Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Lillemor1982 skrev (5 minutter siden):

Hvordan i alle dager kan hun si at det ikke går ann å være sykemeldt som selvstendig næringsdrivende?? Dummeste jeg har hørt 🤦‍♀️🤦‍♀️ At man ikke vil være sykemeldt er vel en annen sak, og mister følgere / verdi som reklamepusher etc. 

Jepp. En ting er at hun mister samarbeidspartnere etc, men jeg tror hun har et for høyt behov for å dokumentere seg selv til at hun klarer å tillate seg å være sykemeldt. Det å bruke instagrammen sin i det hele tatt er jo å regne som jobb, liksom. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bellaaa skrev (48 minutter siden):

Nå var dere heldig! Nå fikk dere enda mer å ta henne på. Må jo være lykkedagen deres her inne nå

Å ta henne? Jeg er en såkalt "fan", men når man sitter og snapper og sier hun kommer for sent til jordmor? Ja, da viser hun for meg klart og tydelig at hun ikke har respekt for andre menneskers tid....... Det er ikke å ta henne på noe, for meg så sier det en god del om et menneske dessverre 🤷‍♀️ det er respektløst

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet
lamorte skrev (21 minutter siden):

Jepp. En ting er at hun mister samarbeidspartnere etc, men jeg tror hun har et for høyt behov for å dokumentere seg selv til at hun klarer å tillate seg å være sykemeldt. Det å bruke instagrammen sin i det hele tatt er jo å regne som jobb, liksom. 

Jeg har reagert på hvordan hun har holdt på i det siste.. at hun ikke bryr seg om sin eller barnets helse.. man behøver ikke være Einstein for og skjønne at hun bør roe ned når hun har så mye kynnere 4 mnd før termin. 

Julebordet på lørdag kunne hun fint skippet.. ordne håret kunne hun sikkert gjort i nærheten (men da får hun det vel ikke sponset) 

Å de firmaer som bruker henne og er fornøyd tror jeg vil skjønne at hun faktisk må ta vare på seg selv

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke hva hun prøver oppnå med snappen hvor hun sier hun burde vært 100% sykemeldt. Skal vi syns hun er flink? Skal vi syns synd på henne? Skal vi bli påvirket til å kjøpe mer av henne? Det er til syvende og sist et valg hun tar. Et bevisst valg. Alle kan roe ned dersom det står om helse og liv i en periode, uansett hva slags økonomi de har. Man får det til å fungere av hensyn til situasjonen. Av hensyn til livet man bærer i magen. Ingen har lyst å få en prematur baby, men hun sitter der og smiler mens hun sier det. Om det er slik at det er absolutt ingen støtte for å være sykemeldt, som det finnes for selvstendig næringsdrivende, så antar jeg at hun har en god nok økonomi til å velge å droppe stress og samarbeid og prioritere seg selv og barnet i magen. Jeg er litt usikker på hva jeg føler at det sier om henne, og hva jeg trodde hun stod for. Jeg håper hun tar til fornuften, at hun vil lytte til helsepersonell og roe ned skikkelig. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet

Vet noen hva som skjer dersom helsepersonell anbefaler sykemelding og den gravide ikke «skaffer» det? Blir det varslet eller noe sånt? Man setter jo potensielt et barns liv i fare. 

• Nyttig 3
Skrevet
Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Vet noen hva som skjer dersom helsepersonell anbefaler sykemelding og den gravide ikke «skaffer» det? Blir det varslet eller noe sånt? Man setter jo potensielt et barns liv i fare. 

Jeg mener at det er ingen tvang til å være sykemeldt, selv som gravid. Man kan til og med få sykemelding fra legen, men velge å ikke bruke den. I noen tilfeller kan arbeidsgiveren være med å påvirke at man tar sykemelding for å tilrettelegge, for man ser det vil være til det beste for alle, men det er ikke et scenario her. 

• Nyttig 2
Gjest TooGoodToGo
Skrevet

En sykemelding for Sara = null snapping/stories på IG? Noe jeg tror hun ikke ville klart å la være å drive med. Er maaange snapper som kun er spilt inn for å få sympati og oppmerksomhet, og det virker som at hun har stort behov for begge deler. 

Skrevet
Diamant20 skrev (33 minutter siden):

Mor er pri 1 og bestemmer selv. Sara har egentlig veldig rolige dager, så dette går nok helt fint. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
TooGoodToGo skrev (16 minutter siden):

En sykemelding for Sara = null snapping/stories på IG? Noe jeg tror hun ikke ville klart å la være å drive med. Er maaange snapper som kun er spilt inn for å få sympati og oppmerksomhet, og det virker som at hun har stort behov for begge deler. 

Akkurat det

Likevel trodde en ville prioritere sin helse først fremfor knipsing av bilder . Men tror ikke hun har så mye stressa jobb . Så dette går nok fint . 

Endret av Juhu25
Skrevet
HelloMindy skrev (52 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva hun prøver oppnå med snappen hvor hun sier hun burde vært 100% sykemeldt. Skal vi syns hun er flink? Skal vi syns synd på henne? Skal vi bli påvirket til å kjøpe mer av henne? Det er til syvende og sist et valg hun tar. Et bevisst valg. Alle kan roe ned dersom det står om helse og liv i en periode, uansett hva slags økonomi de har. Man får det til å fungere av hensyn til situasjonen. Av hensyn til livet man bærer i magen. Ingen har lyst å få en prematur baby, men hun sitter der og smiler mens hun sier det. Om det er slik at det er absolutt ingen støtte for å være sykemeldt, som det finnes for selvstendig næringsdrivende, så antar jeg at hun har en god nok økonomi til å velge å droppe stress og samarbeid og prioritere seg selv og barnet i magen. Jeg er litt usikker på hva jeg føler at det sier om henne, og hva jeg trodde hun stod for. Jeg håper hun tar til fornuften, at hun vil lytte til helsepersonell og roe ned skikkelig. 

Som jeg spurte om lenger oppe…. Er hun mindre intelligent? Seriøst spørsmål

Skrevet
Annonymm97 skrev (7 timer siden):

Forsove seg. Unger blir levert forseint. Kommer selv forseint til jordmor time. Vi har alle vert der. Men kem bruker tid på full sminke når ein forsover seg. Skulle tru det var viktigare å komme seg til jordmora framfor å sitte i bilen og klage til kamera. 

Merkelig prioritering å prioritere tid på snap hverfall , forsover jeg meg så er ikke Some det som er viktig 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (11 minutter siden):

Merkelig prioritering å prioritere tid på snap hverfall , forsover jeg meg så er ikke Some det som er viktig 

Ikke sant? Da er det å komme seg ut dørene så fort som mulig. Sminke og sosiale medier blir ikke prioritert.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Vinterferie
Skrevet

Sara Emilie har forsovet seg. Hun frisker opp gårsdagens sminke. Eller sminker seg mens barna spiser.

Hun har levert sønnen. Og hun sitter i bilen og venter til klokken skal bli 9.40 slik at datteren kan leveres. 

Sara Emilie setter ikke datter på fortauet og kjører videre for å rekke jordmor time kl 10.00.  Hun venter til kl 09.40 og leverer datteren. og kommer dermed for sent til jordmor. 

I ventetiden sender hun snap. Det hadde ikke spilt noen rolle om hun ikke snappet. Tiden er fortsatt den samme. 

Barnet blir levert kl 09.40.  Sara Emilie har selvfølgelig underrettet jordmor om at hun er forsinket. 

Selvstendig næringsdrivende får ikke lønn den første tiden de er sykemeldt, dersom man ikke har tegnet en forsikring. Og jobber du ikke, så får du heller ikke lønn. 

Sara Emilie har avtaler som må holdes. Hun må også føre regnskap. Og ansatte skal ha lønn, produsenter skal ha betalt, varer skal fortolles og så videre uavhengig om Sara Emilie er syk eller ikke. Så en sykemelding har ingen betydning for henne. 

Jeg minner dere på at Sara Emilies jobb omfatter mye mer enn å sende en snap av og til. 

Skrevet
Vinterferie skrev (10 minutter siden):

Sara Emilie har forsovet seg. Hun frisker opp gårsdagens sminke. Eller sminker seg mens barna spiser.

Hun har levert sønnen. Og hun sitter i bilen og venter til klokken skal bli 9.40 slik at datteren kan leveres. 

Sara Emilie setter ikke datter på fortauet og kjører videre for å rekke jordmor time kl 10.00.  Hun venter til kl 09.40 og leverer datteren. og kommer dermed for sent til jordmor. 

I ventetiden sender hun snap. Det hadde ikke spilt noen rolle om hun ikke snappet. Tiden er fortsatt den samme. 

Barnet blir levert kl 09.40.  Sara Emilie har selvfølgelig underrettet jordmor om at hun er forsinket. 

Selvstendig næringsdrivende får ikke lønn den første tiden de er sykemeldt, dersom man ikke har tegnet en forsikring. Og jobber du ikke, så får du heller ikke lønn. 

Sara Emilie har avtaler som må holdes. Hun må også føre regnskap. Og ansatte skal ha lønn, produsenter skal ha betalt, varer skal fortolles og så videre uavhengig om Sara Emilie er syk eller ikke. Så en sykemelding har ingen betydning for henne. 

Jeg minner dere på at Sara Emilies jobb omfatter mye mer enn å sende en snap av og til. 

er du hennes assistent ? 

Skrevet
Vinterferie skrev (11 minutter siden):

Ok? Og hva er du? Hennes forsvarer og gode hjelper?

Skrevet
Sprite skrev (3 minutter siden):

Ok? Og hva er du? Hennes forsvarer og gode hjelper?

Vedkommende kan alltid noe om SE, til å med ting som vedkommende umulig kan vite hvis ikke er en nær person av SE.  

Spesielt 

Skrevet (endret)
Vinterferie skrev (28 minutter siden):

Avtaler som må holdes har vi alle. Og en jobb som må gjøres. Noen har også mer omfattende jobber enn både meg, deg og Sara Emilie. Det er likevel ikke det viktigste når helsepersonell forteller deg at du må roe ned hvis du ikke vil føde de neste ukene. Når noen forteller deg at det står om ditt og barnets helse og liv. Eller skal vi konkludere med at hun ikke forteller sannheten? At hun overdramatiserer? Det er også et alternativt selvsagt (ikke at jeg tror det, men siden du tar så lett på det). 

Endret av HelloMindy
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Vinterferie skrev (23 minutter siden):

Har ikke Sara et management som kan hjelpe henne med alt du nevner her? Spesielt at du legger frem at du vet så mye mer enn vi andre som så de samme snappene?Håper en baby, et menneskeliv er mer værdt enn pengene hun håver inn på reklame. Hun har mange tusen inn bare i leieinntekter i mnd, hun bor vell med barnefar nå som skal forsørge henne. Vet ikke når hun ikke skal ha permisjon så har hun vell rett på engangstønad på rundt 90 tusen. Så er jo bare idioti og ikke høre på helsepersonell. Men får håpe hun revurderer jentetur til London når hun har fått beskjed om å roe ned. For hørtes ikke ut som en rolig tur de skulle på akkurat. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest TooGoodToGo
Skrevet
Vinterferie skrev (23 minutter siden):

Interessant barnehagekonsept i såfall: "Barn kan ikke leveres før 09:40". Om dette hadde vært konseptet i datterens barnehage, så hadde nok Sara visst om det, og grunnet det ville det vært uklokt å lage avtaler kl 10.

Å prioritere sminke og snapping foran å få barna kjapt på skole/barnehage  sier mer om Saras bekreftelsesbehov enn noe annet. Hennes uliiidelige schynnere er jo også en faktor som absolutt må ta svært store plass i disse dager. Alt for litt sympati og oppmerksomhet. 

Skrevet
supermamz skrev (2 minutter siden):

Har ikke Sara et management som kan hjelpe henne med alt du nevner her? Spesielt at du legger frem at du vet så mye mer enn vi andre som så de samme snappene?Håper en baby, et menneskeliv er mer værdt enn pengene hun håver inn på reklame. Hun har mange tusen inn bare i leieinntekter i mnd, hun bor vell med barnefar nå som skal forsørge henne. Vet ikke når hun ikke skal ha permisjon så har hun vell rett på engangstønad på rundt 90 tusen. Så er jo bare idioti og ikke høre på helsepersonell. Men får håpe hun revurderer jentetur til London når hun har fått beskjed om å roe ned. For hørtes ikke ut som en rolig tur de skulle på akkurat. 

Barnefar skal forsørge henne? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...