er. Jeg følger noen offentlige snappere. Når det er reklame trykker jeg bare fort forbi. Jeg vet faktisk ikke hva de skulle ha reklamert for som ville gjort at jeg skulle handle det de reklamerte for... Det blir noe av det samme som de som sier man blir påvirket av hva disse snapperene spiser. Jeg forstår ikke det. Selv om SE spiser mange boller drar jeg ikke på butikken for å kjøpe meg boller?! 2
Gjest Vinterferie Skrevet 23. november 2022 #7471 Skrevet 23. november 2022 3 minutter siden, skruf said: SE sin offentlige insta-konto er endel av bedriften hennes, ei millionbedrift, og alt som presenteres der er offentlig informasjon og helt innafor å diskutere Så når hun velger å si at det er helt normalt å legge på seg 45kg under en graviditet så er det også innafor å motsi den kommentaren. Likedan at det å spise for to er ei utdatert myte. 8-15kg er normal vektøkning for ei kvinne som er normalvektig når hun blir gravid. Variasjoner kan forekomme, f.eks hvis den gravide er undervektig eller overvektig fra før av. Den undervektige legger gjerne på seg mere enn 15kg mens den overvektige bør ikke ha så høy vektoppgang https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/?page=1 Blant Sara sine følgere så er det garantert flere unge førstegangsgravide som ser opp til henne og som ved slike uttalelser ikke bryr seg så hardt om egen vektøkning siden Sara allerede har gått opp 5kg. Og ikke tenker over at høy vekt kan føre til komplikasjoner. Gravde med høy bmi blir kategorisert som risikosvangerskap. I tillegg øker faren for svangerskapsdiabetes (som gjør at babyen kan bli stor) og høyt blodtrykk. I tillegg så viser forskning at de med svangerskapsforgiftning står i fare for å utvikle diabetes type 2 senere i livet Jeg synes det er fint at Sara er åpen om at hun har gått mye opp i vekt, for det er det mange som gjør, men det er det at hun normaliserer det jeg reagerer på. Hun burde heller uttalt at selv om hun er komfortabel med egen vekt og kropp så er det ikke gunstig ut fra et medisinsk perspektiv Derimot så er det ikke innafor å diskutere om hun har vært på glukosebelastning eller ikke da det ikke er noe hun har tatt opp offentlig. Ergo er det privat. Og ikke noe vi skal spekulere i her Og hvis Sara leser her; babyrommet er like privat som rommene til dine to eldste. At du kommer til å vise frem babyrommet er pga spons og økt inntekt Det er direkte trist at Influencere benytter et nytt barn, og barn generelt, til å sno seg rundt og tjene penger. Straks de får to blå streker på testen så øker inntekten tvert. Selv om Sara har sluttet å vise ansiktet til barna og likedan rommene deres, så er de likevel endel av inntektsgrunnlaget. Hun tjener penger på produkter til barna, og det er ikke lenge siden hun la ut film av datteren som plasket og hoppet i en regnpytt kledd i sponset regnklær. Eller tøybleier til en baby som ikke er født enda (særlig at Sara kommer til å bruke tid på å vaske bleier……ikke så veldig troverdig reklame) Jeg likte Sara før. Selv om hun ikke skjulte barna da så var hun mere troverdig og jeg kunne kjenne meg igjen i det kaotiske hverdagslivet med barn og mann. Hun la mye jobb i reklamene sine og hun var morsom. Nå har hun endret seg helt; blitt mere kommersiell og reklamene og innholdet er ikke troverdig lengre. Greit nok at hun har hatt et turbulent år med huskjøp, ny mann, sykt barn og ny graviditet, men denne endringen begynte lenge før dette. Og ja; det er umusikalsk å først reklamere for forbrukslån og ikke lenge etter diamantring til jul. Sa virkelig Sara Emilie at det var helt normalt å legge på seg 45 kg. Jeg så snappen, og hørte ikke det. Hun informerte om at hun hadde lagt på seg 45 kg første svangerskap. Jeg oppfattet ikke at hun sa at 45 kg er normalt.
