Bibbi_ Skrevet 24. november 2022 #7521 Skrevet 24. november 2022 Vinterferie skrev (33 minutter siden): Sara Emilie har forsovet seg. Hun frisker opp gårsdagens sminke. Eller sminker seg mens barna spiser. Hun har levert sønnen. Og hun sitter i bilen og venter til klokken skal bli 9.40 slik at datteren kan leveres. Sara Emilie setter ikke datter på fortauet og kjører videre for å rekke jordmor time kl 10.00. Hun venter til kl 09.40 og leverer datteren. og kommer dermed for sent til jordmor. I ventetiden sender hun snap. Det hadde ikke spilt noen rolle om hun ikke snappet. Tiden er fortsatt den samme. Barnet blir levert kl 09.40. Sara Emilie har selvfølgelig underrettet jordmor om at hun er forsinket. Selvstendig næringsdrivende får ikke lønn den første tiden de er sykemeldt, dersom man ikke har tegnet en forsikring. Og jobber du ikke, så får du heller ikke lønn. Sara Emilie har avtaler som må holdes. Hun må også føre regnskap. Og ansatte skal ha lønn, produsenter skal ha betalt, varer skal fortolles og så videre uavhengig om Sara Emilie er syk eller ikke. Så en sykemelding har ingen betydning for henne. Jeg minner dere på at Sara Emilies jobb omfatter mye mer enn å sende en snap av og til. Til og med Kongen kan sykemelde seg, så SÅ viktig er verken SE eller jobben hennes annet enn at hun kan sykemelde seg! Og hva så om hun ikke får "lønn" den første tiden, hun har nok til salt i maten uansett. Alle som jobber har avtaler og ting som "må" holdes. Du får det ut til å høres ut som SE er helt uerstattelig og noe helt enestående. 18 6
supermamz Skrevet 24. november 2022 #7522 Skrevet 24. november 2022 Coleus skrev (1 minutt siden): Barnefar skal forsørge henne? ja om det skulle trengs. Slik fungerer det i Norge når man er samboere. 😊(men tviler på at det trengs.) Hun skal da ha penger i AS at hun kan ta ut sykepenger og få fra nav. Har iallefall hørt om andre som er selvstendig næringsdrivende som har vært sykemeldte og har fått lønn som vanlig. 1
supermamz Skrevet 24. november 2022 #7523 Skrevet 24. november 2022 Bibbi_ skrev (1 minutt siden): Til og med Kongen kan sykemelde seg, så SÅ viktig er verken SE eller jobben hennes annet enn at hun kan sykemelde seg! Og hva så om hun ikke får "lønn" den første tiden, hun har nok til salt i maten uansett. Alle som jobber har avtaler og ting som "må" holdes. Du får det ut til å høres ut som SE er helt uerstattelig og noe helt enestående. hun har jo careless som ikke stopper opp fordi om hun sykemelder seg. Så noe lønn har hun uansett. Syns hun skal slutte å være så jævelig egoistisk og tenke på livet i magen.. Håper V har bein i nesa og sitter ned foten. Tror ikke Sara skjønner alvoret nok engang.. 5 4
Trøndelag84 Skrevet 24. november 2022 #7524 Skrevet 24. november 2022 supermamz skrev (2 minutter siden): ja om det skulle trengs. Slik fungerer det i Norge når man er samboere. 😊(men tviler på at det trengs.) Hun skal da ha penger i AS at hun kan ta ut sykepenger og få fra nav. Har iallefall hørt om andre som er selvstendig næringsdrivende som har vært sykemeldte og har fått lønn som vanlig. Man kan sykemelde seg når man erselvstendig næringsdrivende og… men hun får sikkert ikke like mye inn i mnd da.. 2
Sharp75! Skrevet 24. november 2022 #7525 Skrevet 24. november 2022 Trøndelag84 skrev (42 minutter siden): Man kan sykemelde seg når man erselvstendig næringsdrivende og… men hun får sikkert ikke like mye inn i mnd da.. Det kan man, man får lønn fra 17.dag fra NAV når man er AS. Det handler vel om prioriteringer 🥴 3 3
Gjest Vinterferie Skrevet 24. november 2022 #7526 Skrevet 24. november 2022 57 minutter siden, HelloMindy said: Avtaler som må holdes har vi alle. Og en jobb som må gjøres. Noen har også mer omfattende jobber enn både meg, deg og Sara Emilie. Det er likevel ikke det viktigste når helsepersonell forteller deg at du må roe ned hvis du ikke vil føde de neste ukene. Når noen forteller deg at det står om ditt og barnets helse og liv. Eller skal vi konkludere med at hun ikke forteller sannheten? At hun overdramatiserer? Det er også et alternativt selvsagt (ikke at jeg tror det, men siden du tar så lett på det). Jeg snakket kun om hvordan sykemelding virker for selvstendig næringsdrivende. Om Sara Emilie må roe ned eller ikke vil ikke jeg kommentere. Det tror jeg hun klarer å avgjøre selv.
Hjertestein Skrevet 24. november 2022 #7527 Skrevet 24. november 2022 Misforstå meg rett - men det kommer jo tydelig frem, ihvertfall i mine øyne, på snap, at alt handler om økonomi. Økonomi trumfer helse tydeligvis. Trist. 11 10
Orly Skrevet 24. november 2022 #7528 Skrevet 24. november 2022 Bibbi_ skrev (54 minutter siden): Til og med Kongen kan sykemelde seg, så SÅ viktig er verken SE eller jobben hennes annet enn at hun kan sykemelde seg! Og hva så om hun ikke får "lønn" den første tiden, hun har nok til salt i maten uansett. Alle som jobber har avtaler og ting som "må" holdes. Du får det ut til å høres ut som SE er helt uerstattelig og noe helt enestående. Ikke sant , men det er det inntrykket SE også vil gi, hun er hekt uerstattelig..Selv de led ekstremt mye viktigere jobber kan sykemelde seg, så det der er bare tull 7 2
Orly Skrevet 24. november 2022 #7529 Skrevet 24. november 2022 Hjertestein skrev (Akkurat nå): Misforstå meg rett - men det kommer jo tydelig frem, ihvertfall i mine øyne, på snap, at alt handler om økonomi. Økonomi trumfer helse tydeligvis. Trist. Ingen tvil om det etter siste snapene 6
Gjest Malya Skrevet 24. november 2022 #7530 Skrevet 24. november 2022 Dette er et godt eksempel på at det ikke er bare bare å sette barn til verden... Babyen bør og skal gå fremfor alt. Føler dette er en reprise fra perioden hvor hun kastet opp.
HelloMindy Skrevet 24. november 2022 #7531 Skrevet 24. november 2022 (endret) Hjertestein skrev (9 minutter siden): Misforstå meg rett - men det kommer jo tydelig frem, ihvertfall i mine øyne, på snap, at alt handler om økonomi. Økonomi trumfer helse tydeligvis. Trist. Enig. «Det går ikke rundt uten meg». «Jeg er den som drar inn kundene». Hun er den viktigste. Måten hun snakker om det.. hun syns tydeligvis at hun er den største av alle hun samarbeider med, også venninnene sine. Da handler det om prioriteringer ang sykemelding. Hun kan gjøre det, men hun vil ikke - for hun er for viktig. At salgstall, penger og sosiale medier trumfer en medisinsk anbefaling og et ufødt barn sin helse, er hårreisende. «Jeg kan slutte å rydde i garasjen» skal veie opp for stresset hun har på jobb. Krysser fingrene for at det er nok, men jeg er overrasket over siste snap-rekken. Der falt hun mange hakk for meg. Endret 24. november 2022 av HelloMindy 13 4
HelloMindy Skrevet 24. november 2022 #7532 Skrevet 24. november 2022 (endret) HelloMindy skrev (8 minutter siden): Enig. «Det går ikke rundt uten meg». «Jeg er den som drar inn kundene». Hun er den viktigste. Måten hun snakker om det.. hun syns tydeligvis at hun er den største av alle hun samarbeider med, også venninnene sine. Da handler det om prioriteringer ang sykemelding. Hun kan gjøre det, men hun vil ikke - for hun er for viktig. At salgstall, penger og sosiale medier trumfer en medisinsk anbefaling og et ufødt barn sin helse, er hårreisende. «Jeg kan slutte å rydde i garasjen» skal veie opp for stresset hun har på jobb. Krysser fingrene for at det er nok, men jeg er overrasket over siste snap-rekken. Der falt hun mange hakk for meg. La også merke til hennes lattersmiley etter at hun forteller at jordmoren har sagt hun føder om to uker om hun ikke roer ned. «Så jeg skal høre 😅». Nå er hun bare veldig usjarmerende. Hun kan ikke nedprioritere jobb for hun har for mange forpliktelser. Hva er et barn? En stor forpliktelse. Endret 24. november 2022 av HelloMindy La til en setning om forpliktelser. 15 7
Tøvftta Skrevet 24. november 2022 #7533 Skrevet 24. november 2022 Altså..sjeldent jeg reagerer særlig på hva hun finner på. Men nå er hun rett og slett usmakelig! «Jordmor sier jeg føder om 2 uker om jeg ikke roer ned, men de klarer seg jo ikke uten meg» 🙄 Snakker om egoistisk, blindt menneske. 20 8
Gasellen Skrevet 24. november 2022 #7534 Skrevet 24. november 2022 Vinterferie skrev (2 timer siden): Sara Emilie har forsovet seg. Hun frisker opp gårsdagens sminke. Eller sminker seg mens barna spiser. Hun har levert sønnen. Og hun sitter i bilen og venter til klokken skal bli 9.40 slik at datteren kan leveres. Sara Emilie setter ikke datter på fortauet og kjører videre for å rekke jordmor time kl 10.00. Hun venter til kl 09.40 og leverer datteren. og kommer dermed for sent til jordmor. I ventetiden sender hun snap. Det hadde ikke spilt noen rolle om hun ikke snappet. Tiden er fortsatt den samme. Barnet blir levert kl 09.40. Sara Emilie har selvfølgelig underrettet jordmor om at hun er forsinket. Selvstendig næringsdrivende får ikke lønn den første tiden de er sykemeldt, dersom man ikke har tegnet en forsikring. Og jobber du ikke, så får du heller ikke lønn. Sara Emilie har avtaler som må holdes. Hun må også føre regnskap. Og ansatte skal ha lønn, produsenter skal ha betalt, varer skal fortolles og så videre uavhengig om Sara Emilie er syk eller ikke. Så en sykemelding har ingen betydning for henne. Jeg minner dere på at Sara Emilies jobb omfatter mye mer enn å sende en snap av og til. Jada. Du er veldig flink Sara 6 9
Gjest Malya Skrevet 24. november 2022 #7535 Skrevet 24. november 2022 Vinterferie skrev (2 timer siden): Sara Emilie har forsovet seg. Hun frisker opp gårsdagens sminke. Eller sminker seg mens barna spiser. Hun har levert sønnen. Og hun sitter i bilen og venter til klokken skal bli 9.40 slik at datteren kan leveres. Sara Emilie setter ikke datter på fortauet og kjører videre for å rekke jordmor time kl 10.00. Hun venter til kl 09.40 og leverer datteren. og kommer dermed for sent til jordmor. I ventetiden sender hun snap. Det hadde ikke spilt noen rolle om hun ikke snappet. Tiden er fortsatt den samme. Barnet blir levert kl 09.40. Sara Emilie har selvfølgelig underrettet jordmor om at hun er forsinket. Selvstendig næringsdrivende får ikke lønn den første tiden de er sykemeldt, dersom man ikke har tegnet en forsikring. Og jobber du ikke, så får du heller ikke lønn. Sara Emilie har avtaler som må holdes. Hun må også føre regnskap. Og ansatte skal ha lønn, produsenter skal ha betalt, varer skal fortolles og så videre uavhengig om Sara Emilie er syk eller ikke. Så en sykemelding har ingen betydning for henne. Jeg minner dere på at Sara Emilies jobb omfatter mye mer enn å sende en snap av og til. Hvordan vet du at barnet ikke kan leveres i barnehagen før 9.40? 🤔
Gjest Juhu25 Skrevet 24. november 2022 #7536 Skrevet 24. november 2022 Malya skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du at barnet ikke kan leveres i barnehagen før 9.40? 🤔 Assistent vet alt
Hvitmargeritt Skrevet 24. november 2022 #7537 Skrevet 24. november 2022 Den siste snap rekka den skremmer meg virkelig. Tenk at sosiale medier er viktigere enn ett barns liv og helse?? Wow!! Dette kan eg bare aldri sette meg inn i.. hårreisende! der sank hun jammen mange hakk for meg og. Høres ut som hun ikke bryr seg en døyt om barnet i magen så lenge det plinger i kassa.. for en kynisk ekkel bransje. 15 7
Nussepus Skrevet 24. november 2022 #7538 Skrevet 24. november 2022 Men herregud. Nå må dere roe ned. Leger jobber 18 t i døgnet som gravide ( ja jeg vet de kan slippe, men de fleste velger å gå vakter). Ingen kan forutse at hun føder om 14 dager. Hun sier det jo bare for oppmerksomhet. Jeg velger hvertfall å tro at hun ikke er så dum som hun fremstiller seg selv. Alt fra den kanten er kalkulert og gjøres kun for profitt, selv det hun å fremstå som rimelig enkel. 5 2
Sharp75! Skrevet 24. november 2022 #7539 Skrevet 24. november 2022 Nussepus skrev (7 minutter siden): Men herregud. Nå må dere roe ned. Leger jobber 18 t i døgnet som gravide ( ja jeg vet de kan slippe, men de fleste velger å gå vakter). Ingen kan forutse at hun føder om 14 dager. Hun sier det jo bare for oppmerksomhet. Jeg velger hvertfall å tro at hun ikke er så dum som hun fremstiller seg selv. Alt fra den kanten er kalkulert og gjøres kun for profitt, selv det hun å fremstå som rimelig enkel. Selv om andre tar valg en selv ikke ville tatt så er ikke det dermed sagt at man er dum. Mange tar prioriteringer og tenker penger evt at man er så viktig at ting ikke går rundt uten at man selv deltar. Håper bare ikke det det kommer til et punkt der hun ser at hun gjorde feil og at noe går galt ...... Og sette opp mot at leger jobber 18 timer i døgnet holder ikke, noen jobber ikke i det hele tatt og det kan allikevel skje noe med barnet 🥴 Og si at hun "spiller" den er drøy! Man blir ikke sendt føden for undersøkelse uten grunn. Styrtfødsler er ikke noe man kødder med........ Been there, done that.... 1
Gjest TooGoodToGo Skrevet 24. november 2022 #7540 Skrevet 24. november 2022 Sharp75! skrev (7 minutter siden): Selv om andre tar valg en selv ikke ville tatt så er ikke det dermed sagt at man er dum. Mange tar prioriteringer og tenker penger evt at man er så viktig at ting ikke går rundt uten at man selv deltar. Håper bare ikke det det kommer til et punkt der hun ser at hun gjorde feil og at noe går galt ...... Og sette opp mot at leger jobber 18 timer i døgnet holder ikke, noen jobber ikke i det hele tatt og det kan allikevel skje noe med barnet 🥴 Og si at hun "spiller" den er drøy! Man blir ikke sendt føden for undersøkelse uten grunn. Styrtfødsler er ikke noe man kødder med........ Been there, done that.... I prinsippet kan man det, jo. Jeg falt på glatta da jeg var ca 30 uker på vei, og ringte rett til føden for å forhøre meg om det kunne føre til morkakeløsning. De ba meg komme innom for å sjekke, men jeg hadde egentlig ikke trengt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå