Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Nussepus skrev (33 minutter siden):

Her har du risikofaktorene for morkakeløsning. Kynnere er ikke nevnt som en årsak. 

Vet ikke om det skulle være vedlagt noen informasjon her, men jeg kan hvertfall legge informasjon her om du ikke tror at jeg har rett. Skjønner at du ikke har noen bevis på at jeg jobber der jeg gjør og derfor velger å sable ned det jeg sier, men fakta er likevel at jeg har jobbet på føden/barsel i 12 år. Enda mer fakta er at jeg opplevde det selv under siste svangerskap. Jeg hadde rier/kynnere i 4 uker av og på, som ikke påvirket mormunn, men som til slutt førte til en morkakeløsning som var vanskelig å oppdage da jeg kun blødde innvendig. Det ble katastrofesnitt og barnet mitt ble født med en apgar på 0-1-5. Etter fødsel var ikke livmoren min interessert i å jobbe mer, så den trakk seg ikke sammen og jeg hadde en svært sparsommelig renselse. Da lå blodet og lagret seg i livmoren min som da førte til infeksjon og jeg måtte ta utskrapning. Her har du info fra NHI, der står det «vi kjenner til en LANG rekke risikofaktorer» så nevnes de hyppigste. På neste skjermbilde står det spesifikt rier/kynnere. 

C42F7D7E-964B-4B53-AA78-3AAE7CE1E00A.png

01202982-AE8D-437B-AFF5-70FCD11C2201.png

Endret av Kyllingmonk
  • Liker 2
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Vet ikke om det skulle være vedlagt noen informasjon her, men jeg kan hvertfall legge informasjon her om du ikke tror at jeg har rett. Skjønner at du ikke har noen bevis på at jeg jobber der jeg gjør og derfor velger å sable ned det jeg sier, men fakta er likevel at jeg har jobbet på føden/barsel i 12 år. Enda mer fakta er at jeg opplevde det selv under siste svangerskap. Jeg hadde rier/kynnere i 4 uker av og på, som ikke påvirket mormunn, men som til slutt førte til en morkakeløsning som var vanskelig å oppdage da jeg kun blødde innvendig. Det ble katastrofesnitt og barnet mitt ble født med en apgar på 0-1-5. Etter fødsel var ikke livmoren min interessert i å jobbe mer, så den trakk seg ikke sammen og jeg hadde en svært sparsommelig renselse. Da lå blodet og lagret seg i livmoren min som da førte til infeksjon og jeg måtte ta utskrapning. Her har du info fra NHI, der står det «vi kjenner til en LANG rekke risikofaktorer» så nevnes de hyppigste. På neste skjermbilde står det spesifikt rier/kynnere. 

C42F7D7E-964B-4B53-AA78-3AAE7CE1E00A.png

01202982-AE8D-437B-AFF5-70FCD11C2201.png

Kynnere er normalt og ikke en vanlig grunn til morkakeløsning. Her har du lagt ved link til at det KAN forekomme ved blødninger og smerter/rier. Hun sier vel det er ubehagelig, men nevner ikke noe om blødninger. Også vanlig å få mer kynnere jo flere sv skap. 

• Liker 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (11 timer siden):

Å jeg forstår ikke hvor lettpåvirkelige mange er. Jeg følger noen offentlige snappere. Når det er reklame trykker jeg bare fort forbi. Jeg vet  faktisk ikke hva de skulle ha reklamert for som ville gjort at jeg skulle handle det de reklamerte for...

Det blir noe av det samme som de som sier man blir påvirket av hva disse snapperene spiser. Jeg forstår ikke det. Selv om SE spiser mange boller drar jeg ikke på butikken for å kjøpe meg boller?! 

Det er dette jeg heller ikke skjønner.. At noen få lar seg påvirke,ja... Da tenker jeg at de er litt "enkle",eller ensomme,eller noe... Normaltfungerende voksne mennesker kan da ikke la seg påvirke/lure av dette her? Eneste jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe fra en influenser måtte ha vært lounge settet til Therese L. Det syns jeg så fint ut. Men forandret fort mening da jeg så prisen!!  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det jeg ikke forstår er at det tydeligvis er komplett umulig for henne å lytte til kroppen. 
«enklere sagt enn gjort» å slappe av når man har såpass sterke kynnere at man bruker rieteller og «nesten havner på føden flere ganger allerede». Er hun mindre intelligent? Seriøst spørsmål. 

Gjest Annonymm97
Skrevet

Forsove seg. Unger blir levert forseint. Kommer selv forseint til jordmor time. Vi har alle vert der. Men kem bruker tid på full sminke når ein forsover seg. Skulle tru det var viktigare å komme seg til jordmora framfor å sitte i bilen og klage til kamera. 

Skrevet
Annonymm97 skrev (6 minutter siden):

Forsove seg. Unger blir levert forseint. Kommer selv forseint til jordmor time. Vi har alle vert der. Men kem bruker tid på full sminke når ein forsover seg. Skulle tru det var viktigare å komme seg til jordmora framfor å sitte i bilen og klage til kamera. 

Ja man kan begynne å lure. 

Skrevet
Sprite skrev (1 time siden):

Ja man kan begynne å lure. 

Det er kun meg meg meg. Hadde blitt så flau hadde det vært meg. Men det er kanskje sånn man blir når man aldri har vært ute i jobb og lært seg om ansvar og forpliktelser. 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Sprite skrev (3 timer siden):

Det jeg ikke forstår er at det tydeligvis er komplett umulig for henne å lytte til kroppen. 
«enklere sagt enn gjort» å slappe av når man har såpass sterke kynnere at man bruker rieteller og «nesten havner på føden flere ganger allerede». Er hun mindre intelligent? Seriøst spørsmål. 

Enig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Annonymm97 skrev (1 time siden):

Herre.. det er jo bare for dumt.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Er nok av de som kommer med full sminke når de har forsovet seg, har både jobbet med de og har familie 🥴 så der er hun ikke alene. Det hadde vært min siste prio. Hun hadde tid til å sitte på snap å si at hun kom for sent til jordmor. Sånt provoserer meg, for det viser null respekt av andres tid 🥴

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan jeg spørre hva som menes med at hun lever et travelt og stressende liv, og virkelig må roe ned? Det jeg har observert er flere dager med gardinopphenging, redigering av content fra senga langt utover morgenen osv. Bare spør etter som andre gjerne må opp grytidlig, stelle seg selv og barna, haste til bhg og skole, komme på jobb til riktig tid, jobbe 7.5 timer for å så komme hjem og ta det resterende av husarbeidet, matlagingen, fritidsaktivitetene osv. Jeg mener selvfølgelig ikke at hun skal springe rundt i nåværende tilstand, men jeg ser at mange i tråden mener at livet hennes er så stressende. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Bulletproofhoware skrev (13 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som menes med at hun lever et travelt og stressende liv, og virkelig må roe ned? Det jeg har observert er flere dager med gardinopphenging, redigering av content fra senga langt utover morgenen osv. Bare spør etter som andre gjerne må opp grytidlig, stelle seg selv og barna, haste til bhg og skole, komme på jobb til riktig tid, jobbe 7.5 timer for å så komme hjem og ta det resterende av husarbeidet, matlagingen, fritidsaktivitetene osv. Jeg mener selvfølgelig ikke at hun skal springe rundt i nåværende tilstand, men jeg ser at mange i tråden mener at livet hennes er så stressende. 

Det kalles å være «delusional». 
Helt uten bakkekontakt. 

Skrevet
Bulletproofhoware skrev (18 minutter siden):

Samme lurer jeg på. Suser jo bare rundt?! 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest TooGoodToGo
Skrevet
Bulletproofhoware skrev (1 time siden):

Du sa nøyaktig hva jeg tenkte👏

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan sykemelde seg som selvstendigs næringsdrivende? Har du ikke rettigheter når du driver AS? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
supermamz skrev (6 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan sykemelde seg som selvstendigs næringsdrivende? Har du ikke rettigheter når du driver AS? 

Jo, trodde det, at det er grunnen til at man har a/s og ikke enk.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Annonymm97 skrev (4 timer siden):

Nå var dere heldig! Nå fikk dere enda mer å ta henne på. Må jo være lykkedagen deres her inne nå

• Liker 3
Skrevet
Bellaaa skrev (10 minutter siden):

Nå var dere heldig! Nå fikk dere enda mer å ta henne på. Må jo være lykkedagen deres her inne nå

🤣🤦🏻‍♀️

Skrevet
Bellaaa skrev (12 minutter siden):

Tja, ikke nødvendigvis "ta" henne, men man kan jo lure på om dette mennesket har et snev av respekt for andre menneskers tid etter å sett hva som prioriteres. Svaret er nok enkelt, og kommer tydelig frem i hennes egosentriske verden. 

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvordan i alle dager kan hun si at det ikke går ann å være sykemeldt som selvstendig næringsdrivende?? Dummeste jeg har hørt 🤦‍♀️🤦‍♀️ At man ikke vil være sykemeldt er vel en annen sak, og mister følgere / verdi som reklamepusher etc. 

• Liker 13
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...