Hjertestein Skrevet 23. november 2022 #7472 Skrevet 23. november 2022 Relin skrev (11 timer siden): Jeg synes det er litt umusikalsk å først reklamere for forbrukslån/refinansiering for å få ned kostnadene siden det er mange som sliter nå, for så noen dager etterpå reklamere for diamanter til flere tusen kroner.. Det er jo nettopp det mange reagerer på, at hun er så dobbeltmoralsk. 1 3
Sol Rampelyset Skrevet 23. november 2022 #7473 Skrevet 23. november 2022 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
Nussepus Skrevet 23. november 2022 #7474 Skrevet 23. november 2022 pwy90 skrev (2 timer siden): Ikke rart hun har masse kynnere med det tempoet hun holder hele tiden. Blir helt GÅEN av å se alt hun gjør i hverdagen. Jeg hadde aldri orket det der. På høy tid å roe ned eller? Både for sin egen skyld, men ikke minst babyen😞 Gravide leger på sykehus jobber 18-24 timers vakter. Sara E har konstant avspasering i forhold. Det er da ikke noe problem for babyen det tempoet hun har. Slutt å sykeliggjøre gravide. De er ikke persilleblad. Kvinner i krig føder også friske barn. 12 2
supermamz Skrevet 23. november 2022 #7475 Skrevet 23. november 2022 Er Sara mer still om dagen enn det hun har brukt å vært? 1 1
Kyllingmonk Skrevet 23. november 2022 #7477 Skrevet 23. november 2022 Nussepus skrev (2 timer siden): Gravide leger på sykehus jobber 18-24 timers vakter. Sara E har konstant avspasering i forhold. Det er da ikke noe problem for babyen det tempoet hun har. Slutt å sykeliggjøre gravide. De er ikke persilleblad. Kvinner i krig føder også friske barn. Dette varierer jo fra kvinne til kvinne. Noen har mer og verre plager enn andre i svangerskap. Kroppen til Sara reagerer jo åpenbart på dette og prøver å si fra, men hun ignorerer det. Ingen leger ville gått rundt på jobb med kynnere sånn der, de vet virkelig bedre. Jeg blir faktisk litt stressa av at hun går rundt med så tette og vonde kynnere i uke 27 og ikke kontakter føden for en sjekk, men mest stressa over at hun sier det på snap hvor andre gravide følger henne. At det går fint å vente til i morgen liksom. Det er også en grense for hvor mye en livmor/morkake tåler og hyppige/harde kynnere kan føre til morkakeløsning og en utslitt livmor som ikke klarer å lage ordentlige rier når tiden er inne og som ikke trekker seg sammen ordentlig etter fødsel. Jeg jobber på føde/barsel og hadde hun ringt inn og fortalt om såpass hyppige og vonde kynnere så hadde hun blitt tatt inn på sjekk umiddelbart. For å se hvordan baby tåler det, for å sjekke om hun går rundt med en uoppdaga uvi, for å utelukke om hun faktisk er i fødsel og at livmormunnen ikke er påvirket osv. Og joda, kynnere er normalt, men det finnes en grense. Hun sier også at hun har hatt det i tidligere svangerskap, men nå er det annerledes, det er tidligere, det er vondere, det er hyppigere osv. Så sier hun at hun venter til i morgen. Frykter at hun plutselig sitter der med en 27 ukers baby i armene i yttergangen og lurer på hva som skjedde 🙄 2 1 18
supermamz Skrevet 23. november 2022 #7478 Skrevet 23. november 2022 Kyllingmonk skrev (17 minutter siden): Dette varierer jo fra kvinne til kvinne. Noen har mer og verre plager enn andre i svangerskap. Kroppen til Sara reagerer jo åpenbart på dette og prøver å si fra, men hun ignorerer det. Ingen leger ville gått rundt på jobb med kynnere sånn der, de vet virkelig bedre. Jeg blir faktisk litt stressa av at hun går rundt med så tette og vonde kynnere i uke 27 og ikke kontakter føden for en sjekk, men mest stressa over at hun sier det på snap hvor andre gravide følger henne. At det går fint å vente til i morgen liksom. Det er også en grense for hvor mye en livmor/morkake tåler og hyppige/harde kynnere kan føre til morkakeløsning og en utslitt livmor som ikke klarer å lage ordentlige rier når tiden er inne og som ikke trekker seg sammen ordentlig etter fødsel. Jeg jobber på føde/barsel og hadde hun ringt inn og fortalt om såpass hyppige og vonde kynnere så hadde hun blitt tatt inn på sjekk umiddelbart. For å se hvordan baby tåler det, for å sjekke om hun går rundt med en uoppdaga uvi, for å utelukke om hun faktisk er i fødsel og at livmormunnen ikke er påvirket osv. Og joda, kynnere er normalt, men det finnes en grense. Hun sier også at hun har hatt det i tidligere svangerskap, men nå er det annerledes, det er tidligere, det er vondere, det er hyppigere osv. Så sier hun at hun venter til i morgen. Frykter at hun plutselig sitter der med en 27 ukers baby i armene i yttergangen og lurer på hva som skjedde 🙄 dette👆👆👆👆👆 3
Orly Skrevet 23. november 2022 #7479 Skrevet 23. november 2022 Nussepus skrev (4 timer siden): Gravide leger på sykehus jobber 18-24 timers vakter. Sara E har konstant avspasering i forhold. Det er da ikke noe problem for babyen det tempoet hun har. Slutt å sykeliggjøre gravide. De er ikke persilleblad. Kvinner i krig føder også friske barn. Men altså folk har forskjellig grad av kynnere, har man mye bør man roe ned litt 3 1
Nussepus Skrevet 23. november 2022 #7480 Skrevet 23. november 2022 (endret) Kyllingmonk skrev (3 timer siden): Dette varierer jo fra kvinne til kvinne. Noen har mer og verre plager enn andre i svangerskap. Kroppen til Sara reagerer jo åpenbart på dette og prøver å si fra, men hun ignorerer det. Ingen leger ville gått rundt på jobb med kynnere sånn der, de vet virkelig bedre. Jeg blir faktisk litt stressa av at hun går rundt med så tette og vonde kynnere i uke 27 og ikke kontakter føden for en sjekk, men mest stressa over at hun sier det på snap hvor andre gravide følger henne. At det går fint å vente til i morgen liksom. Det er også en grense for hvor mye en livmor/morkake tåler og hyppige/harde kynnere kan føre til morkakeløsning og en utslitt livmor som ikke klarer å lage ordentlige rier når tiden er inne og som ikke trekker seg sammen ordentlig etter fødsel. Jeg jobber på føde/barsel og hadde hun ringt inn og fortalt om såpass hyppige og vonde kynnere så hadde hun blitt tatt inn på sjekk umiddelbart. For å se hvordan baby tåler det, for å sjekke om hun går rundt med en uoppdaga uvi, for å utelukke om hun faktisk er i fødsel og at livmormunnen ikke er påvirket osv. Og joda, kynnere er normalt, men det finnes en grense. Hun sier også at hun har hatt det i tidligere svangerskap, men nå er det annerledes, det er tidligere, det er vondere, det er hyppigere osv. Så sier hun at hun venter til i morgen. Frykter at hun plutselig sitter der med en 27 ukers baby i armene i yttergangen og lurer på hva som skjedde 🙄 Her har du risikofaktorene for morkakeløsning. Kynnere er ikke nevnt som en årsak. Endret 23. november 2022 av Nussepus La til noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå