Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tanker om babyjogger city elite 2 som barnehagevogn?

Anonymkode: c7dd1...f6a

Vi bruker den hovedsakelig som sovevogn og det funker den fint som. Vi kjøpte den fordi ungen har vokst ut av bugaboo fox, men jeg savner foxen. Fordelen med elite er den store soveplassen, men vognen er bred og tung å kjøre. I tillegg er det ikke mulig å få ryggen helt opp i sittestilling og det er vanskelig å komme til kurven.

Anonymkode: a8e9c...9e8

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal til syden med baby på 5 måneder. Har en Emmaljunga Nxt90. Vil gjerne slippe å ta denne med, så ønsker å kjøpe en trille som er lettere. Men med så lite barn så er det jo en del krav som skal være på plass... Tenker dere at denne kan passe?

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/baby-jogger-city-tour-2-trille-pitch-black?gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58cy4n1YTekn23rrwm9zUPNN8KsyaN-1mHXaSORICbylYlPUH7dlH9h8aAutMEALw_wcB

Anonymkode: 29553...2c7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skal til syden med baby på 5 måneder. Har en Emmaljunga Nxt90. Vil gjerne slippe å ta denne med, så ønsker å kjøpe en trille som er lettere. Men med så lite barn så er det jo en del krav som skal være på plass... Tenker dere at denne kan passe?

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/baby-jogger-city-tour-2-trille-pitch-black?gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58cy4n1YTekn23rrwm9zUPNN8KsyaN-1mHXaSORICbylYlPUH7dlH9h8aAutMEALw_wcB

Husk at barn som ikke har klarer å sette seg opp fra mageleie til sittende stilling ikke skal sitte i vognen, men ligge. 🙂 Man kan kanskje legge ned ryggen på denne vogna en den? Tror det går fint at babyen ikke er vendt mot deg på en sydentur, det er jo ikke lange perioder dere har tenkt til å trille? 

Anonymkode: 387a9...eb7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Husk at barn som ikke har klarer å sette seg opp fra mageleie til sittende stilling ikke skal sitte i vognen, men ligge. 🙂 Man kan kanskje legge ned ryggen på denne vogna en den? Tror det går fint at babyen ikke er vendt mot deg på en sydentur, det er jo ikke lange perioder dere har tenkt til å trille? 

Anonymkode: 387a9...eb7

Denne trillen har full liggestilling ja.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Skal du ha med bag? Du kan jo ikke ha en fem mndr gammel baby vendt fra deg. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Hjemme på fast basis ville jeg aldri hatt en vogn vendt fra meg nei. Liker godt den kontakten vi har mot hverandre. Men Emmaljungaen tar altså helt sinnsykt med plass, så ser ikke helt likt å få den med oss. Verken bagvognen eller sittedelen til den (hadde vi hatt plass til understellet så hadde jeg tatt med bag). Men er derfor jeg vurderer trillen jeg linket til... at den kan være brukbar noen uker i syden.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Denne trillen har full liggestilling ja.

Hjemme på fast basis ville jeg aldri hatt en vogn vendt fra meg nei.

Men husk at på ferie er det mye nye ting å se, nye lyder osv. Da er det ekstra viktig at barnet kan søke til deg for trygghet. Det finnes også fine triller hvor du kan ha barnet vendt mot deg. Kanskje du må kjøpe brukt for å få det til samme pris som den du lenker til, men ville heller gjort det. Men jeg er veldig opptatt av at små babyer skal kunne søke trygghet ved behov, og det er særlig i nye og ukjente omgivelser. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Annonse

AnonymBruker
On 4/22/2022 at 11:23 PM, AnonymBruker said:

Hva med bugaboo ant eller babyzen yoyo? De er det mulig å leie eller kjøpe via Finn og passer også for små babyer ☺️ Uppababy har også en fin reisevogn!

Anonymkode: da5ed...777

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva med bugaboo ant eller babyzen yoyo? De er det mulig å leie eller kjøpe via Finn og passer også for små babyer ☺️ Uppababy har også en fin reisevogn!

Anonymkode: da5ed...777

Takker for at du tok deg tid til tips. Men vi har allerede den trillen jeg linket til (brukt til søsken, dog større). Så det er nok ikke noe alternativ å kjøpe ny. Det må enten bli den trillen, eller på en eller annen måte drasse med oss Emmaljungaen... :ohmy:

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 14.38):

Takker for at du tok deg tid til tips. Men vi har allerede den trillen jeg linket til (brukt til søsken, dog større). Så det er nok ikke noe alternativ å kjøpe ny. Det må enten bli den trillen, eller på en eller annen måte drasse med oss Emmaljungaen... :ohmy:

Det går helt fint med den reisetrillen til en på fem måneder. Dere kommer nok uansett til å bruke den mest til soving? Dette kommer fra en mor som har hatt begge barna forovervendt hele vognperioden - unntatt på sydenturer. 

Anonymkode: dcc8e...5a9

• Liker 1
AnonymBruker

Vi får vår første nå om 1,5 måned, og vi burde vel begynne å få på plass litt forskjellig. Men vi har null erfaring, og har ingen venner med barn.

Ser på to av de billigere kombivognene, og har ikke tenkt å bruke noe særlig mer på vogn, 3-4000 er maks.

Noen som har erfaring med disse to? Kan dere anbefale noen andre i samme prisklasse? Er det greit å kjøpe en dyrere vogn brukt, eller burde man kjøpe ny?

På forhånd takk!

https://denlillebarnebutikken.no/barnevogn/city-go-prisgunstig/city-go-barnevogn-duo-black

https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognpakker/kinderkraft-multipurpose-3-i-1-moov-travelsystem-grey?gclid=Cj0KCQjwg_iTBhDrARIsAD3Ib5gl48Hr6UgzmLBH6DiEVf_uK233OH0F6VmABeWB6XUx6f2E5NQDXPoaAmcEEALw_wcB

Anonymkode: f67e6...ff6

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi får vår første nå om 1,5 måned, og vi burde vel begynne å få på plass litt forskjellig. Men vi har null erfaring, og har ingen venner med barn.

Ser på to av de billigere kombivognene, og har ikke tenkt å bruke noe særlig mer på vogn, 3-4000 er maks.

Noen som har erfaring med disse to? Kan dere anbefale noen andre i samme prisklasse? Er det greit å kjøpe en dyrere vogn brukt, eller burde man kjøpe ny?

På forhånd takk!

https://denlillebarnebutikken.no/barnevogn/city-go-prisgunstig/city-go-barnevogn-duo-black

https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognpakker/kinderkraft-multipurpose-3-i-1-moov-travelsystem-grey?gclid=Cj0KCQjwg_iTBhDrARIsAD3Ib5gl48Hr6UgzmLBH6DiEVf_uK233OH0F6VmABeWB6XUx6f2E5NQDXPoaAmcEEALw_wcB

Har erfaring med merket kinderkraft og annen vogn. Jeg var veldig positivt overrasket over vogna. Men skulle det vært eneste vogn ville jeg nok valgt den du har linket til.

Du kan fint kjøpe brukt dyrere vogn også, men sjekk de for mugg. Forøvrig synes jeg ofte brukt fra dyrere merker er høyt priset brukt.

AnonymBruker
mereo skrev (2 timer siden):

Har erfaring med merket kinderkraft og annen vogn. Jeg var veldig positivt overrasket over vogna. Men skulle det vært eneste vogn ville jeg nok valgt den du har linket til.

Du kan fint kjøpe brukt dyrere vogn også, men sjekk de for mugg. Forøvrig synes jeg ofte brukt fra dyrere merker er høyt priset brukt.

Takk for godt svar!

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 22.44):

Noen som har erfaring med både Britax smile 3 og bugaboo fox 3? valget mitt står mellom disse, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg🥴

Anonymkode: 8aef0...dad

Ingen erfaring men valget sto selv mellom disse to. Jeg googlet en del og leste en del, så virker som mange er veldig fornøyd med britax smile 3, den fikk også høyeste score i en brukertest. Kjøpte i går og prisforskjellen var noen tusen mindre enn bugaboo så greit å kunne bruke penger på noe annet.  Satser på vi blir fornøyde😍

Anonymkode: e67a2...e88

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen erfaring men valget sto selv mellom disse to. Jeg googlet en del og leste en del, så virker som mange er veldig fornøyd med britax smile 3, den fikk også høyeste score i en brukertest. Kjøpte i går og prisforskjellen var noen tusen mindre enn bugaboo så greit å kunne bruke penger på noe annet.  Satser på vi blir fornøyde😍

Anonymkode: e67a2...e88

Vi har en britax 2 og er veødig fornøyd med den sammenlignet med et par andre. Vi har kjøpt brukt så derfor eldre modeller. Er tredje vogna vi kjøper og den er veldig enkel å få opp, ned, tar liten plass og så videre. 

Anonymkode: 6734c...e81

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor kan man bytte skjerm på en bugaboo buffaloo vogn? Kjøpte brukt på finn, aner ikke.om det er et konkret sted man kan gå og få fiksa sånt i Oslo? Anyone?

Anonymkode: 95cc4...f27

Så lenge du har stengen og festene til kalesjen så kan du vel bare bytte den selv? Og kjøpe ny kalesje?

AnonymBruker
2 minutter siden, mereo said:

Så lenge du har stengen og festene til kalesjen så kan du vel bare bytte den selv? Og kjøpe ny kalesje?

Jeg aner ikke. Er det lett? Har en eldre Bugaboo buffalo.

Anonymkode: 95cc4...f27

Hei! Noen som har Uppababy Vista v2 og bruker den som søskenvogn, som vil dele erfaringer? 

Evt andre søskenvogner? Emmaljunga sin syns jeg ble for massiv og tung. Bugaboo var bagdelen så utrolig smal, blir veldig tett for baby i pose i den. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...